Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 7114
Det var en pressekonferanse i national press club her på mandagen, der 7 pensjonerte offiserer stod frem og fortalte om ufo erfaringer. Den ble sendt live på CNN og ligger ute på blant annet youtube. Må si at jeg ble rimelig overbevisst over at dette er sant, men trenger deres hjelp...

Hva tror dere? Kommer dette til å utløse en innrømmelse fra myndigheter om at vi er ikke alene i universet? Kjør debatt...

http://www.youtube.com/user/Nuro71777#p/u/8/vNtC-n48o3w
Jeg har aldri vært i tvil. Vi er ikke alene.
Er det virkelig så usannsynelig at det finnes en planet med liv? At det finnes noe(n) der ute som som har utviklet seg gjennom millioner av år, akuratt som oss? Og at de kanskje har opparbeidet seg kunnskap og teknologi som gjør det mulig å reise fra galakse til galakse?

For meg virker dette både logisk og svært mulig.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Dette vil ikke utløse noen innrømmelse fra myndighetene, ikke fordi dem skjuler en stor hemmelighet, men fordi dem ikke har noe å skjule. Når du skriver at syv pensjonerte offiserer stod frem med sine UFO erfaringer betyr det i klartekst at dem har mottatt rapporter fra tilfeldige vitner som hevder å sett UFOer, eller dem har sett dem selv, ikke noe nytt under solen altså.

Om en annen sivilisasjon ville sende oss en melding, tror du ikke de ville gjort det på en bedre måte enn å lure to soldater ut i skogen for så å, ja hva var det de sa, sprenge seg selv i fem deler? Dette er utelukkende UFO vitner denne gangen ikledd dress.
Hvordan kan man ta dette seriøst når konferansieren ser ut som vietnamveteranen fra Big Lebowski og vitnene er noen kapteiner, hvorav den ene ser ut som om han er i MDMA-rus.
Sitat av Sio Vis innlegg
Dette vil ikke utløse noen innrømmelse fra myndighetene, ikke fordi dem skjuler en stor hemmelighet, men fordi dem ikke har noe å skjule. Når du skriver at syv pensjonerte offiserer stod frem med sine UFO erfaringer betyr det i klartekst at dem har mottatt rapporter fra tilfeldige vitner som hevder å sett UFOer, eller dem har sett dem selv, ikke noe nytt under solen altså.

Om en annen sivilisasjon ville sende oss en melding, tror du ikke de ville gjort det på en bedre måte enn å lure to soldater ut i skogen for så å, ja hva var det de sa, sprenge seg selv i fem deler? Dette er utelukkende UFO vitner denne gangen ikledd dress.
Vis hele sitatet...
Dette er personer som jobber rundt atombomber, ikke typisk rednecks på fylla. De har også kjennskap til 100 militærpersonell individer som kan bygge opp og bekrefte tilfellene. Vi vet ikke hvem som styrer UFO'ene eller om de vil sende oss en melding, alt de sier er at atomvåpen sluttet å fungere på flere steder synkronisert med tilstedeværelsen til disse uidentifiserbare objektene i himmelen.

Synes ikke helt du rettferdiggjør tilfellet ved å degradere saken. Det er snakk om et fenomen som trenger å bli tatt seriøst etter lang nok tid latterliggjøring
Sitat av Sio Vis innlegg
Dette vil ikke utløse noen innrømmelse fra myndighetene, ikke fordi dem skjuler en stor hemmelighet, men fordi dem ikke har noe å skjule.
Vis hele sitatet...
Må bare spørre. Hva i svarte vet du om hva myndigheter rundt omkring har noe å skjule eller ikke?

Jeg tror nok det er mye den vanlige mannen i gata ikke vet. Enten det er snakk om utenomjordiske vesener eller militær teknologi. Så sannsynligheten for at det som det snakkes om i denne saken er ikke usannsynlig.

Med det sagt tror jeg nok ikke det kommer noen innrømmelse fra noen myndigheter. De har jo ikke noe grunn til å avsløre noe som helst, hva det enn måtte være de skulle skjule. Om det er noe. Noe det sannsynligvis kan være
Hvorfor skal de utenomjordiske på død og liv skjule seg så mye for da?

Og hvorfor besøker dem hovedsaklig kun amerikanere?
Burde ikke kina, FN, England, Brasil, Russland, Japan, etc og vært ganske greie land og svippe innom når dem først stakk innom?

Litt merklig at dem klarer å bygge såpass avanserte maskiner at dem kan reise mellom stjerner, men ikke klarer å skjule seg for alle de kameraene som tar så mange fine og sylskarpe bilder av flygende lysdotter rundtomkring i USA.


Nei, skulle dem faktisk endag komme innom jorden så vil vi nok få vite det. Om den sender radiosignaler iforveien eller om dem lander rundtomkring i verden som i serien ''V'' vet jeg ikke. Men jeg er rimelig sikker på at dem ikke kommer til å luske rundt i USA i en 60-70år før dem eventuelt finner på å stikke huet ut i offentligheten.


Av alle de konspirasjonsteoriene der ute så irriterer aliens og 9/11 meg mest.
Merklig nok fra USA begge to.
Sist endret av Bombasa; 29. september 2010 kl. 03:09.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hvorfor skal de utenomjordiske på død og liv skjule seg så mye for da?

Og hvorfor besøker dem hovedsaklig kun amerikanere?
Burde ikke kina, FN, England, Brasil, Russland, Japan, etc og vært ganske greie land og svippe innom når dem først stakk innom?

Litt merklig at dem klarer å bygge såpass avanserte maskiner at dem kan reise mellom stjerner, men ikke klarer å skjule seg for alle de kameraene som tar så mange fine og sylskarpe bilder av flygende lysdotter rundtomkring i USA.


Nei, skulle dem faktisk endag komme innom jorden så vil vi nok få vite det. Om den sender radiosignaler iforveien eller om dem lander rundtomkring i verden som i serien ''V'' vet jeg ikke. Men jeg er rimelig sikker på at dem ikke kommer til å luske rundt i USA i en 60-70år før dem eventuelt finner på å stikke huet ut i offentligheten.


Av alle de konspirasjonsteoriene der ute så irriterer aliens og 9/11 meg mest.
Merklig nok fra USA begge to.
Vis hele sitatet...
Hadde du annonsert for hele planeten at du var ankommet om du besøkte en fremmed sivilisasjon? Tror ikke det. Om noen har kommet hit er de selvfølgelig forsiktige. Om Ailiens er intelligent nok til å komme seg hit er de en nysgjerrig rase. Og vil sikker forske og slike ting. Som vi ville ha gjort.

UfO'er er jo rapportert over hele verden. Ikke bare USA. Du sitter vel med denne oppfatningen fordi du egentlig ikke er så interessert i evnet. Alt du har hørt om er vel sikkert Roswell konspirasjonsteorien, hva astronauter har sagt og Area 51.

Men UFO observasjoner er vanlig på alle kontinenter. Veldig ofte kommer rapportene ifra militæret. Ikke unaturlig da de jobber med overvåkning og sånt.
Mange kjente observasjoner ifra bl. annet. Mexico, venezuela, russland, sverige, kina, argentina, australia osv, osv..

Du mener det er merkelig at ufo'ene ikke klarer å skjule seg for alle disse kameraene. Vel, først kan jeg fortelle deg at sikkert 99% av alle bilder som finnes av ufo'er er falske. Laget av mennesker. Dette kan vel bevises. Mens så finnes de bildene og filmene man ikke kan bevise er falske. Som mest sannsynlig også er ekte. Spørsmålet er hva som er på bildet? Når man ikke klarer å identifisere hva som er på bildet blir det kalt ufo. Det betyr ikke at det er utenomjordisk. Det kan være eksperimentelle fly og farkoster eller det kan være naturlige fenomener og optiske illusjoner. Kanskje noen av bildene er av utenomjordiske fartøy? Isåfall er det ikke merkelig at de er blitt avbildet. Er vel knapt et sted i den befolkede verden som ikke blir filmet.

