Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 647
Hei!

Jeg har lekt litt med tanken om og bygge meg en stasjonær gaming rig til og spille de nyere spillene som krever litt heftig setup (BF3, Skyrim er vel det jeg spiller mest)


Har vært ute av pc bygging gamet en stund så trenger noen friske og mer erfarne øyne på saken.

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...D-EBC07BA7DE1A

Her ligger listen jeg har kommet opp med foreløpig.
Den matcher budsjettet mitt ganske greit og skal hovedsaklig brukes til gaming men også litt hobbyredigering.
Hovedkortet burde byttes ut med dette.
Strømforsyningen er unødvendig kraftig viss du ikke har tenkt å overklokke diverse komponenter og tweeke på voltagen til skjermkort/prosessor.
En på 600W burde funke bra til det skjermkortet du har valgt.
Antar at du med hensikt har valgt å ikke ta med : DVD brenner/spiller , HDD, mus, tastatur, vifter og skjerm .
Ellers , så ser alt bra ut. Hadde jeg vert deg ville jeg ha investert noen lapper ekstra i et bedre skjermkort, som f.eks dette 570'kortet fra MSI, som også har bra overklokkingsmuligheter .
Sist endret av Smile; 30. januar 2012 kl. 07:22.
Trådstarter
Takk for svar, Smile!

Har byttet ut hovedkortet med det du anbefalte nå.

Skjermkortet blir litt i dyreste laget for øyeblikket og har ikke tenkt og overklokke GPU noe særlig.

Har ikke nevnverdig erfaring med overklokking så jeg tenkte og prøve meg på CPU siden denne har jeg hørt skal være overklokkingsvenlig og lett og fikse på.

De tingene jeg ikke har tatt med i builden har jeg fra før av
Sist endret av xzyz39; 30. januar 2012 kl. 07:29.
Husker jeg ikke helt feil så kan du låse opp det skjermkortet til et 6970, men ellers er alt bra.

Jeg ville ha beholdt en litt overkill strømforsyning så det blir mulighet for Crossfire i framtiden. Strømforsyningen er noe det er lurt å legge litt ekstra penger i ettersom den kan brukes i senere bygg.