Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Ser du på tv
nei jeg ser ikke lengre på tv. laster ned det jeg ser 74 41,34%
ser bare på webtv 3 1,68%
ser på parabol/kabel/fiber 72 40,22%
ser via gode gamle radiobølge tv sendinger 30 16,76%
Stemmegivere: 179. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  30 2667
en annen post her fikk meg til å lure på hvor mange freaker, som sånnsett burde vite hvordan de laster ned en serie og ser nyhetene på webtv feks, som faktisk ser på tven.
ikke skriv en dritt i denne tråden, bare svar på spørsmålet ved å bruke stemme knappen.

spørsmålet er altså: ser du på tv?

edit: admin får smekke meg vist dette blir en ulovlig post på noen måte. men syns dette er intresangt da jeg jobber med å tilby tvtjenester via fiber. uten at firmaet har noe med dette å gjøre direkte.
Sist endret av Psych|Com; 20. april 2006 kl. 10:46.
Ser på tv akkurat nå (Discovery), har en liten tv på skrivebordet sammen med dataen så jeg kan se på mens jeg sitter forran dataen. Pga fruens ivrige BB titting så har jeg nok blitt lokket i den fella også. Tror nok den kassa med levende bilder på kommer til å eksistere et par år til.
Hmm, følte ingen av svaralternativene passet mine vaner... Jeg ser på tv over kabel, de samme kanalene ser jeg også via webtv, og i tillegg ser jeg på serier som jeg laster ned via internett (lovlig selvsagt).
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
da ser du på kabel og velger det valget. skulle kansje presisert mere. men det viktigste å få fram her er om folk bare laster ned eller om de faktisk bruker tven sin.
Ser på Discovery, og litt på TV3 (Seinfeld osv) om natta. Ellers laster jeg ned det meste av serier jeg vil se...
Har ikke sett på tv siden jeg flyttet til tromsø nesten...har ikke gidda å kjøpt meg tv-antenne engang :P
Laster ned det jeg vil se, og leser nyheter på vg.no...
Ser på kabel-tv, laster ofte ned, og ser på webtv. Sånn godt blanda.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Får med meg en del nyheter og serier via tven. LOST på onsdager, 60 minutes osv.
Så det ble vist siste alternativet på meg.
Sport og nyheter nå og da.. ellers får jeg alt fra de søte ripperne i grupper som lol & xor osv
Har endel jeg ser. Bigbrother, Kongen av Queens, hotel cæsar og pimp my ride. Ellers laster jeg som oftest ned serier. (Lost, Prison Break mm)

Men har merka at det har blitt betydelig mer data enn tv det siste året. Før var jeg nærmest en tvslave, men nå ser jeg bare noen få ting.
De flest tvseriene jeg ser laster jeg ned, men det hender av og til at jeg setter meg ned og glaner litt på kopekassa, og av og til ser at "oi, der kommer en film jeg vil se" ... så mitt neste møte med saken er den 24/4 klokken 17:00
Jeg laster stort sett ned serier, men ser nyheter og debattprogrammer på TV, samt sport og gullrekka på NRK (+TV2) på Fredager (Beat for Beat, Nytt på Nytt, Først og Sist, Senkveld).
Ser sjelden på TV - de viser så mye søppel at jeg foretrekker å kjøpe dvd. Ingen av svaralternativene passer til det...
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Jeg ser faktisk omtrent aldri tv hjemme, vi har bare antenne med nrk, tv2 og tvnorge. Det hender att jeg ser på tv med kompisser fordi de ser på tv da, er jo kansje grei og litt sosial underholdning.

Sist jeg så på tv hjemme var det frustrerte fruer kansje rundt 1mnd siden.

