Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1335
Hei og god kveld !

Jeg har kjøpt et domene, og prøver nå å få det videresendt dit hvor nettsiden skal "hostes". Jeg kan veldig lite om dette, så hadde satt stor pris på om noen der ute kunne hjulpet meg litt.

Tingen er det at da jeg byttet navnetjenerne som var på domeneshop allerede, med de jeg fikk beskjed av han som hoster nettsiden om å bruke, så fikk jeg denne feilmeldingen:

Navnetjenere for xxxxx.no

Navnetjeneren xxxx.net er ikke korrekt satt opp. Den har følgende NS-records i sonefilen for xxxxx.no:

ns1.hyp.net ns2.hyp.net ns3.hyp.net

Dette stemmer ikke overens med de navnetjenerne du har oppgitt, som er:

xxxx.net xxxx.net

Listen over navnetjenere som du oppgir må være identisk med listen av NS-records som returneres av hver enkelt navnetjener på listen.

For .no-domener må navnetjenerne være satt opp til å svare korrekt før navnetjenerendringen kan utføres. Ikke alle utenlandske ISPer er klar over dette. Ta kontakt med dem som drifter navnetjenerne du prøver å bruke, og be dem om å opprette en korrekt sonefil (zone file) for xxxxx.no på alle navnetjenerne

Takk for all hjelp på forskudd ! Dere vil bli rikelig belønnet i himmelen !
Sikkerhetsklarert
Feilmeldingen sier i grunn det rett frem...

DNS serverene du peker til er ikke satt opp for ditt domene.

Hvorfor ikke bare bruke domeneshop sine?
3xt4cy's Avatar
Trådstarter
Takk

Men jeg kan ikke det for skal bruke et script osv som skal kjøres fra noen andres "nameserver".
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Feilmeldingen sier i grunn det rett frem...

DNS serverene du peker til er ikke satt opp for ditt domene.

Hvorfor ikke bare bruke domeneshop sine?
Vis hele sitatet...
Kanskje han har en host et annet sted?
btw; Kontakt hosten din og be om hjelp og de hjelper deg Nok !
Sist endret av Vod0; 3. mai 2011 kl. 18:05.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Settoz Vis innlegg
Kanskje han har en host et annet sted?
Vis hele sitatet...
Det har enda ingen hensikt å peke til andre NS'e enn den han faktisk hoster domenet hos, han kan gjerne peke domenet videre dog, men å endre default NS'e har ingen hensikt.
Hvis han har en host som kjører cPanel og WHM så kan jo det brukes for å opprette subdomains, dns-pekere osv..
Er jo kanskje derfor han må forandre nameservers.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av michael_bog Vis innlegg
Hvis han har en host som kjører cPanel og WHM så kan jo det brukes for å opprette subdomains, dns-pekere osv..
Er jo kanskje derfor han må forandre nameservers.
Vis hele sitatet...
Det kan du fint gjøre hos de fleste domeneprovidere også, så ser ikke helt hensikten.
Jaja, men når man betaler for cPanel så er jo halve vitsen med det å kunne styre alt fra det. Imo så er det mye enklere å styre alle domenene mine med cPanel istedet for å gå inn på Domeneshop og stille om alt der. Alt på ett sted liksom.
Problemet oppstår fordi det ikke er klargjort i andre enden, for å endre navnetjenere på et .no-domene må det være opprettet en sone for selve domenet. Det står jo egentlig ganske greit forklart, men som Pjukern poengterer, hvis du har så lite kontroll på DNS, hvorfor vil du da endre vekk fra en løsning som fungerer helt okey, som domeneshop leverer helt gratis?