Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 4134
Ser på Imdb: http://www.imdb.com/title/tt1300851/ At det står release 13. November i Usa, det er en uke siden.

Men finner ingen ting om filmen på filmweb, vg film eller lignende.
Heller ikke om man søker etter nedlastning.

Noen som har peiling på om/når filmen kommer til Norge?

Og hva tror dere om den forresten?

Jeg ser frem til den, likte 1ern kjempe mye. Og håper denne blir like bra.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Den har ikke noen release-dato i Norge enda, og da er det heller ikke sikkert den kommer på norske kinoer i det hele tatt.
Den har fått mye bra omtale. Og jeg som er så sykt stor fan av den første skal LETT se denne. Blir å laste den ned med engang den kommer ut på torrent, som sikkert ikke er så lenge til.
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Den har fått mye bra omtale. Og jeg som er så sykt stor fan av den første skal LETT se denne. Blir å laste den ned med engang den kommer ut på torrent, som sikkert ikke er så lenge til.
Vis hele sitatet...
Lever vi virkelig i et samfunn der en "sykt stor fan" av en film, ikke betaler den hundrelappen det koster å se oppfølgeren på kino?
Greit nok å laste ned filmer sånn generelt sett(?), men når du sier at du er "sykt stor fan", tørr jeg påstå at du burde vise din støtte ved å se filmen på kinoen.
Sitat av binkabi Vis innlegg
Lever vi virkelig i et samfunn der en "sykt stor fan" av en film, ikke betaler den hundrelappen det koster å se oppfølgeren på kino?
Greit nok å laste ned filmer sånn generelt sett(?), men når du sier at du er "sykt stor fan", tørr jeg påstå at du burde vise din støtte ved å se filmen på kinoen.
Vis hele sitatet...
Nei takk. Reiser ikke 4 timer med bil for å se filmen på kino og deretter reise 4 timer hjem igjen. Man kan være "sykt stor" fan fordeom. Har et flott hjemmekino-anlegg.
Sist endret av Kenshi; 21. november 2009 kl. 00:58.
Jeg tviler sterkt på at oppfølgeren klarer å leve opp til enern. Er vanligvis alltid kritisk til oppfølgeren, bare så det er sagt.
Enern var utrolig bra, hvorfor ødelegge dette med en oppfølger 10 år senere?
Jeg håper for all del den blir dritbra men har mine tvil.
Har ventet noen år på denne filmen,
har ser 1`ern flere ganger året, så regner med jeg laster den ned, for så å betale for den når den kommer på DVD!
Hvorfor er det slik at norske kinoer ikke viser denne filmen på lerretet? Det gir jo uten tvil forskudd og fortjeneste til kinoselskapene?
Er det bare jeg som synes enern er fantastisk dårlig?
antakligvis er du den eneste ja.
Eneren var jo bare utrolig bra!
Tror det er sånn med 1ern at enten så liker du den veldig bra ellers så liker du den ikke i det hele tatt. Få jeg har hørt som syns den bare var grei.

Men kjenner jeg selv er litt skeptisk til en oppfølger 10 år etter, men har lest mye god kritikk, så velger å håpe den blir bra. Er veldig dumt om den ikke kommer på kino her.
Gleder meg mye til å se denne ja!
Sitat av AlbertxD Vis innlegg
antakligvis er du den eneste ja.
Eneren var jo bare utrolig bra!
Vis hele sitatet...
Hehe, du kan spøke du...tøysegutten.
Enern er en av mine absolutte favorittfilmer så jeg håper virkelig at toern kommer på kino
Den går jo kun på kino i usa(?), så tvilsomt at den kommer på norske lerreter..
GLEDER MEG GRENSELØST TIL 17. MARS!!!!!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Søkte opp på en torrentside for å se om den var kommet? HAr den enda ikke kommet i usa en gang? :O
And shepherds we shall be, for thee my Lord for thee, power hath descended forth from thy hand, that our feet may swiftly carry out thy command. We shall flow a river forth to thee, and teeming with souls shall it ever be. In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Filmen blir lansert på DVD 17 mars. CDon.no
Sitat av binkabi Vis innlegg
Lever vi virkelig i et samfunn der en "sykt stor fan" av en film, ikke betaler den hundrelappen det koster å se oppfølgeren på kino?
Greit nok å laste ned filmer sånn generelt sett(?), men når du sier at du er "sykt stor fan", tørr jeg påstå at du burde vise din støtte ved å se filmen på kinoen.
Vis hele sitatet...
binkabi, moralens vokter...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
At orginalen har 7.9/10 på IMDB, med over 75 000 stemmer burde vel egentlig tale for seg selv
Sitat av Widow Vis innlegg
Jeg tviler sterkt på at oppfølgeren klarer å leve opp til enern. Er vanligvis alltid kritisk til oppfølgeren, bare så det er sagt.
Enern var utrolig bra, hvorfor ødelegge dette med en oppfølger 10 år senere?
Jeg håper for all del den blir dritbra men har mine tvil.
Vis hele sitatet...
Heldigvis samme hovedpersoner i filmen. Er max ille ute å kjører i en oppfølger om det er forskjellige hovedpersoner.
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
At orginalen har 7.9/10 på IMDB, med over 75 000 stemmer burde vel egentlig tale for seg selv
Vis hele sitatet...
Ikke egentlig, Eneren synes jeg er veldig oppskryt. Virker som den har en slik "mainstream" effekt over seg, at det først var et par folk som syntes den var " verdens beste" så etter det har det bare blitt flere og flere. Det er i hvertfall det jeg har fått inntrykk av med tanke på at filmen ikke er så veldig bra.
Blir den ikke gitt ut på blu-ray? Finner ikke noe info om det

