Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4105
Hei!

I bilen til fetteren min ligger det for øyeblikket fem 0,5 l bokser med tuborg. De har ligget i bilen i rundt to uker nå. Mitt spørsmål er da, er det noen her inne som vet eller har erfart tidligere hvordan øl reagerer etter og ha ligget såpass lenge ute? Vil det smake møkk, vil kullsyren være borte?

Takk for svar!

-Epledisco

(Folk som svarer "bare å smake" trenger ikke å svare!)
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Det er tuborg, møkk vil det smake uansett.

On topic: La det tine(?) inne, så kan du vurdere selv om du vil drikke det. Blir nok ikke å smake super fantastisk, men du får da alkohol i deg.
Om de bare "har ligget såpass lenge ute" ser jeg ikke hvorfor de skulle smake noe anderledes. Men om de har fryst derimot vil de ikke smake helt 100%. Har selv tint opp diverse ølmerker etter de har fryst, og ja, det gjør noe med smaken. Men om du liker øl like mye som meg så går det ned
En kamerat av meg lot ølet ligge i bilen i ca 1 uke, var jo dypfryst deluxe.

Bortsett ifra at halve boksen havna på gulvet fordi vi ikke gadd å vente til det tinte så var smaken og effekten den samme
Jeg har erfart at når man tiner øl, vil man få et voldsomt overtrykk i beholderen som kan lede til tre ting når du åpner:
*Du får bare skum, ingen øl, dette skummet havner på gulvet.
*Du får en ølsøyle i trynet når du åpner
*Det suser noe jævlig når du åpner, som resulterer i ølsaft.

Anyhoo, vær forsiktig når du åpner
Er vel bare å smake..
Det smaker dritt.. Gjorde det samme selv.

PS: Vent til den har tint ordentlig eller så blir det skumpartyy!
Tin en av dem, åpn den og smak på den. Hvis den smaker dritt gjør du slik:

Finn frem en bolle eller lignende og noe å sile med(t-skjørte/etc). Så legger du isen i silen og presser ut vesken i bollen. Da vil du få en svak sprit som ikke smaker så mye bedre, men det er ihvertfall sterkere Isen som er igjen i silen hiver du bare seff

Edit: Må gjøres med fryst alkoholvæske, funker med vin, cider, øl, osv.
Sist endret av Alfonzor; 14. desember 2010 kl. 16:18.
Sitat av Hatebreeder Vis innlegg
Men om du liker øl like mye som meg så går det ned
Vis hele sitatet...
Nåh... Det der kan man sammenligne med å spise av en bolle med cornflakes som noen har satt seg på huk og bæsja oppi.
Er det verd det å fortære noe som smaker dritt bare fordi det enda er cornflakes i drittbollen?

Jeg ville gjort som så mange andre her sier; smak på øla!.
Smaker det godt, vel.. Kanonbra!
Smaker det dritt? Kast det i bollen med bæsjecornflakes!
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Jeg ville gjort som så mange andre her sier; smak på øla!.
Smaker det godt, vel.. Kanonbra!
Smaker det dritt? Kast det i bollen med bæsjecornflakes!
Vis hele sitatet...
Du tror virkelig ikke han skjønner det selv?
Sitat av maxphone Vis innlegg
Du tror virkelig ikke han skjønner det selv?
Vis hele sitatet...
Så hvorfor i alle dager er denne tråden her da?
hest er best
epledisco's Avatar
Trådstarter
Takk for svar! Da regner jeg med at jeg slipper å kjøpe ny drikke neste gang jeg skal ut, får heller leve med litt spesiell smak og dårlig med kullsyre


bare å smake
Jeg tror egentlig det bare er å smake
Øl-slush er jo kjempedigg. Bør nytes i plastbeger og med sugerør.
En kompis av meg hadde 1 år gammelt øl den hadde begynt og smake litt rart, vi drakk dem alle, lever enda idag, hehe, to uker er jo ingenting, ofte jeg har så "gamle" øl i kjølern/biln
Jeg sitter nå å drikker øl som jeg var uheldig å legge i frysern. Smaker som tuborg, kattepiss
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
kjøp ny øl?

det smaker dritt. jeg liker jo heller ikke øl da menn, jeg kan si ufryst er himmelen i forhold til den lille stakkaren som har ligget i fryseren...