Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1572
Jeg ser at det blir mer og mer unyttig nekroposting her på forumet. Nye folk som ikke klarer å lese dato, og drar opp 3-4 år gamle tråder for å si "Jeg er uenig". Det er mulig jeg har en urasjonell fobi mot nekroposting, men jeg trodde det var vanlig nettetikette å unngå å dra opp døde tråder, med mindre man har noe veldig viktig å bidra med.

Er nekroposting galt, eller er det helt greit? Burde det vært gjort grep for å forhindre dette (f.eks. automatisk låsing av gamle tråder)? Er nekroposting et problem på nFF?
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Jeg mener hvertfall at låsing av gamle tråder ikke er rett vei å gå, jeg er enig, mange tråder blir dratt opp igjen unødvendig, men på den andre siden er det noen som blir dratt opp med rette, og etter min mening er det bedre at noen tråder blir unødvendig dratt opp enn at ingen tråder kan bli det.
Sålenge noen faktisk bidrar med noe, eller har et problem relatert til trådstarters men trenger litt mere info er det bedre at det tas i samme tråd en at det startes en helt ny.

Jeg gleder meg til noen drar opp denne tråden igjen om et par år
Sist endret av campod; 3. juni 2009 kl. 15:50.
poster jeg på en tråd, så popper den opp igjen, så kan flere poste der hvis det fortsatt er interessant for noen, så kansje det blir mer diskusjon, evt. i en ny rettning en før den "døde". der ikke problemet. er det et problem, så er det at enkelte personer er litt vell nøye på det
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det er jo også en vesentlig forskjell på en diskusjonstråd og en ren supporttråd. En trådstarter har som regel ikke bruk for et svar flere år etter, mens mange diskujoner er tidløse, og dato egentlig ikke har noe å si, såfremt de ikke har nådd et metningspunkt.
Kommer man over en tråd som er flere år gammel, og føler at man kan bidra med nye synsvinkler, så foretrekker jeg heller at vedkommende skriver en ny og bedre tråd om emnet. Plukk ut hovedargumentene fra den gamle tråden, gi en objektiv skildring av problemet, kom med dine egne meninger, og åpne tråden for ny og forfrisket debatt.
Dersom noen kommer 1 år etterpå og legger til nyttig informasjon, så regner jeg ikke det som vanlig nekroposting. Det som irriterer meg er når folk tror diskusjonen er helt fersk, og legger inn vanlige "enig/uenig"-kommentarer. Det kunne nok fungert med et system som advarer brukerne om alderen på tråden, eller kanskje moderering, men jeg tror ikke at problemet er så stort enda.

Mener folk at det er galt å legge til "vanlige" innlegg i eldgamle tråder, eller er det bare dersom det er ny, viktig informasjon?
Sitat av bobbo Vis innlegg
Dersom noen kommer 1 år etterpå og legger til nyttig informasjon, så regner jeg ikke det som vanlig nekroposting. Det som irriterer meg er når folk tror diskusjonen er helt fersk, og legger inn vanlige "enig/uenig"-kommentarer. Det kunne nok fungert med et system som advarer brukerne om alderen på tråden, eller kanskje moderering, men jeg tror ikke at problemet er så stort enda.

Mener folk at det er galt å legge til "vanlige" innlegg i eldgamle tråder, eller er det bare dersom det er ny, viktig informasjon?
Vis hele sitatet...
Oppfatter du dette som et større problem? Er problemet et virkelig problem som krever tiltak?

Nå kan det være at jeg ikke har vært borti så mange. Jeg leser bare poster som jeg finner interessante, men føler sjelden at de kommer opp her.
Har gjort dette en gang selv, når jeg ville legge til viktig info selv.. Synes folk burde klare og unngå det ja..
Om det kommer totalt irrelevant info i eldgamle tråder er det en enkel løsning på problemet: trykk på "Rapporter regelbrudd" under avataren til posteren (finfin link på venstre side) så vi noen i crew/admin se på posten og ta affære.

easy as dell
Det har forsåvidt ikke plaget meg, og jeg er enig med Cheroxx; det er bedre at man har muligheten til å innføye viktig informasjon, enn at man ikke har det.

Det er forøvrig sikkert ikke store saken å lage en funksjon som påminner deg om gamle tråder. Noe allá "Denne tråden er over ett år gammel, vil du poste?"
Uansett: jeg ser helst at dette ikke prioriteres før vi får tilbake Old School theme
Hvis man først skal dra opp en 2-3år gammel tråd, burde man i alle fall skrive noe nyttig, isteden for noe som allerede står.
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg er enig.
Sist endret av Grix; 2. mars 2014 kl. 21:37.