Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1270 515255
Sitat av Pumpkin
Ligger den helt der oppe ?
Vis hele sitatet...
Nei, det er bildet som lyver. Ikke tro på bilder!
Det blir sagt at det er det som er der de obduserte folk ja ligger nesten midt i boligfeltet der.
Koselig..'
Æsj.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sol@ngelica
Det blir sagt at det er det som er der de obduserte folk ja ligger nesten midt i boligfeltet der.
Koselig..'
Æsj.
Vis hele sitatet...

Æsj ? Obdusering foregår den dag i dag, og det er nødvendig i mange tilfeller... Så kan ikke se at det skal være noe "æsj", selv om det ligger så nært bolighus..
Ja, selvfølgelig vet jeg at det foregår den dag i dag, men ikke oppe ved et boligområde, men på sykehus.
Det blir noe helt annet.
bildet lyver ikke.. bildet er tatt fra den siste blokka før du kommer til lier sykehus.. Til høyre i bildet ligger de grønne bygningene vi har sett så mange bilder av tidligere. tar ikke engang 5 minutter å gå opp til likkjelleren. hehe. Det ser kanskje langt ut siden bygget er så lite
Sist endret av Sol Angelica; 10. juli 2007 kl. 18:06.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sol Angelica
bildet lyver ikke.. bildet er tatt fra den siste blokka før du kommer til lier sykehus.. Til høyre i bildet ligger de grønne bygningene vi har sett så mange bilder av tidligere. tar ikke engang 5 minutter å gå opp til likkjelleren. hehe. Det ser kanskje langt ut siden bygget er så lite
Vis hele sitatet...

Er det ikke bare og gå opp den igjenngrodde trappa ?
Var på lier for 1 måneds tid siden ca. jæævlig noia sted, anbefales for folk som digger slikt, les litt om historien til stedet først.
Kan ikke noen som tør litt og ikke er så pinglete eller gjør det for å tøffe seg tegne opp en oversikt over hver etasje og ta masse bilder og filme masse, se om det er noen interessange ting i skuffene der. ta på høye gummistøvler og arbeidshansker så dere ikke får i dere noe dritt ved å tråkke/ta på ting. Eventuelt få en med litt guts til å overnatte der, det hadde vært tøft gjort
Jeg for min del gidder ikke å bruke masse penger på å reise dit bare for å se ett tomt bygg.

EDIT: noter ting som står på papirer, og lag lister over det dere kommer over
Sist endret av random13798; 10. juli 2007 kl. 20:56.
det bilde ho sende inn av den "lik kjelleren" står det i boka mi som jeij tok med meij fra e bygge på lier når jeij var der.. å der står det at det er der de oppevarer medikamenter eller piller eller hva jeij skal kalde det.. :S
Var på Lier igjen på fredag, der var det igjennspikra, og nye hengelåser og kjettinger.
Så hvis det er noen herfra som skal dit, ta med brekkjern.
Nesten litt komisk å se hvor mye arbeid de gidder å legge i det å holde folk ute derfra.
tror fortsatt det er lett å komme inn i F bygge etter vi var der.. for det er ikke mulig å se at det er mulig å komme inne vis du ikke prøver... så vis noen er der oppe sjekk om de kommer inn i f-bygget...
Har lest gjennom hele tråden nå, og bortsett fra at noen nevnte et hus i arendal tror jeg ikke det var noe annet fra rundtom kristiansand.

Nå husker jeg at jeg hørte på radio kristiansand for et par måneder siden nå, da var de et eller annet sted i vennesla, som det angivelig var spøkelser. De snakket om at man ikke måtte stanse bilen her, men bare kjøre rett forbi. Har googlet litt, og kommet fram til at de antagelig snakket om vigeland hovedgård, da det er i vennesla. Vet også at de sier det spøker på fylkesmuseet rett ved kristiansand.

Men nå er begge stedene er i full drift, og har sansynligvis alarmer, så det er jo egentlig uaktuellt å prøve å komme seg inn der.

