Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3703
Er for tiden i Sverige og trenger ny telefon.

Dersom jeg kjöper en telefon på komplett.se foreks, som ikke er operatörlåst eller noe sånnt, kan jeg bruke mitt Norske simkort i denne?

Noen som vet?
Prövde og google litt uten og få noe särlig med svar.
Såklart, finnes ikke egne svenske simkort for svenskIMPORTERTE mobiler..
Tror da det skulle gå bra, så lenge den ikke er låst til et svenskt abonnement. Butikken kjøper jo fra utlandet, og deretter kan de velge å låse den eller ikke. Du kan liksom kjøpe en mobil fra Kina om det så er, så lenge den ikke er bundet til noe.
Sitat av Heisenberg1 Vis innlegg
Tror da det skulle gå bra, så lenge den ikke er låst til et svenskt abonnement. Butikken kjøper jo fra utlandet, og deretter kan de velge å låse den eller ikke. Du kan liksom kjøpe en mobil fra Kina om det så er, så lenge den ikke er bundet til noe.
Vis hele sitatet...
Både ja og nei De bruker en noen standarder der som ikke er støttet i norge, men selvfølgelig vil mesteparten av de som shipper utenlands ha den "riktige" typen da.
Sitat av Picard Vis innlegg
Både ja og nei De bruker en noen standarder der som ikke er støttet i norge, men selvfølgelig vil mesteparten av de som shipper utenlands ha den "riktige" typen da.
Vis hele sitatet...
Hva mener du?

I Sverige bruker TeliaSonera for det meste 900 Mhz og bygger også på 800 MHz. Dette er det samme som vi bruker i Norge. Datafrekvensene i begge landene er også støttet av mobiltelefoner som shippes til Norden.
Beklager, skulle spesifisert at jeg svarte til innlegget om Kina.
Null stress, jeg bruker selv et norsk simkort i en telefon som er kjøpt i sverige.
Anime FTW
29 4
Bor i Sverige/Norge (i perioder) og har svensk telefon med norsk simkort (Bruker Tele2) da de har inkl bruk som gjelder både Sverige og Norge