Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 14201
Har hørt endel i det siste om at Blizzard er i brainstorm med firmaet Legendary for å produsere å lage en massiv World of Warcraft-film (på størrelse med lord of the rings etc). Noe jeg ser for meg vil bli et sinnsykt prosjekt. Og noe jeg har gigantiske forventninger til da jeg har vært ihuga Blizzard-fan siden 'Blackhawk'.

Man kan gjerne si at Blizzard nå kommersialiserer seg formye, og at det er tåpelig og bare for å selge, men jeg syns ikke det. Ikke når Blizzard sitter på kanonbra storylines, godt bakgrunnsstoff, og at de generelt er en haug med skikkelig kreative mennesker. Da syns jeg ærlig talt at det er noe som fortjener en film etter så mange år med brilliante historier.

Man kan jo allerede se for seg at dette kan bli en stor flopp - da 'spill-til-film' filmer generelt er noe dritt. Men Blizzard virker veldig bevisst på dette.

Dere kan forøvrig lese et intervju med en representant fra Blizzard hos aVault.com:
http://www.avault.com/news/displayne...=5182006-10848 - mye info rundt hva som er planene rundt filmen.

Jeg for min del velger å tro at de kan virkelig klare å ro dette iland - Hva tror dere?
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Jeg ser han sier at den kommer til å bli noe likt Braveheart og lotr. Om dette skjer har jeg ett spørsmål: Hva slags handling?
Kommer de til å ta for seg en eventuell bekjempning av The Scurge?
Spinner handlingen seg rundt The war of the shifting sands?
Eller blir det en handling om en PvE-dude som til slutt tar livet av Ragnaros, Nefarian eller noen av de andre store stygge?


Ellers tror jeg faktisk at de kan ro det i mål. Jeg ser ikke bort fra at Blizzard kommer til å legge mye penger i dette prosjektet, og siden Blizzard trolig har en respektabel formue og ta av kan filmen bli veldig bra.

Han sier også at de leter etter de riktige folkene. Ja for Guds skyld! Om man skal lage en bra film trengs det bra filmskapere, teknikere, skuspillere osv. Det er logisk.

Jeg håper dette blir en film som virkelig tipper ryktet for spill-filmer til det bedre.
Tror dette kan bli veldig, veldig bra. Blizzard er etter min mening kanskje det selskapet som bryr seg mest om kvaliteten på produktene de gir ut. Det eneste jeg er bekymret for er hvilken skuespillere som skal være med...
Slottsnarr
Allure's Avatar
Håper på Orlando Bloom som en NE Hunter jeg<3

Neida, men det her kan nok bli kjempe bra Blizzard sine spill utgivelser har jo alltid vært velgjorte, så jeg tror ikke de bare smeller sammen en film.
Blir innterresant å se hva de kommer til å fokusere på, ettersom warcraft universet er så undelig stort.

Skal uansett se den
så lenge de legger storyen til warcraft spillene og ikek til World of Warcraft kan dette bli veldig bra. Ettersom storylinen i WoW er blitt litt tynna ut for at det skal bli et rolelspill. (dåg man møter mange kjente folk i naxxramas som anub'rhekan og Lich King). Jeg ville likt og f.eks. fulgt Prince arthas f.eks.

Dåg filmen ligger nok en del år frem i tid....
Trådstarter
De kommer nok ikke til å ta utgangspunkt i World of Warcraft nei, er nok selve Warcraft-serien de skal basere filmen på, og ikke noe folk allerede har blitt fortalt oppigjennom spillene. Så har troen på prosjektet.
uansett om filmen kommer til å bli (dømt) bra eller dårlig skal jeg faen meg se den.
De har vurdert "The Rock" for å spille Thrall hvertfall.

Tror den blir bra om det blir noen film. Blizzard har alltid laget kvalitetsvarer
Den ender nok opp med navnet "Warcraft, The Movie" om det skal være warcraft storylinen WoW er basert på.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Nå har de vel etter det jeg har lest på andre steder bestemt at dette _ikke_ skal bli nettopp "Warcraft The Movie", men at de heller skal lage en film som utspiller seg i Warcraft-universet med frittstående handling.

