Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 771
Hei. Satt i bilen og lurte funderte på noe. Burde ikke folk få velge om de skulle bruke belter i bilen og hjelm på deres motorsykler?

Folk må jo få velge om de skal beskytte seg selv eller ikke? Er enig at det kanskje ikke er så smart å kjøre i 150km/t nedover motorveien uten briller, men er ikke det enkelt individets sak? Personlig mener jeg en burde få lov å ta selvmord og slikt, og mener dette er noe man bestemmer selv. Ikke noe staten skal ha noe å gjøre med.

Det er jo selvfølgelig smart for foreldre å få barna til å bruke bilbelte, men personlig synes jeg bilbelte er ubehagelig, og helt erlig, jeg dør heller en å være lam resten av livet (grunnet bruk av bilbelte) Der har dere mine meninger om denne saken
Det er ikke individets sak når en dødsulykke rammer så utrolig mange fler enn bare den som dør. Dessuten koster det enorme summer for samfunnet når folk skader seg stygt i trafikken. Disse skadene kunne ofte vært unngått ved bruk av bilbelte/hjelm.
det koster staten penger å ta hånd om folk som dør/skader seg alvorlig i bilulykker...

det heter forresten overbeskyttelse, i ett ord
Fjomp.. kjører du 150km\t uten briller utsetter du andre for fare. En flue i øyet og du karsjer nesten garantert.

Bilbelte er ikke mere ubehagelig en ei klokke. Du venner deg til den, Og etter en stund merker du den ikke engang.

Dør du i en bilulykke så går det faktisk ikkje bare ut over deg. Om du dør så vil det ramme din familie og dine venner. Det er ganske alvorlig å miste ett barn, en bror eller en kjereste. Du er en veldig sjølopptatt person som tenker slik.
Sist endret av Skoms; 24. mai 2009 kl. 20:37.
Trådstarter
Skoms. Det var det jeg mente med å kjøre uten briller (kjører selv mc ) Men jeg mener at folk må selv få betsemme om de skal dø eller ikke, ikke et utvalg politiske partier. Jepp jeg er sjølopptatt person, og tar livet som en spøk I tilleg gir jeg også blaffen i det meste.
Hva om du blir lam fordi du IKKE brukte bilbelte? Det er da like stor sjanse for det.

Når bilbelte og andre beskyttelser i trafikken sparer så mange liv og lemmer som de gjør så har jeg ingen problemer med at det er påbudt.

Og mener du det er ok at folk bruker norske veier til selvmord??? I alle dager... Om folk skal få lov til å ta selvmord eller ikke er vel en annen diskusjon (selv om det er ganske uvesentlig da man ikke kan straffe en død person) - det som uansett er sikkert er at skader og dødsfall i trafikken ikke bare går utover den som forårsaker det men også alle de involverte menneskene. Å kjøre ut i trafikken for å dø er intet annet enn utrolig egoistisk.

Og jeg finner selv ikke bilbelte ubehagelig overhodet, det blir en vane og en selvfølge.
Fint for deg at du er tøff, da