Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 2234
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Hva kan jeg regne med å få for denne (uten skjerm)

Mainboard: Gigabyte GA-MA790X-UD4
RAM: 2x 2GB 800Mhz DDR2 SDRAM, totalt 4 GB
CPU: TripleCore AMD Phenom X3 8650 2,3 Ghz
HDD: 160 GB (OS) + 1 TB
GPU: ATI Radeon HD 4800 Series 1GB DDR5
PSU: Helt ny Corsair 500W 80P - nylig byttet
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Kanskje 1000 -3000.... Hvis du er heldig, elektronikk son datamaskiner synker sykt i verdi etter å bli skrudd på...
Hvis du i det hele tatt får solgt den så vil jeg tro et par lapper.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Trådstarter
Tenkte å legge den ut for 2500,- på finn, er det for mye?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Wait, stryk det, 500-1500

Kanskje 2000 hvis OSdisken er en SSD.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Wait, stryk det, 500-1500

Kanskje 2000 hvis OSdisken er en SSD.
Vis hele sitatet...
lol, psuen jeg kjøpte i går til den kosta 500.. 1 dag gammel
Det kommer an på hvilken PSU det er og hvilket kabinett det står i. Har også littegrann å si hvilken GPU i 4800-serien det er - åpne kabinettet ditt og se. Medfølger det lisensnøkkel til Windows (7)?

Er det et billig kabinett, Corsair CX 500W og ATI HD 4830 kan du selge den som en duganes kontor-PC til ca. 1500 kr, synes jeg.
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Om alt er i orden, rundt tusenlappen. Grei surfepc.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Hvis du renser for støv, organiserer kablene og setter på ny kjølepasta. Hadde jeg KANSKJE strukket meg til 2000 uten SSD.


(inkluderer rens av GPU, og nei, jeg har ikke lyst på den, men HVIS jeg skulle kjøpt den, måtte dette være i orden for å være værdt 2000,-)
Ville ikke gitt mer enn 500 > 1000 kroner.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Trådstarter
Sette på ny kjølepasta?? seriøst?
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Sette på ny kjølepasta?? seriøst?
Vis hele sitatet...
Om du vil ha seriøs hjelp burde du svare på spørsmålene som stilles deg.

Bytte av kjølepasta og annet vedlikehold kan også ha litt å si for hvilken pris du kan ta. For meg er det en selvfølge at man tar en clean install av OS, renser alle vifter skikkelig, legger på ny kjølepasta og skriver en god annonse. Slikt selger.
På finn da går den lett for 2500 ! alt er så overprisa der så.
Sitat av xTr3Zz Vis innlegg
På finn da går den lett for 2500 ! alt er så overprisa der så.
Vis hele sitatet...
Ikke alt på finn.no selges til selgers egen prisantydning. De fleste 'gaming-PC'-annonser ligger jo ute til kjøpspris minus +- 10%, selv om det er flere år gamle komponenter.
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Ikke alt på finn.no selges til selgers egen prisantydning. De fleste 'gaming-PC'-annonser ligger jo ute til kjøpspris minus +- 10%, selv om det er flere år gamle komponenter.
Vis hele sitatet...
Hvem vil kjøpe en gammel pc med 10% rabatt?
Sist endret av mo3; 27. mars 2012 kl. 14:55.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Hvem vil kjøpe en gammel pc med 10% rabatt?
Vis hele sitatet...
My point exactly. De selges ikke.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Trådstarter
Min ligger ialfall på finn.no nå til 2000kr, selger ikke under det..Da skaffer jeg heller en skjerm og skrur opp prisen.
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Min ligger ialfall på finn.no nå til 2000kr, selger ikke under det..Da skaffer jeg heller en skjerm og skrur opp prisen.
Vis hele sitatet...
Så dumt at du ikke sjekker hvilket skjermkort du har eller sier om du har ekte Windows eller ei. Du har jo heller ikke skrevet hvilket kabinett maskinen har.

Jaja, får håpe du er heldig.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Trådstarter
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Så dumt at du ikke sjekker hvilket skjermkort du har eller sier om du har ekte Windows eller ei. Du har jo heller ikke skrevet hvilket kabinett maskinen har.

Jaja, får håpe du er heldig.
Vis hele sitatet...
Jeg prøver ikke selge pcen her inne, derfor gidder jeg ikke sjekke skjermkortet nøyaktig. Jeg vet med sikkerhet at prisen her inne er lavere, enn den jeg vil få på finn.no av ola nordmann.

