Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4417
Har lest en del om dette i det siste, og lurer på noen ting. GBL får man jo kjøpt sirekte på nettet, og dette omdannes til GHB i kroppen. Hva er da egentlig vitsen med å omdanne GBL til GHB, det har vel den samme virkningen? Noen som har erfaringer med dette?
Har hørt av andre at GBL er mer et industri/olje lignende stoff, er det noe særlig å ha i seg dette da? Noen som kan fortelle meg virkningen av disse stoffene? Er det ikke ubehagelig å ha i seg industrivæske/olje?

Hilsen en med liten erfaring
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
http://www.freakforum.nu/forum/showt...ighlight=gamma

kort fortalt: GBL har en ph-verdi som vil være ugunstig for deg å få i deg. GHB dannes i leveren når du inntar GBL, det er heller ikke veldig gunstig for levra. Verken GBL eller GHB smaker spesielt godt, men GBL er nok noe verre på smak ja.
Har aldri hørt om noen som syns GHB smaker værre enn GBL.
Jeg syns begge smaker jævlig, men GHB smaker utvilsomt værst!
Det faktum at det brukes som industrivæske som du skriver gjør det ikke noe mer farlig av den grunn.
Kan ikke skjønner hvorfor folk skal mene det hele tiden, hadde du visst hva alle de stoffene vi får i oss gjennom vårt daglige kosthold også ble brukt til f.eks, hadde du tydeligvis fått sjokk!
Du visste vel f.eks at man bruke Plumbo/Kaustisk Soda/Lut/Natriumhydroksid i framstillingen av (flytende)brus?

Om det er noe særlig å ha i seg GHB/GBL får du jo nesten avgjøre selv, men jeg for min del vet ikke om noe medisin som er så fantastisk om multifunksjonelt som GHB!
Det tar smertene mine i beina, virker beroligende, virker sentralstimulerende noe som er bra for å få gjort ting og ad/hd`en min, virker antidepressivt, får meg til å sovne og sove godt, stimulerer kroppens produksjon av veksthormoner, gjør deg til ett dyr i senga og man kan holde på mye lenger, osv osv..

Det eneste jeg syns er negativt med GHB er at det er så utilgivelig mot deg hvis du prøver å blande det med alkohol/piller eller alt annet som virker sløvende, at det smaker så vondt, og at det er blitt ulovlig og derfor veldig dyrt.
Jeg vil beskrive GHB-rusen omtrent som å være godfull. Man blir munter, vimsete, pratsom og utadvent. Og muligens en smule kåt også. For å gjøre GHB-drikking tryggere kan det være lurt å ha sentralstimulerende tilgjengelig, da skal det mer til for å sovne.

Bare pass på! Mye hjemmebrygg er svært dårlig laget. Har sett en kompis som fikk GHB som spaltet seg tilbake til kaustisk soda i kroppen hans. Dette resulterte i tørr hud og masse sårdannelser. En kamerat av han igjen fikk med blodforgiftning av samme varene. Selv holder jeg meg til det man får bestilt i pulverform fra ordentlige sjapper på nettet.
ok, så dine erfaringer er altså at GHB smaker verre enn GBL. Da kan man vel bare ta GBL direkte.
Prøver å lete etter plasser hvor de selger GBL i pulverform men finner jo ikke det noen plasser. Noen som vet om hva som skrives hvis man bestiller GBL fra utlandet eller "wheel cleaner"? Står det GBL på pakken? Hvis det er tilfellet blir det jo beslaglagt uansett, så da kan man jo bare glemme å bestille. Kan vel ta meg en tur ut på skippergata og spørre noen der om de selger GHB
GHB må du lete lenge etter på Skippergata hvertfall, alle narkisser har angst for det stoffet der, det og ecstasy. Eneste du finner der er heroin og andre opiater untatt opium, speed og benzo-piller.
Alt som har blitt mer populært de siste åra finner man ikke.

Nei GBL er fint å drikke for seg selv det, men grunnen til at JEG hadde lagd GHB av det er at da får du så mye mer, enkelt og greit.
Har lett etter det på internett jeg og, men finner ikke, hadde jeg gjort det så hadde jeg ikke trengt legen min lenger.
er jo mange som selger GBL direkte på nettet, men i andre "former" sånn som "wheel cleaner" "paint remover" også videre, men de er veldig flinke på å reklamere for at det er 99.9% GBL men er litt redd for at det blir stoppa i tollen

Sitat av Juno
Har lett etter det på internett jeg og, men finner ikke, hadde jeg gjort det så hadde jeg ikke trengt legen min lenger.
Vis hele sitatet...

Hva er det man får utskrevet GBL for hos legen da?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
GBL blir brukt i industrien til lakkfjerning mm. så det sier seg jo litt selv at det ikke er spesielt sunt i lengden. Også at man ikke får utskrevet GBL hos legen. Jeg tror nok ikke du får kjøpt GBL i pulverform. GHB derimot selges gjerne som et salt i form av pulver.
Får ikke skrevet ut GBL av legen.
Får smertestillende, antidepressiva, nervemedisin, lykkepiller og sovemedisin.. Men hadde jeg fått tak i GBL hadde jeg lagd GHB og da hadde jeg ikke trengt alle disse medisinene. Da hadde jeg vært min egen lege.

