Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 3724
Ja, nå har det seg slik at de fleste i mitt fylke har fått høre hvor de har kommet inn på vgs. Jeg har også sett hvordan jeg ligger, jeg har ikke kommet inn noen plass, men er på venteliste på 4 forskjellige linjer.
nr. 6,8,11 og 18.

er det flere som har kommet opp i samme situasjon? er det stor sjanse for at jeg kommer inn på den jeg ligger som nr. 6?
vet dette varierer, men hvis du har kommet opp i samme situasjon før, kom gjerne med hvilken plass du var på ventelisten og om du kom inn, så jeg slipper å være så nervøs
trodde det bare var mulig å søke på 3 plasser .... hvordan fikk du søkt på fire forskjellige linjer?
Sitat av Uncle_Sylvert Vis innlegg
trodde det bare var mulig å søke på 3 plasser .... hvordan fikk du søkt på fire forskjellige linjer?
Vis hele sitatet...
Regner med han mener 4 forskjellige skoler?
Sitat av Uncle_Sylvert Vis innlegg
trodde det bare var mulig å søke på 3 plasser .... hvordan fikk du søkt på fire forskjellige linjer?
Vis hele sitatet...
har faktisk søkt 9 forskjelige linjer. f.eks. slik som elektrofag på tre forskjelige skoler, og en annen linje som jeg søker likens, på 3 forskjelige skoler.

satser på at du skjønner hva jeg mener, blir små svimmel av å sitte å skrive på bærbaren, noe som kan gjøre at jeg forklarer litt dårlig.

en ting til, kom ikke inn på de 5 andre linjene jeg søkte på, hadde for lavt snitt.
hvor gammel er du da?
Sitat av Uncle_Sylvert Vis innlegg
hvor gammel er du da?
Vis hele sitatet...
16

freakforum
vell du har rett på å komme inn på en av de "tre" linjene du har søkt på. men det kan hende at de ikke blir akkurat den skolen du har søkt på.
Sitat av Uncle_Sylvert Vis innlegg
vell du har rett på å komme inn på en av de "tre" linjene du har søkt på. men det kan hende at de ikke blir akkurat den skolen du har søkt på.
Vis hele sitatet...
hm, fristen på å søke er 17.juli, hva skal jeg gjøre når fristen har gått ut og jeg ikke har kommet inn på noen av linjene? at jeg fortsatt er på venteliste..
Hvordan er karakterene dine? Og uansett, alle kommer inn på Almenfag.
Jeg foreslår at du ringer til noen som har peiling på dette og ikke spør folk på freakforum.
Der du bor (hvis det stemmer det som står i profilen) er nummeret til fylkeskommunen: 74 11 10 00
Sitat av DerComment Vis innlegg
Hvordan er karakterene dine? Og uansett, alle kommer inn på Almenfag.
Vis hele sitatet...
fette lol!! sorry men kunne ikke dy meg
Så vidt jeg vet er det ingen grense som er fastsatt av vigo, du kan søke så mange linjer du vil. - Det er bare lærerne som sier at 3 er det greieste .

Jeg var i nesten samme situasjon som deg i fjord, snittet mitt var forferdelig dårlig (2.5) og jeg var satt på venteliste på "alle" de tre linjene jeg hadde søkt .
Da 2.uttaket var ferdig sto jeg fortsatt uten skoleplass i nærheten av hvor jeg bodde og det jeg gjorde var ganske enkelt å ta en telefon til inntakskontoret for å sjekke alternativene mine .
Siden jeg (faktisk) ikke visste hva jeg hadde lyst til å gå i det hele tatt, fikk jeg dama til å ramse opp alle stedene det var ledig plass slik at jeg kunne velge. Deretter gikk jeg inn på vilbli.no , fant ut hva jeg ville og ringte inntakskontoret slik at de kunne sette meg på den valgte skolen.

Just as simple as that .
Sist endret av lsrr; 9. juli 2009 kl. 19:30.
Sitat av lsrr Vis innlegg
Da 2.uttaket var ferdig sto jeg fortsatt uten skoleplass i nærheten av hvor jeg bodde og det jeg gjorde var ganske enkelt å ta en telefon til inntakskontoret for å sjekke alternativene mine .
Siden jeg (faktisk) ikke visste hva jeg hadde lyst til å gå i det hele tatt, fikk jeg dama til å ramse opp alle stedene det var ledig plass slik at jeg kunne velge. Deretter gikk jeg inn på vilbli.no , fant ut hva jeg ville og ringte inntakskontoret slik at de kunne sette meg på den valgte skolen.

Just as simple as that .
Vis hele sitatet...

har du noen peiling på når 2.uttaket kommer? eller, hvor lenge etter 1.uttaket det kommer

Ja, får bare vente å se om det blir noen forandringer før jeg ringer
2. inntaket er om 2-3 uker.. varier ifra fylke til fylke.
Bruker å stå på fylket sine sider...

