Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 3915
Hei.

Jeg og noe kompiser var i Oslo i Oktober i fjor, og var på utkikk etter hasj.
Vi stoppa en random fyr på grunerløkka og kjøpte 2 g vanlig hasj.
Men, det som jeg spekulerte sånn på var det at hasjen var akkurat som en fyrstikk. vi fikk 2 avlange og firkantete. Følte ikke at det var noe spesielt når røyka den. Helt vanlig god hasj liksom.

Har aldri vært borti noe sånt før, så lurer littt på hva det egentlig var eller eventuelt hvorfor. ?

Håper noen kan komme med ett svar.
Jeg er ingen ekspert, men hasjen kommer jo i plater på f.eks. 100g, og blir skåret i mindre biter før den blir solgt videre. Vanligvis blir den vel knadd i klumper, men det virker som dere har fått hasj som ikke er knadd sammen da...
Ja, satt og tenkte på det. At den personen som har tatt biten fra plata bare har vært skikkelig nøye og laga fine avlange biter. Men det var så usaklig bra gjennomført. Det var som om han hadde brukt pussepapir for å få den så fin.
Jeg har vært borti disse brune "pinnene" flere ganger når jeg har handla på gata i Oslo. Jeg tror det er mest av praktiske årsaker. Hver av dem er på rundt 10 gram, så det er lett å bare brekke av på øyemål etter hvor mye kunden skal ha.
Takk for svar Homer.
Så det er altså helt vanlig hasj, som bare er kuttet i pinner?
Sitat av eromed Vis innlegg
Takk for svar Homer.
Så det er altså helt vanlig hasj, som bare er kuttet i pinner?
Vis hele sitatet...

Riktig. Sannsynligvis ganske laber kvalitet, men hasj.

Det er veldig vanlig blandt de som selger på gata rundt grunerløkka og elva å kutte opp keefen på den måten. Enklere å dele opp på øyemål, pluss enklere å gjemme ute under benkekanter osv...
Disse pinnene er for å gjøre inndeling lettere for øyemålet og i de fleste tilfeller er hasjen i disse pinnene sucky sucky kvalitet, snakker av erfaring. Skunk No.1 og afghan burde prøves
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
De tynne pinne/platene er oftest gatehasj fra oslo av ekstremt dårlig kvalitet.
Den bommen trådstarter snakker om her, er ofte kuttet ned til 0,8 hvis du spør etter en 1er og det er ofte utlendinger som selger og den funker knall den første gangen men du blir skikkelig trøtt og sliten ikke noe spesielt bra bom og ikke nok med det, de presser ut oljen fra bommen eller meste parten.

Jeg har også hørt rykter om at de bla smører den med noe rart for av og til kan man se den glinser litt og er meget tørr.

Røykte denne en godstund eller den man fikk tak i i parken i bergen og jeg ble veldig dårlig av å røyke den tilslutt, synet ble tåkete og jeg ble kvalm av å lukte på bommen så jeg slutte å røyke den og alt annet i et 3 måneder også prøvde jeg den på nytt og det smakte faen meg såpe var rett før jeg brakk meg.

Den er noe drit, styr unna.
Det er ikke hasj, 1 gang og aldri mer sier jeg. Smaker presset sagmugg og gir lite effekt. Regner også med at denne "hasjen" er full av henna. Styr unna!
Vil anbefale å ligge unna den jeg å. Du kan være heldig å få noe som funker ok, men vanligvis er det ganske så greit blanda ut. Grunnen til at det er såpass mange som står ved elva er du kan kjøpe disse for ca 50kr grammet for deretter å selge 0,8ere til forbipasserende for 100kr.
Takk for svar alle sammen. Var antageligvis heldig vi da, for den var helt ok. Skal styre unna neste gang. Fikk vell og merke tak i relativt bra pot på gata og, men har smakt mye bedre i ettertid.
Har handlet samme greiene og jeg må si at virkningen er heller dårlig.
Den er som regel veldig tørr, brenner dårlig og virker dårlig.

