Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 2896
Hei.
tenkte jeg kunne vise fram et lite filmprosjekt jeg lagde i PDF(prosjekt i fordypning)for en stund siden

Jeg tenkte ikke på copyright da jeg lagde filmen, så div ting er ikke mitt.
Så filmen blir sikkert slettet fra youtube anyways ;p

vi fikk aldri karakteren på dette, men tror det var 4 jeg fikk.
Da jeg lagde filmen, ville jeg at den skulle ha litt fragmovie preg over seg
(i takt med musikken, div effekter, etc)
føler jeg fikk dette ganske bra til, nå som jeg ikke akkurat er noen proff når det gjelder filmredigering
Noen som kansje vil gi en liten tilbakemelding?

Filmen finner du HER
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Det var vel litt mer effekt/redigerings-showoff Men det var jo forsåvidt tøft å se på. Navnet på sangen?
Syns sangen hadde passet til en trailer på en epic film.
ohsnap's Avatar
Trådstarter
Sitat av lex123 Vis innlegg
Det var vel litt mer effekt/redigerings-showoff Men det var jo forsåvidt tøft å se på. Navnet på sangen?
Vis hele sitatet...
hehe ja kan vel si det

I begynnelsen er det litt av karaokeversonen av en sang fra Ecanesence(husker ikke hvilken) og hovedsangen er VTZ - Doomsday
Skulle ønske det var noe mer konstruktivt å si en: søppel. (for min del)
Filmen var fullstendig uten innhold, kun to-tre effekter om og om igjen. Sikkert moro å lage, men ikke noe jeg faller av stolen for.

Neste gang tenker du innhold først, deretter innpakning. Ikke omvent.
Heh, kjenner igjen de CS-klippene fra da jeg spilte, så det er nok ikke du som spiller hvertfall
ohsnap's Avatar
Trådstarter
Sitat av froskenfredrik Vis innlegg
Filmen var fullstendig uten innhold, kun to-tre effekter om og om igjen. Sikkert moro å lage, men ikke noe jeg faller av stolen for.

Neste gang tenker du innhold først, deretter innpakning. Ikke omvent.
Vis hele sitatet...
Ja forstår det, det var noe lignende læreren sa
Var liksom den ideen om å lage en "frag" aktig film jeg hadde i hodet før vi fikk vite oppgaven åsså

menmen.. satser på å få det til bedre nestegang.

Sitat av Nimrad Vis innlegg
Heh, kjenner igjen de CS-klippene fra da jeg spilte, så det er nok ikke du som spiller hvertfall
Vis hele sitatet...
haha nei, første filmen jeg fant på youtube

hadde dårlig tid, sann på en søndagskveld å redigerte.. var egentlig tenkt til å filme litt selv. men orket ikke.. så da ble det bare en svipptur innom youtube
Sist endret av ohsnap; 15. februar 2010 kl. 19:31.
Slik jeg ser det så ser det ut som du prøver å kompansere med effekter på grunn av elendig bilder.
Du bruker minimalt med kameraføring, vinkler og utsnitt. Uten effektene hadde filmen vært VELDIG kjedelig, og effektene ga ikke så kjempemye det heller.

Tips til neste gang: Film mer en nødvendig, mer råmateriale jo bedre. Film scenen flere ganger, fra forskjellige vinkler, dette gir filmen mye mer dynamikk enn blinkende effekter som utløser diverse anfall.
ohsnap's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kugie Vis innlegg
Slik jeg ser det så ser det ut som du prøver å kompansere med effekter på grunn av elendig bilder.
Du bruker minimalt med kameraføring, vinkler og utsnitt. Uten effektene hadde filmen vært VELDIG kjedelig, og effektene ga ikke så kjempemye det heller.