Uansett, 6 i køen er ikke ille, i allefall om det er en stor skole...
Vet om folk som har kommet inn, som har vært nr 30 i køen

Så slapp av, og stress ned... Du er 99% garantert å få et tilbud på ønsket plass etter 2. inntak.
Godt med smør
uhm regner med første inntaket allerede er kommet. Jeg har vertfall fått skoleplassen min.

Og det er vell 1. Inntak på landsbasis? eller har møre og romsdal egne regler?
1. inntaket har vært over store deler av Norge nå ja.
Så for troms, så var 2. inntaket den 29.

1. inntaket må jo være, for at man skal kunne vite om man står i kø eller ikke... (Evt som hos meg, stå registrert med feil fylke, og ikke få noen beskjed... tok 1 time å få klarna opp i alt via tlf idag)
Sitat av Uncle_Sylvert Vis innlegg
fette lol!! sorry men kunne ikke dy meg
Vis hele sitatet...
Hva mener du?
Nå vet jeg ikke hva som er en stor skole, men jeg regner med at Levanger går under stor skole?
var nr.11 på stjørdal, dette er jo en ganske stor skole
Sist endret av Svartepetter; 9. juli 2009 kl. 19:49.
Stor skole er over 4-500 elever vil jeg si :P I allefall ifra den størrelsen og opp, så er det ingen problem når man er nr 6 i kø. Spesielt ikke om det er flere klasser og snakk om 1. året.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Stor skole er over 4-500 elever vil jeg si :P I allefall ifra den størrelsen og opp, så er det ingen problem når man er nr 6 i kø. Spesielt ikke om det er flere klasser og snakk om 1. året.
Vis hele sitatet...
på Levanger er det 800 elever, tror jeg.
Og på stjørdal er det vell litt over 1000? så de kan vell kalles store
Burde ikke være noen problem for deg ^^, Men spørs jo litt på elevene som har søkt på linjen og hvor mange plasser og klasser det er. Normalt så er det mange som bytter og går over til 2. valget sitt, eller har fått 2. valget, men får 1. valget etter 2. inntaket.

Så, du vil nok få plass
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Burde ikke være noen problem for deg ^^, Men spørs jo litt på elevene som har søkt på linjen og hvor mange plasser og klasser det er. Normalt så er det mange som bytter og går over til 2. valget sitt, eller har fått 2. valget, men får 1. valget etter 2. inntaket.

Så, du vil nok få plass
Vis hele sitatet...
Man kan ikke gå over til 2. valget sitt om man først kommer inn på 1. valget sitt. Takker man nei til 1. valget så takker man nei til alle muligheter innen opptak. Da siste utvei 1. september...
Sitat av DerComment Vis innlegg
Hvordan er karakterene dine? Og uansett, alle kommer inn på Almenfag.
Vis hele sitatet...
Spørs, gjelder værtfall ikke for 2 og 3.året
Sitat av DerComment Vis innlegg
Hvordan er karakterene dine? Og uansett, alle kommer inn på Almenfag.
Vis hele sitatet...
Nei, ikke alle kommer inn. Det er et visst snitt der også
Sitat av Athleon Vis innlegg
Man kan ikke gå over til 2. valget sitt om man først kommer inn på 1. valget sitt. Takker man nei til 1. valget så takker man nei til alle muligheter innen opptak. Da siste utvei 1. september...
Vis hele sitatet...
Jeg har takket nei til 1. valget, og kommet inn på 2. valget :P
Tho, snakk om skole og ikke linje...
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Jeg har takket nei til 1. valget, og kommet inn på 2. valget :P
Tho, snakk om skole og ikke linje...
Vis hele sitatet...
Med skole kan det nok hende at det er mulig å gjøre slikt, ja. Jeg har fått beskjed fra inntakskontoret om at det ikke er mulig når det kommer til linjer i hvert fall.
Tenkte bare å si at Levanger er en forholdsvis stor skole. Regner med du har søkt Stjørdal, Steinkjer og verdal også, de ligger på noe samme skala i størrelse hele sulamitten.
Sitat av goillum Vis innlegg
Tenkte bare å si at Levanger er en forholdsvis stor skole. Regner med du har søkt Stjørdal, Steinkjer og verdal også, de ligger på noe samme skala i størrelse hele sulamitten.
Vis hele sitatet...
Medier og kommunikasjon - levanger - nr. 6
Elektrofag - Levanger - nr. 11
Elektrofag - stjørdal - nr. 8
Elektrofag - steinkjer - nr. 18