Men er det noen som husker reportasjen fra radio kristiansand?
Eller evt. vet om andre steder i kristiansand man kan komme seg inn og ta bilder osv
Vi var der idag med en gjeng men fant rett og slett ikke fram. Kunne liksom ikke valse inn i resepsjonen og spørre heller.
Er det noe som vil bli med ut dit som guide som kan veien?
Sitat av mp34567
Vi var der idag med en gjeng men fant rett og slett ikke fram. Kunne liksom ikke valse inn i resepsjonen og spørre heller.
Er det noe som vil bli med ut dit som guide som kan veien?
Vis hele sitatet...
lenge siden jeg leste gjennom tråden nå, men jeg mener å huske at det er noen som postet et bilde med kart på.

Les gjennom tråden og du vil sikkert finne noe lurt noe.
Et kart gjør meg null nytte i tussemørket vi har nå. Tar heller en personlig gps bak i bilen. Da kan man stifte nye bekjentskaper også! (jada moderatorer vet at dette ikke er blink)
Har blitt helt hekta på det her, må bare lese hvert eneste innlegg :s
burde jo ha lagt meg snart, skal på jobb i morra.. Blir vel ikke fullt så hyggelig på jobb i morra, kommer jo bare til å tenke på det her...
Vi har vært på lier men tok bare 30 minutter før snuten var der. Vi kom oss inn på baksiden med litt om og men og fikk sett 3 etasjer i det øverste bygget.
Men etter 30 min sa han som holdt vakt at snuten var på vei opp. Vi rakk så vidt og stikke inn i skauen og bli borte før de kom.
Så enten har snuten trappa opp vaktene der noe helt enormt eller så er det noen som hørte oss eller så lyktene.
Måtte jo knuse litt glass for å komme inn. Alt annet er jo skrudd igjen med mega lange umbraco skruer.
De har gjort litt av en innsats for å holde folk ute for å si det sånn.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av mp34567
Vi har vært på lier men tok bare 30 minutter før snuten var der. Vi kom oss inn på baksiden med litt om og men og fikk sett 3 etasjer i det øverste bygget.
Men etter 30 min sa han som holdt vakt at snuten var på vei opp. Vi rakk så vidt og stikke inn i skauen og bli borte før de kom.
Så enten har snuten trappa opp vaktene der noe helt enormt eller så er det noen som hørte oss eller så lyktene.
Måtte jo knuse litt glass for å komme inn. Alt annet er jo skrudd igjen med mega lange umbraco skruer.
De har gjort litt av en innsats for å holde folk ute for å si det sånn.
Vis hele sitatet...


Skjønner ikke det der, når jeg var der, var det så og si ikke et menneske og se engang Og nå popper det fram politi overalt ?

Aghona : Det er ikke "barebare" og tegne et kart over hver etage på Lier, det er jo styggmange rom! Og det er evig mange koridorer osv, så det er ikke så enkelt som du tror

