Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 10275
Hei , sitter og lurer på hvilken erfaringer dere har med dette?
Har hatt en mild en etter 4 dagers stuking , begynte å se striper og lys og kaldsvettet.
Jeg føler at det er for lite om dette på forumet og om noen vil dele sine erfaringer så hadde det vert supert

Siden det er mange som leser om rusmidler her på siden, så er det også viktig at folk blir informert og hvilken "ned" sider rusmidler har også .
Beklager vist det virker rotete , er skam trøtt og har jobbet noe ekstremt i det siste . Men har tenkt på å starte en sånn tråd lenge

Med vennlig hilsen
Painmaster
Ehm, det er ganske mange poster og tråder som innebærer nettop det med ned sidene til rusmidler. Les noen trip raporter.
Trådstarter
Hmm jeg fant ingenting da jeg søkte på dette, kunne du ha sendt en link ? er veldig interesert i å lære mer om det takk for svar
"En mild en"?????
Trådstarter
kan si det sånn som flere andre jeg har møtt har forklart det , selvfølgelig var det ikkje mild som i helt greit. Men mer som at det ikke var så gale som det kunne gått. Men lærte av den smellen og kommer ikke til å gå og stuke sånn igjen til jeg kubber. Et bra tips vist du opplever det er å ta 30-45 mg remeron . Funket bra på meg , blir avslappet og sovnet . Istedenfor å bli sittende våken igjennom hele seansen
Høres igrunnen ikke ut som du har hatt en psykotisk tilstand. Littegrann synsforstyrrelser og kaldsvetting er vel 'normalt' etter 4 døgn på 'an. Sikkert litt ubekvemt, men en psykose er så mye mer enn det..

Amfetaminpsykose

Metamfetamin - generell galskap og psykoser
Trådstarter
Er vell ikke akkurat psykose det hetter , men er iallefall det folk herundtom kaller det. Btw er faktisk psykotisk :P så jeg vet at det er stor forskjell selv om det kanskje ikke virket sånn .
Men takk for svar
Amfetmin pykose rapport

Amfetamin og hasj i 4 dager

Paranoy's tråd Psykoser og rusmisbruk

Verdt og nevne er også denne tråden Psykose rapport
Sist endret av Quetzalcoatl; 24. august 2010 kl. 18:30.
Tror du kan ta det med ro, har selv ingen erfaring med amfetamin, men har av andre årsaker vært våken i 4-5 døgn flere ganger og jeg får de samme symptomene som deg. Det med å se striper/lys og kaldsvette kan ha like mye med søvnmangel å gjøre som med amfetamin stuking.
Tja, vet ikke om det er en psykose jeg har opplevd men har 3 ganger opplevd det samme.

Først blir jeg rar, uvel på en måte.
Etterfulgt av att jeg blir iskald, uansett hvor varmt det er rundt meg så kjennes det ut som jeg bare blir kaldere og kaldere.
Så begynner jeg og skjelve, antar att det er pga. kroppen tror den fryser... først forsiktig, men ender alltid opp i noe som ligner ett anfall, hvor til slutt hele kroppen bare vibrerer intenst.

Etterhvert starter kroppen og bli veldig sliten, jeg slutter sakte men sikkert og skjelve, og ved dette tidspunktet har jeg alltid fått lagt meg ned en plass, så jeg sovner etterhvert.

Vært helt pigg når jeg våkner igjen alle 3 gangene.


Vil legge til att dette er en opplevelse jeg har hatt allerede første dagen etter en lengre hvileperiode, men har også hatt den lengre ut i en speed fylt uke.


