Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1508
jeg går på VG2 Elektro nå, og lurer på om jeg skal ta russefeiringa i 2010, i og med at jeg ikke er 18 når jeg er er russ hvis jeg feirer det til neste år.

Kommer jeg inn i kongeparken/Forskjellige russetreff dersom jeg er under 18 LOVLIG?

Det går an å ta russefeiringa i læretiden, ikke sant?

Takk
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Yrkesfag er IKKE russ.
Sitat av bavarai
Yrkesfag er IKKE russ.
Vis hele sitatet...
Er dette noe som har endret seg ?

Jeg var selv blåruss i 2003 v/elektronikklinjen.
Og mange elektrorusser var blå også.
Yrkesfag er fortsatt russ
Du er 17/fyller 17 i år. Du er ferdig på skolen i juni til neste år. Du fyller 18 neste år, altså FØR 1.januar.09. Russetida er 1.mai til 17.mai-2009. Hvor ligger problemet? du må vel gå 3 for å bli russ, nei?
Jeg er 17 nå, og fyller 18 i juli neste år. Russefeiringa er mai neste år, altså jeg er fortsatt 17.
Ja, men viss du ikkje går 3år's løp er du vel snylteruss? (har egentlig ikkje peiling på kva det er, men google gav meg gøyale svar)

Går sjølv vg2 Elenergi, men me må gå eit 3.år for å bli russ.
Sist endret av Hatred; 4. september 2008 kl. 16:34.
Tror ikke det er sånn her.
Jeg lurte bare på om det var bortkasta å bli russ som 17 åring eller vente et år og bli russ i læretiden, i og med at jeg ikke kan gjøre noe som 17 åring i og med at det er 18årsgrense på de fleste russetreff.
Sist endret av Michal; 4. september 2008 kl. 16:37. Grunn: daniel er tard
Sitat av bavarai
Yrkesfag er IKKE russ.
Vis hele sitatet...
Yrkesfaglig er russ på lik linje med andre linjer. Heck, de har jo enda større grunn til å feire, da de fleste faktisk er ferdig med utdanningen!
Sist endret av Snillorg; 4. september 2008 kl. 16:39.
Sitat av Michal
Tror ikke det er sånn her.
Jeg lurte bare på om det var bortkasta å bli russ som 17 åring eller vente et år og bli russ i læretiden, i og med at jeg ikke kan gjøre noe som 17 åring i og med at det er 18årsgrense på de fleste russetreff.
Vis hele sitatet...
Jeg synes du svarer gaske bra selv på det jeg da men. Du kommer ikke inn på organiserte russetreff, russekroer osv. Da forsvinner vel mye av gleden ved å være russ - og i tilleg er du russ med kullet over deg, så du kjenner antagelig ikke resten av russen på skolen så godt.
Du har et poeng der :/
Dessuten, tror du ikke det er mye vanskeligere å kombinere jobb og russefeiring enn skole og russefeiring? Du slipper alltids unna å være skikkelig bakfull på skolen, på jobb er det hakket verre.