Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  561 77875
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Hvor handlet du PTS? Forumet?
Vis hele sitatet...
Ja. Gikk først.

Han hadde reputation fra 2 tidligere handler.

Wow.... Botnet inc?

PqZxGA2dS84zuSVAnTp6Gznhk7LX9ksCXD 1138922 310.938

PubutGRJCmE3GRhDUynByT8Pu1L7ftv9Sj 1040819 284.155
Hvordan er det mulig å mine så mye? 320PTS på 24t er jo ganske så mye
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Hvordan er det mulig å mine så mye? 320PTS på 24t er jo ganske så mye
Vis hele sitatet...
Hey all, I joined the pool today.

Some impressive work by the top two guys (of which one I assume is Bytemaster himstelf?)

Their combined total is 2179741 shares or 595 PTS.
Everyone else, which is 314 accounts combined only managed 1219789 shares (333 PTS)

If the average cpu does maybe 2000(?) shares per day then our PqZxGA2dS84zuSVAnTp6Gznhk7LX9ksCXD buddy is using a botnet of around 1100 computers.
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen anelse. Det var nå man skulle hatt et botnet liggende...
Botnet's har ødelagt mye for CPU mining.
Men løsningen jeg tror kommer nå i henhold til denne tråden : http://bitsharestalk.org/index.php?topic=905.60
Ser lovende ut.

Dette vil da altså si om man er med at det ikke vil lønne seg å kjøre botnets/skynets fordi man får ikke profit før etter 6 måneder. De fleste som kjøre botnets er dem som kjører pump & dump nå. Nettopp fordi det koster å kjøre et botnet på månedtlig basis. (Om man ser bort fra botnets med infiserte datamaskiner).


Ser lyst på dette
Hadde vært greit å ha et botnet med noen datamskiner nå ja :P

Leter litt etter en side som er ganske grei til å overvåke verdien på PTS (og til BTC) noen som har noen tips? Har funnet en drøss med nettsider, men synes de er så rotete.

PS: Kan være at jeg ikke helt skjønner de avanserte grafene.
Hvor mye får tjener dere på en natt med mining? (Uten virituelle servere)

Ser på forumet at bytemaster igår sa at grensen for utbetaling er på 0.01 PTS som i følge han skal være gjort på 10 minutter med en grei datamaskin. Det som skurrer hos meg, som kjører 130 HPM med i5 4670k, er at jeg nå i løpet av en natt "kun" har tjent 0.065? Får jeg ikke utnyttet alle kjernene, eller regner bytemaster med at alle sitter på dedikerte minersystem?
Sitat av Flexxnes Vis innlegg
Hvor mye får tjener dere på en natt med mining? (Uten virituelle servere)

Ser på forumet at bytemaster igår sa at grensen for utbetaling er på 0.01 PTS som i følge han skal være gjort på 10 minutter med en grei datamaskin. Det som skurrer hos meg, som kjører 130 HPM med i5 4670k, er at jeg nå i løpet av en natt "kun" har tjent 0.065? Får jeg ikke utnyttet alle kjernene, eller regner bytemaster med at alle sitter på dedikerte minersystem?
Vis hele sitatet...
Jeg og har en 4670K men i tillegg har jeg 3 virtuelle servere. Det er nok de som gjør mesteparten av jobben for meg. I løpet av 24 timer får jeg litt over 1PTS.

En CPU er vel rett og slett ikke nok lenger om man skal ha noe særlig profit ut av det.
Vel om du regner på det Flexxnes så utgjør 0.065 650 minutter. Altså 10,83 timer.

Bytemaster tror jeg går ut i fra at de fleste har en hjemme pc.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Jeg hadde vel i7'en gående i ~12 timer i går, pluss kanskje 6 timer på desktopen.
Som nevnt tidligere rundt 120 hpm på desktopen og 160 hpm på i7'en.
Fikk overført 0.728 PTS for dette nå i dag.

Forøvrig viser det seg at ubuntu pool mineren krasjer/stopper i snitt en gang i døgnet av en eller annen grunn.
Jeg har ikke tatt meg bryet med å sjekke hvorfor, men heller satt opp et PHP script som sjekker om sist kjente PID på mineren er aktiv, og restarter om den ikke er det, så får vi se hva 24 timer sammenhengende mining på i7'en utgjør.
Sist endret av Acidous; 20. november 2013 kl. 11:34.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Ja. Gikk først.

