Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 7961
Hei.. er nå på utkikk etter en ny utrolig bra Tv-serie og følge med på.
Ble nettopp ferdig med Breaking Bad og True Blood.

Har sett på IMDB i en god stund etter lister med anbefalte serier, men det finnes ikke, så da spør jeg her enkelt og greit..
Liker Tv-serier som inneholder spenning og er underholdende. Liker litt geniale serier som Dexter og Breaking Bad, hvor vi snakker om litt mentalt syke hovedpersoner men likevel smart. Vil ikke ha komedie-serier, da jeg kan se det på TV.

For å få et bedre innblikk i hvilken type serie jeg er ute etter, så kan dere se hvilke serier jeg har sett før, og hvilke jeg likte best.
Rangert fra best til dårligst:

1. Dexter
2. Breaking Bad
3. True Blood
4. 24
5. Lost
6. Heroes
7. Kongen av Queens
8. Prison Break
9. South Park
10. Family guy
11. Smallville



Så fant jeg disse seriene i en annen tråd som kunne se interessant ut:

The Wire
The Shield
The Sopranos
Eureka
Battlestar Galactica
OZ
Supernatural
The Mentalist
Burn notice


Hvilke av disse vil dere anbefale meg? Sett de gjerne i kronologisk rekkefølge etter hva dere mener er best!
Og ALLER helst, om det finnes en annen sykt genial serie jeg ikke har tatt med, så skriv dem gjerne ned.

Kan nevne at jeg synes Battlestar Galactica hørtes litt interessant ut, ifølge omtalen den fikk her i en annen tråd.


Skal sitte i ei gjestestue i ødemarka i 3-4 uker uten nett og tv, så trenger noe og se på.
The Sopranos er nok den beste av de i mine øyne..
Kan anbefale disse seriene på det sterkeste:

- The Shield
- The Sopranos
- Sons of anarchy

Dette er helt råe serier sett i mine øyne!

Dersom du ikke har noe i mot litt Smallville- aktige greier så kan jeg også anbefale alle de 4 sesongene av Heroes.

Supernatural kan bli temmelig ensformig i lengden, syns jeg.
Sist endret av Knask; 25. august 2009 kl. 01:15.
1. Sopranos
2. The Wire
3. Oz
Sist endret av Butchern; 25. august 2009 kl. 01:15.
"Sons of Anarchy"

http://www.imdb.com/title/tt1124373/maindetails

Genial serie!

Sesong 2 starter på Tv i USA nå snart
Kenshi's Avatar
Trådstarter
Kan jo nevne at det må være en sammenhengende tråd gjennom serien, i allefall for hver sesong.

I Smallville er det gjerne slik at det er en ny kjeltring som må beseires for hver episode, slik at episodene ikke er sammenhengende.

Sammenhengende serier ser jeg på som Dexter, 24, Breaking Bad og True Blood. Hvor man må vente til neste episode for å få se fortsettelsen på hva som skjedde i den forrige episoden.

Så første episode av The Wire, men gadd aldri å se episode 2 da første episode ikke hadde en fortsettende handling..

Flere som kan bekrefte om Sons of anarchy og The Sopranos er bra? De som hørtes mest interessant ut. :P
Anbefaler å se videre på The Wire. Første episodene kan være litt tørre og kjedelige, men etter å ha kommet over den kneika er serien virkelig bra. Handlingen er fortsettende, også over sesonger.
Ute etter det samme som deg ca tror jeg. Kan bare si at Burn Notice nesten ikke er verdt å se, prøvde meg på den forrige uke.
Vis du vil ha spenning vil jeg si Sopranos og Supernatural er to veldig bra serier. Eureka er også veldig bra, men ikke spennende på samme måte. Anbefaler og se 3-4 første episodene av Eureka, du merker fort om du liker det.
Sitat av goillum Vis innlegg
Ute etter det samme som deg ca tror jeg. Kan bare si at Burn Notice nesten ikke er verdt å se, prøvde meg på den forrige uke.
Vis hele sitatet...
Uenig. Burn Notice er i mine øyne en god og underholdende serie som det er verdt å prøve. Dog, er man ute etter en god spenningsserie anbefaler jeg Spooks som handler om et team MI5-agenter.

