Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 639
Prøvde 2 ganger tidligere her på forumet å få svar på et problem jeg har med å kjøre fullscreen på laptopen min.. Prøver igjen, evig takknemlig hvis noen geniale hjerner gir meg løsningen!


Altså, problemet er at når jeg ser på en video/film avsluttes fullskjermmodus etter 5-25 sekunder uten at jeg ber om det.
Dette skjer når jeg bruker Windows Media Player og bl. a. NRK nett-tv
Det skjer ikke på f. eks. VLC eller Youtube.

Jeg bruker ikke WMP uansett, men vil fikse det så det ikke påvirker f. eks. NRK nett-tv, eller video gjennom nettleseren generelt.

OS: Windows Vista

TY, Eivind.
Er det virkelig ingen som har anelse her? Det blir 3. gangen altså... Skuffa

Har prøvd innstillinger i Windows Media Player, men ikkeno som hjelper. Selvfølgelig også googlet problemet, men har ikke funnet em løsning som fungerer.

Så please, har du peiling, kom med et forslag!!! Vanvittig takknemlig bare for et eneste svar her nå...
hvilken versjon har du?

Og har du prøvd å installert wmp på nytt?
Takk for svar

Jeg har siste versjon, WMP 11, feilsøkt og oppdatert. Jeg har ikke prøvd å slette og installere på nytt, nei. Da får det kanskje være 1. tips? Håpet egentlig at det var en innstilling jeg kunne velge slik at WMP "tvinges" til å aldri gå ut av fullskjermmodus.
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Kanskje det er et annet program som avbryter fullskjermmodus? Har opplevd det før, men da har det vært tydelig, som "automatiske oppdateringer" eller lignende som har gjort det.
Har lest det som en evt. grunn når jeg googlet problemet, ja. Men spm er da hvilket? Og, som sagt, det skjer ikke ved bruk av f. eks. VLC... Det er uansett ikke noe åpenbart som avbryter fullskjermmodus. Men noen ide om evt. hvilket program som kan gjøre det (og da bare i WMP)?
Forresten... Må jeg slette WMP helt før jeg installerer det på nytt? Får nemlig ikke slettet det (?).
Fuck me... Lastet ned WMP. "Windows Media Player er allerede installert på maskinen. Du kan ikke installere samme/eldre versjon av WMP på maskinen".

What to do?
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Du må fjerne det fra registeret, bruk registry cleaner eller noe lignende

Edit: eller gå på kontrollpanel->legtil/fjern programvarer->fjern det der
Sist endret av Alfonzor; 14. mai 2009 kl. 21:44.
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Du må fjerne det fra registeret, bruk registry cleaner eller noe lignende

Edit: eller gå på kontrollpanel->legtil/fjern programvarer->fjern det der
Vis hele sitatet...
WMP er ikke på listen over programmer under legg til/fjern prog.

Registry cleaner? Kan CCleaner gjøre samme jobb?
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Sitat av httpwhat Vis innlegg
WMP er ikke på listen over programmer under legg til/fjern prog.

Registry cleaner? Kan CCleaner gjøre samme jobb?
Vis hele sitatet...
Det er jeg ganske sikker på at den kan, bare sjekk om det er huket av for register
Takk, derja... Måtte bare huke av advanced settings.

Men før jeg gjør det: Googlet "uninstall wmp in vista". Fikk for det meste opp som svar at det ikke er mulig. Har gjort det i XP for en evighet siden, men skal det ikke fungere med Vista?!
I like turtles
Alfonzor's Avatar
bucfan wrote:
Is there any way to do this? Obviously most of us know it is not an option
uner "Add/Remove Programs" but I am sure there has to be some way. Has anyone
found a way to do remove it yet? I would like really just to re-install it
from scratch but you dont even get an option to Repair.


you have to delete the registry key. regedit, open
HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE > Microsoft > MediaPlayer

DELETE THE WHOLE REGISTRY KEY FOLDER

Do the same for HKEY_CURRENT_USER > SOFTWARE > Microsoft > Media Player and HKEY_USERS

Then reboot, it should ask if you want to reinstall it..... that was my fix

This will cause Vista to look for it when you reboot i think is what happens & when its not there it asks you to fix it....
Vis hele sitatet...
Fra http://help.wugnet.com/vista/Uninsta...pict36199.html
Det fins en addon til Firefox som heter mediaplayerconnectivity, som gjør slik at du kan åpne alle typer medie filer i ekstern media spiller.