Mistenker personlig om att det kanskje har noe med bakterier eller ureine elementer og gjøre, for har bare opplevd dette etter jeg begynte og skyte.
speeder du lenge blir du gal; angst, panikk, rå redsel. kan vare i mnd.
Er nok ikke noen psykose du har opplevd, som nevnt. Selvom man ikke nødvendigvis føler seg trøtt eller sliten etter noen døgn våken på peppern så er kroppen ekstremt utmattet og arbeider deretter. Du beskriver også her klassiske tegn på dehydrering, kroppen jobber mye raskere og trenger mye mer vann enn til vanlig, selv om du ikke er tørst så drikk! Klarer du å få i deg mat er det også bra, og er det vanskelig så få iallefall i deg sukker innimellom. Da holder god-følelsen litt lenger:P Du har vel hørt det før, men greit å få sagt
er ganske vanlig å se skygger ogsånn etter noen dager med stuking da... blir sånn etter 2 dager bare jeg..
Jeg har tatt amf en del ganger og må si jeg angrer like mye hver gang. Jeg tror jeg har fått psykoser ved et par anledninger. Husker spesielt godt en natt så skulle jeg begynne å skrive bok om mitt liv. Grein mens jeg holdt på. Fikk skrivd ca en A4 side før jeg tenkte "hva faen driver jeg med?" og krølla sammen arket.

Tidligere den natta hørte jeg en kompis som ropte navnet mitt på utsiden av vinduet. Jeg titta ut, det snødde som pokker og jeg så han ikke. Jeg gikk ned for å se ut døra, men så han heller ikke. Gikk opp for å ligge å stirre i taket igjen da jeg hørte han ropte på meg igjen. Skjønte det var innbilning tilslutt og han slutta å mase på meg.

Jeg pleier alltid å se lange skolopendere og tusenbein krabbe i taket. Jeg ser så sykt tydelig alle beina dems som bare klamrer seg fast mens de går bortover taket. En gang kunne jeg se en falle ned fra taket og ned på dyna mi, av refleks kasta jeg av meg dyna. Hendt også at jeg har begynt å snakke med meg selv før jeg må ta meg selv i nakken.

Nei, amf herper hjernen.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sist gang jeg tok speed, fikk jeg sansebedrag etter ca 1 døgn.

Det jeg opplevde var:

- Hvite striper og krusseduller.

- Gikk ikke å lese, bokstavene koblet seg fast i hverandre og smeltet sammen.

- Ting så ut til å bevege seg og så litt ut som plastikk som smeltet.

- Gjenstander så levende ut, for eksempel dørhåndtak, søppelbøtter osv...

- Bilder av ting kunne plutselig se ut som mennesker, og begynte å bevege på seg, dette på en sånn "fram-tilbake" "hakkete" måte...

- Ansikter på bilder, kunne begynne å ta en annen form eller se ut som de smeltet.

- Hørte hele tiden folk som snakket eller diskuterte, hørtes ut som ekko på en måte.

- Skygger så ut til å bli levende...


Ingenting av dette skremte meg.
MEN det som skremte meg, å fikk meg til å legge meg...
Var et bilde av ryggen til en person, denne personen snudde seg mer og mer. Til slutt så jeg ansiktet, å det skremte livskiten ut av meg!!!!
Vet ikke om jeg vil kalle det psykose men hvertfall ekstrem søvn mangel, hadde vært våken i 5-6 dager på makka. Skulle passe på et gammelt hus mens en kompis var borte. Han levnet en god del amfetamin til meg på kjøkkenbordet, som jeg fikk for meg var hvetemel enda jeg hadde tatt masse av det tidligere på dagen.

Fikk etterhvert en følelse av at noen følgte med meg. Gikk bort til stuevinduet for å se ut, første jeg tenker er "Hvorfor er jeg midt inni skogen? Hvorfor er det et fortau rett utafor vinduet?"(Var egentlig ikke i nærheten av noe skog og det var værtfall ikke noe fortau utenfor vinduet) snudde meg bort fra vinduet mot sofaen der lå det en haug med døde mennesker.
Fikk selvfølgelig panikk, sprang inn på kjøkkenet igjen og hentet en kjøkken stol som jeg satt midt i døråpninga mellom kjøkkenet å stua, følte at det var eneste plassen jeg var trygg i huset og der satt jeg helt til kompisen min kom tilbake(5-6 timer)

Sitter på mobilen, så unnskyld vist det ble litt rotete
Sist endret av Wrongdirection; 12. september 2013 kl. 21:39.
Sitat av jorhys Vis innlegg
Hei , sitter og lurer på hvilken erfaringer dere har med dette?
Har hatt en mild en etter 4 dagers stuking , begynte å se striper og lys og kaldsvettet.
Jeg føler at det er for lite om dette på forumet og om noen vil dele sine erfaringer så hadde det vert supert

Siden det er mange som leser om rusmidler her på siden, så er det også viktig at folk blir informert og hvilken "ned" sider rusmidler har også .
Beklager vist det virker rotete , er skam trøtt og har jobbet noe ekstremt i det siste . Men har tenkt på å starte en sånn tråd lenge

Med vennlig hilsen
Painmaster
Vis hele sitatet...

