Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3409
Skal ta en sjømannslegeattest for offshore og mistenker jeg muligens har noe thc i urin. Har fått litt svimlede svar fra forskjellige personer. Noen sier dem ikke tar urinprøve og andre sier det motsatte, sjekker dem for rusmidler og lignende på disse prøvene? isåfall er jeg rimelig usikker på om jeg vil få dette godkjent
Skal du ha helseattest så leverer du inn urinprøve, de skjekker ikke etter narkotika. Men ved nyansettelse i enkelte selskaper så krever de narkotika test, som du tar i samme slengen.
Tok sjømannslegeattest da jeg jobbet offshore en mnd i fjor. De tok urinprøve men om de sjekker etter rusmidler veit jeg ikke.
Ja. Det blir sjekket for rusmidler på urinprøven.
Det er det den er for. THC, amfetamin, benzo, opiater, koka..
Tror de er litt alt etter hvem sjømannslege du går til. Han vi gjekk til når vi tok det gjennom skolen tok ikke urinprøve. Men han er godt kjent for å se litt vel mye mellom fingrene da
Hvorfor svarer folk når de tydelig ikke har snøring?

Ja, de tar urinprøve, og ja de sjekker den for rusmidler.

Det kommer litt an på hvor du går for å få attesten, men der hvor jeg fikk den fikk jeg gå helt alene på toalettet, så jeg hadde fått lånt piss av en kompis (pass på at den du låner av er av samme kjønn, ikke har diabetes og emikke har ruset seg (obviously)).

Dette gjelder attest for å jobbe på norsk sokkel. Alle leger følger samme prosedyre når det kommer til hva de skal sjekke for å godkjenne deg - så sånn sett har det ikke noe å si hvor i landet du er eller hvilken lege du går til slik noen over meg impliserer.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Jeg sa bare at jeg ikke måtte på do så sa han okei samma det, så fikk jeg attesten å gikk.
Trådstarter
det var kjipt... må vel gå til innskaffelse av en hjemmetest for å se hvordan jeg ligger an.
denne burde vel være pålitelig http://scantest.no/narkotikatest/quickscreen_-cup5/ ?
sjømannsattest (Stcw) og offshore helseattest er 2 forskjellige ting
De sjekker IKKE for narkotika. Den attesten har jeg fått minst 4 ganger nå og de tar en urinprøve, og nei, nei, nei, det er ikke narkotika de ser etter.