Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1202
hallo hva syntes dere om designe på denne siden jeg lagde for 3 dager siden, og hva burde jeg forbedre?

http://manufacture-bizard.mfbiz.com/
fett jeg digger det, men hva er det rare grønne alien greiene?
Sikker på at du ikke bare har laget headeren selv?
Så at det der er en " build a free website" side...
Grusomt og elendig er vel de to beste ordene jeg vil bruke til å beskrive dette. Fargene, skrifttypen, teksten, bildene, alt. Og setter vel mine tvil til at du har gjort alt dette selv.
Trådstarter
16 0
Jo noe av det er det, men har laget mesteparten selv
Jeg sier bare et ord: Flash.

Ikke bruk Flash til å lage nettsider. Flash kan være endel av et element på en side om nødvendig, men hele nettsiden skal IKKE være flash.
Dette er en nettside som enkelt kunne vært laget i HTML og CSS, noe som hadde gjort siden mye raskere og mindre irriterende. Som h*n over meg sier, hele sider i flash er ikke en bra ting. Greit nok at man har muligheter til å lage alt veldig fancy, men fancy blir ofte irriterende.

I tillegg var ikke drop-shadowen i headeren så bra, den var aaalt for stor. Jeg (personlig) ville ha byttet font, og hvertfall gjort siden bredere. 960 pixler er vel standard nå om dagen. Neders på siden er det noe tekst som ser relativt ustylet ut og lever tilsynelatende sitt eget liv.

Tips:
- Lær deg basic HTML (du trenger bare å kunne sette opp markupen i div-tags og linke til stylesheet)
- Lær deg CSS, det er dette du burde bruke til å designe selve siden
- Sjekk ut 960 grid system, dette er ganske genialt når det gjelder å line opp siden, for her er alt delt opp i kolonner sånn at man slipper å regne ut hvor brede elementer på siden skal være, hvor mye margin man skal legge på ting osv. Man koder fortsatt siden selv, men alt går mye fortere og mindre knirkefritt, den eneste forskjellen er at du har to stylesheets, hvor det ene styler siden og det andre liner opp siden.

HTML og CSS er to ganske greie programmerings-språk, og jeg klarte å lære meg det ganske greit på 2-3 dager.
hadde jeg ramlet inn på denne siden tilfeldig ville jeg raskt scannet pcn for virus etterpå.
Dette har du ikke laget selv. Ser godt på kilde-koden at dette er fra et template.
Template eller ikke, så er det han som har valgt hvordan hans side skal se ut.

Siden ser grei ut den. Mellomrommet mellom tabellene hvor nyheter og "for joining the clan" er feil.
"For joining the clan" ligger noen pixler over "nyheter", og ligger alt for nært. prøv å se om du får fikset på dette.
og sponsor greierne må du prøve å skifte farge på. blå skrift fungerer IKKE på den grå bakgrunnen.

Det er kun webpage nerds som bryr seg om det er templates eller om sida er skrevet selv,
og det er ikke poenget. Poenget er en catchy side hvor interesserte kan finne informasjonen de leter etter på.

Om du har mulighet til å fikse disse små tingene vil øyet "hvile" mye bedre på sida, og den vil da automatisk
bli mer interessant.
rød og blå skrift? ser ut som en ebay annonse. not good!
Det som er gjort i flash kunne likegreit vært med markup og styles. Hvorfor du bruker flash skjønner jeg ikke.
Fargevalget er dårlig og grelt. Jeg regner med at inntektene du får på reklamen din neppe er verdt noe i forhold til en reklamefri side.
Det er alt for mage unødvendige elementer. En besøksteller? Om ikke det verste er at den er unødvendig, så kan den nok også bidra til å skremme folk. Ingen er interessert i en side met et par besøkende når de blir opplyst om noe de egentlig ikke vil vite.
Javascript fucker opp historie-navigeringen i nettleseren min
Fontvalget er dårlig. Teksten er vanskelig å lese
I det hele er det dårlig flyt i oppbygging av siden, og det ser halveis ut
Det som er aller mest irriterende med siden er at den engelske oversettelsen følger rett etter den norske teksten. La heller folk velge om hele siden skal være engelsk ELLER norsk, ikke begge samtidig.

Ellers synes siden din er helt grei, bortsett fra fargevalget, reklamen, designet og at den er laget i flash. I tillegg tror jeg folk kommer til å glemme URL-en din med en gang. http://manufacture-bizard.mfbiz.com/ er ikke enkelt å huske på.
Har ikke så mye peiling, men når jeg surfet siden med NoScript installert, så såg den ... sær ut. Når jeg sjekket de forskjellige linkene, ble alle bilder også linket til. Er det virkelig nødvendig å linke til hvert bilde på bildet?