Må egentlig si jeg er noe delt ang. dette, da det er en god ting at man slipper den evige fiaskoen "overføre spill til filmduk", men at det samtidig er risk for at det blir en uhyre fjollete standard fantasy-film med dverger og troll som hugger huet av hverandre.
Om du har spillt hele warcraft-serien så vet du jo at de har rimelig heavy og bra storylines - jeg tror det blir mer enn bare dverger og troll som kriger
Sitat av bakkus
...men at det samtidig er risk for at det blir en uhyre fjollete standard fantasy-film med dverger og troll som hugger huet av hverandre.
Vis hele sitatet...
Du er inne på noe der. Men samtidig, det er jo akkurat det Warcraft er basert på. Har troen på denne filmen, er jo tross alt gjennomføringen det ligger i. Ser man f.eks. på Kill Bill, som i grunnen høres ut som en vaskeekte Steven Segal B-film, om man tar utgangspunkt i taglinen, beviste jo Tarantino det motsatte til de grader.
Wow the movie ... plot

først viser de våre helter sitte semiafk i ironforge i 25 minutter mens de har random beggers og goldfarmere maser på de.
våre helter setter så ut på ukens mc raid... hvem har mest dkp.. hvem får combat rezz... hvem kommer høyest på dmg meteret .. dette og mange andre spørsmål får du svar på i... WOW THE MOVIE!



Hørte en sted, men husker ikke hvor at det er Steven Spielberg som skal regissere filmen. Er bare noe jeg har hørt så vet ikke om dette er sant.
Regissør er ikke bestemt enda, er spekulasjoner om Peter Jackson og diverse steder, de har visstnok ikke funnet ut av det enda. Det er jo helt åpenbart svært viktig at det er passende med en god regissør og passende skuespillere til rollene.

Er som det står i intervjuet, man tar ikke med woody allen i en warcraft-film
Hvis Spielberg får den blir det suck. WTB Jackson.
WTB tarantino!!111 20tegn
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Sitat av Silhouette
WTB tarantino!!111 20tegn
Vis hele sitatet...
Tror ikke Tarantino er den beste til fantasy-filmer. Joda, han har et par meget gode filmer i sekken, men ikke av denne sjangeren.
Sitat av Antim0n
Tror ikke Tarantino er den beste til fantasy-filmer. Joda, han har et par meget gode filmer i sekken, men ikke av denne sjangeren.
Vis hele sitatet...
Personlig tror jeg Tarantino kunne langd en spennendes thriller ut av alt. Selv warcraft the movie
Ok, warcraft er fete spill, men...øh... jeg ser også litt for meg en semi-idiotisk fantasyflick med masse dverger og orker som chopper hodene av hverandre, og med en hærskare av orlando bloom'er som står og plukker tonnevis av orker med buene sine og spisse ører...

Storyline? vel, ærlig talt, så er det ikke så mye storyline i de spillene her hvis du sammenlikner med de de har prøvd å sammenlikne seg med... Er en grunn til at lotr er en skikkelig murstein av en bok, mens historien i warcraft stort sett er fortalt i (toppen)1-minutts sekvenser mellom slagene...

Forøvrig syns jeg også det er litt tvilsomt når de sier at det kommer til å bli noe likt braveheart/lotr. Hadde de sagt at "dette skal IKKE bli noe liknende av lotr, dette skal bli noe dere aldri har sett før!", så hadde jeg kanskje vært mer optimistisk.

Skal de klare å gjøre noe bra ut av dette, så må de rett og slett bare bruke wc-universet, og stort sett drite i historien, og bygge opp en ny historie fra bunnen av, nye karakterer osv, og hvor bra de klarer å gjøre DET er det som kommer til å avgjøre hvor bra filmen generelt blir; en historie der karakterene har en god motivasjon for å gjøre det de gjør... eller ikke. Skuespillere osv... joa, men har du nok cash (og det tror jeg de har), så får du alltids tak i kompetente folk. Er historien møkk, så spiller det ingen rolle hvor flinke skuespillere osv du har.

men for all del, det kommer sikkert til å bli en suksess samme hva, for hærskarer av WoW-fans kommer jo til å se den samme hva.