ATI Radeon HD 4800 Series 1GB DDR5 holder for de fleste, som ikke er altfor opptatt av data vil jeg tro. Det er ialfall såpass at jeg spiller Black Ops,crysis,wow på full grafikk uten hakking.

Kabinettet er tower, svært og jævlig tungt med 7 vifter,lys og hele hore pakka.

Det jeg lurte på, var hvilken pris jeg burde legge meg på.

Takker forøvrig for alle innspill

På windows opplevelsesindex så har alt 7,2+ utenom hardisker som har 5,3.
Sist endret av ranman22; 27. mars 2012 kl. 17:38.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Å spørre om pc-priser på freak er som å diskutere hvorfor cannabis burde forbli ulovlig.
Det funker bare ikke.

Prøv deg på 2500,- i første omgang.
Får du ikke napp så prøv de på 500,- mindre. And repeat.
Sist endret av Bombasa; 27. mars 2012 kl. 17:43.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Å spørre om pcpriser på freak er som å diskutere hvorfor cannabis burde forbli ulovlig.
Det funker bare ikke.

Prøv deg på 2500 - 3000,- i første omgang.
Får du ikke napp så prøv de på 500,- mindre.
Vis hele sitatet...
Well said, ikke det smarteste jeg har gjort
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Jeg prøver ikke selge pcen her inne, derfor gidder jeg ikke sjekke skjermkortet nøyaktig. Jeg vet med sikkerhet at prisen her inne er lavere, enn den jeg vil få på finn.no av ola nordmann.

ATI Radeon HD 4800 Series 1GB DDR5 holder for de fleste, som ikke er altfor opptatt av data vil jeg tro. Det er ialfall såpass at jeg spiller Black Ops,crysis,wow på full grafikk uten hakking.

Kabinettet er tower, svært og jævlig tungt med 7 vifter,lys og hele hore pakka.
Vis hele sitatet...
Jeg spør fordi det er vanskelig å gi et skikkelig kvalifisert råd hva gjelder pris om man ikke vet slikt. Stor forskjell på HD 4830 og HD 4890 nemlig!

Synes det bare er trist når man ikke får all info! Men virkelig, lykke til med salg. Og du har rett i at prisen 'her inne' er lavere enn hva en random finn.no-kjøper kan finne på å gi.

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Å spørre om pc-priser på freak er som å diskutere hvorfor cannabis burde forbli ulovlig.
Det funker bare ikke.
Vis hele sitatet...
Det gjør jo det. Jeg hjelper mer enn gjerne å gi et anslag om hva som er riktig pris, men da er det jo en fordel å få vite mest mulig om det som skal selges.
Sist endret av apocalypse; 27. mars 2012 kl. 17:53.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Trådstarter
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Jeg spør fordi det er vanskelig å gi et skikkelig kvalifisert råd hva gjelder pris om man ikke vet slikt. Stor forskjell på HD 4830 og HD 4890 nemlig!

Synes det bare er trist når man ikke får all info! Men virkelig, lykke til med salg. Og du har rett i at prisen 'her inne' er lavere enn hva en random finn.no-kjøper kan finne på å gi.



Det gjør jo det. Jeg hjelper mer enn gjerne å gi et anslag om hva som er riktig pris, men da er det jo en fordel å få vite mest mulig om det som skal selges.
Vis hele sitatet...
Sjekka nå, til ære for deg det er HD 4870 .
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Det gjør jo det. Jeg hjelper mer enn gjerne å gi et anslag om hva som er riktig pris, men da er det jo en fordel å få vite mest mulig om det som skal selges.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig.

Kommentaren min var mer rettet mot kommentarer som:
'Jeg gir MAKS 500,-'' og ''Neppe verdt en tusenlapp engang''

Selv om folk her inne ikke vil gi mange kronene, så betyr det ikke at ingen andre vil. Selg for så mye som mulig uten å bedrive noe lurerier underveis. Da mener jeg tull som å lyve i beskrivelsen o.l.

Prøv på litt mer enn den er verdt, så senk prisen underveis hvis ingen biter på.
Sist endret av Bombasa; 27. mars 2012 kl. 18:30.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Uansett om det så er HD4890 det er snakk om så er det et eldgammelt skjermkort som ikke er verdt mer enn 500kr brukt. CPU er verdt maks 500kr og resten maks en tusenlapp. Du skal ikke selge den her inne, men du spør da vitterlig om hva du kan regne med å få, derfor er det så absolutt en fordel for deg at du opplyser om hvilke komponenter det gjelder. Hvis ikke kan du heller ikke regne med skikkelige svar.

