Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 749
Vurderer å putte litt småpenger i PC`n.

Har følgende:
MB: ASUS P6X58D-E, Socket-1366
PSU: Chieftec Super Series 750W
CPU: Intel Core? i7 Quad Processor i7-950
GPU: Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA
RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9
HDD: WD VelociRaptor® 300GB SATA

Først og fremst tenker jeg å kjøpe en SSD disk, muligens denne. Er litt skuffet over hvor lite raskere VelociRaptor disken er en vanlig disk.

Hovedspørsmålet mitt er: Har jeg har muligheten til å bruke PSU og GPU jeg har fra før av til å kjøre crossfire, og med hvilket kort jeg da eventuelt kan gjøre dette med?

Er det ellers noe som burde tenkes på nå når BF3, Elder scrolls skyrim m.m. kommer ut?

Bruker et Fractal Design Define R3 Black Pearl kabinett uten mods, ønsker å holde temperaturutvikling og støynivå til et minimum.
Sitat av Patkomplat Vis innlegg
Vurderer å putte litt småpenger i PC`n.

Har følgende:
MB: ASUS P6X58D-E, Socket-1366
PSU: Chieftec Super Series 750W
CPU: Intel Core? i7 Quad Processor i7-950
GPU: Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA
RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9
HDD: WD VelociRaptor® 300GB SATA

Først og fremst tenker jeg å kjøpe en SSD disk, muligens denne. Er litt skuffet over hvor lite raskere VelociRaptor disken er en vanlig disk.

Hovedspørsmålet mitt er: Har jeg har muligheten til å bruke PSU og GPU jeg har fra før av til å kjøre crossfire, og med hvilket kort jeg da eventuelt kan gjøre dette med?

Er det ellers noe som burde tenkes på nå når BF3, Elder scrolls skyrim m.m. kommer ut?

Bruker et Fractal Design Define R3 Black Pearl kabinett uten mods, ønsker å holde temperaturutvikling og støynivå til et minimum.
Vis hele sitatet...
Jeg anbefaler varmt å heller bestille fra Dustin om de har matchende deler. Der får du også OCZ Vertex 3 120GB til en billig penge, og det er en helt sinnsykt god SSD. Har en selv, og er kjempefornøyd med fart og allting.

Ellers er det kanskje lurt å nevne at Fractal Design Define R3 har allerede hull i HDD-bracketene til å bare slenge inn en SSD og skru fast Vertex'en

Nå kan jeg ingenting om nVIDIA-kortene da, men jeg tror at om du setter 460 i SLI, så klarer du å dra BF3 ganske bra.
Jeg mener også å huske at for de som har eldre Radeon-kort enn 5450 må oppgradere, da så gamle kort ikke støttes. Sjekk opp tilsvarende med nVIDIA-kortene før du kjøper nytt skjermkort. Det kan fort bli dyrere å kjøpe først et ukompatibelt skjermkort, for så å måtte kjøpe et nytt, hvis du satser på å dra BF3 på høye settings.

Forøvrig kan jeg nevne at jeg drar BF3 på maks med et Sapphire Radeon HD6950, men GTX460 SLI kan gå det også.
Dustin har vel forøvrig fortsatt fri frakt for studenter?

Leste noe vagt ett sted om at PSU`n ikke støtter SLI, men kan ikke finne noe bekreftende.

Kan jeg kjøre dette i SLI med dette siden begge er GeForce og har samme mengde minne?
Finner ikke et kort tilsvarende det jeg har for salg i norge.
Sist endret av Patkomplat; 10. oktober 2011 kl. 15:15.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Nei, du kan ikke kjøre crossfire med det kortet fordi det ikke er et amd/ati kort, men du kan kjøre sli som er nVidia sin verson, psu'en er mer en kraftig nok til det,

Sitat av Patkomplat Vis innlegg
Dustin har vel forøvrig fortsatt fri frakt for studenter?

Leste noe vagt ett sted om at PSU`n ikke støtter SLI, men kan ikke finne noe bekreftende.

Kan jeg kjøre dette i SLI med dette siden begge er GeForce og har samme mengde minne?
Finner ikke et kort tilsvarende det jeg har for salg i norge.
Vis hele sitatet...
Så lenge begge er 460 kort kan du kjøre de i sli,
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Det går helt fint å kjøre 2xGTX460 på den strømforsyningen. Ser ut som om den har nok tilkoplinger også.
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
Så lenge begge er 460 kort kan du kjøre de i sli,
Vis hele sitatet...
Sitat av 83leo Vis innlegg
Det går helt fint å kjøre 2xGTX460 på den strømforsyningen. Ser ut som om den har nok tilkoplinger også.
Vis hele sitatet...
Takker for svar