Å fyttirakkern... de skal bruke de samme folka som lagde super-sucky-filmen Batman Begins. Kroken på døra.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hvorfor akkurat WoW fans? Jeg hater WoW, men elsker alle de andre warcraft spillene. Å etter det jeg har lest vil filmen bli laget ut ifra warcraft-universet, og ikke etter bare WoW.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Litt teit å svare på et halvt år gammelt inlegg av atmoet men men.
Warcraft universet har mer historie bak seg en det som kommer mellom slagene i spillene. Det er blitt utgitt utrolig mange bøker som er blitt lagt opp til warcraft universet, og alle er blitt godkjent av Blizzard. Desuten er det blitt skrevet et svært dokument (kanskje ikke gigantisk) på blizzard sine hjemmesider om historien til Warcraft. Dette er ikke i likhet med Tolkien sitt univers som tross alt laget egne språk med full gramatikk. Men historien er solid nok den. Og den kan uten problemer implenteres.
Den kan nok bli ganske bra, hvis den gjøres skikkelig.... Satser på at blizzard holder fokuset på å opprettholde ryktet sitt for å bare gi ut kvalitetsting, og at de ikke pumper filmen ut et år tidligere enn planlagt for å få inn penger..

Hele warcraft 3 + tft historien er jo utrolig bra, og jeg kunne tenkt meg en film om det, hadde det ikke vært for at jeg har sett den før inni spillet.

Kommer nok til å se den uansett.
ehh jeg ville heller sett en Diablo 1.2,LOD film. Ser for meg Angelina Joile som sorc og Scarlette Johanssen som Amazone... *sikle*
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Bryer
Tror dette kan bli veldig, veldig bra. Blizzard er etter min mening kanskje det selskapet som bryr seg mest om kvaliteten på produktene de gir ut. Det eneste jeg er bekymret for er hvilken skuespillere som skal være med...
Vis hele sitatet...
Enig med deg der, tror de må ha bra skuesspillere for å kunne klare å få en sykt bra film. Uansett tror jeg den aldri vil klare å slå Ringenes Herre filmene.
Tror filmen kan bli veldig bra, spesielt da den ikke skal være animert, det er bare å håpe på at den ikke kan bli tatt for å være plagiat av Ringenes Herre ol.

Selv skulle jeg gjerne ønsket at filmen dreier seg om det man kan kjenne igjen fra World of Warcraft, altså de samme områdene og "fiendene", men det er og blir ønsketenkning desverre. Håper dog at det ikke blir slik at det er kun de som har spilt Warcraft-serien som kan kjenne seg igjen ;o.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Håper den blir i flere deler en altfor mye korta ned værtfall, sånn som den første final fantasy filmen sugde jo storyen
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Sitat av John B
Tror filmen kan bli veldig bra, spesielt da den ikke skal være animert, det er bare å håpe på at den ikke kan bli tatt for å være plagiat av Ringenes Herre ol.

Selv skulle jeg gjerne ønsket at filmen dreier seg om det man kan kjenne igjen fra World of Warcraft, altså de samme områdene og "fiendene", men det er og blir ønsketenkning desverre. Håper dog at det ikke blir slik at det er kun de som har spilt Warcraft-serien som kan kjenne seg igjen ;o.
Vis hele sitatet...
Du kan nok være rimelig sikker på at de ikke sikter etter EN bestemt gruppe når de setter i gang med et såpass omfattende prosjekt. En ting er vel kanskje at du vil få bedre utbytte av den om du har lest bøkene eller vet hvertfall litt hva det handler om. Jeg må bare få si at jeg gleder meg, synes dette virker veldig spennende og jeg håper inderlig at de ikke går i de samme fellene som Spill => film - filmer har gjort tidligere.

Hadde vært utrolig stili om de faktisk hadde mekket en trilogi. Warcraft-historien er jo ganske omfattende og i mine øyne god, men så har jeg likt alle spillene også da.

Det står at den kommer i 2008, hvis jeg har forstått det riktig, noen som har fått med seg noe om hvilket kvartal den kommer i?
filmen blir nok dritbra.. må bare sees! noen som vet når den kommer?
i 2008?
Jaha, dette kan jo bli virkelig spennende. Filmer basert på spill har jo en tendens til å bli helt fantastiske. Alle husker vel braksuksessen "Doom".

Forresten, hva skjer med å bumpe over ni måneder gamle poster?
Sitat av JRP
Jaha, dette kan jo bli virkelig spennende. Filmer basert på spill har jo en tendens til å bli helt fantastiske. Alle husker vel braksuksessen "Doom".

