Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1249
Sitter på skolen nå, og det er innlagt trådløst nettverk her. Signalene er ganske svake, og lurer på om det finnes software (som funker slik det skal) som kan forsterke det trådløse nettverkskortet i laptop'n min slik at jeg klarer å motta signalene bedre?

Nettverkskortet (slik det står på Device Manager), heter: Intel(R) PRO/Wireless 2915ABG Network Connection

På forhånd takk for svar!
kort sagt: nei

Dette pga du må øke dbm som allerede er i selve antenne elementet via en forsterker enhet.
Denne enheten er den du ofte kan styre i antenner med egen programvare.
Pga dette er det vanskelig å øke spenningen via chipen utover det programvaren som styrer den allerede gjør

edit:
i tillegg nytter det ikke forsterke ut signalet uansett hvor mye vist du ikke klarer å motta bedre.. For å oppnå brukelig kontakt må man kunne sende (Tx) og motta (Rx)
Sist endret av Psych|Com; 2. november 2005 kl. 15:24.
Hm, ok, tenkte meg i grunn det, men er lov å håpe
tja...

Sjekk hva strømstyringen til WLAN kortet ditt er stilt på, du finner det på "Egenskaper for Intel(R) PRO/Wireless 2915ABG" og så velger du avansert..

Der har du et valg som heter strømstyring, beskrivelse:
Velg en balanse mellom strømforbruk og kortytelse.
Standard: Strøminstillinger baseres på datamaskinens strømkilde.
Lavest: Maksimal levetid for batteriet - Høyest: Maksimal ytelse.


Vist du sitter på batteri og i tillegg ikke har skiftet dette valget fra standard kan du altså få bedre signalstyrke
Om du sitter på en dårlig telefonlinje holder det ikke at EN av partene hever stemmen sin.
Nei, men for å ta ditt eksemepl fuzzy: Som regel er det laptopen som sparer strøm og derfor har "lav" stemme, ruteren er koblet på strømnettet og trenger dermed ikke spare strøm, derfor har ruteren høy stemme. Ruteren har derfor problemer med å høre "stemmen" til laptopen, og du får svakt signal.

Dette fungere med meg, og vist det ikke hadde hatt noe å si å styre strømstyrken på WLAN kortet på laptopen så hadde vel ikke det valget eksistert heller.
Det er fullt av folk som kjører cracket firmware o.l. på kortene sine for å få mye høyere sendestyrke enn det som er tillatt i Norge, og jeg gikk ut fra at det var det han kanskje ville. Isåfall får laptopen mye kraftigere signal enn aksesspunktet. Eller motsatt om man "trimmer" aksesspunktet sitt (som kanskje er det vanligste).
Finnes det noe software som kan gi meg en grafisk fremstilling hvor jeg har best signal f.eks i en etg.
du har jo alltids den innebygde windows greia som viser med graf hvor godt signalet ditt er.
ellers så har du som regel et program som følger med kortet som gjør det samme.
netstubmler skulle vel også vise hvor god signal styrke du har etter hva jeg husker
Netstumbler anbefales til formålet. Ypperlig til wardriving også.