Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1678
Satt med noen kompiser i helga, skulle spise fleinsopp.. der lå ei ekkel smørje på bordet.. Flein som hadde ligget i vann, så lagt på avispapir og ikke tørket helt.
Vi fikk putta dritten som stinka verre enn ***** i trynet men fikk så si 0 effekt. Har spist flein før, det lukta, smakte eller gidde samme effekt. Eller det var en liten virkning vi fikk, alle ble dritt slappe og klarte ikke å fokusere litt på det vi så på. hm noen som har noen ideer om hvorfor dritten ikke funka?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Fordi de myglet og stoffene ble nedbrutt før dere spiste de.

Hvorfor har de ligget i vann?. Høres bare teit ut.

lagt masse sopp i lag på avispapiret?. De må ligge med noen centimeter's mellomrom mellom hver sopp for att de skal klare å tørke og etter 2 dager var de forsatt ikke helt tørre de jeg spiste for 2 uker siden. Men de funka MEGET bra :-P. Første gang dere skal prøve å spise flein?. Tørk dem bedre og spis mellom 35-50 stk hver. Funker garantert.

Eller spis dem ferske/lage te av dem.

Vil også si max 20-30 sopp per avis papir. Sist år så råtnet fleinen min pga av for mange samlet
Sist endret av Alphanio; 9. oktober 2006 kl. 13:47.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hvor mange spiste dere hver?

Og som alphanio sier: Hvorfor lå de i vann?
Å spise sopp som er delvis råtten er en særdeles dårlig ide, du spiser ikke råtnet kjøtt vel?
haha , det må dere ikke spørr meg om, bare jeg som hadde spist sopp før blandt de jeg var med som skulle spise. Han "dealern" de kjøpte soppen av hadde lagt den i vann, jeg fatta fint lite av det jeg også, så skulle en av disse idiotene prøve å tørke det, så hadde smellt en grisete haug med noe som ikke ligna på annet enn dritt på avispapiret :P Aner ikke hvor mange sopp det var, med tanke på at han hadde fingra med drittet og allt var knødd og ødelagt. Mer vet ikke jeg.. Jeg bare stappa dritte i tryne å ba til høyere makter om at dritte skulle virke :P

Var en bommtur uten like :P ikke som gangen før da jeg spiste sopp det var noen fine og lange timer
Jeg vil gjette på at dealeren har ødelagt soppen, for å skjule at det ikke er flein. Kansje han har funnet noen random sopp, og selger det som flein. Det vil forklare hvorfor dere ikke fikk noe effekt ivertfall. Det var rimelig smart å spise sopp dere ikke hadde peiling på hva var ivertfall. Soppgift trenger ikke å slå ut før etter et par uker, så det er jo ikke umulig dere er forgifta.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det kan jo også være at det er blitt kokt te eller noe på den og at dere har fått det som ble igjen
Uansett er det vel best å spørre den som solgre greiene om du er nysgjerrig, da ingen her kan si nøyaktig hva det var eller hvorfor det ikke fungerte.
Slafsen's Avatar
Trådstarter
temmelig sikker på at det var flein ass =) så håper jeg er ferdig med "forgifningen" trudde jeg sku dø i går, hadde så utrolig vondt i magen :O
tura første gang nå i ferien... spiste 40-50 stk og det funka som faen det.. hadde tørka alle spredd utover folie i vinduet dagen før.... Var veldig posetivt overasket etter første turen he he var absolutt verdt all plukkinga:P he he he
▼ ... over en uke senere ... ▼
hei.. kan tenke meg at soppen rett å slett var råtten av fuktighet.Når man tørker flein,noe man må gjøre for å oppbevare den,må man være kjempe nøye med at soppen ligger enkeltvis å ikke i lag på lag klaser.Soppen må tørkes på plast ikke papir.
Sitat av mrs El-Diablo
Soppen må tørkes på plast ikke papir.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke på papir?
Hei!Er ikke 100% sikker,men mener at jeg har lest en plass at psilocubine er en av forsvarsmekanismen som beskytter selve soppen mot andre infeksjoner eller mugg.Hvis soppen var halvrotten så ville jo muggen som er en del av prossesen bryte ned psilocubinet så fort infeksjonen har fått overtaket.

Sørg for at soppen er tørrket orndtlig.Jeg bruker å la den ligge til tørk i 2 dager i romtemp før jeg forsegler dem på glass.Oppbevar dem litt kjølig og mørkt.Husk at blir det for kaldt kan det bli kondens som fører til fukt og videre til råte.

Lykke til neste gang