Laster ned serier som Lost, Prison Break, Smallville, Joey og sånt... Er skjelden en bra film på tv også.. Så halve ålene hjemme på tv3 i påsken hos en kompiss .. Hehe.
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
flott at folk svarer .mens syns det var få av de 181 som har besøk tråden som har orket å klikke åpen av valgene. klikk folkens!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Har ikke hatt TV på et par år, men når jeg uansett har kabel så fikk jeg fatt i en boks som jeg koblet opp her forleden. Kjekt å ha...
Ser ikke mye på TV mer, mest Discovery og LOST :P
Alt annet laster jeg ned.
Ser fotballkamper på TV3, TV2 og TV2 Zebra. Engelske ligakamper streames jo live ifra asia så det kan jeg se på der. Men det skal sies om selv at jeg ikke ser mer på seriene på TV, så ser jeg på mye flere TV-serier nå som jeg kan laste de ned.
Ser meget sjeldent på TV egentlig, laster ned så si alt jeg liker å se på..
Men det hender at når jeg ikke gidder å nerde forann PC'n at jeg setter meg og surfer Tv kanalene..
Men Discovery er en kanal jeg ser på.. hvis jeg ser innpå vg.no/tv at det er noe spennende der hiver jeg meg over til Tv'n.. Gidder liksom ikke å laste ned "Top ten tsunamies ever"
Vet ikke om noen har sagt det men er forbanna lei reklame pause!
Ser vel kun Discovery, og kanskje en film i helgene. Det er alt jeg ser på TV, egentlig.
Vel, TVen er koblet til PCen og jeg ser alle TV-serier og filmer via TV-utgangen, men ser jeg da på TV, sånn helt egentlig? Hender jeg ser på the Discovery Channel hvis jeg er alene hjemme (eneste gangen jeg får sett på TV i stua - resten av TVene i huset har bare de vanlige kanalene), og hender jeg ser på TV2 mens jeg prøver å få sove. 60 Minutes, 10-8, Philly og de andre sene programmene.
Selv ser jeg nesten aldri på TV, med unntak av LOST og til tider My Name is Earl.
Ser vel CSI på en god dag også, men det er heller sjelden.

TV sender så mye søppel. :/
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
Sitat av charzer
Vel, TVen er koblet til PCen og jeg ser alle TV-serier og filmer via TV-utgangen, men ser jeg da på TV, sånn helt egentlig? Hender jeg ser på the Discovery Channel hvis jeg er alene hjemme (eneste gangen jeg får sett på TV i stua - resten av TVene i huset har bare de vanlige kanalene), og hender jeg ser på TV2 mens jeg prøver å få sove. 60 Minutes, 10-8, Philly og de andre sene programmene.
Vis hele sitatet...

du ser ikke på tv sendingene nei. du bruker bare tven som en skjerm, på samme måte som en prosjektør..
Hva de viser på TV er bare søppel, mesteparten ødelegger hjernen. Men hovedsaken til at jeg ikke ser TV er fordi det bestemmer når jeg må være klar, og hvor lenge jeg må reservere tid av mitt eget liv, og at det har reklame imellom, og at mesteparten er crap i reprise.

Laster ned det stuffet som jeg finner underholdende. Eller kjøper det på DVD.
Siden jeg er i millitæret har jeg ikke mulighet til å se TV-programmene mine ettersom jeg selv ønsker. Derfor laster jeg ned alt jeg vil se på. Hvis jeg noen gang ser på TV, er det fordi jeg tilfeldigvis skrur på da det kommer noe jeg vil se på.
Jeg antar at jeg laster ned omtrent 20 forskjellige TV-serier hver uke som jeg følger med på.
Tvnoo er et genialt lite program<3
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Nei. TV er en møkkoppfinnelse. Den bråker, den flimrer, den er fordummende og den sender spam rett inn i huset.
Jeg ser omtrent ikke TV i det hele tatt, og laster ikke ned heller. Kunne godt ha vært et alternativ for det og. Stemte ikke...
nei jeg ser ikke lengre på tv. laster ned det jeg ser!

Jeg har kanskje ikke sett på tv på et år.
Jeg/vi(familien) har ikke TV, og har heller aldri hatt det, men jeg laster ned det jeg føler for å se, så det nermeste alternativet var vel "ser ikke lenger på TV" for min del.

Når jeg ser på hvilket tull som går på TV nå om dagen, så tror jeg egentlig ikke jeg går glipp av noe heller. Da er det mye greiere å luke ut de få seriene/filmene du vil få med deg, og laste dem ned, og så slepper du reklameavbrudd i ett kjør i tillegg!
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
jeg ser på MacGyver på tv-n eller så laster jeg ned serier som: MacGyver, Viva la bam, pimp my ride.