Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1604
Hei der Jeg har begynt å få innteresse av spill programering og sånt, også lurte jeg på om noen hviste om et litt bra program jeg kan lage maps med?? :P Jeg vet ikke helt om dette går under feil forum, men :P Er det noen som har noen brae eksempler??

Takk for alle svar
Maps til hva? Hvis du mener maps til et spill, så vil jeg ikke klassifisere det under kategorien "programmering."
hvilke spill skal du lage maps for?
cs, css, tf2,? andre?
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Maps til hva? Hvis du mener maps til et spill, så vil jeg ikke klassifisere det under kategorien "programmering."
Vis hele sitatet...
Nei, nå mente jeg ikke det, men jeg har gått inn for det, og for å ha et spill å programere, burde jeg jo ha en map til spillet Og nja. liksom. Et program der jeg kan lage en 3D modell liksom
nja liksom liksom...hva er det du prøver å si her?
Så du vil modelere 3d objenkter, let me google that for you -> http://www.google.no/search?hl=no&cl...S%C3%B8k&meta=

Soildworks er et bra program for det, men veldig omfattende. Slik resten av 3d senen er. Ikke noe å bli kjent med på 1 uke for å si det slik.

De programmene koster også skjorta, hvis du ikke tar en pirat.
Det jeg prøver å si, er at jeg leiter etter et program der jeg kan lage maps...

Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Så du vil modelere 3d objenkter, let me google that for you -> http://www.google.no/search?hl=no&cl...S%C3%B8k&meta=

Soildworks er et bra program for det, men veldig omfattende. Slik resten av 3d senen er. Ikke noe å bli kjent med på 1 uke for å si det slik.

De programmene koster også skjorta, hvis du ikke tar en pirat.
Vis hele sitatet...
Endelig et fornuftig svar (Y) Jeg har prøvd å google, og søke på youtube, men noen på youtube er jo helt skrudde...
Sist endret av Janiliss; 3. oktober 2009 kl. 16:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Maps = kart, du vet det?

Hva skal du kartlegge? skal du lage et 3d kart av en by evt fjell? Garanterer deg at du vet ikke hva du gir deg ut på.

EDIT: Finn deg et 3d program, så søker du på google "(program navn) tutorial"
Sist endret av MikeHunt; 3. oktober 2009 kl. 16:16.
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Maps = kart, du vet det?

Hva skal du kartlegge? skal du lage et 3d kart av en by evt fjell? Garanterer deg at du vet ikke hva du gir deg ut på.
Vis hele sitatet...
Ja jeg vet jo hva map betyr?? wtf.. Og ja jeg vet jo at det kan bli hardt, men man jo prøve seg.. Og jeg har vært borti sånt før... eller. jeg har lagd car mods til GTA IV..
Alt jeg kan si er, lykke til!

Det å lage mods i gta er ikke ekvivalent med å modelere 3d. Bare det å mappe strukturen til et objekt kommer til å ta år og dag hvis du ikke er proff fra før av.
Sist endret av MikeHunt; 3. oktober 2009 kl. 16:19.
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Maps = kart, du vet det?

Hva skal du kartlegge? skal du lage et 3d kart av en by evt fjell? Garanterer deg at du vet ikke hva du gir deg ut på.

EDIT: Finn deg et 3d program, så søker du på google "(program navn) tutorial"
Vis hele sitatet...
Ja, jeg skal jo det, men må jo seff ha et bra program først, og det er det jeg trenger dere for.. Jeg har funnet et par stykker, men vanskelig å få tak i. så nå spør jeg igjen. Vet noen om et program, som er lett å få tak i, ikke så dyrt, og som funker fett

Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Alt jeg kan si er, lykke til!

Det å lage mods i gta er ikke ekvivalent med å modelere 3d. Bare det å mappe strukturen til et objekt kommer til å ta år og dag hvis du ikke er proff fra før av.
Vis hele sitatet...
Ja, selfølgelig, men med mods btw, mente jeg å lage biler, etc.. Som feks, den ene bilen som heter comet.. Den endra jeg på, med et program som het freemodeller elns
Sist endret av Janiliss; 3. oktober 2009 kl. 16:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vet noen om et program, som er lett å få tak i, ikke så dyrt, og som funker fett
Vis hele sitatet...
Let me google that for you -> http://www.google.no/search?hl=no&cl...S%C3%B8k&meta=

Og etter min google logikk vil de programmene som ligger på page 1 eller 2 være som regel de beste, da de er mest etterspurte gjennom google.

