Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1741
Jeg ønsker å kunne spille musikk gjennom "mikrofonen", for eksempel via Skype. Det er ikke et alternativ å ha mikrofonen inntil høyttalere for å spille av musikk der. Er fullt klar over at man kan aktivere noe som heter Stereo Mix i Lyd i kontrollpanelet, men jeg har ikke dette alternativet.

Det jeg lurer på er om noen vet hvordan jeg kan få opp denne Stereo Mix'en eller eventuelt vet om noen programmer som gjør dette for deg. Jeg har satt den til å vise både deaktiverte og frakoblede enheter.

Noen forslag?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Mulig dette programmet kan hjelpe deg http://software.muzychenko.net/eng/vac.htm#download
Søk på pamela call recorder på google, det programmet bruker jeg.
Trådstarter
Sliter med å forstå begge programmene, da jeg sitter igjen med og kun høre meg selv med Virtual Audio Cable Home.

Skjønner heller ikke pamela call recorder, da dette ser ut som om det kun vil recorde samtalen? Det er ikke det jeg ønsker
Sist endret av Constant; 20. juni 2013 kl. 01:22.
Dette er noe jeg leter etter også.

Foreløpig har jeg et opplegg, der Skype er alltid på headset, mens ingame spiller musikk via kabel fra out til in.
Men dette gjør at jeg ikke kan bruke headset for å bruke voicechat ingame, men det ønsker jeg jo også.

Jeg skal prøve å lete etter et slikt program, disse to vi har fått foreløpig forstår jeg heller ikke noe av.
Google says

- Right click on your volume mixer in the task bar
- click on recording devices
- Right click and choose 'show disconnected devices'
- Right click on 'stereo mixer' and set it as default device
- Go to ventrilo/TS/etc setup and select 'stereo mix' as your default input device.

Kanskje det kan funke? Dette er for W7
Sist endret av Ponyo; 20. juni 2013 kl. 15:54.
Takk Ponyo.
Dette var ca. det jeg endte opp med å gjøre.

Men i tillegg til dette kunne jeg smelte sammen flere lydkanaler.
Dette gjorde jeg ved å hake av "Listen to this device" på mine lydkilder, samt velge "Playback through Device > Stereo Mix"

Så nå er all lyd viderekoblet til Stereo Mix, og det uten kabler.

Eneste minuset som var igjen, var at musikk gikk til både on og offgame voice, heldigvis kan jeg kun velge headset mikrofon i skype, som vil filtrere bort musikken.

Alt ble i orden

Headset mikk > Default > Stereo Mix
Winamp > Default > Stereo Mix
Stereo Mix > Ingame Voice
Headset mikk > Skype

Eller noe slikt, jeg ble så forvirret, får testet i kveld/morgen.

Greia er at jeg skal dunke musikk i bilene i Arma 3 for lolz
Trådstarter
Problemet mitt, som jeg skrev i første post, er at jeg ikke har denne "Stereo Mix"'en listet. Jeg kjører W8, så kan være noe med dette. Skulle gjerne ha spilt They see me rollin' mens jeg kjørte over fienden med helikopter på Arma
Du kan bruke Clownfish i skype: http://clownfish-translator.com/

Men dette funker da bare i skype og ikke i f.eks. TS.
Trådstarter
Clownfish funker til og fra. Vet ikke hvorfor det slutter og funke, men det er kun 1 ut av 10 ganger det funker. Sitter igjen svært forvirra..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bruk en dobbel-jack (X------X) og koble en til mic input og en til eks. telefon med youtube? fungerer for meg.
Sist endret av Kroniz; 4. juli 2013 kl. 23:17.