Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1450
Har helt glemt av at jeg hadde en web-side med noen fotografier på, og ville i den anledning fixe opp en ny, fresh side, nå som jeg kan en del mer enn det jeg gjorde på den tiden. Ville derfor spørre om feedback på bildene mine, slik at jeg kan pirke ut de jeg ikke vil ha, og henge opp (?) de jeg bestemmer meg for

Det er ikke nødvendig å gi feedback på sidelayout/design/everything

edit: fikse skriveleifer
Mange bra bilder. Du er en god fotograf det skal du ha, men synes du kunne kostet på deg å legge opp bildene i litt høyere oppløsning, ble litt lite detaljer slik det er nå.
Likte spesielt godt bildet av solnedgangen. t-bane vogna falt også i smak. Noen av close-up bildene synes jeg ble litt for "blurry", blant annet et av de akvarie-fisk bildene.
ser ikke ut som du har lagt thumbnails, så jeg fikk kun sett to bilder innpå et album.
Mange av dem virker som helt normale feriebilder :/ Litt kjedelige altså.

Men noen av dem er bra. (Heineken!)
Solkongen
Keyser Söze's Avatar
Trådstarter
effie: Takker, skal se hva jeg kan gjøre med oppløsningen. Blurryheten irriterer meg og *god dam lukkerhastighet*
Sabbi: Takk for det. Var på vei til å lage thumbs, men så sa en fjomp på VG-diskuter at den som ikke klarer å laste opp bilder burde skaffe seg en real internett. Jeg turte ikke annet enn å adlyde - men skal hive opp thumbnails på kommende
The Freak: Setter pris på ærlighet. (Heineken?)
Likte det bildet av han som malte!
Likte katte og tåg bildet. Fine farger på tåg bildet, man fikk liksom en litt zoom/warp effekt pga sen lukkerhastighet. Katte bildet var bra, men ble litt uklårt lengre bak div plasser, men et fint bilde.

Så jeg må nok si at det jeg syntes var best var tåg bildet.
Utrolig fine bilder, likte best bildene som var tatt i Oslo.
Hvilket kamera brukte du forresten?
Solkongen
Keyser Söze's Avatar
Trådstarter
Takker for positive kommentarer!

cavey: Min favoritt også
nPulz: ...Og ikke liker jeg katter heller
mad-dj.: Bruker et Canon EOS 350D, og lurer på om jeg vil invistere i et nytt objektiv til sommeren
Sist endret av Keyser Söze; 14. januar 2006 kl. 13:10.
Definitivt respekt for det Cola-bildet. Hvor mye betalte du modellene? Eller var du bare en femte hjul på vogna på vei til Svinsund? How about that phoon?

Plaza - Du mangler "foten"
Svinesundbroa- Strøkent
Holmenkollen - Ser litt manipulert ut, er det du som har tatt dette bildet?
T-banevognen - Savner et fokuspunkt
Nationaltheateret - Pent og flott, har du prøvd med et tettere utsnitt?
Vikelandsparkenserien - Ikke noe spes, det er lissom gamle grå menn. Dette blir rent avbildning, og derfor lite å kommentere.
To tårnene fra "Kua i Lumpur" - igjen, foten?
Heineken - Blir litt for tilseggjort, jobber du for Heineken?
Malerbildet - Respekt!
Hvite blomsten - Kjempeflott utsnitt, farger og metning. Fokuspunkt?
Fontenen - Nei og nei... Her er det for dårlig komposisjon
Kattene - Kjempeflott!
Solnedgangen - Supert, men fjern den pokkers lyskasteren/lampen
Negerbarnet - Et artig bilde med sjel, liv og historie. Bra jobbet. Har du spurt henne om du får lov å publisere shitten?

Du vil ha noe av mitt objektiv!

Sitat av nPulz
...man fikk liksom en litt zoom/warp effekt pga sen lukkerhastighet...
Vis hele sitatet...
Sen lukker eller raskt tog, det er spørsmålet!
likte thai malern, ellers var det bare random feriebilder...
Solkongen
Keyser Söze's Avatar
Trådstarter
Sitat av Chubby
Definitivt respekt for det Cola-bildet. Hvor mye betalte du modellene? Eller var du bare en femte hjul på vogna på vei til Svinsund? How about that phoon?