Sakset fra tv.com: "Take a trip into the world of deception and espionage that is MI5. Spooks… They do not exist, you will never know their names, and they are all that stand between you and those who would do your country harm."
The Wire
ROME
(Entourage)
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Anbefaler Stargate SG-1 på det aller sterkeste.
Seriene du ville ha fra best til dårligst:

1. The Wire (please se mer enn ep 1, det er en fantastisk bra serie)
2. The Sopranos (veldig underholdende serie)
3. OZ (ikke sett så mange sesonger, men den er absolutt verdt å se
4. The Mentalist (ikke ferdig med sesong 1 enda, men jeg er ivertfall hekta)
5. Eureka (søt, morsom og underholdende serie)

Jeg har ikke sett nokk på disse til å utale meg..
Supernatural
Burn notice
Battlestar Galactica
The Shield

Andre serier det er verdt å sjekke ut:
- Hustle (om en gjeng med long con artists. dødschill serie som handler om hvor kult det er å være en con man =)
- Entourage (om en filmstjerne i hollywood, og om hvor sweet livet egentlig er)
- House MD (om et geni av en doktor som i samme slengen oppfører seg shitty mot alle han jobber med, morsom, spennende og underholdende)
- Dollhouse (om noen som har mestret å omprogramere hjernen til mennesker, og som bruker disse "dollsene" til utleie for gud og hvermann med en feit lommebok.. veldig utenom det vanlige og full av spenning)
Anbefaler virkelig Jekyll:

Tror bare der er 1 sesong så langt, bestående av 6 episoder.
Jeg vil anbefale:

The Mentalist (kommer aldri til å få nok)

Weeds (vet ikke om den passer her, men jeg syns det er både underholdene og spennende)

Oz (Ble veldig hekta når jeg så på det)

The Wire (Tråkk å førsta, men når du kommer litt inn i serien så er det vert det)


Kan også nevne Castle. Har ikke sett så mange episoder, men de jeg har sett var ganske spennende
Alias !! Jeg anbefaler alias på det sterkeste.
Det er en skitbra serie, syntes jeg ihvertfall
Innhold:
* Spiondrama
* Kjærlighetsdrama
* Science Fiction
* Verdens undergang
* Spådommer
* Pene kvinnelige agenter
* Mye kule gadgets!


Stargate SG-1, Stargate Atlantis, Stargate Contiuum, Star-Trek er heller ikke å forakte.
Sist endret av RandomiZed; 25. august 2009 kl. 04:41.
Fringe
The Big Bang Theory
The OC ( Ikke forhånds dømm denne, prøv et par episoder, god humor, meget god musikk, og 4 meget vel lagde sesonger)
Dexter
Sist endret av SkyMarshal; 25. august 2009 kl. 06:55.
http://www.imdb.com/title/tt0185906/
Band of Brothers er en mini serie på 10 episoder. Veldig bra.
Her er noen serier jeg tenkte på kjapt. Trykk på navnet så kommer du innpå IMDB link.

The Office (UK)
The Office (US)
It's always sunny in philadelphia
Freaks and geeks (Utrolig bra serie, sykt crew)
Futurama
Entourage
Chuck
Castle
Arrested development
Angel
Buffy
Kyle XY
John doe
Life
Spaced
Trailer park boys
Weeds
Sist endret av Apu; 25. august 2009 kl. 07:44.
Nettopp ferdig med Life on Marsk (UK). Var en ganske bra serie. Har ikke sett US versjonen. Men ville nok uansett gått for UK versjonen først.
House
Six Feet Under
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
barnetv..

utrolig spenende når man ser på mumi og han skal følge etter hufsa, sitter og følger nøye med..
The Unit Elsker denne serien jeg
The Shield Bra serie
Eureka Ikke akkurat action, men utrolig genial serie
Supernatural Ikke sett veldig mye ennå men veldig fornøyd til nå
Chuck er desidert en av de beste seriene som går for tiden, akkurat startet en ny sesong også ^^,
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Chuck er desidert en av de beste seriene som går for tiden, akkurat startet en ny sesong også ^^,
Vis hele sitatet...
Nei, sesong 3 har ikke kommet enda. Så det er ingen ny sesong ute enda..
Sitat av Apu Vis innlegg
Nei, sesong 3 har ikke kommet enda. Så det er ingen ny sesong ute enda..
Vis hele sitatet...
Ah, tenkte feil.... Var Dexter ep1 hadde kommet og ikke Chuck..

Beklager det ^^
1. Fringe - En FBI agent må jobbe ilag med en gal forsker for å løse uforklarlige fenomen.
2. Sons of Anarchy - En kar som prøver å finne balensen ved å være far, og være i en motorsykkel gjeng
3. generation kill - Følger en tropp igjennom irak-krigen. Meget bra miniserie på 7 episoder.

Topp 3 for meg akkurat nå..

du kan også ta en titt på torchwood. Dette er en serie om en organsisasjon som beskjemper ailiens og slikt. Ikke supergod serie egentlig, men verdt å sjekke ut. Er forrestet britisk og laget av BBC.