Jeg finner det usannsynlig at hele jorden ville få vite at ailens er ankommet samme dag som de kom. Dette har med ren logikk å gjøre. La meg enkelt forklare:

Hva tror du ville skjedd om drøssevis av utenomjordiske romskip plutselig dukket opp? Det ville bli fullstendig kaos. Folk flest ville få panikk. Massevis av ulykker over heler verden. Folk ville begynne å plyndre, ramponere ting og drepe hverandre. Militæret rundt omkring ville noen steder kanskje angripe romskipene og kanskje til og med egen befolkning. Noe sånt ville skjedd uten tvil. Og når jeg er intelligent nok til å tenke meg dette scenarioet, tror du ikke ailens som er i stand til å reise tusenvis av lysår er smarte nok til å tenke det samme?

De ville kanskje ta kontakt på forhånd. Hvem ville de kontaktet tror du? De som allerede stikker snuten ut av jordas atmosfære. Og hvem er det? jepp, USA. Hvem scanner himmelen for utenomjordiske signaler? Jo, det er SETI, som ligger i USA. Derfor er det høyst sannsynlig at om ailiens kontaktet oss med radiosignaler ville disse bli plukket opp i usa.

Så om du ser på det som merkelig at mange ufo' konspirasjonsteorier og andre ufo historier dukker opp i usa så tenker du ikke rasjonelt. Du henger deg opp i USA. Du klarer ikke sette deg inn i emnet pga av USA.

Når det kommer til 9/11 så er det en annen historie. Men kan kjapt si at i den historien er det så mye som skurrer at det umulig kan være 100% slik den offisielle versjonen forteller. Men det er en annen historie..
Vitneutsagn som bevis? Ikke narr meg til å le.
Sitat av Skoms Vis innlegg
Hadde du annonsert for hele planeten at du var ankommet om du besøkte en fremmed sivilisasjon? Tror ikke det. Om noen har kommet hit er de selvfølgelig forsiktige. Om Ailiens er intelligent nok til å komme seg hit er de en nysgjerrig rase. Og vil sikker forske og slike ting. Som vi ville ha gjort.
Vis hele sitatet...
Ville vi? Jeg tror ikke Avatar er 100% urealistisk.
Men UFO observasjoner er vanlig på alle kontinenter. Veldig ofte kommer rapportene ifra militæret. Ikke unaturlig da de jobber med overvåkning og sånt.
Mange kjente observasjoner ifra bl. annet. Mexico, venezuela, russland, sverige, kina, argentina, australia osv, osv..
Vis hele sitatet...
Nasjoner spionerer på hverandre. Tilfeldige ting skjer også; ball of lightning etc. Naturen er kaotisk. Det ville vært særdeles merkelig om alle land klarte å identifisere alle ting som skjer i luftrommet dems hele tiden.

.... Mens så finnes de bildene og filmene man ikke kan bevise er falske. Som mest sannsynlig også er ekte. Spørsmålet er hva som er på bildet? Når man ikke klarer å identifisere hva som er på bildet blir det kalt ufo. Det betyr ikke at det er utenomjordisk. Det kan være eksperimentelle fly og farkoster eller det kan være naturlige fenomener og optiske illusjoner. Kanskje noen av bildene er av utenomjordiske fartøy? Isåfall er det ikke merkelig at de er blitt avbildet. Er vel knapt et sted i den befolkede verden som ikke blir filmet.
Vis hele sitatet...
OK; det finnes massevis av kamera rundt omkring, og vi har fått klare bilder av alle slags mulige interessante fysiske fenomen.. men hver eneste noen gang noen skal ta bilde av en UFO så er bildet usannsynlig crappy? Du lister opp en liten haug med særdeles mye mer sannsynlige forklaringer på observasjonene som gjøres, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du fortsatt mener at UFO'er (som i aliens) finnes. Jeg mistenker at det hovedsaklig er fordi du har lyst.
Hva tror du ville skjedd om drøssevis av utenomjordiske romskip plutselig dukket opp?
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden skulle aliensene komme med drøssevis av romskip samtidig?

Når du har satt som utgangspunkt at de er vennlige og intelligente, så hadde det ikke vært spesielt vanskelig å komme med et par få små vennlige romskip.. sende ut meldinger over TV / RADIO / Internett hvor de sier hei og forklarer at de har kommet.
Det ville bli fullstendig kaos. Folk flest ville få panikk. Massevis av ulykker over heler verden. Folk ville begynne å plyndre, ramponere ting og drepe hverandre.
Vis hele sitatet...
""Æhhh.. vennlige, hyggelige aliens! Jeg raner 7-11 og dreper naboen!""
Militæret rundt omkring ville noen steder kanskje angripe romskipene og kanskje til og med egen befolkning. Noe sånt ville skjedd uten tvil.
Vis hele sitatet...
Jeg tviler. Sterkt.
Og når jeg er intelligent nok til å tenke meg dette scenarioet, tror du ikke ailens som er i stand til å reise tusenvis av lysår er smarte nok til å tenke det samme?
Vis hele sitatet...
Du er intelligent nok til å tenke deg et mulig scenario; uten å gå nærmere inn på at måten de avslører sin ankomst kommer til å påvirke reaksjonen utrolig. På meg virker måten du beskriver dette på bare dogmatisk, tåpelig og forutintatt.
De ville kanskje ta kontakt på forhånd. Hvem ville de kontaktet tror du? De som allerede stikker snuten ut av jordas atmosfære. Og hvem er det? jepp, USA. Hvem scanner himmelen for utenomjordiske signaler? Jo, det er SETI, som ligger i USA. Derfor er det høyst sannsynlig at om ailiens kontaktet oss med radiosignaler ville disse bli plukket opp i usa.
Vis hele sitatet...
Russerene har lyttet til radiosignaler like lenge som USA, og kineserene har også meldt seg på nylig. Hadde det vært en faktisk beskjed hadde de garantert fått tak i den også. Signaler som er sendt for at mottakeren skal forstå dem er rimelig mye enklere å forstå enn rester av en energisignatur blandet inn i masse støy.

Du har dog rett i at USA leder ann jobben i å analysere disse signalene etter anomaliteter, så det er ikke usannsynlig at USA har funnet energisignaturer som indikerer intelligent liv et eller annet sted. At de skal ha klart å kommunisere uten at russerene/kineserene fant det ut; ikke fanden!
Så om du ser på det som merkelig at mange ufo' konspirasjonsteorier og andre ufo historier dukker opp i usa så tenker du ikke rasjonelt. Du henger deg opp i USA. Du klarer ikke sette deg inn i emnet pga av USA.
Vis hele sitatet...
Fanden, kom med noen gode kilder, gode artikler (fra en nettside med et minimum av kildekritikk; hvor resten av nyhetene henger på greip også); seriøst. Kom med hva som helst mer enn absolutt ingenting! Fy fanden jeg er lei av folk som referer til de uendelige mengdene bevis rundt omkring, men bare klarer å komme med absolutt crappy kilder når du pusher dem på det.

