Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2182
Ser at det nå er dekning for ice bredbånd der jeg bor. Noen som har erfaring med dette nettet?
Har bare positive erfaringer med ICE. Det funker stort sett overalt, og har helt grei hastighet (2.4Mbps)
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg vet ikke om mange som har opplevd hastighet som tilsier at det er bredbånd ihvertfall.
Trådstarter
Sitat av z0p
Jeg vet ikke om mange som har opplevd hastighet som tilsier at det er bredbånd ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Du mener altså at man ikke får hva man betaler for?? Har du erfaring med dette selv eller er det noe du har hørt??
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Tja nå operer de vel med maks hastighet, så man får vel uansett hva man betaler for. Jeg kjenner til en håndfull personer her i distriktet som har hatt hastigheter langt under hva kan kalles bredbånd. Det kan være den geografiske plasseringen som er flaskehalsen, men ifølge ice leverandøren skulle de ha grei dekning.
Jeg har ice på hybelen min (er ukependler) og syns det fungerer fint til generell surfing / ssh og lette ting. Har stabil ping-respons-tid på ca 150ms noe som er mye bedre enn å bruke 3G igjennom telefonen...
Trådstarter
Flere med erfaringer?? Vurderer sterkt å prøve dette nettet, men ville vært greit å høre med dere som har eller har prøvd ice nettet.
Har en boks som jeg bruker på jobben, men sliter litt med dekning i fra Grimstad til Kristiansand.
Ice skal vel i grunn ikke være et alternativ til kablet bredbånd, men være en løsning for de som ikke har mulighet til å få noe annet.

Fungerer greit til web og mail, men hvis du tenker nedlasting av filmer og slikt så burde du se etter noe annet.
ICE kundesupport er håpløs, ellers funker det fjell
Trådstarter
Fungerer ice som ved andre radiobaserte bredbånd??
Hvordan da? At det er trådløst, eller hva mener du?
http://www.ice.no/Om-Ice-122.aspx
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Sitat av Grimdoc
Hvordan da? At det er trådløst, eller hva mener du?
http://www.ice.no/Om-Ice-122.aspx
Vis hele sitatet...
Har prøvd radiobasert bredbånd fra før. Noe jeg syntes funket bra. Vil det være noen forskjell fra "ice-teknologien" bortsett fra at en slipper antenne på veggen??
Jeg har det på hytten min og må si at jeg får en del lavere hastighet en det jeg betaler for, men er vel bedre med litt treigt nett enn ikke noe nett...

edit: kom nettopp over denne test av ice..!
Sist endret av Klix; 24. oktober 2007 kl. 18:38.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Altså! Hjemme har jeg full brebånd fra Lyse (10mbit)... ICE bruker jeg når jeg er på farta og funker glimrende...

Man laster ikke ned torrents med ICE for å si det sånn. kjempe bra tilbud til og kunne ta Internett med seg over "alt". Kjørte fra Stavanger til Kristiansand med en shoutcast stream på... uten avbrudd! chatta litt på IRC når jeg stoppa for å ta meg en røyk og kaffe..
Sist endret av Alexbleks; 26. november 2007 kl. 14:45.