Vil tro at de fine strimlene eller pinnene er laget med et oppvarmet kutteredskap slik at man lettere kan skjære gjennom hasjen.

Edit: Vi har også fått tak i sinnsykt bra pot på gata!
Så man kan være heldige en gang i blant!
Sist endret av Knask; 19. februar 2010 kl. 06:29.
Pinnene på Grünerløkka er bare noe tørr dritt. Styr unna! Grunnen til at de selger dem som pinner er rett og slett fordi det er lettere å svindle kjøperen (de sier at du får 1 gram, men så får du kanskje bare 0,6). Trikset er bare å være litt frekk mot dem og kreve det du skal ha. De tør ikke gjøre deg noe som helst fordi de er redd for at politiet skal komme.
de pinnene kaller jeg chinasticks. de er lange tynne og det er vanskelig å beregne hvor mye det egentlig er. skulle en gang kjøpe 20, fikk i sånne chinasticks, veide opp til kunn 10. mend et ser så mtye mer ut, men som regel hvis du sier til dealern at dettem er tull, pæser han deg en ekstra pinne:P men styr unna, er bare dritt:P
Sist jeg var på løkka så jeg plakater som opplyste at man fikk 10 000 i bor om man ble tatt for å kjøpe hasj der? Er vel en ganske stor risk å ta?
Sitat av Saape Vis innlegg
Sist jeg var på løkka så jeg plakater som opplyste at man fikk 10 000 i bor om man ble tatt for å kjøpe hasj der? Er vel en ganske stor risk å ta?
Vis hele sitatet...
Mange tror du har blitt tatt til nå? Når selv dealerne er ganske så synlig der. . .
har vært borti de "tørrokk" pinnene sjæl, de er laget i pinner av flere grunner.
1)mye lettere å snylte kunden, er jo umulig å se de pinnene på øyemål.
2)lettere å stashe etc, lett å ha en haug med "pinner" i en siggpakke f.eks.

de gangene jeg har fått de pinnene har det vært svært dårlig kvalitet, personlig kaller jeg det tørrokk.

har vært borti de pinnene selv. det er tørr dårlig marokk, ble tilbudt neste dag jeg gikk ved elva og så på den igjen og kasta den bokstavligtalt tilbake til han! og han utlendingen sa jeg skjønner deg kompis, jeg selger dritt! hahaha!
Kjøpt noen av de, ja. Er du desperat: kjør på. Har du andre muligheter: kjøp av noen andre. hehe
litt off-topic, men ikke rart hasj er sett på som farlig, med slike ting på gata.

aldri sett sticksa før, men handler ikke på gata heller da :P
Masse folk som drar inn til oslo og kjøper disse for 50-60kr grammet, og kommer hit til bygda og selger det for 100. Standard gate-drittshit
Ja har prøvd denne her forleden, det er sand-snus-shit, værste jeg har smakt på flere år.
Fikk 5 gram av kameraten helt plutselig, nå skjønner jeg godt hvorfor.

æsj, noe mer uren hasj finner du ikke, forresten det er ikke hasj.
Det er vel ikke mer stress enn å kjøpe en vekt for 200,- ca. Så hvis du skal kjøpe en tier, og får en femmer, så er det rett frem med vekten og kreve fem til. De 200 kronene sparer du opp igjen med en gang hvis du blir svindlet med sånn 0.2 hver gang du kjøper.
KJØP EN VEKT MED DESIMALER !!!!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Haha, her så kalles det for Elva-sticks. Kalles elva-sticks pga dealersa på akerselva har dem.