Du faller i konspirasjonsteorifella fremdeles. Du velger å tro på en vanskelig og innfløkt forklaring uten noe som helst bevis eller indisier for å backe den opp.
Jeg har igrunn alltid vært av den oppfatting at med tanke på hvor ufattelig stort universet er, og hvor ubetydelig lite vårt solsystem er sett i den store sammenhengen, så er det ikke noe annet en pompøst og utrolig ulogisk å bastant påstå at forutsetningene for, og eksistensen av intelligent liv BARE finnes her, på vårt lille ubetydelige støvkorn.
Det er da viden kjent at det nesten garantert finnes liv i verdensrommet, problemet ligger i de store distansene som må forseres.

Og om "aliens" kom til jorda trur eg neppe dei hadde brukt mykje radio.
Kjære DumDiDum:

Beklager å si det med innlegget ditt er helt fullstendig bortkastet.. Alle sitatene mine du har svart på er tatt ut av sammenheng da de er svar på andre spørsmål stilt av en annen bruker.. Å ta enkelt setninger i mitt innlegg som om de står på egne ben blir ikke riktig.. Men kan komme ned noen svar på dine spørsmål og påstander her..:

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Ville vi? Jeg tror ikke Avatar er 100% urealistisk.
Vis hele sitatet...
Ja, det ville vi. Vi ville nok ikke plutselig dukke opp for å gjøre som i Avatar. Vi ville vel først finne ut hva som lever på planeten, hvordan de oppfører seg og hva slags forsvar de har osv. Noe annet ville hvert galskap..

Sitat av DumDiDum Vis innlegg

Nasjoner spionerer på hverandre. Tilfeldige ting skjer også; ball of lightning etc. Naturen er kaotisk. Det ville vært særdeles merkelig om alle land klarte å identifisere alle ting som skjer i luftrommet dems hele tiden.
Vis hele sitatet...
Dette er helt riktig. Og når de ikke klarer å identifisere et objekt blir det en såkalt UFO observasjon. Det betyr ikke at det er et utenomjordisk farkost. Dette skrev jeg også i mitt forrige innlegg, noe du ikke klarte å lese tydeligvis..

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
OK; det finnes massevis av kamera rundt omkring, og vi har fått klare bilder av alle slags mulige interessante fysiske fenomen.. men hver eneste noen gang noen skal ta bilde av en UFO så er bildet usannsynlig crappy? Du lister opp en liten haug med særdeles mye mer sannsynlige forklaringer på observasjonene som gjøres, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du fortsatt mener at UFO'er (som i aliens) finnes. Jeg mistenker at det hovedsaklig er fordi du har lyst.
.
Vis hele sitatet...
Du skjønte tydeligvis ikke hva jeg skrev. Ikke rart når du tar ting ut av sammenheng. Jeg skrev klart å tydelig hva jeg mener 99% av alle bilder er. Den siste prosenten er noe som ikke kan forklares. Trenger ikke å være ailiens.
Hvor har du ifra at jeg mener ailiens i romskip finnes? Alt er konstanterte i mitt innlegg er at det er en mulighet at de finnes til det motsatte er bevist.

At de bildene vi får se av uforklarlige fenomener som folk mener kan være av utenomjordisk art er crappy er jo logisk. Disse bildene er tatt av privatpersoner som tar bilder med det de har tilgjengelig der å da. DVS mobilkamera, eller dårlige fotoapparat. De fleste bilder er vel tatt med sistnevnte. De fleste HQ bilder tatt av myndigheter rundt omkring er naturlig nok ikke tilgjengelig for almenheten.

Sitat av DumDiDum Vis innlegg

Hvorfor i all verden skulle aliensene komme med drøssevis av romskip samtidig?

Når du har satt som utgangspunkt at de er vennlige og intelligente, så hadde det ikke vært spesielt vanskelig å komme med et par få små vennlige romskip.. sende ut meldinger over TV / RADIO / Internett hvor de sier hei og forklarer at de har kommet.

""Æhhh.. vennlige, hyggelige aliens! Jeg raner 7-11 og dreper naboen!""

Jeg tviler. Sterkt.

Du er intelligent nok til å tenke deg et mulig scenario; uten å gå nærmere inn på at måten de avslører sin ankomst kommer til å påvirke reaksjonen utrolig. På meg virker måten du beskriver dette på bare dogmatisk, tåpelig og forutintatt.
Vis hele sitatet...
Dette var et svar på scenarioet ifra tv-serien V. Hvor drøssevis av romskip kommer samtidig. Derfor er innlegget ditt helt ubrukelig da du har tatt noe jeg har sagt helt ut av sammenheng. Noe du tydelig ikke har forstått med den siste setningen din som jeg har sitert her.

Hvorfor de ikke forteller hele verden på radio, tv Internett at de er kommet. Du antar at de kan engelsk? Det tviler jeg på. Dermed er denne usannsynlig. Derfor er det dumt å plutselig dukke opp når man ikke kan kommunisere. Uansett hvor vennlig du måtte være vil du bli sett på som en trussel siden du ikke klarer å formidle hvor vennlig du er.

Jeg har forresten gått inn på hvordan de skulle avsløre sin ankomst. Jeg skrev at de mest sannsynlig ville ta kontakt med den arten på jorda som stikker snuten ut av jordas atmosfære, og de som scanner himmelen etter radiosignaler. Dette med drøssevis av romskip var et eksempel på hva jeg tror de ikke kom til å gjøre. Du var tydelig ikke intelligent nok til å se dette engang.
Sitat av Skoms Vis innlegg
Hva tror du ville skjedd om drøssevis av utenomjordiske romskip plutselig dukket opp? Det ville bli fullstendig kaos. Folk flest ville få panikk. Massevis av ulykker over heler verden. Folk ville begynne å plyndre, ramponere ting og drepe hverandre. Militæret rundt omkring ville noen steder kanskje angripe romskipene og kanskje til og med egen befolkning. Noe sånt ville skjedd uten tvil. Og når jeg er intelligent nok til å tenke meg dette scenarioet, tror du ikke ailens som er i stand til å reise tusenvis av lysår er smarte nok til å tenke det samme?
Vis hele sitatet...
Det er bra du ikke bruker Hollywoodfilmer som kilde.
[quote=DumDiDum;1840088

Russerene har lyttet til radiosignaler like lenge som USA, og kineserene har også meldt seg på nylig. Hadde det vært en faktisk beskjed hadde de garantert fått tak i den også. Signaler som er sendt for at mottakeren skal forstå dem er rimelig mye enklere å forstå enn rester av en energisignatur blandet inn i masse støy.

Du har dog rett i at USA leder ann jobben i å analysere disse signalene etter anomaliteter, så det er ikke usannsynlig at USA har funnet energisignaturer som indikerer intelligent liv et eller annet sted. At de skal ha klart å kommunisere uten at russerene/kineserene fant det ut; ikke fanden!
[/QUOTE]

Jasså? Link til at russerene har scannet himmelen like lenge som USA.

Uansett er det usannsynlig at russere kunne blitt kontaktet først. Hva hele den seksjonen du siterte handlet om var hvorfor det er sannsynlig at utenomjordiske skulle ta kontakt med amerikanere. Og det er liten tvil om at på 50-80 tallet så var det mest sannsynlig at de ville ta kontakt med amerikanere. Det var det jeg ville frem til. Noe du hadde skjønt om du leste mitt svar opp mot det jeg svarte på.

Sitat av Phenobix Vis innlegg
Det er bra du ikke bruker Hollywoodfilmer som kilde.
Vis hele sitatet...
Hva? Har du skjønt hva jeg har skrevet i det heletatt?

Jeg har bare svart på at det er usannsynlig at vi ville få opplevd noe slikt som i tv-serien V. Fordi det var en som refererte til dette. Jeg svarte dette var usannsynlig.

