Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2173
Allright. Hva var deres beste konsertopplevelse i det herrens år 2008, og hvilke skiver gjorde best inntrykk?

Her er mine;

Beste skiver;

Flying Lotus - Los Angeles
Muhsinah - Daybreak
Scuba - A Mutual Antipathy
Mike Slott - 2x7 & Flunky
Autechre - Quaristice
Benga - Diary of an Afro Warrior
Vic Ruggiero - Something in my Blindspot
Black Mountain - In The Future
Stacy Epps - The Awakening

Konserter;

Propagandhi @ Mejeriet, Lund
The Qemists & Thunderheist @ Ikon, Berlin
FUKT @ Bygningen, Vejle
Aesop Rock & Rob Sonic @ Fabrikken, Oslo
Mary Ann Hobbs @ The Villa, Oslo
Husker ikke om den kom i år eller fjor, men Muse - HAARP album var knallbra hvertfall, beste platen jeg kjøpte i år
Er helt enig i at det nye albumet til Black Mountain er minst like bra som det forrige

Ellers:

Lindstrøm - Where You Go I Go Too
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Jeg syns Buckethead fortjener en oppmerksomhet for albumet Albino Slug.
Nesten på høyde med Crime Slunk Scene
Uten noen spesiell rangering.

Top fem album:
Fleet Foxes – Fleet Foxes
Bon Iver – For Emma, Forever Ago (hvis man kan kalle denne for 2008)
Dr. Dog – Fate
Linstrøm – Where You Go I Go Too
M83 – Saturdays=Youth

Konserter:
Marilyn Mazur og John Balke / Future Song på Molde Jazzfestival
Brad Mehldau Trio på Molde Jazzfestival
Trondheim Jazzorkester & Kobert på Molde Jazzfestival
Bon Iver på John Dee
Calexico på Rockefeller
Beste skiver:Conor Oberst - Conor Oberst
City and Colour - Bring me your love
Ben Folds - Way to normal
Ida Maria - Fortress round my heart (beste Norske)
Body of War - Songs That Inspired an Iraq War Veteran (soundtrack menne mye blandet og bra musikk)
Cloud Cult - Feel Good Ghosts rar menne fantastisk musikk Indie/sound/folk noe alà modest mouse osv
The Nightwatchman - The Fabled City (Gitaristen til ratm Tom Morello's alter ego)
Tom Gabel - Hearts burn (Against me! sin frontmann litt mere likt det gamle Against Me! skivene)
My Morning Jacket - Evil Urges
Jeg må vel si The Cure i spektrum og Slagsmaalsklubben på audunbakken

Dessverre så har jeg ikke så mye jeg skulle ha sagt når det kommer til nye album, siden jeg ikke er spesielt flink til å følge ny utgivelser. Jeg gir min stemme til Solarstone - RainstarEternal
Muse - Haarp, og tilnermet alle deres live opptredener .
Beste konsert;
Avenged Sevenfold og Iron Maiden på Lerkendal.

Beste skiver;
Bullet for my Valentine - Scream Aim Fire (Langt ifra så bra som det andre Bullet har kommet med, men fortsatt noe av det beste jeg har hørt i år)
Metallica - Death Magnetic (Jeg avskydde faktisk denne plata når den først kom. Men den blir bare bedre og bedre jo mer jeg hører på den. Utenom The That Never Comes. Fysj for en sang. Men godt å se at de er på rett kjøl igjen.)

Må også legge til;

Beste musikk/live dvd;
Avenged Sevenfold - Live in the LBC.
Sist endret av ivioynar; 31. desember 2008 kl. 15:10.
Sitat av Waldo Vis innlegg
Beste konsert;

Beste skiver;
Bullet for my Valentine - Scream Aim Fire (Langt ifra så bra som det andre Bullet har kommet med, men fortsatt noe av det beste jeg har hørt i år)
Metallica - Death Magnetic (Jeg avskydde faktisk denne plata når den først kom. Men den blir bare bedre og bedre jo mer jeg hører på den. Utenom The That Never Comes. Fysj for en sang. Men godt å se at de er på rett kjøl igjen.)
Vis hele sitatet...
Syns SAF er kulere enn The Poison.

Death Magnetic er herlig, hørt igjennom sikkert 40 ganger på ipod'n. Jeg liker heller ikke The Day (trolig fordi jeg hørte den nesten 40 ganger på en uke).

Slipknot - All hope is Gone
Trivium - Shogun

Tja, det var vel alt.
Beste og eneste konsert: - Dj Tiesto, In search of Sunrise!
Akuratt nå kommer jeg bare på to album jeg synes var ganske bra og det er Jedi Mind Tricks sitt/sin(?) A History of Violence. Immortal Technique slapp jo The 3rd World, ikke like bra som hans foregående album, men absolutt kult.

