Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 3958
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/arti...106270005/1002

Bare lurte på hva dere andre freakere synes om dette?
Det er altså i min hjemby det her.
Tror dere snuten kommer til å faktisk gå å dra opp plantene eller tror dere dem kommer til å vokse i hele tatt?
Synes dette virker helt absurd, hvartfall å gå til avisa med det.
Sist endret av spQ; 28. juni 2006 kl. 15:06.
Dette er svært positivt for alle legalister i landet og jeg vil oppfordre alle til og kjøpe inn industrihampfrø til en billig penge og så dem i din hjemby! Aksjonen har fått svært mye omtale i media som har satt i gang en god del debatter rundt om i landet. Hvis du ser på norcan.org har det blitt dokumentert at veldig mange planter spirer og trives ganske greit. Det skal visstnok være plantet rundt 2 millioner frø i landet, så at vår alles kjære onkel blå skal gå rundt og nappe opp alle skal godt gjøres
hvorfor industrihampfrø? å er det ikke litt sent å så frø no?:s
Fordi industrihamp inneholder så lite THC at det er umulig å få rus av dem. Funker fett å så nå. Grunnen til at man skal så ordentlige cannabisplanter tidlig er for å få mest mulig buds ut av planten. Dette har ikke så mye å si når de sår industrihamp.
veit det, men hvorfor lite THC?
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sitat av surre
veit det, men hvorfor lite THC?
Vis hele sitatet...
Helt sikkert fordi det er en symbolsk handling for å vise hvor banale reglene er rundt en plante som faktisk ikke kan utvinnes skikkelig rus med.
Det er da THC i hannplanter også? eller?
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sitat av kinaputt
Det er da THC i hannplanter også? eller?
Vis hele sitatet...
Sist gang jeg leste en informativ artikkel om industriell hamp stod det vel noe alá: Du må røyke en joint på størrelse med en telefonstolpe på under et minutt dersom du skal få noen rus av det.
hamp frø er strålebehandlet slik at man får ekstremt lite THC i de plantene som er strålebehandla. man kan sikkert røyke 100kg å bare få vondt i hode...


Sjekk ut http://www.norcan.org/ for all informasjon om dette...
Trådstarter
Jaja men det er jo jævli kult for legalister da.
å som sativa sier får det mye omtale i media, kansje det kan føre til en tidligere legalisering?
Å ettersom det er så lite thc i dem er det stor mulighet for at snuten gir faen
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av plater
hamp frø er strålebehandlet slik at man får ekstremt lite THC i de plantene som er strålebehandla. man kan sikkert røyke 100kg å bare få vondt i hode...


Sjekk ut http://www.norcan.org/ for all informasjon om dette...
Vis hele sitatet...
Forklar meg kva strålebehandling gjer? AFAIK er det for å drepe bakteriar. Det vil uansett ikkje redusere THC-innhold, sidan det kan skade gensekvensar. Rett nok er THC-produksjon bestemt av genene, men stråling ville tilsvare å justere brightness på skjermen med slegge... Du kan treffe, men du river med mykje anna i samme slengen.

Det er nok rett og slett forskjellig type planter, framdyrka gjennom avl, for å ha lavt thc innhold.
Sitat av Vomitpuke
Å ettersom det er så lite thc i dem er det stor mulighet for at snuten gir faen
Vis hele sitatet...
Nettopp! Og vi slipper at folk går rundt og røsker opp plantene og drar dem med seg hjem for og røyke de, så lenge de vet at de ikke er rusgivende Plantene får derfor vokse seg store og flere får sett dem
Sitat av slashdot
Forklar meg kva strålebehandling gjer? AFAIK er det for å drepe bakteriar. Det vil uansett ikkje redusere THC-innhold, sidan det kan skade gensekvensar. Rett nok er THC-produksjon bestemt av genene, men stråling ville tilsvare å justere brightness på skjermen med slegge... Du kan treffe, men du river med mykje anna i samme slengen.