Faen folkens, begynn å les innlegg før dere svarer.. Amøber

Sitat av DumDiDum Vis innlegg

Fanden, kom med noen gode kilder, gode artikler (fra en nettside med et minimum av kildekritikk; hvor resten av nyhetene henger på greip også); seriøst. Kom med hva som helst mer enn absolutt ingenting! Fy fanden jeg er lei av folk som referer til de uendelige mengdene bevis rundt omkring, men bare klarer å komme med absolutt crappy kilder når du pusher dem på det.

Du faller i konspirasjonsteorifella fremdeles. Du velger å tro på en vanskelig og innfløkt forklaring uten noe som helst bevis eller indisier for å backe den opp.
Vis hele sitatet...
Hva. Jeg har aldri presentert noen beviser for noe som helst. Alt jeg har skrevet er at det finnes muligheter. Utrolig at man må forsvare seg for noe som aldri har funnet sted.

Les begge postene. Den jeg svarte på og så leser du mitt innlegg. Så kan du skrive hvilke påstander jeg kommer med i mitt innlegg som gjør at du tror at jeg mener verden er besøkt av aliens..
Romvesener har ikke besøkt jorden. Det er ønsketenkning!
Siden de tydeligvis har teknologi til å reise raskere enn lysets hastighet eventuelt å lage ormehull for å komme hit, så tviler jeg på at de må fly rundt på jorden for å studere oss. De kunne nok fint gjemt seg bak månen eller noe mens de studerer oss.
Og hvorfor i all verden skal de kontakte Amerikanere? Hva er poenget med det når de ikke kan snakke engelsk en gang ifølge deg.
Sitat av Phenobix Vis innlegg
Romvesener har ikke besøkt jorden. Det er ønsketenkning!
Siden de tydeligvis har teknologi til å reise raskere enn lysets hastighet eventuelt å lage ormehull for å komme hit, så tviler jeg på at de må fly rundt på jorden for å studere oss. De kunne nok fint gjemt seg bak månen eller noe mens de studerer oss.
Og hvorfor i all verden skal de kontakte Amerikanere? Hva er poenget med det når de ikke kan snakke engelsk en gang ifølge deg.
Vis hele sitatet...
1. jeg tror heller ikke romvesner har besøkt jorden. Men i likhet med deg så vet jeg ikke. Så jeg holder mulighetene åpen for at det kan ha skjedd.

2. Er enig med du. Hvorfor fly rundt omkring på jorden hvis de har superb teknologi. De kunne sikkert lett studert oss på avstand. Eneste logiske grunn til å fly rundt om kring her nede er vel for at de skulle gjøre noe spesifikt her nede som å samle prøver av diverse ting eller noe sånt. Slik som våre forskere gjør. Ikke vet jeg iallefall. Men dette virker da logisk.

3. Hvorfor kontakte amerikanere? Har vel forklart hvorfor jeg mener amerikanerne er de mest sannsynlige til å oppnå kontakt med utenomjordiske 2 ganger tidligere i denne tråden, men kan gjøre det en gang til. Fordi amerikanerne er de som er mest fremtredende utenfor jordas atmosfære, og det er de som er mest aktive på å finne utenomjordiske signaler osv.

Det betyr dog ikke at det er det som garantert ville han skjedd i virkeligheten. Men som sagt det mest sannsynlige etter min mening..

Tror du aliens ville kunne snakke engelsk?
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Jeg har aldri vært i tvil. Vi er ikke alene.
Er det virkelig så usannsynelig at det finnes en planet med liv? At det finnes noe(n) der ute som som har utviklet seg gjennom millioner av år, akuratt som oss? Og at de kanskje har opparbeidet seg kunnskap og teknologi som gjør det mulig å reise fra galakse til galakse?

For meg virker dette både logisk og svært mulig.
Vis hele sitatet...
Hva er sansynligheten for at vi utvikla oss akkurat slik vi er idag? den er ganske drøy og tenke på og det er mye som har med tilfeldigheter her og gjøre.
At det på andre planeter har blitt utviklet liv kan jeg godt tro, i form av bakterier, biller, kryp og dyr i forskjellige størrerelser. At noen av disse kan ha fått seg såpass stor inteligens som noen av de dyra (blekksprut, delfin, elefant osv)og oss mennesker som befinner seg her på jorda, kan jeg også godt tro.

Men at utenomjordisk liv har skapt like stor interesse for universet og har samme trengselen til å utforske som vi mennesker har, DET sliter jeg mer med og tro på.

Tror inteligent liv er det ute. Men jeg tror ikke at de har interesse av å freser rundt og slår av atomanlegg.
det sikreste tegnet på at det er inteligent liv der ute, er at de ikke har kontaktet oss enda

Har større problemer med å tro at det ikke finnes noen i universet, enn det motsatte.
Hvorfor skal de på død og liv være smartere enn oss? For alt vi vet er de stuck i steinalderen eller med dinosaurer.
Jeg sier ikke at de ikke kan være smartere enn oss, men alltid i slike diskusjoner så er de alltid super smarte.
Sitat av Kirie Vis innlegg
Hvorfor skal de på død og liv være smartere enn oss? For alt vi vet er de stuck i steinalderen eller med dinosaurer.
Jeg sier ikke at de ikke kan være smartere enn oss, men alltid i slike diskusjoner så er de alltid super smarte.
Vis hele sitatet...
hvorfor kan det på død og liv ikke være flere sivilisasjoner?
Sitat av Kirie Vis innlegg
Hvorfor skal de på død og liv være smartere enn oss? For alt vi vet er de stuck i steinalderen eller med dinosaurer.
Jeg sier ikke at de ikke kan være smartere enn oss, men alltid i slike diskusjoner så er de alltid super smarte.
Vis hele sitatet...
Hvis man tar i beregningen på hvor usannsynlig stort universet er, og hvor usannsynlig mange plasser der ute det kan være liv er det høyst mulig at det finnes livsformer som har utviklet seg tusenvis av år lengre enn oss.

Når man da tenker på hvor langt menneskene er kommet på bare 150 år så er det ikke utenkelig at en rase som har utviklet seg i flere tusen år lengre enn oss har utviklet høyere intelligens.
Sitat av Kirie Vis innlegg
Hvorfor skal de på død og liv være smartere enn oss? For alt vi vet er de stuck i steinalderen eller med dinosaurer.
Jeg sier ikke at de ikke kan være smartere enn oss, men alltid i slike diskusjoner så er de alltid super smarte.
Vis hele sitatet...
De må vel være supersmarte for og i det hele tatt kunne fly til jorden? Eller snakker vi om "andre aliens" nå? I så fall tror jeg det finnes både dummere og smartere aliens der ute.
Sitat av Skoms Vis innlegg

Hva tror du ville skjedd om drøssevis av utenomjordiske romskip plutselig dukket opp? Det ville bli fullstendig kaos. Folk flest ville få panikk. Massevis av ulykker over heler verden. Folk ville begynne å plyndre, ramponere ting og drepe hverandre.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde blitt skitglad hadde jeg fått nyheten om at utenomjordiske har tatt kontakt med oss og kommer på besøk innen kort tid. Ikke hatt jeg fått noen trang til å ramponere, stjele eller drepe heller.
Virker som om du hadde fått det.
Sist endret av Bombasa; 29. september 2010 kl. 16:24.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Skoms Vis innlegg
Når man da tenker på hvor langt menneskene er kommet på bare 150 år så er det ikke utenkelig at en rase som har utviklet seg i flere tusen år lengre enn oss har utviklet høyere intelligens.
Vis hele sitatet...
Men så er det heller ingenting som tilseier at evolusjon vil medføre intelligens. Det tok milliarder av år før dei første pattedyra dukka opp - det skjedde for omlag to hundre millioner år sidan. Og det var vel først med pattedyr at intelligens dukka opp i vesentlig grad...

