Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 25361
snakk om å være flink da...

jeg fikk til å brenne 89,13% nøyaktig med et spiralapparat en dag...
var og fikk målt det til en kompis som har godkjent apparat for testing av slike ting..
snakk om å være stolt da...
Sitat av kill_elo
er det noen som har instruksjoner til spiral apparat? tegninger å eventuelt handleliste?
Vis hele sitatet...
her!

"Vennligst forleng meldingen til minst 10 karakterer." done
Orket ikke lese igjennom alle postene, men så vidt jeg vet, kan man lage sats/vin whatever alkoholholdige drikker man vil helt lovlig, det er selve destileringen som er ulovlig, altså å produsere sprit. Man kan ikke få sats/vin hørere enn rundt ca 14-20% avhengi av gjæren (som dør ved en viss alkoholprosent) og flaks.

Forbeholder meg mot feil :P
▼ ... noen uker senere ... ▼
noen som hvet om en butikk eller side som selger sånn vanndestilerings apparat?
http://www.friendlyscripts.com/multistill/default.asp
Här kan Du beställa destillationsapparaten EasyStill för leverans till hela världen (utom Sverige). Observera att denna apparat kan destillera alkohol, essential oils och det mesta. Den är ombyggd med utökad separation och kylkapacitet, varianten för bara vatten fungerar inte till alkohol.
Vis hele sitatet...
Edit: en link til: http://www.friendlyscripts.com/multistill/default.asp
Sist endret av Grimdoc; 11. juni 2007 kl. 16:45.
har vært der men er så dyrt ingen andre sider eller butikker i notge som selger det?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av andreas11
har vært der men er så dyrt ingen andre sider eller butikker i notge som selger det?
Vis hele sitatet...
Destilleringsapparat er ulovlig i norge. 295$ er uansett ikkje meir enn 1800,-.
Sitat av vidarlo
Destilleringsapparat er ulovlig i norge.
Vis hele sitatet...
Please give source.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Her fant jeg følgende:
I følge norsk lov er det og ulovlig å destillere sprit hjemme.
Vis hele sitatet...
Paragrafen i lovverket fant jeg ikke i det raske søket mitt.
Det er lov å ha destilleringsapparat, men ikke å destillere alkohol. Det er lov å destillere f.eks. vann.
ja det er lov og destilere vann, men det er jo ikke noe poeng og ha et detilasjonsapparat av større skala. Ingen har et spsielt behov for det i et normalt norsk hjem, det er bare og gå på esso og kjøpe batterivann. Jeg tror nok at politiet vil se på det med skepsis hvis de finner et apparat og du sier at du bare skal destilere vann.
Sitat av holabola
Det er lov å ha destilleringsapparat, men ikke å destillere alkohol. Det er lov å destillere f.eks. vann.
Vis hele sitatet...
Akkurat. Var dette jeg ville fram til
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det ingen som har en oppskrift på en litt mer sofistikert drikk med mindre alkohol som foreksempel vin?
Sitat av gud_er_død
Er det ingen som har en oppskrift på en litt mer sofistikert drikk med mindre alkohol som foreksempel vin?
Vis hele sitatet...
Gå på europris og kjøp ett vin sett, koster 300 kr eller noe sånt
Var hjemme til bestemor å sulla på låven da jeg fant 2 HB apparat, fikk overtalt hu til å la meg lage litt, laga sats med tørr gjær, sukker å vann.. sto i 16 dager med litt omrøring en gang iblant.. Etter brenninga så lo jeg det luftes i ca. 1 halv dag målte og det var 92%
Sitat av Red-Bull
Ond^Sofa: nææ det skal godt gjøres å få 96% på et hjemmeaparat, du må ha et skikelig aparat med temperatur regulering osv for å få den så høy
Vis hele sitatet...
Du må lete lenge for å finne under 90% der hvor jeg kommer fra
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hvordan kan folk vite hvor mange prosent spriten er?
Sitat av TyveN
Hvordan kan folk vite hvor mange prosent spriten er?
Vis hele sitatet...
Har du hørt om alkoholmåler? Finnes til vin og sprit(tettheten er forskjellig).


Anbefaler vinsettet på europris, alt står der. Jeg har 2 tanker kjørende konstant, pleier å ligge på rundt 16-20 %, til personlig forbruk
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har en sputnik, men mangler spann...vet noen hvor jeg kan få tak i det??
På forhånd takk
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av loffliff Vis innlegg
Jeg har lest en del om plastbrenneren og vurderer å lage meg en slik en.

Noen av dere som har erfaringer fra den ?

Har hørt litt rykter om at plastbrenner spriten ikke blir bra. Stemmer dette ?
Vis hele sitatet...
den blir kjempe messig med de rigtige ingrediensene og rensing men blir maks en 45% men smaker supert og blir fryktelig full av den kjører dette selv og folk er hel ville etter den
Sitat av Bang_Master Vis innlegg
Har et spørsmål om plastbrenneren versjon: http://www.kjeltring.com/mambo/downl...tbrannaren.pdf
er det ikke sånn at etanol fordamper ved 78grader og oppover eller noe sånt ? hvordan får du sprit (ymse slag ? 40% kansje) av 45-50 grader ??
hvordan bortforklarer du at du skal ha en dyppvarmer som går til 50 grader ? Takker for seriøse svar

BINGO: http://vinogbar.no/product_info.php?products_id=569
perfekt ?

og for å skjule lukten mens du brenner går det an å bruke gjærlås ? og kan du rense spriten med vanlig trekull ??
Vis hele sitatet...
Kokepunktet på etanol er på 78 grader, men fordamper før det
Vannet koker ved 100grader, men du har vell selv sett at det fordamper før det? Hvordan ville ellers snøen kommet bort?

Hvordan smaker sats hvis du bare tar det igjennom kullfilter?
Sist endret av NokErNok; 22. november 2008 kl. 14:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Do not resuscitate.