Og tegne et kart over Dikemark blir vel enda vanskeligere, etter som det er et helvette og bare finnefram til bygget
Sitat av mp34567
Vi har vært på lier men tok bare 30 minutter før snuten var der.
Vis hele sitatet...
Dere varsler hverandre med mobilen?
Videre så kan det jo hende at purken bare var innom på rutine.
Nei vi har en utkikkspost nede. Han kom løpende opp og sa at snuten var på vei opp. Og tok ikke lange tiden før de var der. Vi rakk så vidt og få alle inn i skogen.
Tviler på at purken har rutine patruljer der. De har sikkert nok og gjøre ellers i helgene.
De er jo hus på alle sider av d bygget. Er bare et tynt skogholt imellom.
Tror purken har fatta at det blir en del UE der og nå skal de sikkert ødelegge den morroa også.
Sitat av mp34567
Vi rakk så vidt og få alle inn i skogen.
Vis hele sitatet...
Vet du om purken faktisk går inni selve bygget når det er i området? Hadde det kanskje vært nok å bare gjemme seg der inne?
Sitat av Gubbe
Vet du om purken faktisk går inni selve bygget når det er i området? Hadde det kanskje vært nok å bare gjemme seg der inne?
Vis hele sitatet...
Hehe... Det kan jo faktisk være sant. Hvis de skal inn i bygget så må jo også de ødelegge ruter osv. for å komme seg inn, så tror faktisk ikke de går inn. Og uansett hvis de kommer inn så er det haugevis av rom å gjemme seg i. For aldri livet at de ransaker ALLE rom i HVER etasje!
Hvis det var én purk som kom, så må jeg si at var litt modig som gikk opp der aleine!!
Tror de bare går opp og ser inn og hører. Og hvis de hører/ser noen så går de inn
Sist endret av fulloggal; 22. juli 2007 kl. 13:10.
Sitat av fulloggal
Tror de bare går opp og ser inn og hører.
Vis hele sitatet...
Potensielle rømmingsveier hadde nok vært på sin plass også?
Eventuelt også ta med hammer dersom dere må bryte dere ut igjen.
Politiet gikk i allefall inn selv om gjerdet var helt. Vi hadde jo måtte bryte oss inn vi også.
Vi beina i allefall inn i skogen.
Er ikke så lett og gjemme seg i d bygget. Er liksom ganger hvor du kan gå og lyse inn i hvert rom uten større problemet. Jeg ville i allefall ikke legge meg ned på gulvet der.

Var litt koselig på loftet da. Var t lys, pizza, og rusbrus der.....
når det er så mye purk der , hva er vits med å reise på natta da? jeij fikk høre at det var masse purk der.. så vi reise tidlig på morran istede.. og var der i flere timer... og de to personene vi så var på vei inn selv.. b er det vel simpelt å gjemme sej.. men d og f er ikke fult så lett.. mye vindur.. + at f bygge ligger ved siden av alle avdelingene og er ganske opent lyst.. men vi kom oss inn fordet...
Sitat av MizzVolvo
når det er så mye purk der , hva er vits med å reise på natta da? jeij fikk høre at det var masse purk der.. så vi reise tidlig på morran istede.. og var der i flere timer... og de to personene vi så var på vei inn selv.. b er det vel simpelt å gjemme sej.. men d og f er ikke fult så lett.. mye vindur.. + at f bygge ligger ved siden av alle avdelingene og er ganske opent lyst.. men vi kom oss inn fordet...
Vis hele sitatet...
Man må reise på kvelden/natta for da er energiene høyest, ekke noe vits å dra dit om dagen.
Sitat av MizzVolvo
når det er så mye purk der , hva er vits med å reise på natta da? jeij fikk høre at det var masse purk der.. så vi reise tidlig på morran istede.. og var der i flere timer... og de to personene vi så var på vei inn selv.. b er det vel simpelt å gjemme sej.. men d og f er ikke fult så lett.. mye vindur.. + at f bygge ligger ved siden av alle avdelingene og er ganske opent lyst.. men vi kom oss inn fordet...
Vis hele sitatet...
Purk? Jeg har aldri sett politi til stedet når jeg har vært der, bor i Lier selv. Har vært der kanskje 5 ganger, er ikke noe spesielt med stedet synes jeg da men.
Er forbanna mye purk der. Vi prøvde og koble oss inn på nettet dems med politiradio men tror de er gått over til EDACS nettet aka nye nødnettet. Umulig og komme inn på med andre ord (i allefall per idag)
Er jo nødt til å ha lommelykt når man går der inne og når en lommelykt sveiser rundt i 3 etasje så er det vel noen av beboerne som har sett det og ringt purken
Sitat av mp34567
Er forbanna mye purk der.
Vis hele sitatet...
Da får dere ligge lavt en periode, så slå til når ingen venter det. I følge mediene så har ikke purken så gode økonomiske resurser så de blir nok ikke der lenge.
Jeg fatter det ikke, og jage oss rundt på lier det har de tid til. Tilogmed på en lørdag! Men noen som kommer inn for å annmelde en voldtekt blir bedt om å komme tilbake senere når lensmannen må rykke ut!
Håper for guds skyld de ikke får mer ressurser, hva blir vel det neste da? Rykke ut på gamle damer som planter ut blomster for å se om de har gyldig grave tillatelse?
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av mp34567
Jeg fatter det ikke, og jage oss rundt på lier det har de tid til. Tilogmed på en lørdag! Men noen som kommer inn for å annmelde en voldtekt blir bedt om å komme tilbake senere når lensmannen må rykke ut!
Håper for guds skyld de ikke får mer ressurser, hva blir vel det neste da? Rykke ut på gamle damer som planter ut blomster for å se om de har gyldig grave tillatelse?
Vis hele sitatet...
Verden er gal ..