De pleier å være ganske tørre, men helt ok om man ikke har noe annet. Pleier å spørre de om litt ekstra enn hva jeg får grunnet de er ganske greie.
De pinnene smaker ikke noe digg nei. Om du først skal røyke, ikke gidd det drittet der. Anbefaler ingen å fylle lungene sine med dårlig-kvalitets varer som det der. De kan heller røyke det selv, om de liker det så godt.
Sitat av DataSnook Vis innlegg
De pinnene smaker ikke noe digg nei. Om du først skal røyke, ikke gidd det drittet der. Anbefaler ingen å fylle lungene sine med dårlig-kvalitets varer som det der. De kan heller røyke det selv, om de liker det så godt.
Vis hele sitatet...
Kvaliteten varierer jo like mye uavhengig av hvordan hasjen er kuttet opp. Jeg har kjøpt "kvikklunsj" flere ganger, noen ganger god kvalitet, andre ganger ikke. Det handler om å være litt kritisk mens du kjøper. Kan du bøye sticksa uten å brekke de er det ofte litt bedre kvalitet.
Sikker på at du ikke ble rundlurt og fikk kun stilken med litt grønt på nå da?
Sitat av navitas Vis innlegg
Sikker på at du ikke ble rundlurt og fikk kun stilken med litt grønt på nå da?
Vis hele sitatet...
Helt sikker. Jeg vet forskjellen på grønt og brunt. soppas lenge jeg har holdt på. var bare denne formen på hasjen som var ny for meg. Jeg bor ikke i Oslo, så var bare et engangstilfelle at vi handla på gata.
vært borti disse pinnene selv. dritflis..
Sitat av fetter Vis innlegg
Kvaliteten varierer jo like mye uavhengig av hvordan hasjen er kuttet opp. Jeg har kjøpt "kvikklunsj" flere ganger, noen ganger god kvalitet, andre ganger ikke. Det handler om å være litt kritisk mens du kjøper. Kan du bøye sticksa uten å brekke de er det ofte litt bedre kvalitet.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg skjønner jo at det like gjerne kan være trekantet eller åttekantet form på klumpen. Det er ganske logisk at hasj kan skjæres opp uten at det finnes noen fast bruksanvisning på det.

Jeg deler likevel mine egne erfaringer av det, og sier at du finner som oftest bedre kvalitet enn akkurat disse pinnene. Den er som oftest steinhard og virker som om den har ligget og råtna noen år uten innpakningspapir.

Jeg skulle gjerne vært litt kritisk til handelen, men jeg blir oftest truffet av noia når jeg står på åpen gate og skal løse en handel... Så jeg liker ikke å stå og bruke tid på å finne ut hvor god den er. Neste gang skal jeg prøve å gjøre det, for jeg vil si jeg klarer å definere kvaliteten svært godt.

Sitat av eromed Vis innlegg
Helt sikker. Jeg vet forskjellen på grønt og brunt. soppas lenge jeg har holdt på. var bare denne formen på hasjen som var ny for meg. Jeg bor ikke i Oslo, så var bare et engangstilfelle at vi handla på gata.
Vis hele sitatet...
Bra du nevner det. Som fetter sier, er det lurt å lukte, kjenne og brenne litt før du hiver penga til karen.. Du vil bli overrasket over hvor mange som står rundt deg som egentlig kan tilby deg bedre, om du først beviser at du har litt peiling.
Sist endret av Aceface; 5. mars 2010 kl. 11:48.
en kompis av meg som "jobber" på plata å selger div stoffer har fortalt meg atte de pinnene er brukt til å bøffe folk med og atte de er utrolig lette brekke. så alltid spørr om litt til
Har kjøpt på gata i Oslo som en siste utvei en del ganger. Har bare en gang opplavd å få shit som virkelig ikke funker i det hele tatt. Denne var myk (trodde den var ekstra god), og luktet og så ut som myk hasj, men den ga null effekt whatsoever. Ellers så er det veldig varierende, har fått slike tynne pinner som er dritbra, har også fått pinner som er tørre og ikke så veldig bra, men de funker alltid.

Har også fått helt vanlige beiser av samme type du får hos folk du stoler på. Oslo S har ofte mer pålitelige folk enn grønland, elva og grunerløkka btw. tro det eller ei, det er min erfaring hvertfall. Og ja, ikke vær redd for å be om mer om det ser lite ut, dealeren er like paranoid som deg der dere står på gata. Lat som du er tøff, men ikke vær direkte frekk. Er du heldig får du mer hjelp enn du strengt tatt trenger, har både fått for mye og tilbud om salg selv :P
Sist endret av Googæl; 13. mars 2010 kl. 00:58.