Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1520
Har kanskje tenkt til å starte med hasj, hva burde jeg vite før jeg kaster meg inn i ''hasj verden''
Tenkt til å starte med hasj..? Dyrke? Selge? Kjøpe? Røyke? Er det noe du har tenkt til å drive med på full tid eller en gang i ny og ne eller hva..? Kanskje du burde vente?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Egentlig trenger du ikke vite noe.. Selvfølgelig finnes det masse 'tips&triks', men det finner du i forumet her.. f.eks Den store bong tråden og det er en hel del andre tråder med folks forskjellige preferanser når det kommer til å mekke hasj osv..
Det at du i hele tatt ordlegger deg på den måten tyder på at du ikke helt hva du driver med. Så jeg anbefaler deg til å være forsiktig før du prøver hasj, for en person med lite viljestyrke så er det her et "gateway drug" som du hører så mye om når det kommer til anti-propaganda.
Skal ikke nekte deg å prøve, men at du faktisk vil begynne høres for min del ganske rart. Hvorfor vil du begynne?
Helt greit å prøve det et par ganger, det har aldri skadet noen, men som sagt, du bør være forsiktig med hva du putter i deg hvis du ikke er klar over konsekvensene!
Må si meg uenig i gateway teorien din. Vil si at de som faktisk ender opp som tunge narkomane har "større" grunner enn at de ikke visste noe om hasj før de prøvde.

Jeg vil anbefale deg å snakke med noen som har prøvd det, hvis du kjenner noen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Tobb
Må si meg uenig i gateway teorien din. Vil si at de som faktisk ender opp som tunge narkomane har "større" grunner enn at de ikke visste noe om hasj før de prøvde.
Vis hele sitatet...
Han mente ikke at grunnen var at de ikke visste om hasj, men lettpåvirkelige usikre folk, er oftest de som velger å trappe opp når det gjelder rusmiddler.
Dette er det jeg selv har observert igjennom 6-7 år i det såkalte 'rusmiljøet'
Jeg sier ikke at trådstarter passer den profilen, og vil ikke moralisere her, men har du ikke viljestyrke når det gjelder andre ting (f.eks struktur og rammer i dagliglivet som du holder) så er det lett å skli ut.

Men som de fleste lærer igjennom livet: Uansett hva jeg eller hvem som helst andre her sier, så lærer man alltid best den harde veien: Av egen erfaring,
Tobb: vel, så vil jeg påstå at de som ender opp som narkomane har en ganske svak psyke da de tyr til rusmidler istedet for å konfrontere problemene.
Vil også tro det var derfor han kom hit å spurte, i og med at det er en del her som har prøvd det.
Personlig så har jeg drevet med hasj i over 5år, og vil påstå at det finnes en del negative effekter også, men det kommer helt an på personen som røyker det. Noen kan kontrollere det uten noe som helst problem, mens enkelte andre ikke er i stand til å takle det som skjer. Noe som kan skje av mange grunner (ustabil/svak psyke, tidligere traumer, dårlige forhold til enkelte personer), som kommer til å bli forsterket VELDIG under de første gangene man røyker. Så jeg sier igjen, er du usikker på deg selv og dine valg (noe den første post'en her viser) så anbefaler jeg og holde deg unna, jeg er sikker på at du kan finne noe mye mer fornuftig og gjøre istedet!
Når du finner på å spørre her på freakforum hva du burde forvente av hasjens verden, så tipper jeg at dette ikke er noe du skal drive med fast, altså daglig spliffing..

Hvordan du kommer inn i miljøet er selvfølgelig helt individuelt,
men de aller fleste startet med at noen venner av deg fikk tak i noe/har brukt stoffet en stund, og du var villig til å teste ett trek, eller kanskje to..?

Men hva du burde forvente av hasj miljøet er ikke stort egentlig, deilig å ta seg en jonas i ny og ne, slik jeg ser det, personlig røyker jeg ikke mye oftere en par ganger i månden, og da er det mye for meg, det du kan forvente deg er ikke slikt du ser på film, slik som pushere som kommer på døra di å knuser kneskåla dine fordi du ikke betalte for stashet du kjøpte på krita for ei uke sia, værtfall ikke vis du alltid husker på å betale kontant ...

Du kan alltids bruke den søte lille søkemotoren som kalles for google, eller den andre, ikke fult så søte, men dog nyttige søkemotoren vi har her på forumet, men husk, for all del, en god del mot-propaganda er sterkt overdrevet, det er da min mening, men vil, for all del ikke få deg til å tro at hasj er helt ufarlig, mens alkoholen er din store fiende, tvert imot, hasj ER skadelig... men ikke nødvendigvis i så stor grad som mye annet.. !
Står en del nyttig i denne tråden:
http://www.freakforum.nu/forum/showt...ight=gang+hasj

Lagde den før eg skulle prøve hasj for første gang.
Det finnes vannvittig mye info på www.norcan.org
ok, takk for alle svarene!
Mener at du skal VILLE å beggyne, du skal ikke behøve spørre, når du har fått nokk informasjon i forhold til hasjen til at du brenner skikkelig for å prøve, da er du klar. Du prøver ikke noe du ikke vet noenting om eller er sikker på om du skal beggyne.