Men hvis du har narkolepsi kan du få skrevet ut Xyrem av legen, og det ER ghb! det står riktignok Sodium Oxybat i felleskatalogen, men det er bare en annen kjemisk betegnelse slik at ikke folk skal bli skeptiske eller sugne av det andre navnet..

zop: bare fordi det brukes i industrien betyr det ikke at det bør være farlig forde.
Blir det samme som å si at noe er farlig fordi det ikke er naturlig det.
Sist endret av Juno; 22. mai 2007 kl. 15:26.
Sitat av Nichotin
For å gjøre GHB-drikking tryggere kan det være lurt å ha sentralstimulerende tilgjengelig, da skal det mer til for å sovne.
Vis hele sitatet...
Hmm. Dette med å bruke amf eller kola som "motgift" til GHB ble fremstilt som veldig farlig i media for noen år siden. Ikke at alt som blir fremstilt som farlig i norske medier faktisk ER farlig, men jeg tror det er falsk trygghet å tro at man kan justere en GHB-overdose med sentralstiimulerende.

Å omdanne GBL til GHB er ikke sunt for kroppen!
Jeg har ikke påstått at sentralstimulerende er noen motgift. Drikker man GHB på sentralstimulerende stoffer skal det en del mer til før man trøtner til og sovner. Man starter å gurgle og kaste opp før det blir farlig. Drikker man GHB alene og starter å føle seg enormt trøtt kan sentralstimulerende brukes til å hindre at man går i dyp søvn midt under en fest. Har lagt merke til dette de gangene jeg har vært ute, GHB-drikkerne har ofte en pose speed i lomma sånn i tilfelle.

Ikke misforstå, jeg sier ikke at man kan korke på med god samvittighet bare fordi man har med seg speed eller ecstasy. Det er derimot faktum at selv de som har drukket en del GHB fra tid til annen klarer å feilberegne styrken på det de drikker, og kommer til en dose der de blir trøtte. Har drukket min andel GHB, så jeg vet hva som skjer når øynene blir tunge og balansen svikter.
Sist endret av Nichotin; 22. mai 2007 kl. 18:07.
Jeg lider av insomnia, eller hvert fall det jeg vil kalle ekstremt dårlig søvn (3 timer per natt med 5-10 oppvåkninger immelom). Legemidler har jeg prøvd de fleste av og noen av de fungerer for søvnen, men har negative virkninger hele neste dag. De som har opplevd lengre perioder med dårlig søvn vet hva det gjør med de kjemiske stoffene i hodet og følgende av det (angst, synsforstyrrelser, depresjon etc.).

Jeg er derfor veldig innstilt på å prøve GHB som sovemedisin, siden jeg har lest så mye positivt om virkningene til dette stoffet på slike problemer som jeg har. Så jeg lurer på om noen vet om det går an å kjøpe GBL i spesialforretninger i enten Tyskland eller Nederland?
Evlogimenos: Har du pratet med lege om søvnforstyrrelsene?
Jepp, det er slik jeg har fått de legemidlene jeg har prøvd. I USA har de begynt med GHB i behandling av Insomnia, men i Norge er det kun for katapleksi ved narkolepsi ennå. Men har mistet troen på at helsesystemet kan hjelpe mot det her, jeg har vært hos lege mange ganger.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av Juno
zop: bare fordi det brukes i industrien betyr det ikke at det bør være farlig forde.
Blir det samme som å si at noe er farlig fordi det ikke er naturlig det.
Vis hele sitatet...
Men når det brukes som lakkfjerner i industrien bør det ringe en varselsbjelle.
Evlogimenos: GHB er absolutt en mulighet. En ting som er greit å vite er man kan oppleve å våkne opp etter 3-4 timer (ikke sikkert alle opplever det, men ESIEM har opplevd det flere ganger). Dette har visstnok sammenheng med dopamin som frigjøres når virkningen til GHB avtar.

Ulempen er at man raskt bygger opp toleranse, så det kan nok lønne seg å ta noen dagers pause innimellom. Stoffet er også veldig lett å bli glad i, og da kan en søvnfremkallende dose fort komme opp i 5g rent GHB-salt.
Abstinenssymptomer etter langvarig bruk kan bl.a. være sterk angst eller hallusinasjoner..
En tryggere og mer tilgjengelig mulighet enn GHB Evlogimenos, er ren GABA i pulverform. En teskje av det i et glass drikke og du vil sove som en stein. Kan kjøpes under disk flere steder over grensa. Men som alt annet bør det brukes med måte.
Trenger vel ikke kjøpe det under disk heller, er jo bare å bestille fra EU-baserte helsekostsjapper på nett. http://www.biovea.com har jeg pleid å bestille fra, og de fungerer bra.
spankingguru
Worner's Avatar
Det varier hvor biovea sender fra. (tenker da på den engelske siden). Har fått pakker både fra USA og England. Men gaba har de alltid sendt fra England. Er helst litt særere ting som har kommet fra USA
Sist endret av Worner; 23. mai 2007 kl. 13:52.
Jeg har faktisk brukt GABA 500mg + 5-HTP 100mg tabletter i omtrent en uke nå, og det har ikke hjulpet særlig på søvnen, men det har hjulpet litt på følgende av den dårlige søvnen. Men jeg vurderer faktisk å ta en tur ned til litt mer liberale strøk for å se om det er mulig å kjøpe GBL i en eller annen forretning.
spankingguru
Worner's Avatar
På produktbeskrivelsen jeg har sett så står det at i små doser så virker gaba oppkvikkene. Det er først i store doser at det er... avslappende?
Evlogimenos: Skal du ha noe å sove på, ta en titt på melatonin istedenfor.