Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1555
Hey.
Jeg har bestilt en pakke fra en nettside.

Så sjekka jeg sporings nummeret nå, da fikk jeg dette.

Dato Kl Hendelse Poststed
04.02.09 12.15 AVVIK I PRODUKSJONEN
Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO
04.02.09 10.33 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0001 OSLO
Vis hele sitatet...
Betyr dette jeg må betale toll eller at dem har sendt pakken tilbake..?
Takk for svar.
Sitat av SkillThatSkill Vis innlegg
Hey.
Jeg har bestilt en pakke fra en nettside.

Så sjekka jeg sporings nummeret nå, da fikk jeg dette.



Betyr dette jeg må betale toll eller at dem har sendt pakken tilbake..?
Takk for svar.
Vis hele sitatet...
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?p=1331389

Spurt om før, hva har du egentlig bestilt? Har de grunn å sjekke pakken din?
Fikk ikke no svar i den tråden der.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.17581

Har jeg bestilt
Det står jo at den er antatt tollpliktig, noe som er riktig.

Den blir neppe sendt tilbake, men en ekstra avgift må du nok betale. Og da kansje vente litt ekstra på pakken din.
okey,mye må jeg betale?

100Kr-500?
det skjedde med den siste pakken jeg bestile fra dx og har ikke hørt noe fra verken dx eller tollen om tollgebyr eller lignende, var vel ca 3-4 måneder siden
wtf?
kan jeg prøve og ringe posten ?

Liker ikke posten jeg azza, sist jeg bestilte og den ble tatt var Salvia.
Så spørte jeg hva som hadde skjedd, hu kjerringa jeg snakka med bare '" Ulovlige russmidler er ikkke lov i Norge" eller noe sånt, ble pisseed.
Sitat av SkillThatSkill Vis innlegg
okey,mye må jeg betale?

100Kr-500?
Vis hele sitatet...
Det e snakk om 25% av totalprisen. Derfor rundt 80NOK ekstra.
åja, ikke værre
Salvia er jo så vidt jeg vet ikke gjort ulovlig enda.. Så det burde jo gå fint ann å ta inn i norge..
Sitat av juzz Vis innlegg
Salvia er jo så vidt jeg vet ikke gjort ulovlig enda.. Så det burde jo gå fint ann å ta inn i norge..
Vis hele sitatet...
OT: Men, uten resept blir det stoppet og sendt tilbake. Hvis du har resept på deg så går det greit. Forøvrig så burde du lese den store salvia divinorum tråden vi har her på forumet.
lest litt.. kompis av meg har prøvd salvia et par ganger, og jeg var sitter..
Ganske underholdende..
Sitat av juzz Vis innlegg
lest litt.. kompis av meg har prøvd salvia et par ganger, og jeg var sitter..
Ganske underholdende..
Vis hele sitatet...
Hva faen har det i en tråd om Post og toll og gjøre?
Sist endret av SkillThatSkill; 5. februar 2009 kl. 04:01.
Du får nok pakken.. Det er ikke sikkert at du må betale tollavgift heller, siden DX _alltid_ skriver feil pris på pakkene. Prisene oppgis i HKD (Hong Kong Dollar). og 50 HKD er ikke 50 NOK engang.

En feil DX gjør er at de ofte oppgir usannsynlig lave priser i forhold til hva varen faktisk er verdt.
Jeg bestilte en klokke til 100kr. Den skulle ha gått rett igjennom, men tollvesenet sendte den direkte tilbake til DX, fordi de mente at varen var verdt mer enn det som stod på pakken..

Litt dritt, men jeg fikk DX til å sende pakken på nytt for 3 dollar. Da oppstod det ingen problemer.

BTW: Du burde heller ha kjøpt Eagle-dirkepistolen (downward) enn den elektriske du har kjøpt.
Eagle´n er manuell og fungerer like bra som de elektriske. Hvis din går tom for batteri og du ikke har tilgang til lader, er den ubruklig. Bare et lite tips...
Sist endret av Pope; 5. februar 2009 kl. 04:54.
Da lader jeg den, hehe.
Men jeg har tenkt og bestille den Eagle - men er den virkelig like lett og bruke?
Jeg har da alltid betalt i USD når jeg har kjøpt fra DX.

Anyway. Du har bestilt for 50 dollar, dvs at du vil måtte betale ca. 86 NOK i moms/toll + 100 NOK i ekspederingsgebyr.
Sist endret av Butterfly; 5. februar 2009 kl. 05:06. Grunn: Leif
Eagle´n krever trening som alle andre pick guns, og jeg antar at den fungerer like bra som andre pick guns av samme type. Har bare prøvd Eagle.
Åpner mange låser, men ikke alle..

Sitat av Butterfly Vis innlegg
Jeg har da alltid betalt i USD når jeg har kjøpt fra DX.

Anyway. Du har bestilt for 50 dollar, dvs at du vil måtte betale ca. 86 NOK i moms/toll + 100 NOK i ekspederingsgebyr.
Vis hele sitatet...
Ja, du betaler selvfølgelig i USD, men neste gang du mottar en pakke, ta deg tid til å se på hva DX har skrevet på den. Prisen er oppgitt i HKD og det er som regel veldig diffuse beskrivelser av hva pakken inneholder.
Hvis du for eksempel bestiller en butterflykniv, noe jeg ikke har gjort, fordi det er ulovlig, vil det mest sannsynlig stå "Tools" på pakken, som beskrivelse av innholdet.
Sist endret av Pope; 5. februar 2009 kl. 05:26.