Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3490
Hei!
Ble frastjålet min helt nye scooter for ca 3 uker siden. Politiet fant den igjen samme dag men det var skade på alt av låser så det måtte byttes.
Nå i dag når jeg kom ned til scooteren min var det noen som hadde prøvd og bryte opp låsen nok en gang uten hell.
Jeg har sånn skivebremslås så fremhjulet rikker seg jo ikke, ser ikke helt nytten av å forsøke å stjele den da men men. Er det noe jeg kan ta på låsen slik at en ikke kommer til denne elns? en lås utpå låsen elns^^

Ettersom jeg bor rett ved siden av en bensinstasjon som har videokameraer som peker så å si mot sykkelen min så ville det jo vere greit dersom politiet hadde giddet å sjekke disse å få fjernet drittsekken som prøver og stjele sykkelen min. Men ettersom dette er en lavprio sak så blir ikke dette gjort.
Tror nok at den eneste måten du kan sikre scooteren din helt, er bare å forsikre den. Scootere blir stjålet, og rattlås og skivebrems er nok de eneste sikringsmetodene du får tak i.

Så finnes det jo andre forebyggende tilltak, feks å parkere på steder hvor du vet at det er sikkert å parkere o.l.
på scooteren min bruker jeg også en kjetting og en FEIT hengelås. Dette bare for og si her skal du virkelig få jobbe hvis du vil stjele den, kanskje du burde prøve?
Denne her høres bra ut.
Tja kunne jo funke det, er det forresten noen forsikringer der du ikke har egenandel i det hele ved tyveri?
Kjøp alarm.
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Tenke seg den hodepinen hvis du ikke har flere batterier til kontrollen :S
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Tenke seg den hodepinen hvis du ikke har flere batterier til kontrollen :S
Vis hele sitatet...
DUUDUDUDUDUDU

Men beste er nok å låse den ja. Men mon tro om det fungerer å ta på sånn veldig sterk saus eller noe? Mener jeg så en post for en stund sia som linka mot dealextreme, som hadde en VELDIG sterk saus. Smør inn nesten hele og kun et sted som det ikke er det på.
Kjøp en lås med alarm til noe ala 1 000 kr.

Denne uler med ca. 90 / 100 db når den blir forsøkt åpnet
Det står også advarsler at den uler, så dette kan kanskje holde tyven unna!
Sitat av Curver Vis innlegg
DUUDUDUDUDUDU

Men beste er nok å låse den ja. Men mon tro om det fungerer å ta på sånn veldig sterk saus eller noe? Mener jeg så en post for en stund sia som linka mot dealextreme, som hadde en VELDIG sterk saus. Smør inn nesten hele og kun et sted som det ikke er det på.
Vis hele sitatet...
Saus??
Nå ble jeg sulten
Sitat av Curver Vis innlegg
DUUDUDUDUDUDU

Men beste er nok å låse den ja. Men mon tro om det fungerer å ta på sånn veldig sterk saus eller noe? Mener jeg så en post for en stund sia som linka mot dealextreme, som hadde en VELDIG sterk saus. Smør inn nesten hele og kun et sted som det ikke er det på.
Vis hele sitatet...
Og bli brent selv?, disse sausene fins på ebay. Selv små mengder vil gi deg røde utslett
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Kjøp en lås med alarm til noe ala 1 000 kr.

Denne uler med ca. 90 / 100 db når den blir forsøkt åpnet
Det står også advarsler at den uler, så dette kan kanskje holde tyven unna!
Vis hele sitatet...
Hvor får jeg kjøpt en slik lås? og kan den bare byttes ut mot den jeg allerede har?
for å være sikker på at ingen kjører av sted på den, kan du stenge bensinkranen etter bruk, og ta av plugghetten
Svigermors drøm
colabox's Avatar
Gjør som mr.bean, ta med deg rattet

Fra spøk til revolver: Kjøp deg en skivelås til 2000, noe som er mye bedre enn de donald skivelåsene som jeg tipper du bruker.

Kan sende link til den skikkelige hengelåsen senere om ønsket
De har jo ikke prøvd og bryte opp skivelåsen engang, de har bare ødelagt tenningen.
Noen som vet om sånn alarm er vanskelige og installere finner ala dette på ebay
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/REMOT...Q5fAccessories
Sitat av AdRaste Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Vedder på at jeg skal klare å tjuvkoble den hvis du installerer den selv
Har erfaring .. Men på egen moped, dont worry
i min moped periode brukte jeg alltid og ta av tennplugg-hetten når jeg gikk i fra den....
Bare sånn just in case tips fra meg
Du kan jo kjøpe en alarm som du kan koble på tenningslåsen og vil reagere på bevegelse http://www.speedoptions.no/index.php...oducts_id=1200
Sitat av Lophius piscato Vis innlegg
i min moped periode brukte jeg alltid og ta av tennplugg-hetten når jeg gikk i fra den....
Bare sånn just in case tips fra meg
Vis hele sitatet...
Lol, fynker vel det også x]
Sitat av RaiserTeos Vis innlegg
Du kan jo kjøpe en alarm som du kan koble på tenningslåsen og vil reagere på bevegelse http://www.speedoptions.no/index.php...oducts_id=1200
Vis hele sitatet...
Den på ebay er en ganske lik greie, var innom i en sjappe i dag og testet en av disse alarmene (kjøper samme modell på ebay)
Den var utrolig effektiv, hadde 5 forskjellige nivåer på hvor sensetiv den skulle vere. Testet den på standard som er nivå 3, da ga den utslag når jeg satte meg på sykkelen, rørte rattet og tok den av støtten. Veldig høy alarm og hele dritten blinker:P

Det er helt sikkert ikke noe problem å tjukoble en av disse alarmene, men du legger jo ikke akuratt merke til at det er alarm på den, dersom du skrur av dekselet så gir den også utslag ettersom den er festet på innsiden av det.

Og er det noe jeg tviler sterkt på så er det at en evt tyv ville blitt stående igjen for å deaktivere en alarm dersom den går av, tar sikkert minimum 3 min dersom du vet hvor alarmen ligger.