EDIT: Men 99% av de som først får øynene opp for 3d, laster ned et program som det finnes hauger med tutorials i. Det blir da kanskje litt vanskelig å lære seg et program som er gratis da det kanskje ikke akkurat er et slikt program. Derfor anbefaller jeg deg soildworks.
Sist endret av MikeHunt; 3. oktober 2009 kl. 16:25.
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Let me google that for you -> http://www.google.no/search?hl=no&cl...S%C3%B8k&meta=

Og etter min google logikk vil de programmene som ligger på page 1 eller 2 være som regel de beste, da de er mest etterspurte gjennom google.
Vis hele sitatet...
Takk (Y) Men vær eneste gang jeg sal søke noe opp på google, så kommer det mye piss, av siden som evt koster som bare det
Det er ikke lov til å oppgi linker som strider med opphavsbeskyttet matriale på freakforum, eller anbefalle deg å laste ned ulovelig. Der er jeg kanskje skyldig i det sistnevnte, men jeg kan bare si at det finnes muligheter for å komme rundt det problemet med at det koster penger hvis du leter lenge nok.

EDIT: kjedelige settningsfeil.
Sist endret av MikeHunt; 3. oktober 2009 kl. 16:29.
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Det er ikke lov til å oppgi linker på freakforum, eller anbefalle deg å laste ned ulovelig. Noe jeg kanskje har gjort, men jeg kan bare si at det finnes muligheter for å komme rundt det problemet med at det koster penger hvis du leter lenge nok.
Vis hele sitatet...
Men, du.. Fant netopp et program jeg har vært borti før, så alt jeg har å si nå er takk, og at jeg har funnet det jeg skulle finne..
Så mange negative svar til trådstarter her.
Kan dere ikke bare svare han istedenfor for å si "nei, dette klarer du ikke"
Og program av et slikt kaliber koster vel en del så da må jo du velge om du skal kjøpe elelr laste ned
Eller så kan du prøve ut 3D Studio MAX! Lett og finne det på nettet. Da som en 30dagers versjon, og hva du gjør videre med programmet etter det er opp til deg.

Fine sider og lære noe av, fordi jeg antar at du kan null.

www.3dtotal.com <- masse fine turtorials.
www.escalight.com
www.3dhue.com

Der har du en begynnelse. SÅ får du bare ikke gi opp mens du prøver, ellers lærer du aldri noe!
http://www.blender.org/ < her har du et godt, gratis open source 3d-program.
http://www.google.com/#hl=en&source=...15299a959dbb33 < her har du søkeresultater for å lage maps i blender.
Sist endret av Digital Hybrid; 3. oktober 2009 kl. 16:33.
Sitat av weed911 Vis innlegg
Så mange negative svar til trådstarter her.
Kan dere ikke bare svare han istedenfor for å si "nei, dette klarer du ikke"
Og program av et slikt kaliber koster vel en del så da må jo du velge om du skal kjøpe elelr laste ned
Vis hele sitatet...
Her har vi den rette innstillinga (Y) :P

Sitat av mazage Vis innlegg
Eller så kan du prøve ut 3D Studio MAX! Lett og finne det på nettet. Da som en 30dagers versjon, og hva du gjør videre med programmet etter det er opp til deg.

Fine sider og lære noe av, fordi jeg antar at du kan null.

www.3dtotal.com <- masse fine turtorials.
www.escalight.com
www.3dhue.com

Der har du en begynnelse. SÅ får du bare ikke gi opp mens du prøver, ellers lærer du aldri noe!
Vis hele sitatet...
Jeg kan en liten del, men tusen takk (Y)
Sist endret av Janiliss; 3. oktober 2009 kl. 16:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Janiliss Vis innlegg
Men, du.. Fant netopp et program jeg har vært borti før, så alt jeg har å si nå er takk, og at jeg har funnet det jeg skulle finne..
Vis hele sitatet...
Det flotte med kunnskap er at du kan gi det til noen uten å miste det selv.
Sitat av weed911 Vis innlegg
Så mange negative svar til trådstarter her.
Kan dere ikke bare svare han istedenfor for å si "nei, dette klarer du ikke"
Og program av et slikt kaliber koster vel en del så da må jo du velge om du skal kjøpe elelr laste ned
Vis hele sitatet...
Fordi det oser av ham at han er skikkelig ivrig nå, og kommer til å gi opp ganske så fort fordi folk som svarer vet hvor lenge det kan ta å få til noe som føles som om det er verdt det i dette feltet? Næh, sikkert ikke.