Jeg som akkurat har bestilt blurayspiller :b
Sist endret av preboa; 24. desember 2009 kl. 03:59.
Sitat av compurhythm Vis innlegg
Er det bare jeg som synes enern er fantastisk dårlig?
Vis hele sitatet...
Kødder du med meg?
Da vil eg hvertfall ikkje vite hvilke filmer du liker.

Du er sikkert stor fan av Uwe Boll.
Sitat av Eplebit Vis innlegg
Kødder du med meg?
Da vil eg hvertfall ikkje vite hvilke filmer du liker.

Du er sikkert stor fan av Uwe Boll.
Vis hele sitatet...
Smaken er som baken, delt i to.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
Ikke egentlig, Eneren synes jeg er veldig oppskryt.
Vis hele sitatet...
At DU synes den er veldig oppskrytt betyr egentlig ikke så veldig mye i den store sammenhengen når over 75 000 uavhengige personer gjennomsnittelig gir denne filmen 7.9 poeng av 10 mulige.
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
At DU synes den er veldig oppskrytt betyr egentlig ikke så veldig mye i den store sammenhengen når over 75 000 uavhengige personer gjennomsnittelig gir denne filmen 7.9 poeng av 10 mulige.
Vis hele sitatet...
Mulig det, poenget var heller ikke at det jeg mente skulle bety så veldig mye, jeg sa bare min mening om filmen.

Men hva er nå så fantastisk med filmen? jeg ser ikke helt hvordan folk kan mene at filmen fortjener 7.9 poeng.

Du har jo saw filmene, de har mindre poeng, men fy faen de er jo 100 gang så bra. Hvorfor jeg nevner saw filmene? jo, i saw har du jigsaw som torturer folket, å gir de en sjanse til i livet, eller får de til å sette pris på livet.

i boondock saints har du 2 kristne typer som får en åpenbaring av "the all mighty" som "sier" at de skal drepe alt det vonde, right. De sier noen "kule" ord før de dreper "the bad guys" slik fortsetter det, til de møter faren, osv. ser virkelig ikke det fantastiske i filmen, MULIG det er for at det er noen år siden jeg sist så den så kan være jeg har gått glipp av det fantastiske.

saw og the boondock saints har jo forsåvidt nesten samme handling, bare at saw filmene er så ekstremt mye smartere, tanke gangen til jigsaw synes jeg i grunn er fantastisk, og hvordan filmen slutter og vi får se hvordan alt henger sammen, hvorfor han har valgt folkene som han gjør, det er jo helt sykt hvor smart det er.

The boondock saints får meg muligens til og tenke " tja, grei nok film, noen kule scener var det jo" men saw derimot får meg til å sitte i flere timer å smile, jeg sitter og tenker over hvor smart og hvor nesten "rett" handlingene jigsaw gjør er.

Dette er mine meninger. Jeg vil gjerne høre hvorfor akkurat du synes the boondock saints er så bra, hva er det som gjør at the boondock saints fortjener mere poeng på imdb enn saw filmene?

