Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1720
På ICA butikken ved skolen (Videregående) så står det et stort skilt utenfor butikken.

"NB!
Skoleelever har
ingen adgang til
butikken mellom
11:00 til 13:00"

11:00 til 13:00 er faktisk lunsjtiden vår. Regner med det er grunnen til det.

Det står faktisk en vakt utenfor det skiltet, som er meget stort. over en meter høy, og over en halv meter bred. Sånne som vi ser utenfor butikken, som brukes til reklame, og vi kan vippe på dem osv.. Ja, dere forstår.

Jeg gikk til vakta og spurte om hvorfor vi ikke hadde adgang.
"Fordi dere stjeler og ødelegger ting her. Enkelt og greit"

Har de lov til dette, egentlig?
Hvordan kan de vite at du er elev eller ikke?
Så lenge det ikke er i strid med loven om diskriminering er det lov å nekte hvem som helst inn i sin egen privateide butikk.
Ja.

Man kan selv velge hvem man vil selge til, så lenge man ikke stenger ute etniske grupper og tilsvarende.

Takke meg til, det hadde jeg også gjort. Stenge ute irriterende VGS-småpøbler, altså.
De som eiger sjappa har lov til å utestenge alle de vil, og vel så det
Ehm spør de om "ID"? Tviler på at de kan se om du er elev eller ikke. Vist dette ikker er sånn 12 åringer vi snakker om da.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av skogland
De som eiger sjappa har lov til å utestenge alle de vil, og vel så det
Vis hele sitatet...
Tja.

Det er vel fem områder du ikkje kan diskriminere på i Norge:
  1. Hudfarge/opphavsland/avstamning
  2. Religion
  3. Politisk tilhørighet
  4. Kjønn
  5. Språk
Alder er ikkje et av kriteria, ei heller yrke. Så det er fullt ut lovleg å nekte besteme alders- eller yrkesgrupper adgang til et lokale. Så den lovgivinga er ekstremt enkel i norge.
Sitat av slashdot
Tja.

Det er vel fem områder du ikkje kan diskriminere på i Norge:
  1. Hudfarge/opphavsland/avstamning
  2. Religion
  3. Politisk tilhørighet
  4. Kjønn
  5. Språk
Alder er ikkje et av kriteria, ei heller yrke. Så det er fullt ut lovleg å nekte besteme alders- eller yrkesgrupper adgang til et lokale. Så den lovgivinga er ekstremt enkel i norge.
Vis hele sitatet...
Jeg mente at i dette tilfellet, så kan de gjøre som de vil. Det er iallefall jeg blitt informert om av de som stengte meg å mine skolekamerater ute av en butikk i skoletida.
På ungdomskolen får ikke vi heller lov til å gå på butikken.
Rektoren har tilogmed en avtale med butikken å han drar ned å skjekker videotapen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Standard praksis rundt om i trondheim når jeg gikk på ungdomskole for en 6-7 år siden, så det er ikke noe nytt heller.
kafaen sier jeg bare, her hvor jeg bor så er det verken stress med å gå inn på butikken på VGS eller Ungdomskolen. det har da fortsatt vært endel stjæling på butikken, de stenger ut den og den personen, men ikke heile skolen?
Var borti samma greia på slutten av 80 tallet, da på stjørdal.
På narvesen i "gata" ble vi sluppet inn i puljer på 4 & 4. En annen nærbutikk nekta skoleumgdom uansett i storefri.
Det jeg lurer på er om man som minoritet kan protestere på om man ikke får handle, så lenge man er skoleelev og det er skoleelever som er nekta.
Sist endret av Potheadpixy; 2. september 2008 kl. 19:29.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Potheadpixy
Var borti samma greia på slutten av 80 tallet, da på stjørdal.
På narvesen i "gata" ble vi sluppet inn i puljer på 4 & 4. En annen nærbutikk nekta skoleumgdom uansett i storefri.
Det jeg lurer på er om man som minoritet kan protestere på om man ikke får handle, så lenge man er skoleelev og det er skoleelever som er nekta.
Vis hele sitatet...
Åpenbart ikkje, sidan diskrimineringa ikkje skjer på grunnlag av eit av dei fem forbydde diskrimineringsområda. Å diskriminere etter alder er fullt lovleg, og då er det alderen som spelar inn, og ingenting anna.
Flott, så slipper gamlingene som er ute og handler avisa og lakrisbåter å måtte manøvrere seg gjennom et berg av stingende og skrikende unger uten respekt or andre mennesker. Om dere har så voldsomt behov for godteri og gudene vet hva så får dere kjøpe det dagen før.

Sist endret av commie; 2. september 2008 kl. 19:30.