Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 874
Nå er det en stund siden sist, men har endelig fått ferdig ei ny låt...

Denne gang en rockeballade

Gjerne gi synsinger på den, den er nå det den er.. men er selv fornøyd med regrenget!

Låta heter "Find Me" og du finner den her:

http://www11.nrk.no/urort/artist/MadsKymre/default.aspx
Dette går nok ikke under konstruktiv kritikk, men synes den var litt tam. Satt ett minutt og ventet på at det skulle skje noe, og når det "noe" skjedde ble jeg ikke videre imponert. De tidligere sangene dine var om ikke annet i alle fall fengende og helhetlige, noe jeg følte denne ikke var. Understreker at jeg ikke er en musikkritiker, og at dette kun er synsing på lavt nivå. For alt jeg vet er den musikkteknisk like bra som Mozart.
Du har litt miksing igjen å gjøre. Gitar dominerer altfor mye av lydbildet når den kommer inn, føler at stemmen din(som jeg tidligere har elsket) drukner litt i alle de andre instrumentene.

Ellers er det nevnt at det var en litt "tam" sang, savner et trykk, noe særskilt som det var med de andre sangene dine. Det er pent spilt, men hele opplevelsen blir for standar. Nå føler jeg at jeg har vært særs slem, men du vokser av det.
Trådstarter
Hehe kritikk må man tåle.. føler faktisk at låta går litt for fort.. samt litt for "oppstykket" i rytmen.. men den ble nå det den ble.. gidder ikke bruke mer tid på denne, har andre låter jeg heller vil få ferdig
Bare å fortsette å gi beskjed når du lanserer noe nytt, har på følelsen du har fått endel tilhengere her på nFF.
Trådstarter
that I will do!
å dæven ble noe sinnsykt overrasket nå.

du er jo super! heal you var utrolig bra.. likte den nye sangen din også. får grille dem å ha i bilen
Velskreven. Jeg syntes kanskje likevel du burde mastre sangen bedre, for å få et mer naturlig overordnet lydbilde: senk volumet og distanser både sologitar og leadgitar litt mot bakgrunnen. Sammenlign gitarvolumet med andre sanger for å høre dette. Det kan nok være vanskelig når man lager det selv, det vil jo være helt naturlig å ønske at lytteren skal høre hvert instrument best (høyest) mulig, men det kan være lurt av og til å la dette gå på bekostning av sangen som helhet.

Gitarvrengen var noe 'overfuzzet', det blir litt slitsomt å høre på i lengden.

Jeg syntes sek. 26 til 33 var det beste partiet i sangen. Det var også mye bra dobbeltvokal - spesielt i refrenget.

Om du har sjansen og gidder bør du prøve å bytte ut lead gitaren med en akustisk stålstrenger og lage en form for akustisk versjon også.
Trådstarter
skal se om jeg tar meg tid til en ny mix og mastring.. det blir ikke med det første, men kjenner jeg meg rett så kommer det før eller siden
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Bra komposisjon, men teksten var så "nordmann som skal synge på engelsk" at det ble en parodi
Sist endret av nso; 14. mai 2009 kl. 13:18.
Trådstarter
hehehe har enda mye igjen på uttalen forstår jeg.. gjør mitt beste da.. men er jo ikke så ofte man får øvd på engelsken utenom når man synger.. og da blir det mye fokus på å treffe noter forran bokstaver.