Kort sagt blir det å spå utvikling av liv andre plasser vanskelig, sidan vi kun har eitt holdepunkt - oss sjølv. Og menneska var ikkje langt ifra å bli utrydda i startgropa. Og så vidt vi veit har ikkje høgare intelligens utvikla seg meir enn ein gong på jorda heller.

Så ja - et er mulig at det er intelligent liv andre plasser i universet, men det er også mulig at det ikkje er det.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg hadde blitt skitglad hadde jeg fått nyheten om at utenomjordiske har tatt kontakt med oss og kommer på besøk innen kort tid. Ikke hatt jeg fått noen trang til å ramponere, stjele eller drepe heller.
Virker som om du hadde fått det.
Vis hele sitatet...
Hvorfor virker det som jeg hadde fått det?

Folk ville selvsagt reagert forskjellig. Men de fleste ville nok ha blitt redde. Når folk er redde så blir det massehysteri og folk gjør ting de ellers ikke ville ha gjort. Da vil det også bli kaos. Mange ville ha utnyttet det til sin fordel ved å gjøre kriminelle handlinger. Man kan ikke nekte på det. Det ville ha skjedd.
Sitat av Skoms Vis innlegg
Ja, det ville vi. Vi ville nok ikke plutselig dukke opp for å gjøre som i Avatar. Vi ville vel først finne ut hva som lever på planeten, hvordan de oppfører seg og hva slags forsvar de har osv. Noe annet ville hvert galskap..
Vis hele sitatet...
Virkelig? Da kan jeg igjen konstatere at vi har forskjellige meninger om dette. Ingen av meningene våre kan egentlig testes før vi rimelig langt inn i framtiden, så uansett hvor feil jeg tror du tar eller hvor naiv jeg tror du er, så kan ingen oss avskrive meningene til den andre 100%.

Det er fryktelig mye menneskene gjør som kan klassifiseres som galskap sett utenifra; krig, hungersnød, kvinner som annenrangs borgere, mote, sminke (bortkasting av ressurser).. Jeg tror virkelig ikke at det kommer til å forandre/forbedre seg snarlig.

Sitat av Skoms
Dette er helt riktig. Og når de ikke klarer å identifisere et objekt blir det en såkalt UFO observasjon. Det betyr ikke at det er et utenomjordisk farkost. Dette skrev jeg også i mitt forrige innlegg, noe du ikke klarte å lese tydeligvis..
Vis hele sitatet...
Sitat av meg
Du lister opp en liten haug med særdeles mye mer sannsynlige forklaringer på observasjonene som gjøres, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du fortsatt mener at UFO'er (som i aliens) finnes. Jeg mistenker at det hovedsaklig er fordi du har lyst.
Vis hele sitatet...
Jeg er fullstendig klar over at du annerkjenner at den store majoriteten av UFO-observasjoner er beviselig rør. Det jeg finner særdeles merkelig er at den lille andelen som ikke er beviselig rør tror du på.

Det blir som å sjekke identifikasjonen til 998 mennesker å finne ut at navnene dems er lagd av bokstaver og ikke kun tall. Når det så kommer 2 mennesker som har glemt lommeboka hjemme, er det mest logisk å anta at de har navn lagd av bokstaver eller tall?
Hvor har du ifra at jeg mener ailiens i romskip finnes? Alt er konstanterte i mitt innlegg er at det er en mulighet at de finnes til det motsatte er bevist.
Vis hele sitatet...
Du anerkjenner tydelig at det er en reell mulighet for at romvesener har vært på jorda igjennom innleggene dine. Jeg mener det finnes absolutt ingen indisier på at romvesen har vært på jorda.

Dermed er vi uenige; jeg anerkjenner ikke aliens på jorda som noe som kanskje har skjedd.. like lite som jeg tror på magiske enhjørninger som står på takene våre og beskytter oss mot asteroider, grisedeilige damer som kan lese tanker og puler vampyrer, eller dinosaurer som skyter laser ut av øynene. Finnes det ingen indisier for at noe har skjedd, eller at noe er ekte, så er det ikke rasjonelt å anerkjenne muligheten for at det faktisk er ekte.

Sitat av Skoms
Dette var et svar på scenarioet ifra tv-serien V. Hvor drøssevis av romskip kommer samtidig. Derfor er innlegget ditt helt ubrukelig da du har tatt noe jeg har sagt helt ut av sammenheng. Noe du tydelig ikke har forstått med den siste setningen din som jeg har sitert her.
Vis hele sitatet...
Sitat av Innlegget Skoms svarte på
Om den sender radiosignaler iforveien eller om dem lander rundtomkring i verden som i serien ''V'' vet jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Så du leste endel av setningen og overså resten? For ikke å snakke om at du faktisk brukte de drøssevis av romskipene som en del av argumentasjonen for hvorfor de skulle ta kontakt med USA først. Les hva du skriver selv mann!
Hvorfor de ikke forteller hele verden på radio, tv Internett at de er kommet. Du antar at de kan engelsk? Det tviler jeg på. Dermed er denne usannsynlig. Derfor er det dumt å plutselig dukke opp når man ikke kan kommunisere. Uansett hvor vennlig du måtte være vil du bli sett på som en trussel siden du ikke klarer å formidle hvor vennlig du er.
Vis hele sitatet...
WTF.

1. De kan ikke engelsk, men det er sannsynlig at de har kommunisert med Amerikanerene? Hvilket språk brukte de? Spansk?

2. Du mener at de klarer å traversere universetet, kjøre rundt omkring i atmosfæren uten at noen merker det i noen særlig grad, men ikke at de klarer å laste ned en kopi av Rosseta Stone; Learning English? For ikke å snakke om alle tv-sendingene og dritten vi har sendt ut i verdensrommet. Selvfølgelig er de i stand til å prate engelsk, spansk, mandarin og hva faen enn annet de har lyst til å prate.
Jeg har forresten gått inn på hvordan de skulle avsløre sin ankomst. Jeg skrev at de mest sannsynlig ville ta kontakt med den arten på jorda som stikker snuten ut av jordas atmosfære, og de som scanner himmelen etter radiosignaler. Dette med drøssevis av romskip var et eksempel på hva jeg tror de ikke kom til å gjøre. Du var tydelig ikke intelligent nok til å se dette engang.
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over at du mente at det at de hadde tatt kontakt med Amerikanerene. Grunnen du ga var at det ville være den mest skånsomme måten å introdusere seg på. Jeg ga en alternativ hypotese som var at de fint ville klare å introdusere seg vennlig uten å gå igjennom Amerikanerene, som også ville være skånsom.

Poenget mitt står; jeg skjønner virkelig ikke hvorfor i all verden de skulle gidde å kjøre bort hit hvis de var interesserte i å kommunisere. Jeg skjønner enda mindre av hvorfor i all verden de skulle fly rundt i atmosfæren vår i hytt og pine. Jeg holder meg også fremdeles til at det er særdeles lite sannsynlig at amerikanere skulle klart å kommunisere med noen langt borte uten at noen Russerene eller Kineserene la merke til det.
Sist endret av DumDiDum; 29. september 2010 kl. 17:54.
At det finnes flere organismer enn det som er er på jorda er jeg nesten sikker på!

Må huske at alle sorte hull linker til nye ukjente universer. Problemet er bare at gravitasjonen i et sort hull er for stort til å reise igjennom, du blir enkelt revet i filler.