Kan jo også slenge med rapgruppen Gutta ga ut "Smeller når det gjelder" som kan lastes ned gratis fra siden deres Guttamusikk.
Årets album er vel Death Magnetic. Sitter faktisk og hører på det nå.

Årets konsert var Billy Talent @ Norwegian Wood, fikk ikke billetter til verken Maiden eller Metallica. Det var surt, spesielt fordi jeg var i Trondhjem den dagen.
Sist endret av drittunge; 1. januar 2009 kl. 19:11.
Album:
Damien Jurado - Caught In The Trees: Utrolig fin songwriting, faktisk noe av det beste jeg har hørt. Undervurdert som bare faen.
Cut Copy - In Ghost Colours: Både dansbart og alternativt, noe som alltid er en vinner.
M83 - Saturdays = Youth: Ganske selvskreven, og ble hekta etter første spor.
Air France - No Way Down (EP): Denne EPén er så god, at jeg velger å ta den med. Svensk elektronika på det aller, aller beste, og jeg ser aldri ut til å bli lei.
Okkervil River - The Stand Ins: Pop Lie er vel årets mest fengende låt?
MGMT - Oracular Spectacular: Hypen lyver ikke!
Fleet Foxes - Fleet Foxes: Klarte ikke etter min mening å holde den skyhøye standarden til EPen de lagde før, men fortsatt en bra plate.
Tv On The Radio - Dear Science: Ikke deres beste plate, men tross i det, _mye_ snadder.

Og selvfølgelig... Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold: Inneholder hip hop låta Dreamer som er så godt gjennomført at jeg nesten ikke kan tro det, og det itilegg til mange andre gode tracks.

Har sett så lite konserter, så ikke noe vits å nevne.
Okkervil River - The Stand Ins er en fantastisk plate ja.Skal sjekke ut Damien Jurado er det noe Likt Elliott Smith sin musikk? for det står bare folk/rock om han på wiki.
Vel, begge er jo songwriters, så sånnsett er det jo noe likt. Ellers vil jeg si at Damien Jurado har en ganske helt annen lyd, og Caught In The Trees er samtidig deres hittil beste plate, så her er det ikke noe å vente på! Sender forresten spørsmål tilbake, om My Morning Jacket.. Har Z, og likte den ganske godt, men har ikke giddet å skaffet meg det nye pga så blandete kritikker.

Forresten topp at noen på NFF er på samme bølgelengde som meg når det gjelder musikk!
BEste konserter:

Neil Young-Spektrum

Waterboys- Canal street

Willie Nelson- Fredriksten festning

Bens Belinga - Canal Street
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Beste konsert: Iron Maiden i Oslo.
Beste albun: Taake - Taake.
Beste konserter/events:

TranceEnergy - Utrecht, Amsterdam
Sensation - Amsterdam Arena - Amsterdam
Tidy - Oslo
Beste konsert: Maiden i Oslo (immortal technique var også drit fett, kiss var "ok", CunninLynguists var kult)
Beste Album(har ikke hørt veldig mange nye i 08): Little Vic - Each dawn i die
Årets album er uten tvil Down: Over the under.
Sitat av Lebowski Vis innlegg
Beste konserter/events:

TranceEnergy - Utrecht, Amsterdam
Sensation - Amsterdam Arena - Amsterdam
Tidy - Oslo
Vis hele sitatet...
Du sa det!!
Sitat av SpARxXx Vis innlegg
Husker ikke om den kom i år eller fjor, men Muse - HAARP album var knallbra hvertfall, beste platen jeg kjøpte i år
Vis hele sitatet...
Det er vel egentlig i fjord du kjøpe den. Velkommen til 2009


Når det gjelder beste album i år:

Slipknot - All Hope is Gone
In Flames - A Sense og Purpose

Har ikke vært på noen konserter, men skulle egentlig på Slipknot-konsert, og den hørte jeg at var veldig bra.
Er nesten umulig å velge de beste blandt de mange gode platene som kom iår, men "The Clash - Live at Shea Stadium 1982" var en høydare.
Av konserter var Rage Against the Machine på Hultsfred årets store høydepunkt. Men The Fleshtones på Blå Rock var også en finfin en
Konserter jeg likte godt i fjor, uten spesiell rekkefølge på best og nest best:
-Metallica, Bergenshusfestning, 16.juli
-Metallica, Death Magnetic Party, The o2 London, 15. September
-Kaizers Orchestra, Drammen, Mars
-Kaizers Orchestra, Lillestrøm, 1. mai
-Justice, Oslo Live festival, Akershus Festning
-Datarock, Oslo Live Festival, Akerhsus Festning