Forresten, hva skjer med å bumpe over ni måneder gamle poster?
Vis hele sitatet...
Hva med DoA eller AVP: Alien vs. Predator ?

Nei enig at Filmer basert på spill ikke har hatt noe særlig suksess men har alltid hatt troa på Blizzard og tror de kan gjøre det bra med en langfilm

Her er forresten en liste over Movie's based on Videogames
Blir filmen noe ala cinematic'ene i War3tft (og forsåvidt WoW) blir den kuul.
Håper også de jobber litt mer med historien. Alt av lore i WoW virker som det kun er flettet inn for å passe til nye funksjoner i spillet. Men nå er vel kanskje historien laget for spillet og ikke vice versa.
Sitat av JRP
Forresten, hva skjer med å bumpe over ni måneder gamle poster?
Vis hele sitatet...
Fordi temaet er fortsatt like aktuelt og mer informasjon om filmen har kommet ut
Sitat av Kalakov
Blir filmen noe ala cinematic'ene i War3tft (og forsåvidt WoW) blir den kuul.
Vis hele sitatet...
Filmen blir med ekte skuespillere
King of Spooning
Acidous's Avatar
Så lenge filmen har med Uther the Lightbringer og et godt gammaldags WC2 Orc krigsskip stappfullt av syngende orker, så må den ses :P
Sitat av Tierra
Har hørt endel i det siste om at Blizzard er i brainstorm med firmaet Legendary for å produsere å lage en massiv World of Warcraft-film (på størrelse med lord of the rings etc). Noe jeg ser for meg vil bli et sinnsykt prosjekt. Og noe jeg har gigantiske forventninger til da jeg har vært ihuga Blizzard-fan siden 'Blackhawk'.

Man kan gjerne si at Blizzard nå kommersialiserer seg formye, og at det er tåpelig og bare for å selge, men jeg syns ikke det. Ikke når Blizzard sitter på kanonbra storylines, godt bakgrunnsstoff, og at de generelt er en haug med skikkelig kreative mennesker. Da syns jeg ærlig talt at det er noe som fortjener en film etter så mange år med brilliante historier.

Man kan jo allerede se for seg at dette kan bli en stor flopp - da 'spill-til-film' filmer generelt er noe dritt. Men Blizzard virker veldig bevisst på dette.

Dere kan forøvrig lese et intervju med en representant fra Blizzard hos aVault.com:
http://www.avault.com/news/displayne...=5182006-10848 - mye info rundt hva som er planene rundt filmen.

Jeg for min del velger å tro at de kan virkelig klare å ro dette iland - Hva tror dere?
Vis hele sitatet...
Ikke World of Warcraft film, men Warcraft. There's a difference, thank you.

Forresten, sjekk wikipedia en gang i blant. Den sier latterlig mye på egenhånd.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er jo sikkert en random gubbe,. ta Thrall/Sylvanas sin historie da inkluderende mount hyjal og andre store kjente slag, også store muligheter for at det blir en pve gubbe som foreksmpel skal downe Naxx eller Magtheridon noen av de nye, i dåh wånna nåh, men det blir tøft, nevn en ting blizz har laget som ikke var tøft? gjør som meg, gled dere c=(^^,)
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hvis de skal lage en film som utspiller seg som lotr, så kunne de ha delt opp i 3 helaftens filmer på rundt 3 timer.
Film Nr.1 - Warcraft historien fra start.
Film Nr.2 - Historien fra warcraft 2 og exp pakka.
Film Nr.3 - historien fra Warcraft 3 og exp. pakka

Dette kunne vært en intresang oppbygning av en film serie. men de har nok sikkert planer i blizz, om hvordan filmen skal være.

Bare dem tar seg god tid og gjør ett fulstendig arbeid, og ikke som de andre spill -> film skrapet som har kommet ut.
Sitat av handy
Hvis de skal lage en film som utspiller seg som lotr, så kunne de ha delt opp i 3 helaftens filmer på rundt 3 timer.
Film Nr.1 - Warcraft historien fra start.
Film Nr.2 - Historien fra warcraft 2 og exp pakka.
Film Nr.3 - historien fra Warcraft 3 og exp. pakka

Dette kunne vært en intresang oppbygning av en film serie. men de har nok sikkert planer i blizz, om hvordan filmen skal være.