de 4 andre linjene står det: Uaktuelt pga tilbud høyere ønske

en ting jeg la merke til nå, på steinkjer på medier og kommunikasjon står det: "Tilbud opplæring/skoleplass". vil dette si at jeg har kommet inn?
om du trykker deg videre vil det stå om du takker ja eller nei til tilbudt skoleplass.
vis jeg takker ja til den skolen jeg kom inn på, kan jeg i etterkant bytte skole til en annen? altså hvis jeg i 2. utkastet finner ut at jeg har kommet inn på en av de andre skolene, kan jeg da bare bytte fra den skolen jeg takket ja til for å så gå på den andre skolen?
Man har krav på 3 av 4 år med videregående!
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
vis jeg takker ja til den skolen jeg kom inn på, kan jeg i etterkant bytte skole til en annen? altså hvis jeg i 2. utkastet finner ut at jeg har kommet inn på en av de andre skolene, kan jeg da bare bytte fra den skolen jeg takket ja til for å så gå på den andre skolen?
Vis hele sitatet...
Du mener hvis du kommer inn på 2. eller 3. valget, om at du kan si nei til 1. valget også velge 2. eller 3. valget i stedet for?

Hvis det er det du mener, så nei, du kan bare komme på 2. eller 3. valget hvis du ikke kommer inn på 1. valget, og sånn jeg forstår det så har du kommet inn på 1. valget.
Sitat av Chaviz Vis innlegg
Du mener hvis du kommer inn på 2. eller 3. valget, om at du kan si nei til 1. valget også velge 2. eller 3. valget i stedet for?

Hvis det er det du mener, så nei, du kan bare komme på 2. eller 3. valget hvis du ikke kommer inn på 1. valget, og sånn jeg forstår det så har du kommet inn på 1. valget.
Vis hele sitatet...
Niks, jeg har kommet inn på 5 valge

så vis jeg takker ja til det, og på 2. utkastet kommer inn på 4-1 valge, kan jeg da droppe det jeg sa ja til, og i stede velge noen av de andre linjene jeg kom inn på?
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
Niks, jeg har kommet inn på 5 valge

så vis jeg takker ja til det, og på 2. utkastet kommer inn på 4-1 valge, kan jeg da droppe det jeg sa ja til, og i stede velge noen av de andre linjene jeg kom inn på?
Vis hele sitatet...
Da kan du komme inn på alle linjer foran 5 valget ditt, men du må selvfølgelig sette deg på venteliste på disse valgene.
hva mener du med å sette meg på venteliste?
hvis jeg godtar den linjen jeg har kommet inn på, blir jeg da automatisk fjernet fra de andre linjene som jeg er på venteliste? eller vil jeg fortsatt ha mulighet til å komme inn på de linjene når 2.utkastet kommer selv om jeg søker på den linjen jeg har kommet inn på nå?
▼ ... over et år senere ... ▼
[quote=Svartepetter;1449045]

Ligg nr 2 Røros(1.Valg) så Stj nr 6. (2.Valg) åsså nr 3. Byåsen....

så har så si samme problem som deg...

[LEFT]''hva mener du med å sette meg på venteliste?
[/LEFT]
hvis jeg godtar den linjen jeg har kommet inn på, blir jeg da automatisk fjernet fra de andre linjene som jeg er på venteliste? eller vil jeg fortsatt ha mulighet til å komme inn på de linjene når 2.utkastet kommer selv om jeg søker på den linjen jeg har kommet inn på nå?''

La oss is at du kom inn på ditt 3. Valg... så står du fortsatt på venteliste på 1. og 2. valg.. og vis du får inn der også så forsvinner 3.valget ditt vis det ga mening:P
▼ ... over en uke senere ... ▼
jeg ligger også på ventelisten, dette er i Troms komune.
Som vi alle sikkert vet har vi en rett til å komme in på en skole.
2 intak kommer vell denne måneden (Håper jeg)
Sitat av PirateFreak Vis innlegg
jeg ligger også på ventelisten, dette er i Troms komune.
Som vi alle sikkert vet har vi en rett til å komme in på en skole.
2 intak kommer vell denne måneden (Håper jeg)
Vis hele sitatet...
I Troms Fylke har 2. inntaket allerede vært.

Logg inn på vigo.no for å se hvor du ligger.
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
har du noen peiling på når 2.uttaket kommer? eller, hvor lenge etter 1.uttaket det kommer

Ja, får bare vente å se om det blir noen forandringer før jeg ringer
Vis hele sitatet...
Det er mange steder der 2 intakket alerede har skjedd, jeg råder deg til å sjekke Vigo.no for å se hvordan statusen din er på de forskjellige skolene. (hvis skole systemet der du bor bruker den siden da, noe som er ganske sansynlig)

Edit: Så ikke Blackkoz sin post, sorry
Sist endret av Juicekongen; 1. august 2010 kl. 15:15.