Men det med ufo blir litt drøyt og tull for min del
Sitat av slashdot Vis innlegg
Men så er det heller ingenting som tilseier at evolusjon vil medføre intelligens. Det tok milliarder av år før dei første pattedyra dukka opp - det skjedde for omlag to hundre millioner år sidan. Og det var vel først med pattedyr at intelligens dukka opp i vesentlig grad...

Kort sagt blir det å spå utvikling av liv andre plasser vanskelig, sidan vi kun har eitt holdepunkt - oss sjølv. Og menneska var ikkje langt ifra å bli utrydda i startgropa. Og så vidt vi veit har ikkje høgare intelligens utvikla seg meir enn ein gong på jorda heller.

Så ja - et er mulig at det er intelligent liv andre plasser i universet, men det er også mulig at det ikkje er det.
Vis hele sitatet...
Vel det er jo en teori om at universet er uendelig, vis dette ikke stemmer er det uansett ekstremt stort. Hvorfor skal akkurat jorda være det eneste stedet med intelligent liv, når det sikkert finnes millarder av planeter lignende jorda.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg hadde blitt skitglad hadde jeg fått nyheten om at utenomjordiske har tatt kontakt med oss og kommer på besøk innen kort tid. Ikke hatt jeg fått noen trang til å ramponere, stjele eller drepe heller.
Virker som om du hadde fått det.
Vis hele sitatet...
Hvorfor hadde du blitt glad? Jeg hadde pissa i buksa i redsel jeg.

Når vi mennesker igjennom tiden har møtt sivilisasjoner som var oss underlegne, har vi vel uten unntak utnyttet/utslettet de. Hvorfor skal ikke en fremmed rase gjøre det samme mot oss. Må ikke låse seg opp i at alle andre fremmede vesner en vennlige, det er de neppe. Har vi flaks, så blir vi møtt av noen snille først. Men jeg tror nok det er mer 50/50 der asså.

Hva med alle de relligiøse fanatikerene der ute som hadde fått hele sitt verdensbilde rivd brutalt i stykker på få sekunder? Tror du de hadde satt seg rolig tilbake å tenkt; "jaja, så tok jeg jaggu feil der gitt". Neppe. Uro stiller med høye odds for dette scenarioet også gitt..

I innlegget ditt kommer du jo faktisk selv fram til to reksjoner, din og Skoms sin. 50/50
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av onoffon Vis innlegg
Vel det er jo en teori om at universet er uendelig, vis dette ikke stemmer er det uansett ekstremt stort. Hvorfor skal akkurat jorda være det eneste stedet med intelligent liv, når det sikkert finnes millarder av planeter lignende jorda.
Vis hele sitatet...
Fordi vi veit ingenting om sjansen for at liv oppstår, eller at det utvikler seg til høgareståande liv. Vi har eitt eksempel: jorda. Det kan tenkast liv er ekstremt vanlig, at vi kun er ein av mange planeter med liv - eller at det er så sjeldant at vi er dei einaste i universet.

Finn vi liv andre plassar i vårt solsystem (enkelte av månane til Jupiter kan vel sjå lovande ut, samt Mars), så blir biletet eit heilt anna - då veit vi brått at det har oppstått fleire plassar.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Men så er det heller ingenting som tilseier at evolusjon vil medføre intelligens. Det tok milliarder av år før dei første pattedyra dukka opp - det skjedde for omlag to hundre millioner år sidan. Og det var vel først med pattedyr at intelligens dukka opp i vesentlig grad...

Kort sagt blir det å spå utvikling av liv andre plasser vanskelig, sidan vi kun har eitt holdepunkt - oss sjølv. Og menneska var ikkje langt ifra å bli utrydda i startgropa. Og så vidt vi veit har ikkje høgare intelligens utvikla seg meir enn ein gong på jorda heller.

Så ja - et er mulig at det er intelligent liv andre plasser i universet, men det er også mulig at det ikkje er det.
Vis hele sitatet...
Ingen tvil om at det finnes muligheter for at det ikke finnes intelligent liv andre steder. Derfor har jeg aldri påstått at finnes heller. Men jeg sier det er svært sannsynlig med tanke på hvor sykt mange muligheter det er for at det skulle finnes intelligent liv andre steder. Faktisk tørr jeg si at med tanke på alle disse mulighetene at det er usannsynlig at vi skulle være de eneste med det vi kan kalle så høy intelligens. Men muligheten er selvfølgelig tilstede for at vi er de eneste.

Det er flere ting som tilsier at evolusjon kan medføre høyere intelligens. Et godt eksempel på dette er oss selv. Fra å være primitive huleboere til å reise til månen. Her har det helt klart vært en evolusjon på vår intelligens. Denne evolusjonen vil nok fortsette siden mennesker nå må håndtere større og større menger med informasjon.

En annen faktor vi må ta med i bildet er teknologi som datamaskiner og kunstig intelligens. Disse blir stadig bedre. Om, la oss si 1000 år så kan dette være så bra at vi er istand til å utvikle maskiner som kan hjelpe oss i å reise i lyset hastighet osv. Hvis vi kan dette, på et så tidlig stadium av vår eksistens så er det ikke usannsynlig at en annen rase allerede har nådd dette punktet i sin evolusjon og kanskje er kommet lengre. Jeg sier ikke det er slik, men jeg sier det er en mulighet for at det kan ha skjedd.

En ting intelligens medfører er nysgjerrighet. Det ser vi over alt på jorden. Så da er det også sannsynlig at en livsform med like høy, eller høyere intelligent enn oss også er nysgjerrige. Da er det også meget sannsynlig at de også utforsker verdensrommet på leting etter annet liv. Isåfall er det jo heller ikke usannsynlig de kommer til jorden om de har oppdaget oss og har teknologi til å komme hit.

Men som sagt, det er også mulighet for at vi er alene. Selv om dette virker usannsynlig. Det er en stor mulighet for at ingen har oppdaget oss og ingen har teknologi til å besøke oss. Men muligheten er også tilstede for at de er og at de allerede har besøkt oss..
Sitat av slashdot Vis innlegg
Men så er det heller ingenting som tilseier at evolusjon vil medføre intelligens. Det tok milliarder av år før dei første pattedyra dukka opp - det skjedde for omlag to hundre millioner år sidan. Og det var vel først med pattedyr at intelligens dukka opp i vesentlig grad...
Vis hele sitatet...
Det kan godt være riktig, men det er verdt å merke seg at delfiner (og muligens en del andre hvaler) også er, i sammenlikning med resten av dyreriket, voldsomt intelligente. Med tanke på at våre respektive evolusjonære utviklingslinjer har vært totalt adskilte er det et interessant poeng at høy intelligens har utviklet seg minst to ganger på jorda, helt uavhengig av hverandre.

Med tanke på rollen rovdyr og byttedyr har ovenfor hverandre kan man også si at man får et evolusjonspress for en høyere intelligens for både rovdyr og byttedyr, da økt intelligens hos byttedyrene gjør det lettere å unnslippe rovdyrene, og økt intelligens hos rovdyrene gjør det lettere å fange byttedyrene.

Jeg vet ikke om pattedyrene på dinosaurenes tid hadde høyere intelligens enn dinosaurene, men det er jo også en mulighet for at intelligensen hadde fortsatt å utvikle seg hos dinosaurene fremfor pattedyrene hvis dinosaurene ikke hadde dødd ut, og at høy intelligens rett og slett er noe som tar voldsomt lang tid å utvikle, men som likevel er et uunngåelig resultat av kappløpet mellom rovdyr og byttedyr.

