Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 5259
Drastisk overskrift, men blir så jævla irritert over at de har fjernet muligheten for å ha cam på UTEN å se den andre personens cam, eller omvendt. Før hadde man "Vis webcamera" hvor man kunne vise den ene personens cam uten lyd, nå har man BARE "Videosamtale" hvor begge er nødt å ha cam på i tillegg til lyd.

Og tror du de greier å fikse det på neste Msn-versjonen? NEI. På den aller nyeste Windows Live Essentials er man fortsatt stuck med dette problemet.

Jeg vil ha tilbake den gamle MSN med gamle innstillinger hvor jeg SELV kan bestemme om jeg vil ha på cam når motparten har på cam.

Noen smarte vesener der ute som har en løsning? Alt av de tipsene som står i eldre tråder funker rett og slett ikke. Laster jeg ned en gamlere versjon, får jeg bare beskjed om å laste ned en nyere versjon for at msn skal fungere.
Akuratt web cam greia her jeg ikke merka enda, men er generelt skuffa over hvor altfor enorm upgrade av MSN dette var. Alt for stort og fancy. MSN skal bare være en liten godsak man her ved siden av alt annet.

Dette ble too much!
Sist endret av Source; 1. oktober 2010 kl. 21:34.
Last ned en versjon av tidligere MSN som allerede er installert, det jeg gjorde, funka fjell.

Ellers har du mange forskjellige MSN-klienter som f.eks aMSN / Pidgin etc. Dette klarer du å google deg fram til selv, men anbefaler aMSN.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Hvilken versjon er det snakk om?
http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10041053

Er den det er snakk om.

Jeg er en pirkete person, og når jeg ikke kan få ha profilbilde på aMsn, suger det..

Du som sier at du lastet ned en gammel versjon. Jeg vil gjerne se hvilken versjon du lastet ned, for alle de jeg har prøvd har bedt meg om å laste ned nyeste versjon for at msn skal fungere.
Sist endret av Twistz; 1. oktober 2010 kl. 21:43.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Lasted ned nå, men dette var bare helt på jordet...

Det som er mest irriterende for min del er at kontaklisten (det er vel ikke det engang lenger) er så utrolig stor, med nettleser å gigantiske ads og jeg vet ikke hva. Skulle teste video-funksjonen men jeg har ennå ikke klart å finne ut hvordan man starter en videosamtale.

Noen som vet om jeg kan fjerne hele facebook/msn greia å få vanlig kontakliste?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Altså folkens, MSN er bare en IM klient, du kan bruke et hvilket som helst annet program som fungerer som messenger så enkelt som bare det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Compari...ients#Features

Selv bruker jeg pigdin fordi den har IRC, IM og der meste annet i samme vindu.

Bottom line: Har ikke Windows Live den rette Webcam støtten, finn en klient som har.
Sist endret av Sio; 1. oktober 2010 kl. 22:27.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Beklager "spam" men er det noen som vet om en sikker link til 2010 versjonen? Finner ingen steder, alle linker bare til den offisielle siden.
Sist endret av lex123; 1. oktober 2010 kl. 22:40.
Selv likte jeg MSN før de langnesehårede Windows Live stakk nesa inn i spillet. Der syns jeg MSN ble fucked. Alt er annerledes, og egentlig bare mongo.
aMSN er en haugevis bedre klient med mye mer funksjonalitet enn det den standard Microsoftklienten kan drømme om, i tillegg slipper man reklame og eventuelle "msn"virus.
Fant ikke linken til den allerede ferdige installerte MSN'en, men prøv å følg rådet til HerCurleS i denne tråden.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Live Messenger begynner å ta samme retning som ICQ og ACDSee gjorde. Og forøvrig alle andre minimalistiske program har en tendens til å gjøre.
Sitat av lex123 Vis innlegg
Lasted ned nå, men dette var bare helt på jordet...

Det som er mest irriterende for min del er at kontaklisten (det er vel ikke det engang lenger) er så utrolig stor, med nettleser å gigantiske ads og jeg vet ikke hva. Skulle teste video-funksjonen men jeg har ennå ikke klart å finne ut hvordan man starter en videosamtale.

Noen som vet om jeg kan fjerne hele facebook/msn greia å få vanlig kontakliste?
Vis hele sitatet...
Det er en knapp øverst til høyre som heter "bytt til kompaktvisning" den er plassert til høyre for inboksknappen, ble mye bedre etter jeg fant den
Løsningen i den andre tråden fungerte ikke.
Avinstaller alt som har med msn å gjøre.
Finn en gammel gammel ENGELSK msn, og så installer den og den ber deg oppdatere.