HD4890 kjører Crysis på ca. 20fps, HD4870 på 17fps, HD4850 på 13fps og HD4830 på 11fps. Ingen av disse kortene drar mao. Crysis uten lagg, med mindre det da er snakk om i 800x600 oppløsning.
Du er heldig om du får 1200-1700 for den, har mye erfaring med brukte pc'er, og for en kjøper med litt vett er ikke dette noe for dem...
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Og til den som nevnte Crysis... Cry me a fucking river.. Har aldri brydd meg om hva som runner crysis eller ikke..

Men.. å selge pc er tapsprosjekt....
Alt over 1000 kroner for den pcen er et ran..... Jeg hadde bydd 500-750,- uten orginalt os .. 1000 med.
Jeg hadde bydd rundt 1500-2000 om jeg fikk lov av pappa.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Og til den som nevnte Crysis... Cry me a fucking river.. Har aldri brydd meg om hva som runner crysis eller ikke..

Men.. å selge pc er tapsprosjekt....
Vis hele sitatet...
Du bryr deg kanskje ikke om hvor kraftig maskinen er i det hele tatt da? Om en maskin klarer å kjøre Crysis uten lagg er dette fremdeles et fint referansepunkt. Problemet er bare at dette har blitt standard lokkemiddel i alskens finn.no-annonser, uansett om maskinen klarer det eller ei.
Sist endret av 83leo; 27. mars 2012 kl. 22:11.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Trådstarter
Jeg får garantert 2000 på finn for denne pcen... Jeg spiller crysis uten lagg, end of story..Jeg ser ialfall ingen lagg, så da har det vel heller ikke noe å bety. Spiller wow på ultra, med 40 fps ca i 25 man raids. /end thread
Sist endret av ranman22; 27. mars 2012 kl. 22:13.
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
"ATI Radeon HD 4800 Series 1GB DDR5 holder for de fleste, som ikke er altfor opptatt av data vil jeg tro. Det er ialfall såpass at jeg spiller Black Ops,crysis,wow på full grafikk uten hakking. "

Nå vet jeg ikke hvilken oppløsning du har, men for å si det rett ut.
Om du kjører med Full-HD oppløsning som de fleste gjør for tiden, så garanterer jeg deg at 4870 IKKE kjører Crysis på "full grafikk uten hakking". Kilde? Jeg har hatt samme skjermkortet.

Wow og mw2/black ops funker kjempefint med 4870.
Shady Banana
Quix's Avatar
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Jeg får garantert 2000 på finn for denne pcen... Jeg spiller crysis uten lagg, end of story..Jeg ser ialfall ingen lagg, så da har det vel heller ikke noe å bety. Spiller wow på ultra, med 40 fps ca i 25 man raids. /end thread
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig kan du spille det uten lag. Spørsmålet er jo hvilken oppløsning og grafikk du har det på. Høyst tvilsomt at du har det på 1920x1080 og Ultra noe som det virket at du mente i den første posten om Crysis.
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Jeg prøver ikke selge pcen her inne, derfor gidder jeg ikke sjekke skjermkortet nøyaktig. Jeg vet med sikkerhet at prisen her inne er lavere, enn den jeg vil få på finn.no av ola nordmann.

ATI Radeon HD 4800 Series 1GB DDR5 holder for de fleste, som ikke er altfor opptatt av data vil jeg tro. Det er ialfall såpass at jeg spiller Black Ops,crysis,wow på full grafikk uten hakking.

Kabinettet er tower, svært og jævlig tungt med 7 vifter,lys og hele hore pakka.

Det jeg lurte på, var hvilken pris jeg burde legge meg på.

Takker forøvrig for alle innspill

På windows opplevelsesindex så har alt 7,2+ utenom hardisker som har 5,3.
Vis hele sitatet...
Se på regel nummer 9 her
Sitat av Sinken Vis innlegg
Se på regel nummer 9 her
Vis hele sitatet...
minecraft er et av de mest awesome spillene noensinne, these rules are invalid
Sitat av Maniox Vis innlegg
minecraft er et av de mest awesome spillene noensinne, these rules are invalid
Vis hele sitatet...
Men siden du er en nub, så er ditt argument om at minecraft er awsome invalid. Anyway, off-topic.