Men intelligens er et svært komplisert og diffust tema som vi ikke bare har problemer med å kartlegge og forstå rent fysiologisk, men også med bare å definere. Sjimpanser har for eksempel vist seg å kunne løse relativt kompliserte (selv i menneskelig forstand) praktisk-logiske oppgaver, de er ofte bedre enn mennesker på minnetester, de lager verktøy og våpen, lærer via observasjon og har kultur innad i flokken. Delfiner er antatt å være vesentlig smartere enn sjimpanser, men bruker svært lite verktøy og viser ingen tegn til evner eller ønsker om en teknologisk utvikling.

Dette er bare to eksempler, men viser at intelligens er svært komplisert og at intelligens ikke nødvendigvis må medføre en teknologisk utvikling. Derimot kan vi si selvsagt si at det "motsatte" må være sant, altså at en sterk teknologisk utvikling krever en utviklet intelligens, og ikke minst en egnet fysikk.

Uansett vil jeg tørre å anslå at, hvis forholdene ligger til rette for utvikling av kompliserte organismer med egnet fysikk, så er sannsynligheten for utvikling av høy intelligens relativt stor. Med intelligens følger evnen til å manipulere sine omgivelser, og derfra går det lett videre til utvikling av evnen til å lage verktøy og våpen, igjen forutsatt at fysikken ligger til rette for det, og man har allerede starten på en teknologisk utvikling. Spørsmålet blir da hvor langt man kan anta at denne teknologiske utviklingen vil gå, og det kan kanskje være avhengig av at arten er aggressiv mot grupperinger av artsfeller slik som primater, noe som igjen muligens kan medføre selvdestruksjon.

Det jeg prøver å vise er at i tillegg til at intelligens kan være sjeldent i universet, medfører ikke nødvendigvis intelligens teknologisk utvikling, og at det som må ligge til rette for at dette skal skje også kan være nettopp det som stopper en art fra å bli veldig mye mer teknologisk utviklet enn oss selv. Tanken på at vi aldri vil få besøk fra utenomjordiske raser er derfor ikke så urimelig som man lett kan tro, men det er selvsagt heller ikke tanken på at vi faktisk kan få det.
Det er jo egentlig bare å tenke logisk? Hvis det hadde fantes aliens, og de var, la oss si like smarte som oss, og de ville ha kontaktet jorda, eller som de påstår i denne videoen, advart oss mot å bruke atomvåpen, så ville de vel ha gitt oss en litt klarere beskjed enn å sveve litt i lufta for så å forsvinne igjen? Og uansett, hvorfor er det alltid snakk om flyvende tallerkner? Har noen noen gang bevist at flyvende tallerkner fungerer så godt som romfartøy? I så fall, hvordan kan det ha seg at NASA og andre romfartsorganisasjoner ikke bruker det istedet?
DumDiDum,

Etter hva jeg klarer å lese ut ifra dine svar så er vi faktisk enige om det meste. Jeg tror heller ikke aliens har besøkt oss. Jeg tror heller ikke aliens har kommunisert med amerikanere eller andre. Men jeg sier bare hva jeg mener mest sannsynlig ville ha skjedd om scenarioet skulle oppstå. Så jeg skjønner egentlig ikke problemstillingen din. Hva du egentlig lurer på?

Jeg holder mulighetene åpne og sier; hmm, for alt jeg vet, for jeg vet jo ikke, men det finnes en mulighet for at det kan ha skjedd, eller at det kan skje. Dette fordi det er ingen faktorer som sier det er umulig. Dinosaurer med lasere ut av øynene vet vi er umulig ved hjelp av sunn fornuft. Noe du tydeligvis ikke har. Hørt om sannsynlighetsberegning?

Det er selvfølgelig umulig at disse to menneskene som glemte id hjemme har navn bestående av tall. Grunnen til dette er at det ikke finnes noen mennesker som har et registrert navn bestående av tall.. Men om det fantes to stykker som faktisk hadde et navn bestående av tall så kan man ikke utelukke dette. Det samme gjelder om romvesner har besøkt jorden eller ikke. La meg forklare hvorfor:

1. Det er fult mulig å reise over store avstander i universet. Dette har vi bevist selv. Alt man trenger er nok tid og energi. Som det er plenty av.
2. Det er milliarder milliarder på milliarder av galakser som inneholder milliarder av stjerner. Det er sannsynlig at mange av disse stjernene har planeter rundt seg i den beboelige sonen. Da er det også sannsynlig det er liv på noen av disse planetene. Når jeg sier noen mener jeg en liten prosentdel. Noe som utgjør et jævla høyt antall planeter igrunn.
3. Hvis det over her stemmer så er det sannsynlig at mange av disse planetene inneholde intelligent liv.
4. Er det intelligent liv kan intelligensen være høyere enn våres intelligens. De kan ha eksistert mye lengre enn oss. De kan derfor ha teknologi som for oss ville virke like Sci-Fi som et fly for 150 år siden gjorde på oss.
5. Om dette også skulle stemme så er det en mulighet for at de utforsker rommet, slik som oss. Intelligens medfører nysgjerrighet.
6. Om de utforsker rommet er det en mulighet for at de har snublet over vår planet.
7. Har de gjort det er muligheten tilstedte for at de har tatt turen om teknologien deres tillater det.

Punkt 1 er fakta. så enkelt er det.

Ifra punkt 2-7 der ser du min vurdering hvorfor jeg mener det er en mulighet (en lite sannsynlig mulighet riktig nok) for at vår planet kan ha, eller kan bli besøkt av aliens.

Hva du er uenig i denne analysen om jeg tørr spørre?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Uhm. Vi mennesker har jo knapt nok hatt nasa ut om eige solsystem, så korleis vi har bevist at det er mogeleg å reise over store avstander er ei lita gåte. Store avstander etter kvardagsleg målestokk, men Voyager 1 er jo fortsatt bare 133 ganger lenger unna sola enn vi er. Til samanlikning er næraste stjerne over 250000 ganger lenge vekke fra oss enn vi er fra sola.

Så vi har vel ikkje bevist punkt 1, har vi?
Kom på dette, har hørt at folk sier "ønsker vi kunne blitt kontaktet av aliens", jeg har også hørt "jeg har vært i kontakt med en alien."

Har aldri tenkt over hvordan vi skulle bli kontakta. Radio? Internett? Msn?
De kommer vertfall ikke i en snurre tallerken eller en snurre ball, ned til jorda og sier "hei" med en ninja turtles håndhilse.

Eller hvorfor de i det hele tatt kan fly og være små grønne menn (hva med små grønne kvinner? Gammel moderne fetish?). Vell, alt har vell en forklaring, kanskje det er oss i en annen tidslinje som begynte med klorofyll. Og høgda, vell, sann kan det gå :P

Vell, uansett visst dette skjer så må vi spørre oss, ville vi ha godt av å komme i kontakt med noe annet?
Sist endret av Fyllingz; 29. september 2010 kl. 18:55.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Uhm. Vi mennesker har jo knapt nok hatt nasa ut om eige solsystem, så korleis vi har bevist at det er mogeleg å reise over store avstander er ei lita gåte. Store avstander etter kvardagsleg målestokk, men Voyager 1 er jo fortsatt bare 133 ganger lenger unna sola enn vi er. Til samanlikning er næraste stjerne over 250000 ganger lenge vekke fra oss enn vi er fra sola.

Så vi har vel ikkje bevist punkt 1, har vi?
Vis hele sitatet...
Det har vi. Nøkkelen her er tid. Det er fult mulig å krysse universet med våre egne romskip om vi har nok tid og energi. Som jeg skrev i mitt innlegg.