Når det har blitt gjort, skal man ha camstøtte i utgangspunktet.. Men i mange tilfeller fungerer det ikke, siden klienten til den andre ikke vil godta det.
Hvis man ikke ønsker å være tilkoblet facebook så trykker man nederst i msn ruta hvor det står "Koblet til". Da skal man komme inn på en internett side hvor det var en knapp som het "fjern facebook".

Gjør man det og bytter til kompakt løsning så begynner den å nærme seg det gamle.
Få spytte inn en enda irriterende ting, er ikke bare webcam som er fucked, men etter at jeg fikk den nye msn så er det kun 70% av det jeg skriver som mottaker faktisk får.
trillion er et bra alternativ til msn da;P
http://www.9down.com/Windows-Live-Me...89-726-199992/

her er det folkens! build 14.0.8089.726. dette er den versjonen av msn som alle brukte før "den elendige" nye versjonen kom. Webcam og alt fungerer fint. problemet er bare at jeg ikke klarte å finne norsk versjon av denne builden.
Finnes det en side som har oversikt over hvilke klienter som støtter messenger protokollen?

Dette er en fin liste over IM klienter generelt.
Nye msn driten funka ikke for meg for fem flate øre, kunne ikke starte samtaler. Avinstallerte nå, installerer linken den gamle fra linken lenger oppi her. sier ifra om det funker.

Edit: Det funket som en drøm. Tusen takk, redda meg nå.
Sist endret av McVik; 2. oktober 2010 kl. 23:29.
For de som vil prøve noe nytt kan jeg anbefale Digsby. Den støtter Facebook Chat, Google Talk, Jabber og diverse andre protokoller i tillegg.
Sitat av resetmod91 Vis innlegg
http://www.9down.com/Windows-Live-Me...89-726-199992/

her er det folkens! build 14.0.8089.726. dette er den versjonen av msn som alle brukte før "den elendige" nye versjonen kom. Webcam og alt fungerer fint. problemet er bare at jeg ikke klarte å finne norsk versjon av denne builden.
Vis hele sitatet...
Takk. Funket utmerket.
Sitat av resetmod91 Vis innlegg
http://www.9down.com/Windows-Live-Me...89-726-199992/

her er det folkens! build 14.0.8089.726. dette er den versjonen av msn som alle brukte før "den elendige" nye versjonen kom. Webcam og alt fungerer fint. problemet er bare at jeg ikke klarte å finne norsk versjon av denne builden.
Vis hele sitatet...
Den var supberb! Tusen takk! One point to the gentleman!
For min del ble msn ødelagt for mange år siden!
Heldigvis fungerer eldre versjoner også greit. Jeg sluttet å oppdatere når de ga det en vista-look, ettersom de fancy greiene gjorde programmet betrakelig mye tregere. (5 sek for å åpne/lukke grupper f.eks.)
Og når Microsoft først har utviklet WinAPI, så virker de ganske idiotiske som ikke gidder å bruke det fullt ut i windows live messenger, fordi de heller vil ha fancy vista-grafikk.
Sitat av Chiisai Vis innlegg
For de som vil prøve noe nytt kan jeg anbefale Digsby. Den støtter Facebook Chat, Google Talk, Jabber og diverse andre protokoller i tillegg.
Vis hele sitatet...
Digsby er skamdårlig, har opplevd mange ganger at mottakeren ikke får det jeg skriver osv. Brukte det en liten periode, helt til jeg oppdaga det.
Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
For min del ble msn ødelagt for mange år siden!
Vis hele sitatet...
MSN hadde ein peak rundt 6.2 og litt opppver. Då var det fokus på å sende tekst og bilder kjapt og enkelt. Fra 7 har det prøvd å være noko det ikkje er. Altfor stort og masete, med reklame og "funksjoner".
jeg regner med att det fins 1000 klienter som jeg spørr om nå, men vil vite hvilken som er best

Jeg vil ha en klient som støtter hotmail kontoen min uten noe virrvarr og jeg vil ikke ha noe fancy i den, mulig profilbilde og en oversiktelig kontaktliste.

noen som vet om den som takler det best?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av waf Vis innlegg
Finnes det en side som har oversikt over hvilke klienter som støtter messenger protokollen?
Vis hele sitatet...
Hadde du bare lett bittelitte granne til hadde du kommet fram til samme side som jeg (:

jeg wikiet "Messenger protocol", kom til denne artikkelseksjonen, som har denne hovedartikkelen. Scrollet helt ned til Clients by protocol, og trykket på .NET Messenger Service. Under seksjonen software, og spesielt Third Party Clients finner du sikkert noe brukanes.

