Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1189
ok, jeg har 2 spørsmål om linux:

1. Hvis jeg installerer f.eks. Ubuntu Linux på PCen, er det da lett å få tak i samme programmene som er på Auditor's Live CD? (Disse som blir brukt til cracking av WEP nøkler o.l.)

2. Kan jeg bruke VMware til å starte Windowsen som ligger på den ene partisjonen min, mens jeg er på Linux?
1. Ja.
2. Ja, men du vil få elendig ytelse og null 3D.
Recruit's Avatar
Trådstarter
har du noen linker som kan få meg i gang med overgangen til linux da? for eksempel linker til de programmene i Auditor...?
for og installere programmene til auditor eller hva som helt annet program, skriv dette i en terminal:
sudo apt-get install 'program'

for å søke etter et program, skriv:
apt-cache search 'program'

(det finnest og et grafisk grensesnitt til denne prosessen i Ubuntu. )
De ligger i pakkesystemet til Ubuntu (Debian).
Bare kjøre 'apt-get install program' som root.

Da kan du feks. legge inn airodump, aircrack og kismet. Airsnort er vel greit om du vil ha GUI.

Men du må i tillegg ha et WLAN-kort som er støttet i linux med monitor-mode.

Edit: På www.ubuntuguide.org er det mye bra som kan hjelpe deg på vei.
www.linuxguiden.no om du vil ha noe på norsk.
Ellers er www.tldp.org bra saker.
Sist endret av Goophy; 20. februar 2006 kl. 18:20.
Recruit's Avatar
Trådstarter
Nå har det seg jo slik at jeg har dette Intel b/g kortet i denne bærbare maskinen min, og dette har jeg lest at det skal være vanskelig å finne drivere til. Jeg måtte laste ned en spesiell vesjon av auditor for å få det til å virke. Noen som vet hvor jeg kan få tak i drivere til dette?
Vist det er Intel Proset 2200 B/G kortet du mener, så se på http://ipw2200.sourceforge.net
Anbefaler deg forøvrig å bruke google og ta med nødvendig informasjon når du stiller spørsmål
Sitat av Recruit
Nå har det seg jo slik at jeg har dette Intel b/g kortet i denne bærbare maskinen min, og dette har jeg lest at det skal være vanskelig å finne drivere til. Jeg måtte laste ned en spesiell vesjon av auditor for å få det til å virke. Noen som vet hvor jeg kan få tak i drivere til dette?
Vis hele sitatet...
Det var slik før pga modulen var så alpha som den var. Dette har riktignokk forbedrett seg etterhvert som koden har blitt mer moden. ipw2200 er inkludert i Ubuntu.
Recruit's Avatar
Trådstarter
Ok, takker for alle svar

Skal installere Ubuntu nå...
Recruit's Avatar
Trådstarter
Jeg har nå installert Ubuntu, og har kommet gjennom de første installerings og oppsetts-problemene.
Jeg skulle nå prøve å installere alle disse programmene Kismet, airsnort osv., men da sier den at den ikke finner pakkene...
Jeg bruker Ubuntu Linux 5.10...

Noen som vet en løsning?
Jeg siterer Goophy;
www.ubuntuguide.org er det mye bra som kan hjelpe deg på vei.
Let etter "How to add extra repositories?", det vil gi deg en hel del flere pakker og bade i.
Sjekk ut http://www.ubuntuguide.org/#extrarepositories
(Noe du forsåvidt hadde funnet ved å lese posten til Goophy)

Lykke til!

Torvald var raskere.
Sist endret av voldern; 21. februar 2006 kl. 18:27.