Alt jeg har vært på i år har vært strålende, men disse er de beste

Albumer fra året som gikk som er blandt mine favoritter:
-Kaizers Orchestra: Makineri
-Metallica: Death Magnetic
-AC/DC: Black Ice
-Justice: A Cross The Universe

Mer kommer jeg ikke på i farten, men er sikkert et par plater til jeg burde huske :P
Sitat av Skeid Vis innlegg
Vel, begge er jo songwriters, så sånnsett er det jo noe likt. Ellers vil jeg si at Damien Jurado har en ganske helt annen lyd, og Caught In The Trees er samtidig deres hittil beste plate, så her er det ikke noe å vente på! Sender forresten spørsmål tilbake, om My Morning Jacket.. Har Z, og likte den ganske godt, men har ikke giddet å skaffet meg det nye pga så blandete kritikker.

Forresten topp at noen på NFF er på samme bølgelengde som meg når det gjelder musikk!
Vis hele sitatet...
Med det jeg ser du hører på så vil jeg tro du liker My Morning Jacket liker du de kan du jo sjekke ut Kings Of Leon med det samme.
original reprint
xaff's Avatar
Jeg kommer bare på en håndfull sånn i farta, men uansett:
  • Motorpsycho - Little Lucid Moments
  • Eagles of Death Metal - Heart on
  • Lukestar - Lake Toba
  • Madrugada - Madrugada
Eneste nevneverdige konserten jeg fikk med meg i år var Queens of The Stone Age i Spektrum. Rawr. <3
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg må Legge til My Midnight Creeps - histamin, jeg hater madrugada med passion menne Gitaristen var fantastisk å lage musikk noe med den beste norske rocken jeg har hørt.Litt likt Roky erickson med litt psykadelisk og blues og hardrock.
Det begynte med at vi tok båten fra Kopervik til Bergen tidlig om morgenen.
Det var en del regn og overskyet innimellom, men det brydde vi oss ikke om. Det var jo Metallica vi skulle på!

Båtturen var preget av høye bølger, skrikende unger og kranglende utlendinger, men igjen, det var ikke noe vi tenkte på.

Endelig i land, etter 3 timer og vel så det, var det tid for å finne hotellet, nærmeste ølsalg, og noe mat.
Pga. misforståelser og feil veiforklaringer til en kamerat, endte jeg opp med å rusle rundt i Bergen sentrum alene, på jakt etter noen som ville være så snille å kjøpe øl for meg.

''Hey, har du hastverk? eg gir deg 100,- hvis du kjøpe øl for meg''.
''Nææi, beklaaaaaaaaaager, det e jooo metallica no, du må kjappe deg bort''!

Men jeg fikk tak i litt polsprit av en venn, og etterhvert kom vi oss bortover mot Bergenshus festning.

Konserten kan tale for seg selv for de som var der og den kvelden blir god husket av meg og mine venner.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Disse likte jeg veldig godt:
-Ida Maria - Fortress Round My Heart
-Madrugada - Madrugada
-Real ones - All For The Neighbourhood
-Maria Mena - Cause And Effect
-Thom Hell - God If I Saw Her Now

slenger inn Oracular Spectacular med MGMT selvom de ikke er norske
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av O.K Vis innlegg
Disse likte jeg veldig godt:
-Ida Maria - Fortress Round My Heart
-Madrugada - Madrugada
-Real ones - All For The Neighbourhood
-Maria Mena - Cause And Effect
-Thom Hell - God If I Saw Her Now

slenger inn Oracular Spectacular med MGMT selvom de ikke er norske
Vis hele sitatet...
Jeg så du likte Madrugada, sjekka ut plata til den avdøde gitaristen? My Midnight Creeps - Histamin, sinnsyk kul plate, anbefales =)
Metallica - Death Magnetic
AC/DC - Black Ice

Klart de beste albumene i 2008 ! WHOOOW!
Ps. The day that never comes er jævlig bra!
Sist endret av Luskepeew; 12. mars 2009 kl. 23:24.
▼ ... over en måned senere ... ▼
armin van buuren - universal religion 2008 hel plate som en lang sinnsykt bra opplevelse/trip. absolutt å anbefale!

black ice ga meg nesten hjertestopp.... hadde ikke hørt noenting om ny plate eller noe..... var påvei hjem fra jobb å stakk innom en bensinstasjon for å kjøpe noe digg? kom til kassa, så litt rundt meg tilfeldigvis så jeg black ice mellom andre drittcder. hehe flaks. kongeplate og forresten!
Sist endret av sickboyy85; 25. april 2009 kl. 23:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.