Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 6861
Har lekt litt med tanken på å lage hasj-brownies, men siden jeg bor hjemme har jeg et lite (men viktig) spørsmål: Vil det lukte veldig i huset 2-3 timer etter at disse er lagd?

(har søkt, men fant ikke noe direkte svar på dette)
Hvis det er lukten fra selve browniesene du mener, så er det vel godt mulig det kan luktes at du lagd brownies noen timer etterpå. Hvis du er redd for at dem som ikke skal lukte dette har lyst til å smake, så kan du jo lage noen brownies som ikke inneholder hasj i tilleg?
dette er jeg ikke helt sikker på, man skal vel ikke putte hasjen med brownies i ovnen? da vil det sikkert lukte litt
Trådstarter
Mente om kjøkkenet og utstyret brukt ville lukte mistenkelig etterpå. Vil selvfølgelig kvitte meg med bevismaterialet

Edit: Hadde tenkt å blande hasjen med smør/olje og deretter bake på vanlig måte. (Regner med at dette er riktig fremgangsmåte, har sett flere oppskrifter om dette)
Sist endret av Tobb; 20. april 2006 kl. 01:22.
Jeg har laget en del ganger og det lukter relativt lite. Det lukter selvfølgelig litt når man blander hasjen med smøret, og når man tar kaken ut av ovnen. Eneste du trenger å gjøre er å ha på kjøkkenvifte og\eller lukke opp noen vinduer. Det er heller ikke noen lukt som setter seg i ovnen. Viktigste er vel å vaske kjøkkenredskapene ordentlig.
Sist endret av Sinister; 20. april 2006 kl. 01:23.
Trådstarter
Ok, så det er ikke sånn at lukten 'setter' seg?
Ellers er det vel bare å si at du var fysen på noe godt men hadde ikke så mye penger så du lagde brownies. si det bare er brownies det lukter kanskje ikke verdt å ta sjansen på det
Trådstarter
ehm, nei... tyvetegn
Den setter seg ikke noe nevneverdig. Er bare litt aroma fra kaken som siver ut i rommet. Du vil nok lukte det litt, men har aldri vært borti at det lukter hasj timesvis på kjøkkenet. Du trenger ikke bekymre deg for lukt bare du lufter litt.
Trådstarter
hehe ok, takk... når det gjelder lukt fra browniesene er det vel ikke noe tupperware ikke kan fikse hvor lenge holder de før de blir tørre og jævlige forresten? (i lufttett beholder)
Fra to til fem dager vil jeg påstå.
Hvis du dobler mengden smør holder de seg lenger.

^^
Sitat av Freeloader
Fra to til fem dager vil jeg påstå.
Vis hele sitatet...
Hasjen fører til at kaka blir seigere enn vanlig. Men den er fullt spiselig etter 5 dager. Men da er den kjip å få ned også. Brownien jeg og en kamerat laga blei skikkelig seig ut over kvelden når den blei kald. Lukta blir også mindre dominerende desto kaldere kaka er.
hvor mange grader bør du egentlig steke hasjbrownies på?
siden THC koker på rundt 154 grader eller noe..
Stek dem på vanlig temperatur...

Temperaturen inni Browniesene blir ikke like høy som temperaturen i lufta rundt....

Når det gjelder luktproblemet er det ikke noe spesielt å bekymre seg for. Lukta sitter ikke, bare å lufte i en 20-30 minutter, ta en sigg inne f.eks hvis det går ann.

Lykke til, husk at har du nok godsaker oppi sitter du fort dønn stein i 12-24 timer etterpå. (Tar fort et par-tre timer før det funker, så en joint eller tre mens du venter er ingen dum ide.. )
^^alt etter hvor mye du har spist fra før og hvor fort tarmen tar opp "maten". Jeg begynte å kjenne kriblinga i magen etter en time bare.. Men blei skikkelig "BALLE" etter 3 timer. Fy faen det var sjukt! Spiste 2 gram ca. morro
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av pecus
hvor mange grader bør du egentlig steke hasjbrownies på?
siden THC koker på rundt 154 grader eller noe..
Vis hele sitatet...
200 grader celcius er kokepunktet på delta-9-thc.

Har noen prøvd å lage hasj-brownies med de ferdigblandingene de har på butikkene?
(latskapen seirer :P)
Sitat av crangaz
^^alt etter hvor mye du har spist fra før og hvor fort tarmen tar opp "maten". Jeg begynte å kjenne kriblinga i magen etter en time bare.. Men blei skikkelig "BALLE" etter 3 timer. Fy faen det var sjukt! Spiste 2 gram ca. morro
Vis hele sitatet...
Jau, det er klart

Mekka sjokoladevafler med noe gøy i for et år siden eller noe...

Spiste det vel sånn i 2-tida på natta eller noe etter en kveld med mye røyking og drikking..
Merka heller lite ekstra effekt før jeg sovnet.. Men når jeg våknet falt jeg rett ut av sofaen.. Var vel stein i nesten 48 timer i strekk pga litt påfyll utover dagen pluss litt mer røyking. Viktig å ha god tid iallefall når man skal gjøre dette...
Sitat av Dodecha
Har noen prøvd å lage hasj-brownies med de ferdigblandingene de har på butikkene?
(latskapen seirer :P)
Vis hele sitatet...
Jeg bruker ikke annet. Når jeg lager kake er jeg som regel fjern fra før av, og da orker jeg ikke stresse med å lage kake fra skratch. Ferdigmiksene blir ikke det samme som ordentlige kaker, men de er ikke så langt fra.
Jeg og Sinister mekka brownies hos meg i påsken, lukta ikkeno etterpå. Hadde bare på den vifta over komfyren. Er vel bare å åpne et vindue så er det ikkeno å stresse med.
Trådstarter
Ok, takk for svar. Hvor mye bør man beregne per person? rundt 2g?
Funker med 1 også, men er kulest med 2(eller mer). Er så kult når man tror man er max loka. Så går det 1 time til og vips, enda fjernere
▼ ... mange måneder senere ... ▼
så man legger hasjen i smøret?...
ehh.. vil det si 'klumpen' etter den er smuldra eller noe?
*uviten;b*
halvveis OT: Jeg er innrøyka som et utdyr. (seriøst nesten ikke gøy en gang) men la oss si jeg hadde spist en 3er av standard++ keef. ville jeg da mest sannsynlig blitt ganske stein ganske lenge? for nå skal det lett en ener på bøtta før jeg i det hele tatt begynner og merke det :x (ja har vurdert en ukes pause )

men spørsmålet er vel egentlig: Når man er "innrøyka" (dvs trenger mer og mer thc for og bli stein) vil det "hjelpe" og spise det. eller er man fortsatt like "immun" ?
Hvis du varmer smøret for mye, så vil kaken ble veldig kompakt og den vil være fersk lenger. trenger bare å ha den tett pakket inn, (såklart) og man trenger ikke å sette den i kjøleskapet. Mange vil kalle kaken ødelagt, men jeg tenkte hvis du må ha den på rommer pga foreldre o.l
Sist endret av 3RD; 14. april 2007 kl. 17:41.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei,har et spøsmål om man kan lage sjokoladekake med "stasj" opp istenfor brownies... Blir det like godt
Ja det går det og.
takk for svaret hvor mye kan jeg ha opp i kake blandinga?? tenkte å bruke kakemix som man kjøper på butikken,,,håper det funker..hehehe