Han hadde reputation fra 2 tidligere handler.

Wow.... Botnet inc?

PqZxGA2dS84zuSVAnTp6Gznhk7LX9ksCXD 1138922 310.938

PubutGRJCmE3GRhDUynByT8Pu1L7ftv9Sj 1040819 284.155
Vis hele sitatet...
Hvor mye betalte du?

Noen som vet hvor man finner ut hvor mye 1 PTS er verdt? Ser at de fleste på bitsharetalk selger for rundt 10$ per stykk, men går man på den kinesiske går dem for like under 3 NOK... Rundt 50 yen
http://www.btc38.com/trade.html?btc3..._coin_name=pts
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Hvor mye betalte du?

Noen som vet hvor man finner ut hvor mye 1 PTS er verdt? Ser at de fleste på bitsharetalk selger for rundt 10$ per stykk, men går man på den kinesiske går dem for like under 3 NOK... Rundt 50 yen
http://www.btc38.com/trade.html?btc3..._coin_name=pts
Vis hele sitatet...

50 CNY er da rundt 50 norske kroner.http://www.kortogkontant.no/valutaku...siske-yuan-cny

Bare se på kjøp å salg forumet så ser du hva dem andre som selger tar
50 yuan(RenMinBi, CNY) ≈ 50 NoK.
Okei, beklager trodde det var YEN. Er ikke så inne på kinesisk valuta..
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Jeg betalte ca. 300NOK for 0.071852 BTC. Det er ca 700$/BTC.

Og 0.012BTC/PTS. Har enda ikke fått mine PTS.
Sist endret av uaexed; 20. november 2013 kl. 12:55.
Hvor kan jeg enkelt følge med kursen på PTS?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Hvor kan jeg enkelt følge med kursen på PTS?
Vis hele sitatet...
http://coinplorer.com/PTS

Men kursen kan være litt uriktig med tanke på hvor han henter tickern fra.

Du kan også sjekke kursen her på salgsforumet:
http://bitsharestalk.org/index.php?board=17.0
Fikk nettopp en telefon fra USA, det var en dame fra Windows Azure team :P (de som hoster de virituelle datamaskinene som mange kjører gruvene sine på)

De ville bare høre om jeg var fornøyd med Azure. Hadde ikke tid til å prate så mye, så ble en kort samtale. Fikk nettopp en mail fra de også, de vil ringe meg igjen neste uke.

Mail:
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Hi Jardar,

I’m part of the Windows Azure team. I saw that you recently signed up for Windows Azure and I was calling to welcome you to the Windows Azure community!

I’d love to help you get started with the platform. Happy to connect now or sometime in the next week. If you would prefer, send me an email with a time that’s good for you and I’ll call you back—I want to make sure you’re happy with our product and have what you need to get started.

I look forward to talking with you soon,
Hallie West
Windows Azure Product Team
(800) 867-1389


Microsoft respects your privacy. To learn more, please read our Privacy Statement.

Microsoft Corporation
One Microsoft Way
Redmond, WA 98052


Flere som har opplevd dette?
Finnes det flere VPS'er enn azure som er greie å bruke?

Helst som er som azure at de ikke trekker noe fra kortet, og bare stopper tjenesten etter 30 dager
Sitat av SJefen Vis innlegg
Finnes det flere VPS'er enn azure som er greie å bruke?

Helst som er som azure at de ikke trekker noe fra kortet, og bare stopper tjenesten etter 30 dager
Vis hele sitatet...
Sjekk ut http://bitsharestalk.org/index.php?topic=887.0

Vet ikke om "rabatt"koden er brukt opp, funket i går.

Gratis 24 kjerner i en måned!
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Sjekk ut http://bitsharestalk.org/index.php?topic=887.0

Vet ikke om "rabatt"koden er brukt opp, funket i går.

Gratis 24 kjerner i en måned!
Vis hele sitatet...
Testet den, funker ikke lenger :/

Får ikke connected til azure heller, kommer opp at jeg skrive inn log in details etter jeg trykker på .rdp filen men får ikke logget på
Sist endret av SJefen; 20. november 2013 kl. 14:35.
Snakket med en fyr på skype fra India som kune låne meg 9 pcer for 60 $ i 5-6 dager. Tror det var tre maskiner med 8 kjerners cpu og 6 med litt blandet. Han sa at jeg kunne tjene alt tilbake, men er litt skeptisk.