(At noen fortsatt i det hele tatt bruker offisiell klient, spesielt som medlemmer på nFF er utenfor min viten. Jeg brukte hesligheten i ca. to uker. Rakk ikke å bli påtvunget ny versjon med masse reklame engang. Men noen liker det vel. Enjoy.)
Jeg skjønner virkelig ikke at de gidder å gjøre MSN så sinnsykt bloated, fikk jo sjokk når jeg så hvordan nyeste versjonen så ut:
http://www.media.allerinternett.no/p...&ee=1285937871

Jeg bruker fremdeles live messenger 8.1 beta-versjonen, og er ganske sikker på at jeg blir å bruke den helt til microsoft ødelegger den med vilje. Da blir jeg nok nødt til å gå over til en custom klient...
det mest irriterende syns jeg er den jævla reklamen som er nederst i chat vinduet
Den tror jeg du kan fjerne med a-patch
Sitat av Invisible Elf Vis innlegg
Den tror jeg du kan fjerne med a-patch
Vis hele sitatet...
oh javel får sjekke det ut for uten den reklamen så har jeg ikke noe i mot msn bruker ikke det så masse at det gjør noe så
Likte den nye WLMen, jeg Spesielt Facebokk-chatten, da jeg bruker en ekstern skjerm kun til IM. Fanebasert chat er jo også et stort fremskritt, og endelig har de gjort pop-upsene enklere og mer kompakte. Dessuten kan jeg endelig velge å bare få varsel når favoritter logger på, og ikke resten av kontaktlisten min, som jeg igrunn aldri snakker med.
Men, selvfølgelig har det kommet mye dritt. Fullvisning er jo en av dem, for jeg bryr meg egentlig ikke en plass om hvem som har byttet profilbilde, eller oppdatert statusen sin. Det er dog en fin måte å finne ut hvem som har blokkert deg på, da den nyeste statusen deres i "høydepunkter" ikke er den samme som den som står ved siden av navnet deres i kontaktlisten.
Reklamen er jo fortsatt like irriterende, men nå går det iallefall an å krysse bort reklamen i samtalevinduet.. Det er også kul umulig å bare ha på webcam, og ikke mikrofon, eller at kun én av personene i samtalen har på webcam.
En annen meget bra ting er jo at alle heter hele navnet sitt og ikke "KaRi(L)oLA OMFGLOLWTFUSSR kOsElIg I gÅr, JEG elsker DERE jentene MINE!!!1!!!1eleventyone <333334463542" Det må være det beste med den WLM 2011
Jeg vet, jeg finner også dette utrolig irriterende at man kunn kan se begge sitt cam, ikke bare den ene.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av xfc-nate Vis innlegg
Jeg vet, jeg finner også dette utrolig irriterende at man kunn kan se begge sitt cam, ikke bare den ene.
Vis hele sitatet...
Hurra! ^^

Det ser ut til å være mange av dere, så dere kan starte en egen irritasjonsklubb! Å bruke tredjeparts klienter er jo bare stress, og alle vet jo at det eneste som er bedre enn å irritere seg over noe, er å være en av mange som irriterer seg over noe! Wuuuuuhuuu!
Jeg melder meg inn i irritasjonsklubben.
For noen versjoner siden så ble det enda mer irriterende å ha svakt fargesyn, ikonene ble oransje/grønne/orangegrønnrøde og andre fine farger. (det er vel delvis fikset ved at status står i parantes, men alt var bedre før)

Jeg skal herved ta en liten spinn i pidgin, og ser meg forhåpentligvis aldri tilbake.
Hmm, jeg synes egentlig at den nye MSN'en er helt okei. Eneste som irriterte meg var at jeg ikke fikk lastet den ned på Engelsk -___-
Jeg har blokkert Facebook og andre sosiale tjenester fra den, så det er fremdeles kun MSN
dere burde skaffe dere trillian, det er gratis og funker etter MIN mening bedre en msn
Lasta ned den nye Messengerklienten for noen minutter siden, makan til søppel skal du lete lenge etter.
Avinstallerte fort som fy og har nå heldigvis 2009 versjonen igjen og ikke 2011 versjonen.

2011 versjonen var jo helt fucka og uoversiktlig + at man ikke kunne bytte nick (wtf)!
Husker tiden da MSN 7.5 var avansert.. Det var tider det.
Sitat av webBIZ Vis innlegg
Husker tiden da MSN 7.5 var avansert.. Det var tider det.
Vis hele sitatet...
Tider som aldri vil bli glemt...
Første gangen jeg ser den nye MSN idag.

DEN SUGER!!!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Twistz Vis innlegg
Takk. Funket utmerket.
Vis hele sitatet...
Tar opp en gammel tråd.

Denne linken fungerer ikke lengre, men er det noen som fortsatt har den gamle versjonen?

Er jo helt latterlig det nye greierne. Må logge meg inn på mailen for å skifte nick på msn 0__x
http://www.youtube.com/watch?v=2uifkNgFFDI
Sist endret av Bobbacar; 30. april 2011 kl. 00:19.