Tips til neste gang: Film mer en nødvendig, mer råmateriale jo bedre. Film scenen flere ganger, fra forskjellige vinkler, dette gir filmen mye mer dynamikk enn blinkende effekter som utløser diverse anfall.
Vis hele sitatet...
ok

nå er det jo slik at jeg bare har hatt PDF i et halvt år, nå som jeg har begyndt på VG1, og vi har ikke hatt så mye om dette enda.. er ikke så mye jeg har fått med meg ivertfall ;p
Bare så du vet det så ligger det ganske mye info i en sånn film - Jeg vet allerede adressen din, telefon nr og litt andre ting som kan være kjipe for tilfeldige å vite *abuse*

Det var en okay film, musikken ble kansje litt mye av det gode, og introen litt drøy - Ellers var det fint
Sist endret av random42099; 15. februar 2010 kl. 19:52.
ohsnap's Avatar
Trådstarter
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Bare så du vet det så ligger det ganske mye info i en sånn film - Jeg vet allerede adressen din, telefon nr og litt andre ting som kan være kjipe for tilfeldige å vite *abuse*

Det var en okay film, musikken ble kansje litt mye av det gode, og introen litt drøy - Ellers var det fint
Vis hele sitatet...
du mener pga at jeg skriver hele navnet mitt?
ja klar over det, men det ligger jo andre plasser på nettet uansett, så tror ikke det hjelper så mye om jeg fjerner denne filmen
Hvorfor laget du denne filmen? Hvorfor skal vi se på den? Jeg satt i disse 2 minuttene og ventet på et eller annet poeng som skulle rettferdiggjøre denne filmen, men neeeeida.

DU STJAL DE 2 MINUTTENE FRA MEG!
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Hvorfor laget du denne filmen? Hvorfor skal vi se på den? Jeg satt i disse 2 minuttene og ventet på et eller annet poeng som skulle rettferdiggjøre denne filmen, men neeeeida.

DU STJAL DE 2 MINUTTENE FRA MEG!
Vis hele sitatet...
Gjorde han ikke, det var ditt eget valg å se filmen.
Sitat av ohsnap Vis innlegg
hehe ja kan vel si det

I begynnelsen er det litt av karaokeversonen av en sang fra Ecanesence(husker ikke hvilken) og hovedsangen er VTZ - Doomsday
Vis hele sitatet...
Dårlig remix av Immediate Music - With Great Power
Du pusser ikke tenner.
Hverken når du står opp eller når du legger deg.

Ikke spiser du heller, og du er alene på skolen.
ohsnap's Avatar
Trådstarter
Sitat av Verilon Vis innlegg
Du pusser ikke tenner.
Hverken når du står opp eller når du legger deg.

Ikke spiser du heller, og du er alene på skolen.
Vis hele sitatet...

ja dette på grunn av at jeg hadde veldig dårlig tid, begyndte på filmen på torsdagen. tok klippene på skolen, og redigerte i helgen. orket rett og slett ikke å legge inn så mye, siden det tar så lang tid med slik klipping. så jeg skippa det meste,
egentlig er dette ikke noe likt 2 minutter av en dag i mitt liv i det hele tatt
men jeg prøvde å gjøre det enkelt, så jeg skippa en del, pusse tenner, dusje, frokost, bussen, friminutter og timer på skolen og venner etc, middag, andre ting hjemme, kveldsmat, pusse tenner igjen, osv.
Skulle forestille at jeg hadde et ganske sært liv, derfor sove->skole->cs->sove
Sist endret av ohsnap; 15. februar 2010 kl. 21:19.
Buksa nedi sokkene

Greit førsteårsprosjekt, bruker å være artig å leke med effekter og du har matcha det godt med musikken, men som nevnt: lite innhold og dårlig kamerkvalitet.
ohsnap's Avatar
Trådstarter
Sitat av Elemental Vis innlegg
Buksa nedi sokkene

Greit førsteårsprosjekt, bruker å være artig å leke med effekter og du har matcha det godt med musikken, men som nevnt: lite innhold og dårlig kamerkvalitet.
Vis hele sitatet...