Man kan få svært alvorlige psykoser av amfetamin, hovedsakelig pga. søvnmangel så en burde begrense antall dager man skal holde på. Selv har jeg satt en grense på 2 dager, da jeg fikk en litt mindre kul opplevelse på 3 dagen.
Begynnte med at jeg hørte min tidligere samboer ringe politiet, og hadde planer om og kaste meg ut. Så i full panikk slang jeg noe klær med meg i vesken, løp ned til henne, hylte og kjeftet såpass at hun ble på gråten og forstod jo selvfølgelig ikke hva som foregikk, før jeg stormet ut og kjørte laaangt avgårde da jeg trodde politiet var etter meg. Så også en slags svart krøll komme mot meg, og skalv som bare det.. Sendte også et par flotte meldinger om hva jeg mente om henne, selv om alt hun hadde sagt bare var noe hodet mitt hadde funnet opp selv. Heldigvis ordnet det seg dagen derpå, men har venner det har gått mye verre med. De tørr ikke gå ut døra, knuser mobiler, sim-kort, klipper over internett og telefon ledninger etc. så ingen skal kunne finne de, da de er fullstendig overbevist over at noen skal ta dem.

I et tilfelle har to venner dratt postmannen inn og lurt på hva i helvete han lette etter i postkassen deres, trodd at nære venner planlegger og drepe de og noen tror de har hørt folk bli skutt i rommet vedsiden av.. Utrolig hva hjernen kan innbille seg, så vær forsiktig.

Sitat av Pareidolia Vis innlegg
Sist gang jeg tok speed, fikk jeg sansebedrag etter ca 1 døgn.

Det jeg opplevde var:

- Hvite striper og krusseduller.

- Gikk ikke å lese, bokstavene koblet seg fast i hverandre og smeltet sammen.

- Ting så ut til å bevege seg og så litt ut som plastikk som smeltet.

- Gjenstander så levende ut, for eksempel dørhåndtak, søppelbøtter osv...

- Bilder av ting kunne plutselig se ut som mennesker, og begynte å bevege på seg, dette på en sånn "fram-tilbake" "hakkete" måte...

- Ansikter på bilder, kunne begynne å ta en annen form eller se ut som de smeltet.

- Hørte hele tiden folk som snakket eller diskuterte, hørtes ut som ekko på en måte.

- Skygger så ut til å bli levende...


Ingenting av dette skremte meg.
MEN det som skremte meg, å fikk meg til å legge meg...
Var et bilde av ryggen til en person, denne personen snudde seg mer og mer. Til slutt så jeg ansiktet, å det skremte livskiten ut av meg!!!!
Vis hele sitatet...

Kjenner til disse krussedullene og ting som ser levende ut, men det er nesten bare litt morsomt. Har sett løv forvandle seg til små kaniner som løper i veien.. Stemmene som kan være skummle, hvis man begynner og virkelig høre etter! Beste løsningen er høy musikk, skru av hjernen litt og bare synge med. Aldri slitt med det etter at jeg skrur på musikk så fort de dukker opp, de få gangene jeg opplever det nå.

Men det siste du nevner her høres fælt ut, tror de fleste hadde blitt skremt av dette. Høres ut som det er tatt rett ut av en skrekkfilm. Og er dette etter 1 døgn burde du kanskje holde deg unna, utrolig hvor forskjellig folk håndterer speed, går så mye på psyken.
Var verre enn en skrekkfilm jeg noen gang har sett, og jeg har sett mange skrekkfilmer...
Har ALDRI blitt skremt av en skrekkfilm heller, det sier litt...