Men simeg, er det virkelig politi som patrulerer der ? Ikke noe vekterfirma ? :S
De som nesten tok oss på fersken var politi. Inget vekterfirma har de små firkantene på bena og armene som er refleks som politiet har. Nå lyste vi jo rett på jakka til han ene hvor det sto politi også så var ikke så mye tvil. Løp forbi bilen dems også på vår ville ferd gjennom skogen med slukka lommelykter
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av mp34567
De som nesten tok oss på fersken var politi. Inget vekterfirma har de små firkantene på bena og armene som er refleks som politiet har. Nå lyste vi jo rett på jakka til han ene hvor det sto politi også så var ikke så mye tvil. Løp forbi bilen dems også på vår ville ferd gjennom skogen med slukka lommelykter
Vis hele sitatet...

hmmm.. snodig, trodde det var dyrere og trekke politiet inn i slike situasjone
Bare et tegn på at de har lite og gjøre


Uansett, wtf er de så redde for at folk skal finne ?
Hva som er så galt i og undersøke huset ?
Vel nå skal det sies at for å komme inn må man begå innbrudd. Det er rimelig godt spikra igjen men var ikke noe problem og bruke en hammer for å ta ut et par vinduglass.
Det er vel mere redde for den råttnende konstruksjonen og at vi skal gå fra 3 til 1 etasje på et skritt.
Nå vil jeg imidelertidig si at det ikke er noe farlig å gå der så lenge man bruker litt common sense og kan litt om byggkonstruksjon
mp34567: Jeg var der i går, ikke en eneste snutbil å se eller høre på 3 timer. Selvfølgelig er det litt politi rundt der enda, men de er mer opptatt av å sørge for at de gærningene som holder til vedsidnav ikke stikker av.
Noen er vel heldige en andre. Vi slapp heldigvis unna men er jo flere som er blitt stoppet. tror det kommer ann på når på tiden av døgnet du er der også om du blir sett eller ikke. Er vanskeligere og holde 7 personer skjult en 2
Sitat av Pumpkin
I kjelleren var jo operasjons rommene, så ville vært sinnsykt morro å funnet de da ;D
Pluss kremeringsovnene.



Du sa du fikk en rar følelse i kroppen, akkurat samma som oss sikkert!
Ble tungt å puste, var som om noen pressa inn brystkassa, var litt ekkelt, å ga en litt ekkel følelse
Vis hele sitatet...
Det kalles angst! :-)
opprasjons rom i kjelleren? hmm.. minst å huske at det sto at det var i 2-etasje i det hefte jeij tok med meij fra lier... :S
Modern og fatters jobba faktisk på Dikemark! Fancy.
Har alltid har lyst til å lage film på dissa stedene! =) Men tror sjansene for at man får lov til det er relativt små?
Sist endret av Glisevask; 30. juli 2007 kl. 15:08.
Man kan søke om tillatelse men jeg tviler på at politiet vil innvilge den.
Men kan jo alltid lage litt underground om du er villig til å risikere å bli busted av politiet. Tror heller du får en skjennepreken en at de arresterer deg eller noe
Leste igjennom hele tråden, veldig mye spennende man kan finne i gamle bygg
Har selv noen ulovlige plasser å være her jeg bor og.
Gjør det mest for at jeg er interresert i gamle bygg, men knuser eller brekker aldri opp noe, og lar det være som det var når jeg drar igjen.
Det med politi er vel ikke så skummelt om noen kan holde vakt ved en vei eller noe.

