Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1155
Jeg er helt noob når det gjelder dette med å ta bilder, så det er sagt. Var ute her om dagen med kameraet mitt for å ta litt bilder av en blomst etter at det hadde regnet.

Vil gjerne ha litt konstruktiv kritikk på dette bildet mitt. Nå har jeg ikke redigert det, så tar med glede imot tips til redigering. Har photoshop CS3

http://i43.tinypic.com/2wnbukz.jpg


Jeg er glad i kontraster og fargemetning.
sali's Avatar
Trådstarter
Det ble stilig!

Takker
Tror jeg ville brukt litt mindre blenderåpning for å mer av blomsten i fokus.
Veldig enig i Elemental, og ellers et riktig kult bilde!
sali's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for tipset, Patkomplat
sali's Avatar
Trådstarter
Damn, det ble stilig! ty
"Tror jeg ville brukt litt mindre blenderåpning for å mer av blomsten i fokus."
Jeg synes det er kult med lite fokusområde, og skulle gjerne sett hvordan dette ville sett ut med større blenderåpning!
Smak og behag...ingen fasiter.
Sitat av ThaMan Vis innlegg
Vis hele sitatet...
for å være helt ærlig, så så det der overeksponert noe så ut av ville helvete

kantene var dårlig kuttet til, alt for brå overgang til sort, og høyre del av den store blomsten så "cartoony" ut

men bare fortsett, så kommer det seg nok etterhvert!
Sist endret av VivaLatrina; 24. mai 2009 kl. 19:53.
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
for å være helt ærlig, så så det der overeksponert noe så ut av ville helvete

kantene var dårlig kuttet til, alt for brå overgang til sort, og høyre del av den store blomsten så "cartoony" ut

men bare fortsett, så kommer det seg nok etterhvert!
Vis hele sitatet...
Var hele tiden klar over disse feilene. Dette var baren en lynkjapp redigering for å gi en idè om en anne måten man kan fikse på bildet.
Sitat av Eplefisk Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Pent, men ville kuttet ut den blomsten i bakgrunnen. Virker forstyrrende for min del.
sali's Avatar
Trådstarter
Takk for gode tips alle sammen :-)
Skal ta og redigere litt når jeg får kommer meg på den andre dataen min, har ikke photoshop på denne