Plaza - Du mangler "foten"
Svinesundbroa- Strøkent
Holmenkollen - Ser litt manipulert ut, er det du som har tatt dette bildet?
T-banevognen - Savner et fokuspunkt
Nationaltheateret - Pent og flott, har du prøvd med et tettere utsnitt?
Vikelandsparkenserien - Ikke noe spes, det er lissom gamle grå menn. Dette blir rent avbildning, og derfor lite å kommentere.
To tårnene fra "Kua i Lumpur" - igjen, foten?
Heineken - Blir litt for tilseggjort, jobber du for Heineken?
Malerbildet - Respekt!
Hvite blomsten - Kjempeflott utsnitt, farger og metning. Fokuspunkt?
Fontenen - Nei og nei... Her er det for dårlig komposisjon
Kattene - Kjempeflott!
Solnedgangen - Supert, men fjern den pokkers lyskasteren/lampen
Negerbarnet - Et artig bilde med sjel, liv og historie. Bra jobbet. Har du spurt henne om du får lov å publisere shitten?

Du vil ha noe av mitt objektiv!



Sen lukker eller raskt tog, det er spørsmålet!
Vis hele sitatet...
Jeg vil ha noe av ditt Heineken!

Plaza - Skulle jeg _løpe_ ut i veien, kjære bror? Det hadde du nok likt kan jeg tenke meg!
Holmenkollen - Nei, jeg sagde ned den 200 toms jernbjelken som stod der, og sendet deg for å ta bilde
T-banevognen - Mora di. Det er et fokuspunkt Brukte en lukker på 1/10
Nationaltheateret Nei, jeg tenkte at det ville bli for *tight* da... Skal prøve.
To tårnene fra "Kua i Lumpur" - Dobbel motorvei på begge sider. Større vidvinkel?
Heineken - Ville lage reklamebilde for "After beach'n"
Hvite blomsten - Insektet på den første blomsten er fokuspunktet
Fontenen - Kunne ikke vært mer enig - men har blåst det opp en god del.
Solnedgangen - *rive ned med parasoll*
Negerbarnet - På norsk da eller? Og faren var heller ikke særlig god i engelsk. Men norsk tastatur hadde han...Men ja, burde vel spørre om tillatelse
Sist endret av Keyser Söze; 20. januar 2006 kl. 18:56.
En del fine situasjoner. Ikke så mange fine bilder. Mange av dem virker litt klønete komponert/beskjært. Hva er dealen med f.eks. rusket både til venstre og høyre i Heineken-bildet? Skal du ta bilder med lang lukkertid (t-banen) så bruk tripod. Og negerbarnet er finest som thumb. Altfor uskarpt. Det eneste jeg synes var spennende er det med den buen i betong. Men igjen, hvorfor i svarteste natta er 1cm av høyre del borte? Skal du ha med så mye, så ta da med hele. Og skyene er kjedelige. Mer kontrast!
Solkongen
Keyser Söze's Avatar
Trådstarter
Sitat av N3m0
En del fine situasjoner. Ikke så mange fine bilder. Mange av dem virker litt klønete komponert/beskjært. Hva er dealen med f.eks. rusket både til venstre og høyre i Heineken-bildet? Skal du ta bilder med lang lukkertid (t-banen) så bruk tripod. Og negerbarnet er finest som thumb. Altfor uskarpt. Det eneste jeg synes var spennende er det med den buen i betong. Men igjen, hvorfor i svarteste natta er 1cm av høyre del borte? Skal du ha med så mye, så ta da med hele. Og skyene er kjedelige. Mer kontrast!
Vis hele sitatet...
Takker for kritikk, men i 100 km/t over svinesundet er det lite man kan gjøre
Har man det travelt så setter man på seriefunksjon, evt. alternative eksponeringer, og knipser løs. Sjekk resultatene etterpå.
Hmm.. hvordan kamera er det du bruker? Synes kvaliteten på de fleste bildene var dårlige, men det gjør dem ikke til dårlige bilder!

Mange av de var litt for normale, f.ex de feriebildene. De fleste tar sånne bilder.

Fiskene og det der ble veldig blurry, det irriterer meg skikkelig, for de ville blitt fine hvis de hadde vært helt klare.

Skal ikke si du er dårlig, men du har potensiale til å bli bedre. Likte bare noen få av bildene dessverre.
Solkongen
Keyser Söze's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lundern
Hmm.. hvordan kamera er det du bruker? Synes kvaliteten på de fleste bildene var dårlige, men det gjør dem ikke til dårlige bilder!
Vis hele sitatet...
Har et Canon 350D - og har tatt ned bildene i 800x600 oppløsning, samt en kvalitet på 40% i photoshop, for å gjøre de små. Jeg har angret litt på dette i etterkant, men bildene er jo også ment som små... *teasere*
▼ ... over en måned senere ... ▼
Mange av bildene ble uskarpe og det så nesten litt mobilkamera ut, men det var også noen bra bilder der. Likte bildet av de to kattene.