Og, litt av meningen med dette innlegget er at imdb ikke alltid er noe å " gi karakter" på en film med.

så igjen, hva er det som gjør the boondock saints så bra?

men, nå vet ikke jeg hva du mener om saw filmene, godt mulig du synes de er bedre enn the boondock saints, så da blir innlegget mitt mer eller mindre unyttig.

og ja, jeg er ekstremt off-topic, men blir litt provosert når du ikke begrunner hva som gjør filmen så bra, det eneste du kommer med er at 75 tusen folk har gitt filmen 7.9 poeng i snitt og at dette skal "si sitt" om filmen.
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
i boondock saints har du 2 kristne typer som får en åpenbaring av "the all mighty" som "sier" at de skal drepe alt det vonde, right. De sier noen "kule" ord før de dreper "the bad guys" slik fortsetter det, til de møter faren, osv.
Vis hele sitatet...
Ikke bare se på plottet, det har ikke vært orginalt siden de første spiderman-tegneseriene, se på oppbyggingen av historien, de forskjellige karakterene - etterforskeren, bartenderen, the funny man osv -, hør på dialogene.

Det er de små detaljene som gjør en ok film til en bra film.
Sist endret av Gamgee; 28. desember 2009 kl. 02:07.
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Ikke bare se på plottet, det har ikke vært orginalt siden de første spiderman-tegneseriene, se på oppbyggingen av historien, de forskjellige karakterene - etterforskeren, bartenderen, the funny man osv -, hør på dialogene.

Det er de små detaljene som gjør en ok film til en bra film.
Vis hele sitatet...
Har jo så klart gjort dette, men enda så får jeg ikke filmen til å bli like bra som folk skal ha det til, filmen er bra, men den er ikke kjempe bra, og den er i hvertfall ikke så bra som folk skal ha det til.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
Har jo så klart gjort dette, men enda så får jeg ikke filmen til å bli like bra som folk skal ha det til, filmen er bra, men den er ikke kjempe bra, og den er i hvertfall ikke så bra som folk skal ha det til.
Vis hele sitatet...
Du er bare en av dem som ikke klarer å se eller forstå hva en bra film er.
Du kan jo alltids gjøre et tappert forsøk på å se filmen igjen, men har du satt deg en mening, så har du satt deg en mening.


1`ern er blant topp 10 hos meg. Dialogene, skuespillet, plottet og sist men ikke minst, action-scenene er helt fantastisk!
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
i boondock saints har du 2 kristne typer som får en åpenbaring av "the all mighty" som "sier" at de skal drepe alt det vonde, right. De sier noen "kule" ord før de dreper "the bad guys" slik fortsetter det, til de møter faren, osv. ser virkelig ikke det fantastiske i filmen, MULIG det er for at det er noen år siden jeg sist så den så kan være jeg har gått glipp av det fantastiske.
Vis hele sitatet...
Sånn som du fremstiller filmen kan man fremstille absolutt alle filmer, uansett hvor bra den eller eller hvor dårlig den er. SAW er i mine øyne helt greie filmer, men taper seg mye på fokus på gørr. The Boondock Saints handler om to brødre som forkjemper ondskap på en tankevekkende måte, hvor de ikke er politiske korrekte. I tillegg er det fantastiske karakterer med gode skuespillere som alle har sin personlighet som vises på en utrolig god måte. Filmingen og redigeringen er gjort på en humoristisk, men samtidig seriøs måte.

De "kule" tingene de sier, er en familiebønn de sier som knyttes sterkt til temaet. Ved at du fremstiller filmen på denne måten, ser jeg for meg at du kan gjøre det med andre utrolige filmer/alt annet.
Eksempler: "Skjønner ikke helt greia med fotball, det er jo bare mann som prøver å sparke en ball mellom 3 stenger" "Hva er bra med Shawshank Redemption? Er jo bare noen folk som snakker, og en person som krabber gjennom en tunnel"


Kort oppsummert: Du har ikke forstått filmen, og fremstiller det på en veldig barnslig måte.
Funker ikke, prøvde. Fikk en "avi" fil. Men prøv å spille den av, så får du bare en video som sier at den må spilles av i Windows Media Player. Og når du åpner den der, så sier den at den må laste ned en "coded". Så nei, fake.
Fikk du lastet ned hele filmen på 20 minutter?
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Du er bare en av dem som ikke klarer å se eller forstå hva en bra film er.
Vis hele sitatet...
Da kan du jo gjøre greie for de ultimate reglene for hva som utgjør en god film(tm), siden det tydeligvis er en objektiv sannhet at denne filmen er fantastisk bra.
Har prøvd å laste ned tidligere. Finnes ingen ekte releases av denne på noen åpne torrentnettverk, bare en fake.