For meg blir det nok mest sannsynlig aldri noen tur til Lier siden jeg bor veldig langt unna.

Lykke til på fremtidige turer til Lier!

Forresten, heisann Politiet som mest sannsynlig leser dette
Så gjennom bildene til pumpkin som er på denne linken: http://home.no.net/pumpes/Pumpkin/Lier/

Se på dette bildet http://home.no.net/pumpes/Pumpkin/Lier/DSC00473.JPG

La merke til at det står en person(?) helt til høyre og ser på kamera. Pumpkin, kan du forklare hvem det er eller?
Sitat av playozzy
Så gjennom bildene til pumpkin som er på denne linken: http://home.no.net/pumpes/Pumpkin/Lier/

Se på dette bildet http://home.no.net/pumpes/Pumpkin/Lier/DSC00473.JPG

La merke til at det står en person(?) helt til høyre og ser på kamera. Pumpkin, kan du forklare hvem det er eller?
Vis hele sitatet...
Var ikke det kjæresten hans da?
Sitat av BjornarR
Var ikke det kjæresten hans da?
Vis hele sitatet...
Korrekt det.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av BjornarR
Var ikke det kjæresten hans da?
Vis hele sitatet...

Stemmer bra det ^^
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dokumentarfilm - Psychiatry, an industry of death.

En dokumentar om psykiatriens historie og rare hendelser som har foregått under psykiatriens navn. Informasjon om en organisasjon som jobber for å hindre psykiatriens lovbrudd mot menneskeheten. Advarsel: Sterke scener!

I denne filmen legges det ned påstander om at psykiatri er svindel fordi ingen har lykkes i å kurere disse problemene. Det legges også vekt på at USA legger ned astronomiske beløper i denne yrkes gruppen.

Tidligere i denne tråden så ble det skrevet om "strikkepinner" som ble puttet inn ved siden av pasientens øyne, dette temaet kommer også denne filmen innpå.

Denne videoen hevder også at skolemasakrene i USA skyldes legemiddelet Prosac, og at disse voldsepisodene var fremprovosert pga bieffekter.

Nå er denne dokumentaren utenlandsprodusert så den handler ikke om Lier/Didemark, men dere skjønner nok tegninga.

Last ned og se for dere selv.
Dette er virkelig til å bli provosert av, og til må få frysninger av.
PS: Bruk en download accelerator med resume support.
Sist endret av Gubbe; 22. august 2007 kl. 00:06.
får ikke sett noen av de, kun sort bilde på alle videoer nedover på den siden...
Sitat av watchman
får ikke sett noen av de, kun sort bilde på alle videoer nedover på den siden...
Vis hele sitatet...
Merkelig... Du skal kunne laste den ned, det er ei .avi fil.
Prøv igjen med direktelinken: http://www.akuttpost.no/videoclip/do.../psykiatri.avi
Heisann!

Noen venner og jeg, var på en liten natt tur på Lier Psykiatriske sykehus,
tok noen bilder. Skriv hva dere synes/ser om/på bildene.
Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det ganske mange "orbs" på bildene.
Ingen av bildene har gått igjennom photoshop.
Alt er tatt rett fra kamera og inn på pcen.

Alle bildene er tatt med samme kamera.

Var der rundt 3 timer, fikk ikke sett alle byggene, så blir en tur til dit
om ikke så alt for lenge.

Overdrevent med historier om stedet.
Og vil påstå at det ikke er så mye negativ aktivitet der som jeg trodde.
Fikk heller en ganske rolig og god følelse av å være der. :P

En ordentlig forklaring på hva en ORB er, ja gjerne.

Bildene ligger på: www.xlnz.org/Lier21.08.2007.rar