Det er nok rett og slett forskjellig type planter, framdyrka gjennom avl, for å ha lavt thc innhold.
Vis hele sitatet...
Da må du nok spørre de som holder på med det, jeg er ikke noen ekspert på det. spør på www. norcan.org
Syns det blir så dumt...Er i mot narkotika og så dette tar kaka
Sitat av Celina
Syns det blir så dumt...Er i mot narkotika og så dette tar kaka
Vis hele sitatet...
Begrunn gjærne meningene dine Å dra alle stoffer på narkotikalista under en kam synes jeg blir dumt igjen... Narkotikalovgivningen (spesielt ang. cannabis) er basert på over 30 år gammel forskning, det er virkelig på tide å få den oppdatert!
Sist endret av _Sativa_; 28. juni 2006 kl. 14:00.
Skal bli artig å se om de dukker opp noen grønne planter rundt om kring da.
Noen som vet hvilke type fuglefrø som har disse frøene i blandingen?
Eventuelt hvor man får kjøpt slik fuglemat, kunne tenkt meg å plantet litt rundt om kring
Trådstarter
Fugle mat for kanarifugler, var det ikke det?
Bare te å spørre dem som jobber i dyrebutikk det kan jeg tenke meg.
Ja jeg kan begrunne mye hvorfor jeg ikke liker narkotika... Man blir helt idiot av det for det første, narkotika er ulovlig noe som er vedlig bra... Ser og kjenner noen som bruker narkotika og det er ikke ett fint syn som møter meg i det hele tatt!! Syns det er bra at purken spanner og prøver så godt de kan og holde dette borte Mitt syn på det og sånn vil det alltid være...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nå må du huske at det ikke er alle av oss som er neddopede og sløve hele tiden, selv om vi velger å røyke hasj eller lignende av og til Celina . De fleste jeg kjenner som driver med ulovlige stoffer har drevet med stoffene i en årrekke, har jobb eller driver med utdanning (veldig mange på høyskole / universitetsnivå) og lever et helt normalt liv bortsett fra en joint eller to nå og da.

Men såklart skal du få ha ditt eget syn og egne meninger, jeg skal ikke evangelisere her. Jeg tror uansett at vi får droppe diskusjonen fra denne tråden, og så får heller noen starte en ny tråd hvis de vil debattere temaet.
Gjorde de ikke dette i Oslo også`?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Celina
Ja jeg kan begrunne mye hvorfor jeg ikke liker narkotika... Man blir helt idiot av det for det første, narkotika er ulovlig noe som er vedlig bra... Ser og kjenner noen som bruker narkotika og det er ikke ett fint syn som møter meg i det hele tatt!! Syns det er bra at purken spanner og prøver så godt de kan og holde dette borte Mitt syn på det og sånn vil det alltid være...
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde å holde meg unna denne tråden, virkelig, tro meg, jeg prøvde..

Narkotika, begrepet i seg selv er et tegn på ignoranse. Hva har staten gjort de siste 30 år? De børster vekk misbrukerne under teppet, som om problemet bare vil 'forsvinne'.
Mennesker er glad i rus, har alltid vært det, og kommer alltid til å være det, uansett forpakning, være det kjærlighet, adrenalinrush, en halvliter, joint eller pille.
Å tro at man kan utrydde rusmisbrukere er en banal idé.
Hva skal man gjøre? Inngå et kompromiss: la staten ta over produksjon og distribusjon, ødelegg det svarte markedet (og i samme slengen ta vekk grunnlaget til organisert kriminalitet), kvalitet og kunnskap kan fjerne overdosedødsfall.
Vi kan fjerne behovet for å rane folk for å skaffe den neste dosen ettersom staten kan gi ut stoff til de tyngre missbrukerne på 'resept'.

I bunn og grunn: med en gang du ulovligjør noe, mister du kontrollen, det skapes et svart marked av de som er villige til å ta risikoen, for her er det store penger å tjene.
Jeg snakker liberalistisk tull sier du? Vel, tør jeg nevne alcohol prohibition i statene på 1930 tallet?