Nå er det ikke bare amf jeg har sett ting på da, hasj også. Det endte med synsforstyrrelser i 3 år, opplever synsforstyrrelser fortsatt. Men i veldig liten grad.
Ser ansikter i mønstre og gjenstander, derfor jeg kaller meg "Pareidolia"....
Sitat av Pareidolia Vis innlegg
Var verre enn en skrekkfilm jeg noen gang har sett, og jeg har sett mange skrekkfilmer...
Har ALDRI blitt skremt av en skrekkfilm heller, det sier litt...

Nå er det ikke bare amf jeg har sett ting på da, hasj også. Det endte med synsforstyrrelser i 3 år, opplever synsforstyrrelser fortsatt. Men i veldig liten grad.
Ser ansikter i mønstre og gjenstander, derfor jeg kaller meg "Pareidolia"....
Vis hele sitatet...
Noe mer skremmende å se slikt i virkeligheten enn på film ja.. huff!
Hadde krøpet under dyna og blitt der.. Blir jo livredd bare av film, faktisk ikke usannsynlig at jeg hadde fått hjertestans hadde noe liknende skjedd meg.
Sitat av wopah Vis innlegg
Noe mer skremmende å se slikt i virkeligheten enn på film ja.. huff!
Hadde krøpet under dyna og blitt der.. Blir jo livredd bare av film, faktisk ikke usannsynlig at jeg hadde fått hjertestans hadde noe liknende skjedd meg.
Vis hele sitatet...
Vanskelig å forklare, men har aldri sett noe så sykt før...

Snudde seg mer og mer, på en hakkete måte "at og fram". Til slutt ser jeg et kritt hvit ansikt, som hadde svart gammelt hår, som så meg rett i øynene...
Aldri om jeg tar amf igjen!
Det er det sykeste jeg har sett, får ikke det synet ut av hue og blir dårlig av bare tanken på det...
Så ut som en demon eller noe, var ihvertfall ikke menneskelig!...

Måtte hive i meg 8 av de sterkeste sovetablettene jeg vet om, for å få sove etterpå :-/
Sist endret av Pareidolia; 13. september 2013 kl. 04:18. Grunn: glemte noe
Sitat av Pareidolia Vis innlegg
Vanskelig å forklare, men har aldri sett noe så sykt før...

Snudde seg mer og mer, på en hakkete måte "at og fram". Til slutt ser jeg et kritt hvit ansikt, som hadde svart gammelt hår, som så meg rett i øynene...
Aldri om jeg tar amf igjen!
Det er det sykeste jeg har sett, får ikke det synet ut av hue og blir dårlig av bare tanken på det...
Så ut som en demon eller noe, var ihvertfall ikke menneskelig!...
Vis hele sitatet...
Grøss, det må ha vært helt grusomt, hørtes litt "The Grudge" aktig ut! Mistenker noe slikt hadde tatt knekken på meg. Men var dette etter kun 1 natt altså?
Sist endret av wopah; 13. september 2013 kl. 04:19.
Sitat av wopah Vis innlegg
Grøss, det må ha vært helt grusomt, hørtes litt "The Grudge" aktig ut! Mistenker noe slikt hadde tatt knekken på meg. Men var dette etter kun 1 natt altså?
Vis hele sitatet...
Ja, men er ikke bare på speed. Jeg får synsforstyrrelser på hasj også :-/
Men blir visst helt ekstremt på speed...

Tok helt av, når jeg fikk Zyprexia av en lege for 2 år siden også.
Plutselig så jeg fullt av ansikter i tapeten osv... -_-'
Sitat av Pareidolia Vis innlegg
Ja, men er ikke bare på speed. Jeg får synsforstyrrelser på hasj også :-/
Men blir visst helt ekstremt på speed...

Tok helt av, når jeg fikk Zyprexia av en lege for 2 år siden også.
Plutselig så jeg fullt av ansikter i tapeten osv... -_-'
Vis hele sitatet...
Da ville jeg holdt meg unna, slike ting pleier ikke akkurat bli bedre ved at en fortsetter å ta det, går heller gjerne i motsatt retning..