Kommer vansklighetsgraden til pts å øke iløpet av noen dager?
Sitat av SJefen Vis innlegg
Finnes det flere VPS'er enn azure som er greie å bruke?

Helst som er som azure at de ikke trekker noe fra kortet, og bare stopper tjenesten etter 30 dager
Vis hele sitatet...
http://bitsharestalk.org/index.php?topic=887.15

Replay #18

Fikk registrert med SpenOn, men har ikke testet det ennå Hvis du bruker et tomt SpenOn kort vil det ikke bli trekt noe.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Fikk nettopp en telefon fra USA, det var en dame fra Windows Azure team :P (de som hoster de virituelle datamaskinene som mange kjører gruvene sine på)

De ville bare høre om jeg var fornøyd med Azure. Hadde ikke tid til å prate så mye, så ble en kort samtale. Fikk nettopp en mail fra de også, de vil ringe meg igjen neste uke.

Mail:
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Hi Jardar,

I’m part of the Windows Azure team. I saw that you recently signed up for Windows Azure and I was calling to welcome you to the Windows Azure community!

I’d love to help you get started with the platform. Happy to connect now or sometime in the next week. If you would prefer, send me an email with a time that’s good for you and I’ll call you back—I want to make sure you’re happy with our product and have what you need to get started.

I look forward to talking with you soon,
Hallie West
Windows Azure Product Team
(800) 867-1389


Microsoft respects your privacy. To learn more, please read our Privacy Statement.

Microsoft Corporation
One Microsoft Way
Redmond, WA 98052


Flere som har opplevd dette?
Vis hele sitatet...
Så det var de som ringte meg! Var usikker på hvorfor noen prøvde å ringe meg fra USA...
Sitat av TotallyNoob Vis innlegg
http://bitsharestalk.org/index.php?topic=887.15

Replay #18

Fikk registrert med SpenOn, men har ikke testet det ennå Hvis du bruker et tomt SpenOn kort vil det ikke bli trekt noe.
Vis hele sitatet...

Fikk ikke redigere forrige innlegg

Med serveren du får i trial-en så får du fine 0 HPM, så det går ikke å mine med den. Pluss at det blir trukket "on-the-go" fra kontoen din når du bruker tjenesten. Og det blir ikke trukket før den 1. i hver måned
Sist endret av TotallyNoob; 20. november 2013 kl. 17:31.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Fikk nettopp en telefon fra USA, det var en dame fra Windows Azure team :P (de som hoster de virituelle datamaskinene som mange kjører gruvene sine på)

De ville bare høre om jeg var fornøyd med Azure. Hadde ikke tid til å prate så mye, så ble en kort samtale. Fikk nettopp en mail fra de også, de vil ringe meg igjen neste uke.

Mail:
****
Flere som har opplevd dette?
Vis hele sitatet...
Er du virkelig overrasket over at et firma du tester tjenestene til, vil sjekke om du er fornøyd med produktene?
Sitat av Ueland Vis innlegg
Er du virkelig overrasket over at et firma du tester tjenestene til, vil sjekke om du er fornøyd med produktene?
Vis hele sitatet...
Første gangen jeg har blitt oppringt av tjenesten jeg tester 30 dager.
Kan anbefales: http://ypool.net/
Sist endret av hightower; 21. november 2013 kl. 00:50.
Nettopp startet å mine, tror jeg.
Lastet ned protoshares wallet, fra https://cryptocointalk.com/topic/149...s-information/
Skreiv dette inne i konsollen på walleten:
addnode 94.23.215.174 add
addnode 94.23.215.174 onetry
Lukket den etter ca. 5 min og åpnet igjen.
Nå har jeg en grønn hake i høyre hjørne og en signalbar med en rød, to gule og en grønn strek.
Lastet ned coyote miner, endret .bat filen med adressen min fra walleten.
Kjører .bat filen nå, på flere maskiner.