Vi mennesker har selvfølgelig ikke hverken nok tid eller energi til å klare det men kanskje en annen sivilisasjon har?
http://www.youtube.com/watch?v=C_g0huyWnAE

Så alle disse "kulene" som NASA har filmet på sine utallige reiser opp i rommet er bare sprø påfunn lagd for å forvirre? Blir så irritert og misantropisk når jeg hører/leser om folk som bastant hevder at vi er de eneste i denne 78 milliarder lysår store rommet:P..

http://www.youtube.com/watch?v=XlkV1ybBnHI

Gode gamle Buzz. Hva hvis Neal hadde vært like åpen? Og var de interessert i "fake" på den tiden? Menneskene ga jo fullstendig faen i ufoer da

http://www.youtube.com/watch?v=bDIXv...eature=related

Dette her er vel litt for far fetched men,.. Stanley Kubrick skal vist ha konsultert fysikere i forhold til filmene han lagde..

anyways, som gode gamle (R.I.P) Carl Sagan sa " Keep looking up"...
Eneste som mangler her nå er Erich von Daeniken..
Sitat av Fyllingz Vis innlegg

Har aldri tenkt over hvordan vi skulle bli kontakta. Radio? Internett? Msn?
Vis hele sitatet...
her er ordet radio bølger. Alt av t.v sendinger, mobiler internett blir "blasted" opp i rommet. Se filmen Contact for en mer skjønnlitterær forklaring på det du spør om..
Uansett hvor mye dere kverulerer, så nekter jeg å tro at utenomjordiske lusker rundt i kulissene her på jorden.

Har dem teknologi nok til å reise til jorden, så vedder jeg bestemora mi på at dem også har militær teknologi langt over vår egen. Vi er med andre ord ikke noen som helst trussel for dem.

Se det fra deres synspunkt da.
Hvorfor i alle dager skal dem gjemme seg for almennheten av jordens befolkning?
Vil de ta over jordens ressurser burde deres teknologi lett klare å ta knekken på oss uten problemer. Er dem derimot fredelige så vil dem vel ikke vinne noen politiske poeng med å luske rundt her et århundre før dem sier ''Hei, vi har kommet''?
Å tro på aliens, flygende tallerkener eller liv på andre planeter er ganske enkelt irrasjonelt.

Noen som vet om andre grupperinger i samfunnet som går rundt og "tror" hele dagen?

Om random nobody sitter i jagerflyet sitt og ser noe merkelige greier samtidig som han selv flyr i hastigheter de fleste av oss ikke vil være i nærheten av så betyr dette ingenting.

Aliens, spøkelser, engler og demoner. Same shit different wrapping! Er som regel kun personer med et "lacking mindset" som tror på sånt tull.
Sitat av toeless Vis innlegg
Å tro på aliens, flygende tallerkener eller liv på andre planeter er ganske enkelt irrasjonelt.
Vis hele sitatet...
Vil bare klargjøre, du mener ikke at det er irrasjonelt å tro at det finnes liv på andre planeter?

Det er jo stor sannsynlighet for at det er liv andre steder enn på jorda, men det betyr jo ikke det samme som at aliens flyr rundt Jorda på sightseeing, eller hva man måtte ønske å kalle det.
Sist endret av Veggen; 30. september 2010 kl. 02:33.
Sitat av toeless Vis innlegg
Å tro på aliens, flygende tallerkener eller liv på andre planeter er ganske enkelt irrasjonelt.

Noen som vet om andre grupperinger i samfunnet som går rundt og "tror" hele dagen?

Om random nobody sitter i jagerflyet sitt og ser noe merkelige greier samtidig som han selv flyr i hastigheter de fleste av oss ikke vil være i nærheten av så betyr dette ingenting.

Aliens, spøkelser, engler og demoner. Same shit different wrapping! Er som regel kun personer med et "lacking mindset" som tror på sånt tull.
Vis hele sitatet...
Kan jeg få lov å spørre deg hvor mye du egentlig har undersøkt "Ufo - fenomenet" ? "Random nobody" som du sier er veltrente piloter som egentlig er blandt de mest kvalifiserte til å identifisere objekter i luftfartsrommet. De har velutviklede instrumenter som beskriver hastigheter ved hjelp av radar og kunnskap om hva som er normalt i himmelen. Dette er individene du burde høre mest på. Samfunnet tror på mye rart, men Ufo'er og utenomjordiske er et fenomen som har blitt diskutert siden språk oppstod, noe du vil innse når du undersøker temaet...

Det å tro at vi er de eneste eller smartese i universet er totalt ignorant. Du skal bare et par hundre år tilbake før det var utbredt å tro at jorden var flat. Idag og i vårs levealder har satellitter oppdaget at det finnes hundretusener av galakser innen vår teleskop-synsvinkel, og mer blir oppdaget og oppfunnet på 10 år enn hva som ble oppfunnet iløpet av 1000 år tilbake i tid.

Når man ser hvor raskt vi mennesker utvikler oss jo mer tid som går er det ingen tvil om at dersom det finnes andre er det stor kjangs for at det vil rett og slett forbløffe oss når vi / om vi noen gang får vite hvor lenge andre vesener har eksistert før oss. Det er bare så ekstremt typisk oss mennesker å være hovne og arrogante. Jeg har kun levd 21 år på denne planeten, og aksepterer derfor gladelig at jeg ikke vet en dritt om hva livet går ut på, og hva som skjer i de andre hjørnene av universet vi kjenner til, og stadig lærer mer og mer om.. Det er det jeg vil frem til.
Hvorfor skal jeg tro på noe som "kanskje" er tilfellet?

For alt jeg vet så er jorden helt unik i universets sammenheng. Liv på andre planeter? Godt mulig. Finnes det planeter hvor det vokser frukter som inneholder insekt? Like sannsynlig. Finnes det levende vesen som ikke er laget av materie? Godt mulig. Finnes det levende kakemonster? Også like sannsynlig.

Har jeg noe nytte av å drive å synse på dette området før det er vitenskaplig etabelert? Nei.

Jeg ønsker å vite. Å tro er forbehold tåper.
Sist endret av toeless; 30. september 2010 kl. 04:33.
Sitat av toeless Vis innlegg
Jeg ønsker å vite. Å tro er forbehold tåper.
Vis hele sitatet...
For å vite må man gjennomføre eksperimenter. For å gjennomføre eksperimenter må man lage hypoteser. For å lage hypoteser må man tro.
Så jeg trenger en hypotese for å vite at jeg eksisterer? Jeg må også lage hypoteser for å bekrefte at alt jeg ser rundt meg ikke bare er en illusjon?

For å gjøre et eksperiment må du vel ha noe konkret å eksprimentere med?

Btw, hvordan ser hypotesen din ut?

"Vi har uendelig mange planeter, ergo har vi trolig liv på andre planeter". Hvordan bekrefte denne hypotesen? (åpenbart ikke mulig atm)

Sjekke planeter man tror kan ha liv og "eksperimentet" blir da å besøke alle disse planetene.

Eksperimentet vil foregå over en veldig lang tidsperiode gitt at man ikke finner liv på den første planeten man sjekker ut. Jo flere planeter man sjekker for liv uten å finne noe jo mer vil hypotesen bli avkreftet.

Jeg har en annen hypotese.
"Jorden er den eneste planeten i universet hvor vi finner liv."
Gitt de teknologiske forutsetningene kan vel denne hypotesen sies å være bekreftet.
Sist endret av toeless; 30. september 2010 kl. 08:51.
det er nok mulig det finnes liv på andre planeter.
men å tro at de er på jorden og leker med oss er latterlig.
det er jo endel folk som sier de har sett ailiens eller tror de er rundt oss. men det er enda flere som tror på gud, jesus, mohammed etc . sinnsykt mange som har sett/hørt engler.

skjuler myndighetene gud og?