Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1140
Hei =)

Jeg har et lite problem, jeg skal brenne ut en film som ser ganske bra ut på pc'n ca 700 MB fil. dette er en film fil.

Jeg har også lagd en dvd-meny, denne filmen skal brennes ut. men når jeg har brent den ut blir ikke filmen like bra som på pc'n hva kommer dette av? lyden blir også dårligere.

Takker for hjelpen.

Ps:

Jeg bruker Roxio 10 som brenne programm.
Prøv et annet brenneprogram, kan hende "Roxio" konverterer fra DivX til DVD med dårlig kvalitet.

Test ut ConvertXtoDVD
Det er fordi du har en .avi fil som litt kvalitet er tatt vekk og menyer osv.
Men det beste programet du bruker da er: ConvertXtoDVD

Good Luck m8
okei =) takker for svar . får teste ut detta jeg da.

men dette programmet er akkurat som Roxio? eller er det bare et konverterings program?
Sist endret av Greendudeblue; 5. februar 2009 kl. 09:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ikke for å lage hull i ballongen, men det vil neppe bli særlig bra kvalitet uansett hvilket program du bruker for å konvertere/brenne.. Det er ingen vits i å bruke noe ala convert2dvd program om dvd-spilleren din kan spille divx osv. da jeg vil tro du bare bruker masse tid på konvertering, uten noe særlig forskjell i kvalitet(uten at jeg har prøvd selv)

Husk på at du gjerne har en god del større tv, enn det pc-skjermen din er.. La oss si du har 19" skjerm på dataen, og kanskje 42" tv, så sier det seg selv at det gjerne blir mer grovkornet bilde.

Last ned DVD istedefor du! Tar lenger tid, men er absolutt verdt det! (og da får du som oftest med norsk tekst i tillegg)
Programm som heter DVD assa? så hvis jeg blåser opp filmen min fra 720\576 til større? vil det bli bedre på tv dA
Sitat av LoOzR Vis innlegg
Ikke for å lage hull i ballongen, men det vil neppe bli særlig bra kvalitet uansett hvilket program du bruker for å konvertere/brenne.. Det er ingen vits i å bruke noe ala convert2dvd program om dvd-spilleren din kan spille divx osv. da jeg vil tro du bare bruker masse tid på konvertering, uten noe særlig forskjell i kvalitet(uten at jeg har prøvd selv)

Husk på at du gjerne har en god del større tv, enn det pc-skjermen din er.. La oss si du har 19" skjerm på dataen, og kanskje 42" tv, så sier det seg selv at det gjerne blir mer grovkornet bilde.

Last ned DVD istedefor du! Tar lenger tid, men er absolutt verdt det! (og da får du som oftest med norsk tekst i tillegg)
Vis hele sitatet...
veit du i det hele tatt hva du snakker om?
Den konverterer til DVD. Kvaliteten blir mye bedere. Jeg har en 32" TV, jeg merker ikke noe forskjell på DVD og denne metoden.
Eneste måten du kan få blåst opp en film uten at det går ut over kvaliteten er med en prosjektor, men da må du sitte et stykke unna.

Hvis ikke er den veldig praktisk å koble tv på pc hvis det er mulig.
tenkte på orginal fila jeg da, det er en film jeg har laget. vil gjerne ha den ut på høyest mulig kvalitet. den er filmet med et ganske bra kamera så kvalitet på pcn er det ikkenoe galt med.

men tenkte jeg kanskje kunne rendre ut filmen i hvilken strls? og hvilket format?
Sist endret av Greendudeblue; 5. februar 2009 kl. 16:46.
Sitat av SkillThatSkill Vis innlegg
veit du i det hele tatt hva du snakker om?
Den konverterer til DVD. Kvaliteten blir mye bedere. Jeg har en 32" TV, jeg merker ikke noe forskjell på DVD og denne metoden.
Vis hele sitatet...
Vet du hva du snakker om? Kvaliteten vil være helt lik som den er som XviD.
Sitat av SkillThatSkill Vis innlegg
veit du i det hele tatt hva du snakker om?
Den konverterer til DVD. Kvaliteten blir mye bedere. Jeg har en 32" TV, jeg merker ikke noe forskjell på DVD og denne metoden.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke skape pixler som ikke er der. Ergo, du kan ikke forbedre kvaliteten ut av det blå.


Til trådstarer, kvaliteten blir dårligere fordi du mest sannsynlig har større TV enn du har PC-skjerm, derfor blåses bildet opp, ergo dårligere kvalitet.
Om du vil ha bedre kvalitet må du laste ned bedre kvalitet på filmene, dvs; dvd eller blu-ray.
Sist endret av Volch0k; 5. februar 2009 kl. 17:23.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Eneste måten du kan få blåst opp en film uten at det går ut over kvaliteten er med en prosjektor, men da må du sitte et stykke unna.