Jeg vil til slutt nevne etpar ting fra egen erfaring: Det er mange flere som bruker "narkotika" enn du tror, ikke bare de heroinmisbrukerne man ser bilder av og hører om i avisen.
Å være 'narkoman' er ikke synonymt med å henge på plata og stikke sprøyter i armen, det er faktisk endel som klarer å håndtere sitt valg av rusmiddel, akkurat på samme måte som at ikke alle som drikker alkohol er alkoholikere, fikk du en klar tegning nå?
Sitat av Celina
Ja jeg kan begrunne mye hvorfor jeg ikke liker narkotika... Man blir helt idiot av det for det første,
Vis hele sitatet...
Herlig...ja kom med fjortissargumentene ja, stå på Celina! Kjempeflott!
Sitat av d!wx
Herlig...ja kom med fjortissargumentene ja, stå på Celina! Kjempeflott!
Vis hele sitatet...
Så hun kan ikke få lov til å mene at hun syns folk som ruser seg blir idioter? Det er da helt opp til henne selv. Latterlig herskerteknikk!
Du er jo 15 år selv så...
Sist endret av Halalgeir; 28. juni 2006 kl. 23:25.
Altså når man sier at alle narkomane er idioter og ser stygge ut så kan man f*** meg ikke forvente mindre enn at folk blir sure på deg!
I mangel på et bedre ord ville jeg kalle det rasistisk..
Sist endret av hedningen; 28. juni 2006 kl. 23:56.
Sitat av Hallgeir
Så hun kan ikke få lov til å mene at hun syns folk som ruser seg blir idioter? Det er da helt opp til henne selv. Latterlig herskerteknikk!
Du er jo 15 år selv så...
Vis hele sitatet...
Fjortiss er en tilstand, ikke en alder.
Sitat av hedning*
Altså når man sier at alle narkomane er idioter og ser stygge ut så kan man f*** meg ikke forvente mindre enn at folk blir sure på deg!
I mangel på et bedre ord ville jeg kalle det rasistisk..
Vis hele sitatet...
Altså...
Hun sier ikke at alle narkomane er idioter, hun sier at "man blir helt idiot av det". Det får stå for hennes egen regning og jeg syns ikke det er noe poeng av å hamre så sykt hardt på henne ut i fra det hun sier der. Det er mange som mener at folk som er rusa oppfører seg som idioter og hun er en av dem. Om du er uenig så for all del gi beskjed, men å kalle det for rasisme er å misbruke ordet.

Når det gjelder om fjortis er en tilstand eller en alder... Joda. Forsåvidt enig, men det var bare så ironisk at han kalte argumentene hennes for fjortisargumenter, når den posten han selv kom med ikke akkurat kan karrakteriseres som voksen og balansert... Snakk om å bite seg selv i halen.
Sitat av Celina
Ja jeg kan begrunne mye hvorfor jeg ikke liker narkotika... Man blir helt idiot av det for det første, narkotika er ulovlig noe som er vedlig bra... Ser og kjenner noen som bruker narkotika og det er ikke ett fint syn som møter meg i det hele tatt!! Syns det er bra at purken spanner og prøver så godt de kan og holde dette borte Mitt syn på det og sånn vil det alltid være...
Vis hele sitatet...
Er du imot alkohol også da kanskje? Definisjonen på narkotika er såvidt jeg vet et stoff som enten virker smertestillende, eller kan brukes som innsovningsmiddel. Alkohol kan brukes til begge deler, mener du at alle som bruker alkohol er idioter? For det er akkurat det du sier, bare satt på spissen. Hvis du, som den 22 åringen du er, klarer å skrive inn "industriell hamp" på google, og faktisk leser litt, og gjør deg innformert om hva denne tråden handler om, hadde det vært veldig fint, så slipper vi poster som "herregud, narkotika, jeg vet hvordan man blir, så en på byen idag som satte en hasjsprøyte" og liknende. Industriell hamp gir ikke rus, og brukes til å lage klær, tau og liknende. Ingen av disse produktene kan hverken snortes, røykes eller settes i sprøyte for å oppnå rus.

