Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1630
For å gjøre en lang historie kort.

To personer kjørte ut av veien i høy fart, de fløy over 30 meter inn i skogen i før de landet og stoppet 50 meter borte. Heldighvis hadde de englevakt og traff trær så farten ble jevnlig redusert og ingen ble hardt skadet.

MEN, så lurer jeg på:

Sjåføren brukte et halvt g med amfetamin i en tidsperiode på to dager, den siste drop`en ble konsemert 16 timer før ulykken intraff. Personene har aldri vært innblandet i politiet angående narkotika, men de ble tatt blodprøver av og fratatt sertifikat. Sjåføren samtykket ikke til beslaglegging. Det store spørsmålet da er altså: Vil de finne spor i blodet, og hvilke konsekvenser kan det ha videre i saken? Ps sertifikatet ble fratatt pga farlig kjøring, så såvidt jeg vet har de ingen mistanke om rusbruk, men er det stor sjangse for at de kommer til å sjekke det?

Takker for alle svar, og kom gjerne med tips for å få lappen tilbake
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
De tar nok neppe blodprøver for å ikke kjøre tester på blodet.
Logisk nok.

Ellers er det vel stor sjanse for at du kommer til å ha trøbbel med å få tilbake lappen med det første dersom spor viser seg i prøvene.
Ja de vil 100% sikkert finne spor av amfetamin i blodet.

Såfremst de leter etter det.
Sist endret av NoillStress; 3. mai 2010 kl. 22:43.
ja jeg regner med at de finner sor i blodet, og ja kjøring under beruset tilstander er straffbart.(kan bli saftig bøter eller betinget fengsel, kommer litt ann på farten osv.
30 meter i luften, de hadde vel rundt 60 km i timen i 60 sonen
Hvis de finner spor av amfetamin i blodet ditt vil du bli innkalt til avhør for å forklare deg, natulrigvis, hehe. Du må være sikker på at resultatet de forteller deg er det reelle resultatet før du begynner å forklarer deg.

Så må jo du nesten forklare at det var flere dager siden du hadde brukt amfetamin og at mengden var ekstremt liten, forklar og at du overhode ikke var ruset når du var fører av bilen.

Du bør vel og ha en god forklaring på hvorfor du kjørte av veien, en hjort eller katt som løp ut i veien er jo en klassiker.

Jeg har selv klart å komme meg unna kjøring i rus, men det var snakk om cannabis. Under avhør fikk jeg vite at jeg hadde verdier i blodet som tilsa en promille mellom 0,5 og 1(Om det var noe han fant på vet jeg ingenting om da jeg aldri så noe som helst resultat av blodanalysen). Jeg forklarte at jeg overhode ikke var ruset når jeg kjørte og at jeg kun hadde tatt 1 trekk av en pipe som ville vært 0.1 gram, 6 timer før kjøringen fant sted, men egentlig var det 5 min. før jeg ble stoppet.

Jeg var 100% sikker på at jeg var "busted" da han fortalte meg resultatet av analysen, men når forelegget kom i posten fikk jeg bot for å ha røykt hasj tidligere på kvelden og ikke for promillekjøring.


Sikkert noen som har bedre tips og mer kjennskap til slikt enn meg. Men uansett, lykke til.
ikke noe krav om at du skal tilstå eller vedkjenne noe som helst fordi om politiet finner spor av det ene eller det andre. Er det første gangen denne personen har brukt noe be om utvida prøver for å bevise om det stemmer. Nekt for alt. man kan få i seg mye rart uten at man bevisst har inntatt noe. La politiet bevise det de skal dømme deg for og for all del få deg en dyktig advokat ikke bare ta noe rask du finner i tlfkatalogen. Finn en spesialist på narko/trafikk og kjør hardt på at du ikke har brukt.

Forklar aldri noe som helst før de har tatt ut tiltale og du har rett på advokat. snakk ikke med politiet før advokaten har fått ut sakspapirer og dere har laget en slagplan.
Sist endret av mortalf; 4. mai 2010 kl. 00:21.
3xt4cy's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for svar