Skal legges til at skaperen av Fringe er samme mann som laget lost, alias og felicity. Virkelig verdt å se..
Sist endret av Skoms; 26. august 2009 kl. 22:49.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Jeg kan anbefale disse:

- Supernatural: Utrolig spennende når du kommer forbi den første sesongen og skjønner at det ikke er bare enkelt episoder, men en utrolig spennende historie bak. Hvis jeg skulle ha klaget på noe er det at det innimellom kommer episoder som ikke har noe med den hovedhistorien å gjøre, noe som er veldig kjipt når du har sittet å bitt negler siden forrige.
FYI: Sesong 5 begynner 10. september i usa, og ligger nok ute på nettet den 11.!!

- The Wire: Første sesong er _ekstremt_ bra, men så synes jeg den dabber av. Sesong 5 er ålreit, men ikke så bra som den første sesongen.

- Dexter: Veldig spennende første og andre sesong. Så datt jeg litt av så kan ikke uttale meg noe om de neste sesongene (grunnet supernatural:P).

- Heroes: Også en veldig spennende serie, kan også anbefales på det sterkeste

- Oz: Ganske så spennende serie om et fengsel og livet der. Fra samme folka som har laget the wire. Ikke min favoritt men fortsatt en spennende serie.

Og ikke for å kapre tråden, men noen som har et stall tips om en serie som er like spennende og kanskje litt i samme sjanger som supernatural?
Sitat av r0bin Vis innlegg

Og ikke for å kapre tråden, men noen som har et stall tips om en serie som er like spennende og kanskje litt i samme sjanger som supernatural?
Vis hele sitatet...
Ghost Whisperer? Eneste jeg kommer på i farta.

Den er bra synes jeg Er mer sammenhengende handling i den enn i Supernatural.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sons of Anarchy var i allefall helt latterlig. Faktisk så dårlig skuespill, manus og plot at jeg skrudde av hele driten midt inni 5. episode i 1. sesong.

Var ingenting i serien som kunne ligne en storyline. Det eneste "målet" i serien var å gjemme våpen, kjøpe/selge våpen, banke en voldteksmann og prate piss hele tiden.

Ble så forbannet over hvor dårlig serien var at jeg slettet hele driten. Håper jeg aldri trenger å se noe slikt møkk igjen.


The Sopranos derimot, STRÅLENDE serie! Begynner på sesong 5 i morgen.
Sist endret av Kenshi; 18. september 2009 kl. 03:41.
En tvserie jeg synes er fantastisk bra er Twin peaks. Serien er gammel, men har fortsatt masse sjarm. Siden er jo dette en David Lynch produksjon, så den er passe twistet.
Six feet under glemte jeg å nevne. Ganske mørk humor, men veldig bra serie om du liker slikt. Michael C. Hall er med i serien, aka dexter
det er nå i september de fleste seriene har sesongstart. rundt den 20.

stay tuned ;p
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Sons of Anarchy var i allefall helt latterlig. Faktisk så dårlig skuespill, manus og plot at jeg skrudde av hele driten midt inni 5. episode i 1. sesong.

Var ingenting i serien som kunne ligne en storyline. Det eneste "målet" i serien var å gjemme våpen, kjøpe/selge våpen, banke en voldteksmann og prate piss hele tiden.

Ble så forbannet over hvor dårlig serien var at jeg slettet hele driten. Håper jeg aldri trenger å se noe slikt møkk igjen.


The Sopranos derimot, STRÅLENDE serie! Begynner på sesong 5 i morgen.
Vis hele sitatet...
Jeg synes Sons of Anarchy var en kjempeserie. Hadde masse følelser,godt skuespill og gjennomført bra manus.
En annen ting er at man kanskje må kjenne til, eller ha relasjoner til motorsykkelklubber for å like denne type serie.

Siste episode i sesong 1 fikk i hvertfall meg til å gråte
Du er min venn
niigu's Avatar
Vær så snill å sjekk ut Twin Peaks. En serie fra nittitallet som tok for seg temaer ingen serier hadde gjort før og åpnet sjangeren litt opp. En super hovedperson, karismatisk og jordnær, som man rett og slett elsker. Et mord utarter seg til å være noe litt mer enn et vanlig drap, og vi følger hovedpersonens bisarre måte å løse dette på. Ekstremt bra serie som er min favoritt og som anbefales til ALLE! Kan virke veldigt spesielt i begynnelsen, og det er nettopp det det er, men gi det en sjans! Ingen kommer til å angre tror jeg.