Edit: Sorry, gikk litt offtopic der. Mente bare å forklare henne hva industriell hamp er, men ble litt revet med.
Sist endret av Flying Pee; 29. juni 2006 kl. 00:56.
Trådstarter
Altså får jeg minne på at denne tråden ikke handler om dette i hele tatt? la henne komme med fjortis argumentene sine, min mening er at man ikke kan si at narkotika er dritt før du har vært borti det selv, men denne tråden handler jo for faen ikke om det!
Sitat av Hallgeir
Altså...
Hun sier ikke at alle narkomane er idioter, hun sier at "man blir helt idiot av det". Det får stå for hennes egen regning og jeg syns ikke det er noe poeng av å hamre så sykt hardt på henne ut i fra det hun sier der. Det er mange som mener at folk som er rusa oppfører seg som idioter og hun er en av dem. Om du er uenig så for all del gi beskjed, men å kalle det for rasisme er å misbruke ordet.

Når det gjelder om fjortis er en tilstand eller en alder... Joda. Forsåvidt enig, men det var bare så ironisk at han kalte argumentene hennes for fjortisargumenter, når den posten han selv kom med ikke akkurat kan karrakteriseres som voksen og balansert... Snakk om å bite seg selv i halen.
Vis hele sitatet...
Påstand, ikke fakta. Hamre i vei dere..
jln: det er ikke det tråden handler om, men hun sa jo faktisk ikke at "narkomane oppfører seg som idioter", hun sa man blir idiot av å bruke narkotika. Men tråden handler om industriell hamp, som ikke er narkotika.
Tror dere skjønner hva jeg vil fram til anyway, så hva dere sier bryr jeg meg lite om for jeg har mine syn på det uansett... Og om jeg har brukt det eller ikke aner dere svært lite om Dere kan fri og vrenge på det så mye dere vil men jeg skrifter alldri mitt synspunkt på det Men det var jo ikke dette tråden handlet om så :P
Synes dette er litt bra, se siste setningen av kongressen(hvis det heter det)
http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?A...339/1007/NYHET
Uff det er helt grusomt
Sitat av Kverna
Synes dette er litt bra, se siste setningen av kongressen(hvis det heter det)
http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?A...339/1007/NYHET
Vis hele sitatet...
Bare sånn BTW, det heter ingress
Synes kommentaren til artikkelen var det værste jeg

Sitat av Tine Skog
Sjekk emballasjen nøye!!!!!!!!!!!!!!!
Skrevet av: Tine Skog, 29-06-2006 11:49:06
Pass også opp for jentenes stadig mer kreative og utspekulerte metoder.Jenter under 16år utgir seg for å være eldre og har seksuell omgang med eldre gutter.Dette for å anmelde forholdet senere og kreve erstatning. Utspeskulert og svært kynisk måte å bevisst skaffe seg inntekter til rus.....
Vis hele sitatet...
Hvis dette er fakta så har jentene nådd et nytt lavmål... Uansett hvor store junkietendenser du har trenger du faen ikke la det gå utover andre..
Sitat av Celina
Tror dere skjønner hva jeg vil fram til anyway, så hva dere sier bryr jeg meg lite om for jeg har mine syn på det uansett... Og om jeg har brukt det eller ikke aner dere svært lite om Dere kan fri og vrenge på det så mye dere vil men jeg skrifter alldri mitt synspunkt på det Men det var jo ikke dette tråden handlet om så :P
Vis hele sitatet...
Oi så trangsynte vi var idag da. Hvis du ikke bryr deg om andres meninger hva gjør du på ett forum da ?
Tror jeg leste en plass at Alkohol var et narkotikum (elns.) Husker ikke hvor jeg leste dette men jeg mener og ha lest dette...
Sitat av kinaputt
Tror jeg leste en plass at Alkohol var et narkotikum (elns.) Husker ikke hvor jeg leste dette men jeg mener og ha lest dette...
Vis hele sitatet...

