Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 546
Hallo!

For snart et par år siden kjøpte jeg en ferdigbygget pc fra mamoz. Siden den gang har den vært på reperasjon to ganger, og må sendes inn på nytt nå. Hvor mange ganger må en vare repareres før man kan heve kjøpet? Eller gjelder ikke dette PCer?

Det har vært hardware feil hver gang den har blitt sendt inn, og ikke vært min feil.

Takker for svar!
3 gang samme feil. Eller 4 gang forskjellig feil.
Desverre må den da inn en eller 2 ganger til.
Trådstarter
97 2
innenfor hvor lang periode? får jeg da igjen penger for det pcen er verdt i dag, eller det jeg kjøpte den for?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Mr-ISO
3 gang samme feil. Eller 4 gang forskjellig feil.
Desverre må den da inn en eller 2 ganger til.
Vis hele sitatet...
Feil.


§ 31. Prisavslag

Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden.

Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for forbrukeren.

Forbrukeren kan ikke kreve prisavslag ved salg av brukte ting på auksjon hvor han eller hun har anledning til å være til stede.

§ 32. Heving

I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.
Trådstarter
97 2
så nå som strømforsyninga eller hovedkortet er ødelagt, kan jeg heve kjøpet? eller tolka jeg det der feil nå?