Er det så lett som å kopiere coyote miner mappen inn på flere minemaskiner og kjøre .bat filen? Må walleten være på alle maskiner som miner, eller er det nok at den er oppe på "hoved minemaskinen"? Hvordan får jeg bekreftet at jeg miner? CPU kjører på full fres, og jeg får hpm på rundt 130 på hver maskin. Ny linje dukker opp i cmd vinduet nå og da.
Man trenger bare coyote_miner-programmet for å mine på en maskin.
Du kan se ca. hva du har tjent hittil ved å se på earned(est): xxx. Dette er også en bekreftelse på at du miner.
Sitat av Torst3in Vis innlegg
Nettopp startet å mine, tror jeg.
Lastet ned protoshares wallet, fra https://cryptocointalk.com/topic/149...s-information/
Skreiv dette inne i konsollen på walleten:
addnode 94.23.215.174 add
addnode 94.23.215.174 onetry
Lukket den etter ca. 5 min og åpnet igjen.
Nå har jeg en grønn hake i høyre hjørne og en signalbar med en rød, to gule og en grønn strek.
Lastet ned coyote miner, endret .bat filen med adressen min fra walleten.
Kjører .bat filen nå, på flere maskiner.

Er det så lett som å kopiere coyote miner mappen inn på flere minemaskiner og kjøre .bat filen? Må walleten være på alle maskiner som miner, eller er det nok at den er oppe på "hoved minemaskinen"? Hvordan får jeg bekreftet at jeg miner? CPU kjører på full fres, og jeg får hpm på rundt 130 på hver maskin. Ny linje dukker opp i cmd vinduet nå og da.
Vis hele sitatet...

Hei!

Er så lett ja. Har du configurert en mappe med coyote miner å lagt din lommebok adresse inn i bat fila er det bare å kopiere mappen til flere maskiner å mine ivei
Du trenger bare en wallet ettersom alle har samme wallet key. Så da havner alt du miner i den ene walleten.
Om du får se HPM og cmd vinduet er ''levende'' miner du. Skal stå en plass med EST: også ett beløp som er nåværende minede PTS.

Trykk gjerne på linken i signaturen min for å si hei/se inne på den skandinaviske delen av forumet

Ser ut til at det kommer noe nytt snart fra Invictus Innovations inc : http://bitsharestalk.org/index.php?topic=938.0

Denne ser ut til å være gunstigere for solo minere med en hjemmedatamaskin uten cloud/botnet's.

Er også en ''lotteri'' funksjon som vil bli kodet inn hvor man har sjangsen til å mine stort om man skulle treffe potten.
Hvis jeg har mottaker adressen min i ProtoShares-QT, må det programmet være oppe å kjøre for at en annen PC kan mine til adressen?

Jeg har et ProtoShare-QT program på laptopen min, så miner alle VPS'ene til den. Men jeg slår av laptopen på natten.

Når jeg la meg igår hadde jeg nesten 0.2 PTS, når jeg sto opp idag var det nesten ingen forskjell
Sist endret av SJefen; 21. november 2013 kl. 14:58.
Protoshares-QT trenger ikke å kjøre for at du skal mine.

Hvilke VPS-er er det du har? Azure? Du bør sjekke om miningen faktisk kjører. Mine VPS-er hadde restartet seg i natt pga. Windows Update - dette er nå avslått.
Sist endret av s1gh; 21. november 2013 kl. 15:00.
Sitat av s1gh Vis innlegg
Protoshares-QT trenger ikke å kjøre for at du skal mine.

Hvilke VPS-er er det du har? Azure? Du bør sjekke om miningen faktisk kjører. Mine VPS-er hadde restartet seg i natt pga. Windows Update - dette er nå avslått.
Vis hele sitatet...
Ja, har en Azure konto som er satt opp med 2stk 8 kjerners og 1stk 4 kjerners.
Jeg sjekket den ene i dag tidlig og den minet som den skulle. Den hoppet over ca 2 "share" number for hver den minet så virka som alt funket bra.

Blir det resatt noen gang eller skulle "share" nummeret bare gått oppover og oppover?
Har også merket at den miner på share 0 av og til, og da får jeg ingenting for det men det tar opp litt mining tid, noen som vet hvordan jeg får fikset det?
Bare jeg som ikke finner Win32 miner?
hjelp..?

innlegg 404 :P
Sist endret av visualn00b; 21. november 2013 kl. 16:19.
Bare jeg som enda ikke har fått PTS`ene fra igår?
Utbetalingene er, i følge bytemaster, gjennomført - selv om flere ikke har mottatt PTS-ene enda.
For fullstendig liste over utbetalinger, sjekk her: http://bitsharestalk.org/index.php?t...sg9519#msg9519
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Bare jeg som enda ikke har fått PTS`ene fra igår?
Vis hele sitatet...
Jeg har heller ikke fått noe, selv om jeg står på lista.
Skjer med at antall PTS tjent på Coyote Miner svinger så fælt? Var oppe i 0.15 tjent for litt siden og nå er det 0.07. Har heller ikke fått noe utbetaling.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Jeg venter på 1.3PTS.