Alkohol over 60% er definert som narkotika
Sitat av St.Vitus
Oi så trangsynte vi var idag da. Hvis du ikke bryr deg om andres meninger hva gjør du på ett forum da ?
Vis hele sitatet...
Verden er fri for alle Jeg bryr meg om andre meininger til en viss grad.
Hvor enkelt er det å se forskjell på disse hannplantene og potente hunnplanter?
Trådstarter
Endelig noe som har med tråden å gjøre, takk Mortiferus
Tror ikke du ser noe spesilt anderledes ut det er vel bare at det ikke er no toppskudd på dem? var sånn jeg skjønte det
Sitat av Celina
Verden er fri for alle Jeg bryr meg om andre meininger til en viss grad.
Vis hele sitatet...
Til en viss grad ? Så du kan bare ikke ta feil når det kommer til Narkotika ? Vet du hva, jeg tror du tar ganske feil. Men nå skal jeg slutte å ødelegge tråden.
Sitat av Mortiferus
Hvor enkelt er det å se forskjell på disse hannplantene og potente hunnplanter?
Vis hele sitatet...
Veldig enkelt.

Men litt basic info...

1. Plantene som er satt ut rundtomkring i landet er IndustriHAMP, både hunn og hannplanter vil vokse opp. Men ingen av disse vil gi noe spesiell rus da det som sagt er industrihamp med et THC-nivå som er så lavt at man ikke får noe ut av det uansett..

2. Planter man får rusvirkning av er avlet frem til å gi best mulig smak/THC-innhold/vekst osv... Anyway, man bruker stort sett hunnplantene da det er de som har høyest THC-innhold. Men man kan fremdeles bruke hannplantene til å lage hasj/cannasmør osv...

3. Forskjellen på hannplanter og hunnplanter er at hunnplantene har blomster (også kjent som pot.) Hannplantene har små "poser" med pollen som brukes til å befrukte hunnplantene for å få frø...

Edit: Godt mulig det er et par feil her, men sitter på jobb og skriver i all hast..
For fremtiden se:

http://www.norcan.org
http://www.razzia.no
http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabis
Sist endret av Forconin; 29. juni 2006 kl. 14:02.
Jeg har bombarderte Oslos blomsterbed med industrihamp i fjor, men resultatet ble veldig skuffende
Bortsett fra noen pinglete spirer inne på Byporten kom det ikke opp noe, eller det ble fjernet med en gang.

Imidlertid har jeg sett hampspirer i div. blomsterbed i Oslo hvert år, helt siden jeg visste hvordan en hampspire så ut, men aldri noen ordentlig store planter.
skjønner ikke hva som ikke skulle gå bra? saken er jo bare at noen planter ugress (industrihamp) i kirkeparken som en demonstrasjon mot hasjpolitikken i norge og går til avisa for å få litt oppmerksomhet rundt det? hvorfor skal det ikke gå bra og hva gjør det om snuten bruker tida si på å pelle busker? da får vi kanskje sitte å fyre i fred i andre parker?
Sitat av felix_poker
Jeg har bombarderte Oslos blomsterbed med industrihamp i fjor, men resultatet ble veldig skuffende
Bortsett fra noen pinglete spirer inne på Byporten kom det ikke opp noe, eller det ble fjernet med en gang.

Imidlertid har jeg sett hampspirer i div. blomsterbed i Oslo hvert år, helt siden jeg visste hvordan en hampspire så ut, men aldri noen ordentlig store planter.
Vis hele sitatet...
Det er jo kjipt da, men fett at du gjør det
(30 ord)
hvordan kan mann se hvilke frø som er cannabis frø i kanarifugl mat?
kinaputt: Da industriell hemp fortsatt er ulovlig i Norge får du vel ikke kjøpt denne fuglematen i Norge, så du må nok til utlandet. Men pass deg, dette anses som narkotika, og er ulovlig! DU KAN DØ AV DET!
Ja, du kan dø hvis du spiser din vekt i Cannabis ruderalis-frø - akkurat som at du kan dø av å spise samme mengde sesamfrø. La oss være litt realistiske her.
Ta ironien. yo yo yo