hehehe

ja brukte vel egentlig litt for mye tid på å få alt til å passe med musikken ;p
Sitat av spelley Vis innlegg
Gjorde han ikke, det var ditt eget valg å se filmen.
Vis hele sitatet...
Jada, du skjønte vel hva han mente.
Sitat av ohsnap Vis innlegg
ja dette på grunn av at jeg hadde veldig dårlig tid, begyndte på filmen på torsdagen. tok klippene på skolen, og redigerte i helgen. orket rett og slett ikke å legge inn så mye, siden det tar så lang tid med slik klipping. så jeg skippa det meste,
egentlig er dette ikke noe likt 2 minutter av en dag i mitt liv i det hele tatt
men jeg prøvde å gjøre det enkelt, så jeg skippa en del, pusse tenner, dusje, frokost, bussen, friminutter og timer på skolen og venner etc, middag, andre ting hjemme, kveldsmat, pusse tenner igjen, osv.
Skulle forestille at jeg hadde et ganske sært liv, derfor sove->skole->cs->sove
Vis hele sitatet...
.... og likevel synes du det var verdig å bli postet på skryteplassen? Meningen er jo at folk skal poste verk de er stolt over og lagt en del arbeid i.
ohsnap's Avatar
Trådstarter
Sitat av etse Vis innlegg
.... og likevel synes du det var verdig å bli postet på skryteplassen? Meningen er jo at folk skal poste verk de er stolt over og lagt en del arbeid i.
Vis hele sitatet...
sorry da x)

følte bare for å poste noe jeg hadde laget..
Nå skal ikke jeg komme å være like sære og negative som alle andre, men heller prøve å fokusere på det positive (om det er noe)

Du har tydeligvis litt XP med film redigering, så du kan mestre å lage en film hvis du bruker dette rett! Ellers var det noen greie effekter som gjorde at filmen ikke ble like kjedelig som selve innholdet. Vil gjerne se en film der du har litt bedre innhold, og kanskje litt mindre fancy effekter?

Husk at dette ikke er noen fasit, men heller min personlige mening.
Sist endret av staM; 15. februar 2010 kl. 22:23.
ohsnap's Avatar
Trådstarter
Sitat av staM Vis innlegg
Nå skal ikke jeg komme å være like sære og negative som alle andre, men heller prøve å fokusere på det positive (om det er noe)

Du har tydeligvis litt XP med film redigering, så du kan mestre å lage en film hvis du bruker dette rett! Ellers var det noen greie effekter som gjorde at filmen ikke ble like kjedelig som selve innholdet. Vil gjerne se en film der du har litt bedre innhold, og kanskje litt mindre fancy effekter?

Husk at dette ikke er noen fasit, men heller min personlige mening.
Vis hele sitatet...
takker for svar

ja jeg skal prøve bedre på neste prosjekt å få litt mer innhold i filmen osv.
Sitat av ohsnap Vis innlegg
ja dette på grunn av at jeg hadde veldig dårlig tid, begyndte på filmen på torsdagen. tok klippene på skolen, og redigerte i helgen. orket rett og slett ikke å legge inn så mye, siden det tar så lang tid med slik klipping. så jeg skippa det meste,
egentlig er dette ikke noe likt 2 minutter av en dag i mitt liv i det hele tatt
men jeg prøvde å gjøre det enkelt, så jeg skippa en del, pusse tenner, dusje, frokost, bussen, friminutter og timer på skolen og venner etc, middag, andre ting hjemme, kveldsmat, pusse tenner igjen, osv.
Skulle forestille at jeg hadde et ganske sært liv, derfor sove->skole->cs->sove
Vis hele sitatet...
Så du er alene på skolen, og pusser ikke tenner pga mangel på tid?

sry, måtte bare
Sitat av Verilon Vis innlegg
Så du er alene på skolen, og pusser ikke tenner pga mangel på tid?

sry, måtte bare
Vis hele sitatet...
Han tok ikke med at han pusset tennene på film, fordi han ikke hadde tid til å ta med så mange småting. Hvorfor henger du deg sånn opp i akkurat dette med tannpussingen? Det er ikke noe interessant å se at en gutt står å pusser tennene med forskjellige effekter. (Dog ikke så mye annet som er interessant i filmen da)
filmen var OK .Masse småfeil i den. Ikke spiser du, ikke drikker du. Men du er heldig, du starter 10:55 på skolen. Det er 25 min senere en det jeg gjor på mandager.
Sitat av staM Vis innlegg
Han tok ikke med at han pusset tennene på film, fordi han ikke hadde tid til å ta med så mange småting. Hvorfor henger du deg sånn opp i akkurat dette med tannpussingen? Det er ikke noe interessant å se at en gutt står å pusser tennene med forskjellige effekter. (Dog ikke så mye annet som er interessant i filmen da)
Vis hele sitatet...
Sier du det? Så det er slik det har seg?