Samt at jeg er skammet for 6PTS.

Han som skammet meg sendte BTCene til denne kontoen: https://blockchain.info/no/address/1...viSrjsyHEAnXhy. Ser ut som det er en stor vaskingsoperasjon... Han har totalt hatt over 87000BTC på sin konto.
Står også at jeg har fått, men venter på 1.3 PTS. Fikk utbetalt i går rundt klokka 10 på formiddagen. Men ikke noe ennå. Forøvrig har jeg ikke hatt noe problemer, med mininga da. Får dem sikkert
King of Spooning
Acidous's Avatar
Se der var det PTS på konto
Sist endret av Acidous; 21. november 2013 kl. 18:28.
De har prøvd å ringe meg også fra Azure i dag. Tok ikke telefonen og nå får jeg ikke tilgang til maskinene. Noen flere som har opplevd dette?

Får følgende feilmeldinger når jeg logger meg på nettsiden:

"No credit remains for the 'Prøv gratis' subscription. The subscription is now disabled."

"You have no active subscriptions. Visit the accounts portal to obtain one."
Du har brukt opp kreditten du fikk nå du registrerte deg?
Serverene blir automatisk slått av når kreditten er oppbrukt.
Sitat av s1gh Vis innlegg
Du har brukt opp kreditten du fikk nå du registrerte deg?
Serverene blir automatisk slått av når kreditten er oppbrukt.
Vis hele sitatet...

Gjorde som guiden til svaart sa og valgte to virtual machines på 8 kjerner og en på fire. Regnet med det ville være gratis i 29 dager?
Sitat av klogger Vis innlegg
Gjorde som guiden til svaart sa og valgte to virtual machines på 8 kjerner og en på fire. Regnet med det ville være gratis i 29 dager?
Vis hele sitatet...
Dette er ikke tilfellet. Man "betaler" for computation time.
Med flere kraftige VPS-er som konstant miner blir kreditten oppbrukt veldig kjapt.

Jeg har selv igjen ca. 4 dager før min kreditt er oppbrukt.

Sitat av Azure
Based on your usage history (kr132.32/day), you might use your remaining credit in about 4 days.
Vis hele sitatet...
Sist endret av s1gh; 21. november 2013 kl. 20:12.
Trialen var enten i 29 dager eller til beløpet er brukt opp.
Om trialen ikke var oppbrukt men dem har bare avsluttet den så kontakt support så fikser dem det. Dem stoppa mine 2 trials fordi dem mente det var noe mistenkelig jeg holdt på med. Viste seg å være en missforståelse så dem kobla meg opp igjen etter en liten stund
Noen som har prøvd gratis vps fra http://www.host1free. com/ ?
Jeg prøver å registrere meg, men får bare opp feilmelding om at brukernavnet kun kan bruke bokstaver(ingen tall osv)
selv om brukernavnet har kun bokstaver...
Vet ikke om det har blitt postet før men på http://coinplorer.com/Charts/PTS/USD kan man se hva PTS er verdt nå
Min trail ble sperret etter 2 dager. Brukte opp alt med en gang
Ut i fra hva jeg har sett av forbruk så vil det ikke lønne seg å betale for videre mining. Er det noen som har prøvd å sette opp en ny "prøv gratis" periode på en ny bruker? Fungerer det, eller sperrer de ipen? Har heller ikke flere kredittkort jeg kan registrere det på.
Sitat av aleks505 Vis innlegg
Vet ikke om det har blitt postet før men på http://coinplorer.com/Charts/PTS/USD kan man se hva PTS er verdt nå
Vis hele sitatet...
På den kinesiske børsen er den oppe i 43 Yuan = 7 Usd, det har vel med at den vestlige kursen ligger litt under den kinesiske?

Noen som vet hvordan regnes kursene ut?