Uansett, min topp 5:

1. Twin Peaks
2. Corleone
3. Sopranos
4. Band of Brothers
5. Life
Om du er ute etter en serie som inneholder spenning og drama samt litt romanse (den coctailen der er det beste ifølge min mening) så anbefaler jeg deg virkelig å se Moonlight. Dog det er ute bare 1 sessong (ser ikke lyst ut for at det kommer ut sessong 2) Men det er virkelig noe alle burde se.

http://www.imdb.com/title/tt0955346/
▼ ... over en uke senere ... ▼
Av de seriene du selv nevner, kan jeg varmt anbefale; Supernatural (har episode plot, sesong plot og serie plot), The Mentalist (har hovedsakelig episode plot, men et tilbakevennene element), Eureka (episode og sesong plot) og Burn Notice (episode og serie plot).

Må si meg enig med arcon over meg, Moonlight er en meget underholdenede serie, selv om den endte etter en sesong. Den minner litt om en annen god serie som også bare fikk en sesong, New Amsterdam.

Av andre serier som er nevnt vil jeg også anbefale; Life, House, Alias, Dollhouse, Heroes, Castle, Angel, Buffy, Kyle XY og du kommer garantert til å like Chuck.

Kan si med en gang at selv om Ghost Whisperer også omhandler det overnaturlige, er den på ingen måte lik Supernatural, ei heller i nærheten like god.


Vet du ikke var interessert i komedier, men må allikevel nevne How I Met Your Mother, som er utrolig morsom og har et gjennomgående serie plot.
▼ ... over en måned senere ... ▼
genertaion kill er råååååå! anbefaler den på det sterkeste!
The unit
The big bang thoery
syntes prison break og the mentalist er bra
Sitat av BlEkkUlF Vis innlegg
genertaion kill er råååååå! anbefaler den på det sterkeste!
Vis hele sitatet...

Generation Kill er veldig bra. Først syntes jeg det var kjedelig siden det ikke var så mye kriging, men etterhvert ble jeg vandt med blandingen mellom drama og krig.


Har for øvrig sett igjennom en del serier siden jeg avsluttet med The Sopranos: (som forøvrig er en av de beste seriene jeg har sett, men slår ikke Dexter.)

FlashForward - Spennende serie som gjør at du vil se mer og mer. Men, kan bli litt kjedelig etter noen episoder.

My Own Worst Enemy - Jeg så reklame for denne serien på Viasat 4 her om dagen og lastet ned alle 9 episodene. Faktisk jævlig bra serie og det irriterer meg at NBC avbrøt serien!

V - Har bare sett 2 episoder men hittill er plottet helt greit. MEN, de rusher storylinen ALT for fort. Halve episode 1 var om når aliene kom og andre halvdel handler om at menneskene blir kjent med de, noe som jeg satt og rynket på øyenbrynene over.


For tiden ser jeg igjennom alle sesongene av The King Of Queens. Eneste komiserien som virkelig får meg til å le noe hinsides. Kevin James ftw <3

Og disse seriene suger etter min mening:

Fringe - Første episodene var grei, men så bare blir alt helt tåpelig og urealistisk/dumt.
Sons of anarchy - Har fortalt hvorfor denne serien suger møkk.

Heroes er forresten dabbet noe jævlig av og jeg kjeder meg i hver episode. Hele serien er drøyd for langt, akkurat som med LOST og Prison Break.. :/


Savner fortsatt noen spennende serier med et fantastisk plott!
- Fringe
- The mentalist
- Castle
- Firefly
- NCIS
- NCIS LA
- Sanctuary
- Californication (er ikke en spennings serie, men en av de tidisgte seriene jeg har sett)
- Eureka
- The closer
- V
Er litt usikker på akkurat hva du mener med "et fantastisk plott", men siden du har sett (og likte) The Sopranos nå så er vel The Wire og Twin Peaks de neste seriene du bør satse på. Begge er moderne klassikere, og pensum for serieinteresserte. Ingen av disse har noen likheter med LOST/Prison Break/Fringe/heroes/hotell cæsar osv...

Blant andre serier som jeg ikke tror er nevnt i denne tråden, men som er verdt å se er Deadwood og Damages. Jeg ville satt opp følgende plan:
1. The Wire
2. Twin Peaks
3. Deadwood
4. Damages
5. Battlestar Galactica
6. Rome

Så kan du flette inn komiserier som It's Always Sunny In Philadelphia og Arrested Development mellom de mer seriøse greiene (selv om Twin Peaks er hysterisk morsom). Jeg misunner deg, som har så mange gode serier å ta fatt på
Bitch, please
MrAsrud's Avatar
Kan på det sterkeste anbefale som spennende serier:

-Fringe
-Flashforwad
-Prison Break
-Heroes

Morsomme serier:

-Friends
-Familiy Guy
-Scrubs

Enjoy
The Contender. Bokse-reality. Synes den er veldig bra laget og er ihvertfall veldig spennende.
Den beste serien jeg kan anbefale er Dexter. Den inneholder nok av spenning, og har veldig gode skildringer av karakterene i serien. Last ned.