Edit: Blender måtte jo komme opp. Blender for dummies skal visstnok være meget bra (helt utrolig? Tja, ikke ifølge Linux Format)
Sist endret av Jonta; 3. oktober 2009 kl. 16:36.
Sitat av Digital Hybrid Vis innlegg
http://www.blender.org/ < her har du et godt, gratis open source 3d-program.
http://www.google.com/#hl=en&source=...15299a959dbb33 < her har du søkeresultater for å lage maps i blender.
Vis hele sitatet...
Supert (Y)

Sitat av Jonta Vis innlegg
Det flotte med kunnskap er at du kan gi det til noen uten å miste det selv.Fordi det oser av ham at han er skikkelig ivrig nå, og kommer til å gi opp ganske så fort fordi folk som svarer vet hvor lenge det kan ta å få til noe som føles som om det er verdt det i dette feltet? Næh, sikkert ikke.

Edit: Blender måtte jo komme opp. Blender for dummies skal visstnok være meget bra (helt utrolig? Tja, ikke ifølge Linux Format)
Vis hele sitatet...
Blender (Y) Utrolig bra (Y) Har en god del gode effekter også, så jeg syntes det funker fett jeg..
Sist endret av Janiliss; 3. oktober 2009 kl. 16:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Janiliss Vis innlegg
Her har vi den rette innstillinga (Y) :P



Jeg kan en liten del, men tusen takk (Y)
Vis hele sitatet...
Ikke klag, var ikke lett å forstå deg. Jeg slet selv.

Tenkte først du mente GPS/google maps as in kart.

Er det så vanskelig å si at du vil designe/lage baner for spill?

Når du ber om hjelp så prøv å gjør spørsmålet så tydelig som mulig.
ikke bare sleng ut piss om at du vil lage "maps".
Dette vil gjør alt så mye enklere. Vi er ikke tankelesere.

Uansett, så vil jeg anbefale Blender jeg også.
Du kan faktisk lage spill der også.
Sitat av Geiten Vis innlegg
Ikke klag, var ikke lett å forstå deg. Jeg slet selv.

Tenkte først du mente GPS/google maps as in kart.

Er det så vanskelig å si at du vil designe/lage baner for spill?

Når du ber om hjelp så prøv å gjør spørsmålet så tydelig som mulig.
ikke bare sleng ut piss om at du vil lage "maps".
Dette vil gjør alt så mye enklere. Vi er ikke tankelesere.

Uansett, så vil jeg anbefale Blender jeg også.
Du kan faktisk lage spill der også.
Vis hele sitatet...
Er allerede i full gang med blender.. Men, selfølgelig klager jeg, pga noen andre forstod det temlig godt. Men om dere ikke sjønte det ordentlig så beklager jeg for det, og skal huske det til neste gang. Og når det står spill i spørsmålet, burde du iaf ta hintet. Men uansett. Beklager meget
Sitat av Janiliss Vis innlegg
Er allerede i full gang med blender.. Men, selfølgelig klager jeg, pga noen andre forstod det temlig godt. Men om dere ikke sjønte det ordentlig så beklager jeg for det, og skal huske det til neste gang. Og når det står spill i spørsmålet, burde du iaf ta hintet. Men uansett. Beklager meget
Vis hele sitatet...
Det er ingen selvfølge at du klager. Det er ingen garantier på dette forumet.
Derfor kan du ikke klage.

Mest sannsynlig får du hjelp, men det er ingen som kan garantere deg det.
Du har friheten til å spørre om hjelp, men that's about it. Sett heller pris på at folk prøver å hjelpe deg.

uansett, back on topic. Så bra. Lykke til med prosjektene dine.
Det er også mange spill som kommer med editor til å lage mods, noe som kanskje er et litt bedre sted å starte.
Hva slags sjanger har du tenkt på? Er litt forskjell på om du har tenkt å lage maps til plattform, fps, strategi eller rollespill.
Sitat av EmanOn Vis innlegg
Det er også mange spill som kommer med editor til å lage mods, noe som kanskje er et litt bedre sted å starte.
Hva slags sjanger har du tenkt på? Er litt forskjell på om du har tenkt å lage maps til plattform, fps, strategi eller rollespill.
Vis hele sitatet...
Er igang med å lage et spill på blender nå, så dette går greit. Har kommet langt, og holder på med et rpg spill.. Basic da, men funker fett :P

Og med langt, så mener jeg at jeg har kommet meg greit inn i blender, og skjønner det bra. vet godt ossen jeg skal gjøre ting med det :P