Bare dem tar seg god tid og gjør ett fulstendig arbeid, og ikke som de andre spill -> film skrapet som har kommet ut.
Vis hele sitatet...

Det har jo kommet bøker om Warcraft så jeg tror de vil ta utgangspunkt etter det vel.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Filmen er nå utsatt til 2009.

Plot info: The film was originally set in the era of Warcraft: Orcs and Humans. This was scrapped however, as there were notions that it would be too similar to Lord of the Rings and that Warcraft had reached its current level of popularity through its MMO, rather than the previous RTS games.

As such, the film is set one year before World of Warcraft and will primarily told from the Alliance's POV, though Metzen says his heart lies with the Horde. Characters such as Cairne Bloodhoof, Thrall and Bolvar Fordragon are likely to make appearances. Arthas is unlikely to appear. The main character is set to be a new hero described to be "kick-ass Human". Interestingly enough, the film is described as the "first film," raising obvious possibilities as to future installments.

Concept art of Teldrassil was released in relation to the film, confirming at least some of the film takes place in Darnassus.
WoW var jo faen så drit i begynnelsen...
Hadde de kunnet patche filmen kunne den også blitt bra (:
http://warcraft.moviechronicles.com/...blizzcon-2007/

Der står det en GOD del angående den kommende filmen i 2009, bl.a. at filmen i hovedsak kommer til å fokusere på alliance siden:

"The plot for the film will take place approximately a year before the start of World of Warcraft, including races you have played and lands you have wandered in, where lots of plot arcs are melded into a two and a half hour story. The film itself will revolve around a ‘badass’ new hero, with a theme towards conflict and culture - being a War Movie rather than a quest movie, from an Alliance’s perspective."

Jeg for min del ser VELDIG fram til denne filmen tror den kommer til å bli en suksess hvis blizzard er villig til å beale for det, noe de åpenbart er:

"This movie will be big, huge, EPIC even - in fact, Thomas Tull (producer of 300) stated a budget of over $100m would be committed, with a projected 2009 release date."
Sitat av Grimdoc
De har vurdert "The Rock" for å spille Thrall hvertfall.
Vis hele sitatet...
Du ser jo hvordan Doom filmen endte opp. :/

Uansett, så håper jeg på WoW film!
Litt snålt, hvis noen legger ut et bilde av en character eller noe, så kommer det side på siden med flaming om hvor dårlig wow er etc, men nå får Blizzard skryt for utgivelsene sine.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Tviler sterkt på at de drar i gang et hundremillion-dollars prosjekt og så caster The Rock? Da kan de jo like gjerne hyre Steven Seagal. 2009? Kanskje de slipper den samtidigt som WOW2
Sitat av Pyroman deluxe
http://warcraft.moviechronicles.com/...blizzcon-2007/

Der står det en GOD del angående den kommende filmen i 2009, bl.a. at filmen i hovedsak kommer til å fokusere på alliance siden:

"The plot for the film will take place approximately a year before the start of World of Warcraft, including races you have played and lands you have wandered in, where lots of plot arcs are melded into a two and a half hour story. The film itself will revolve around a ‘badass’ new hero, with a theme towards conflict and culture - being a War Movie rather than a quest movie, from an Alliance’s perspective."

Jeg for min del ser VELDIG fram til denne filmen tror den kommer til å bli en suksess hvis blizzard er villig til å beale for det, noe de åpenbart er:

"This movie will be big, huge, EPIC even - in fact, Thomas Tull (producer of 300) stated a budget of over $100m would be committed, with a projected 2009 release date."
Vis hele sitatet...

Akkurat det samme jeg skrev, bare formulert på en annen måte...
Sitat av Da9L
Litt snålt, hvis noen legger ut et bilde av en character eller noe, så kommer det side på siden med flaming om hvor dårlig wow er etc, men nå får Blizzard skryt for utgivelsene sine.
Vis hele sitatet...
Det er vel mer flame mot selve WoW og fan-klubben Blizzard har jo noen av de mest spilte spillene noen gang. Som alt fra starcraft til alle warcraft spillene (inkludert WoW).