Jeg kritiserer bare på lik linje med alle andre her.
Sitat av ohsnap Vis innlegg
Hei.
tenkte jeg kunne vise fram et lite filmprosjekt jeg lagde i PDF(prosjekt i fordypning)for en stund siden
Vis hele sitatet...
Det heter PTF, Prosjekt Til Fordypning. Ikke PDF, der du tydeligvis tenker på filformatet.

Ellers, filmen va ypperlig søppel, og hadde ingen mening i det hele tatt. Du kaster ut viktige ting, og det later til at du ikke får frem det budskapet du selv ønsker. Jeg driter rett og slett i om du hadde dårlig tid, du kan alltids lage deg tid.
▼ ... noen uker senere ... ▼
4:3... Dårlig lys... Kamervinkel? Syns det ble litt spesielt med bare effekter og musikk som innhold. Skulle likt å se oppgaveteksten
Få nå for faen buksene ut av sokkene. At Supermann fløy over tv-skjermene på nitti-tallet med longsen utenpå buksa rettferdiggjør ikke denne fjottete fadesen.
Vel, innholdet gjenspeiler verken musikken eller effektene. Dårlig lys mange steder, samme med kameravinklene. I tillegg er det mange «tomme» sekunder, altså at du filmer døra etter du har gått ut av den og lukket den, og at du filmer skolebygningen før du sprader forbi. Det er uinteressant, det er at du går ut av døra og går til skolebygningen som i utgangspunktet skal interessere oss (ikke at det finnes interessant, men det er en annen sak).
Er dette to representerende minutter av livet ditt?

Livet ditt suger.
Ja, trist liv: Stå opp, skole, hjem og spille CS, legge seg...

Men: Filmen blinket i takt med musikken. Moro.
Nå skrev han vel tidligere, synes jeg å huske at noe av poenget var at 'livet hans' i filmen skulle virke ganske ensformet og kjedelig, at gamingen var det eneste som stod i hodet hans.
Ja så mente han også at den skulle inneholde preg av frags, det er jo en typisk cs-day-lifer :] ikke en episk film, det må jo folk fatte.
Tittelen sier 2 minutter av dagen din. Ikke dagen din på 2 minutter..
Hjelp for en negativ og usaklig gjeng dere kan være. Skal dere si noe negativt, så la det i allefall være konstruktivt, og si hva dere liker med filmen også. Hvem bryr seg om han ikke spiste på filmen? Var vel ikke det som var poenget? Og kommentarer som "Livet ditt suger" blir rett og slett for tåpelig.

OT: Syntes filmen var veldig bra redigert. Du klarte å synkronisere musikk og film flott sammen. Stilig å se på! Skulle det være noe kritikk, går det vel på innholdet. En mer utfyllende handling tenker jeg på. Men flott arbeid! Stå på videre!
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av tagefo Vis innlegg
Hjelp for en negativ og usaklig gjeng dere kan være. Skal dere si noe negativt, så la det i allefall være konstruktivt, og si hva dere liker med filmen også. Hvem bryr seg om han ikke spiste på filmen? Var vel ikke det som var poenget? Og kommentarer som "Livet ditt suger" blir rett og slett for tåpelig.

OT: Syntes filmen var veldig bra redigert. Du klarte å synkronisere musikk og film flott sammen. Stilig å se på! Skulle det være noe kritikk, går det vel på innholdet. En mer utfyllende handling tenker jeg på. Men flott arbeid! Stå på videre!
Vis hele sitatet...
Poenget er at det var en kort snutt som ikke inneholdt noe mening overhodet. Selv om gutten trolig har åpna After Effects noen ganger, rettferdiggjør ikke det at filmen er innholdsløs. Det å matche lyd og bilde burde heller være et minimum enn noe å skryte av.

Ting du kan gjøre bedre:
- Innhold (!)
- Bildekomposisjon (utsnitt, vinkler, kamerabevegelser)
- Filme litt flere klipp enn de få du hadde
- Drite i en 40 sekunders intro for å si hva filmen heter, holder med 5-10 sekunder
- Credits til artistene, eventuelt andre medvirkende
- 16:9 hadde vært fint
- Unngå overdrevet bruk av effekter bare fordi "du kan".

Lykke til videre