Hvis ikke er den veldig praktisk å koble tv på pc hvis det er mulig.
Vis hele sitatet...
Så det du sier her er at man kan laste ned en hvilkensomhelst divx film, og blåse opp til f.eks 100" med prosjektor UTEN å merke at det er divx og ikke dvd/bluray?
Jeg skal ikke laste ned eller brenne ut en ordentlig dvd.. jeg har lagd min egen film som jeg gjerne vil brenne ut i like bra oppløsning\kvalitet som det er på pc'n min =)

Spørsmålet er da om jeg ikke bare kan rendre ut filmen fra premiere til større? fra 720\576 til noe større? og hvilket format burde jeg bruke da?
Sitat av LoOzR Vis innlegg
Så det du sier her er at man kan laste ned en hvilkensomhelst divx film, og blåse opp til f.eks 100" med prosjektor UTEN å merke at det er divx og ikke dvd/bluray?
Vis hele sitatet...
Ikke helt. Om PC skjermen er på 15-21" og liten avstand ser du at bildet er kornete. Når du har en TV som er 5-6 meter unna ser du ikke det kornete bildet like bra som du ser på PC'n, og det blir mer behagelig å se på. Kvaliteten er den samme, men avstanden gjør at bildet oppfattes mer klarere.
Sist endret av esl; 6. februar 2009 kl. 13:32.
Sitat av typisk Vis innlegg
Ikke helt. Om PC skjermen er på 15-21" og liten avstand ser du at bildet er kornete. Når du har en TV som er 5-6 meter unna ser du ikke det kornete bildet like bra som du ser på PC'n, og det blir mer behagelig å se på. Kvaliteten er den samme, men avstanden gjør at bildet oppfattes mer klarere.
Vis hele sitatet...
Joda, jeg er fullt klar over det. Men en viss drittunge(no offence) sa:
Sitat av drittunge Vis innlegg
Eneste måten du kan få blåst opp en film uten at det går ut over kvaliteten er med en prosjektor, men da må du sitte et stykke unna.

Hvis ikke er den veldig praktisk å koble tv på pc hvis det er mulig.
Vis hele sitatet...
Jeg tror man må kunne si at kvaliteten på filmen blir den samme, om ikke forverret av all konvertering, men det som derimot har mer å si er størrelse på bildet, og avstanden til bildet.

Hjemmekino.no har en liten og kjapp forklaring/innføring.

Når det gjelder trådstarters problem, så ville jeg nok gått for et større format så tidlig i prosessen som mulig. Men mer ang hvilke størrelser og formater har jeg ingen ide om..
Sist endret av LoOzR; 6. februar 2009 kl. 14:10.
så det jeg kan gjøre er å rendre ut i et større format eller er dette bare waste?

også hvis jeg har fortstått riktig kommer det ikke ann på Dvd brenner programmet? men fil og størrelse ?
Sitat av LoOzR Vis innlegg
Joda, jeg er fullt klar over det. Men en viss drittunge(no offence) sa:


Jeg tror man må kunne si at kvaliteten på filmen blir den samme, om ikke forverret av all konvertering, men det som derimot har mer å si er størrelse på bildet, og avstanden til bildet.

Hjemmekino.no har en liten og kjapp forklaring/innføring.

Når det gjelder trådstarters problem, så ville jeg nok gått for et større format så tidlig i prosessen som mulig. Men mer ang hvilke størrelser og formater har jeg ingen ide om..
Vis hele sitatet...
Det er jo nettop det drittunge sier. At den blir blåst opp uten å miste kvalitet. Ikke at det blir bedre kvalitet. Så jeg tror du misforsto drittunge.
Sitat av Greendudeblue Vis innlegg
så det jeg kan gjøre er å rendre ut i et større format eller er dette bare waste?

også hvis jeg har fortstått riktig kommer det ikke ann på Dvd brenner programmet? men fil og størrelse ?
Vis hele sitatet...

First off: eksporter den ferdig redigerte filmen fra redigeringsprogrammet med høyest mulig kvalitet og oppløsning.

Når det kommer til brenne programmet har det bare noe å si hvilket program du bruker, hvis du også bruker det til å konvertere filen. F.eks. hvis du har en avi fil som du skal konvertere til DVD filer - ikke bruk Roxio, men følg denne guiden e.l. Hvis du derimot har ferdig DVD filer kan du godt bruke Roxio, eller hvilket som helst brenne program.


Det er vel også kanskje en mulighet for å eksportere direkte til DVD fra videoredigeringsprogrammet ditt?





Her er en enkel forklaring på hvorfor du får dårligere kvalitet når du spiller av på TV'en:
You should understand that all of the most common video formats, including MPEG-2 (used with DVD-Video discs, digital TV and SVCDs) and MPEG-4 (used by DivX and XviD) are so-called lossy formats.

What does this mean then? It means that once you convert your original video to any lossy format, the resulting video file has lost some amount of data/details compared to the original video and that data can't be reversed by decoding it. Ever. So, think it like a compression program that takes a full book and compresses it down to a 4-page abbreviation -- the main data is still there, but using only the 4-page abbreviation, it is impossible to end up with the original book.

So, in this case it means that even when your DivX/XviD movie has been originally taken from the DVD-Video source, it wont be the same quality when converted again to a DVD-Video source. Actually, the resulting DVD-Video made from the DivX/XviD will have slightly worse picture quality than the DivX/XviD itself.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Butterfly; 9. februar 2009 kl. 18:31.
takker =) tenkte jeg kunne bruke den guiden din neste gang jeg fant ut at hvis jeg brant ut en Img fil isteden også brant img filen med ImgBurn ble det faktisk helt grei kvalitet men takker for svar =)