Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1145
Jeg hadde ikke mer batteri på mobilen min, så jeg satte simkortet i en annen mobil.. når jeg satte det tilbake igjen så vil ikke mobilen min godta sim kortet, hva skal jeg gjøre?
Har ikke fyllt penger på det på år og dag btw. (vet ikke om det har noe å si)
Er det ikke sånn at simkortet annuleres eller noe etter så så lang tid, ett år eller noe?
1 år uten påfylling og kortet vil bli sperret helt til du ringer operatøren og i tillegg kjøper ladekort.
Evt er simkortet er såpass gammelt at nye telefoner nekter å lese det.
Sitat av Mr-ISO
1 år uten påfylling og kortet vil bli sperret helt til du ringer operatøren og i tillegg kjøper ladekort.
Evt er simkortet er såpass gammelt at nye telefoner nekter å lese det.
Vis hele sitatet...
Sier seg selv, at simkortet passer i tlf hans, sålenge han hadde brukt det før, i den samme telefonen
Får du den meldingen før eller etter du har tastet PIN? Evt. tar det litt tid? Får du den med en gang er det kortet, tar det litt (altså at den har kommunisert/forsøkt å kommunisere), er det selve operatøren som har stoppet nummeret.
Går utifra at du nettopp har skiftet til den andre mobilen og tilbake igjen?
Uansett, ring mobiloperatøren, så får du riktig svar, og forhåpentligvis fikset simkortet.
Jeg kan selvfølgelig gjette at den andre mobilen er programmert til å ødelegge simkort fra konkurrerende operatører, men det vil du trolig ikke ha noe nytte av.
Ok, skal ringe mobiloperatøren. (Som telenor, netcom osv. sant?)
Ja, det er det de mener. Jeg hadde et Netcom Ringkontantkort som jeg ikke brukte på en stund. Vel og merke over den sperren netcom har sagt. Greit tenkte jeg, men når jeg ringte for å åpne kortet igjen, så fikk jeg et lite sjokk. Nummeret var det noen andre så hadde nå, og jeg måtte rett og slett kjøpe meg et nytt ringkontantkort.
Som regel sender (i alle fall NetCom) ut brev om at det er nærmer seg fristen om å lade opp kontantkortet.
Kan også hende at ditt SIMkort er for gammelt, dette hendte med besteforeldrene mine da de skulle ha seg en ny telefon i sommer
gikk fra Nokia 3330 til SE T630
de fikk fikset et nytt simkort i butikken, på stedet om jeg ikke tar feil...