Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 4621
Sitat av fightboy
kan man lag skakkao av/med pot?
Vis hele sitatet...

Nope, passer bedre som pizzakrydder!
Her finner du mye gøy http://www.everyonedoesit.co.uk/cann...abis/index.cfm

Personlig kan jeg anbefale å kjøpe en sann 1,2,3 brownies eller hva det heter.. sann du blander vann og smeltet smør i. så tar du ca 10 g me god tjall, og smelter det lamed smøret obs! må steikes ei god stund lengre enn oppgitt på pakken! måtte steike vår i nesten 2 timer pga all oljen hehe. men skakk det ble vi!!!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av fightboy
kan man lag skakkao av/med pot?
Vis hele sitatet...
Ja det kan du. Pot kan brukes til akkurat de samme tingene som hasj, inklusivt kakasj, men fremgangsmåten blir antakeligvis litt annerledes... Man vil jo ikke ha masse blomster flytende rundt i kakaoen sin.
Jeg har ikke lest hele tråden, så vet ikke om dette er blitt sagt: Men det kan være du ikke trekker riktig. Jeg personlig røyker aldri sigaretter, hadde så vidt testa det i åttende klasse, og jeg hadde virkelig ikke teknikken inne de første gangene jeg røyka en joint med cannabis. Derfor fikk jeg heller ikke noe særlig rus, selv om jeg røyka ganske mye alle gangene. Ta derfor å trekk røyken inn i munnen, for så å trekke den ned i lungene - si for eksempel "hel" på innpust. Hold røyken nede så lenge du klarer. Ta et par trekk, hvis ikke du merker noe etter et par minutter, så røyk mer.

Men som sagt, vær forsiktig med nikotinen hvis ikke du har røyka noe særlig tobakk før! Å grønne, eller å spy etter å ha røyka hasj/pot, er noe du IKKE vil oppleve de første gangene! Alle smaker kjennes så uendelig mye bedre, inkludert ditt eget spy. Haha! Kjente både frokosten, middagsmaten, snacksen og kveldsmaten den gangen jeg spydde, for å si det sånn!
Sist endret av Robbie; 4. september 2006 kl. 22:52.
Har selv aldri fått halliser av hasj, får ikke så ekstrem rus, røyker en join for å koble helt av og chille, så det er bare fint =)

-Flein FTW -
Jeg hadde ikke klaget hvis jeg ikke fikk munchies,det kan bli dyrt i lengden...hehe
Sitat av KatarsiS
Har fått en fin ny hobby i å røyke litt hasj av og til, MEN, jeg synes ikke jeg får så sterk rus som forventet. Blir bare moderat sløv, ingen munchies, ingen halliser.
Hva kan være årsaken til dette? For lite tjall/for dårlig tjall, toleranse-grense?
Må sikkert bare bøtte på med tjall?
Har sittet sammen med flere da de har røyket det samme som jeg, og de fikk ganske sterke reaksjoner.

Det skal sies at jeg aldri har drukket meg skikkelig full, og aldri har vært borti andre rusmidler. Da skal vel toleransegrensen være ganske lav?
Vis hele sitatet...
Jeg har nå lest igjenom hele tråden, og var ikke helt sikker på hva jeg skulle ta quote fra, så det ble med den første posten.
Det er veldig mange ting som allerede har blitt nevnt, derfor er det kanskje ikke noe vits å gå nærmere inn på detalje om det.

Jeg legger merke til at du ikke har prøvd å røyke mer enn 3 ganger. Mange jeg kjenner fungerte det etter 1-3 gangen, og andre gjerne etter den femte gangen.
Jeg merket ikke noe rus etter å ha røykt 10-11 ganger.
Hva som kan gjøre det - vet jeg ikke. Jeg var med kamerater som også røykte det samme som jeg gjorde, og de ble skeve. Jeg hadde egentlig gitt opp hele hasj rusen, før den pluttselig kom sigende etter å ha røykt bonge og lum for nå 9 år siden.

Man kan spekulere i hvorfor og hvorfor ikke, jeg røykte selv sigaretter - så jeg hadde ingen sperrer for å trekke ned røyk.
Uansett, så har jeg lagt merke til mange "førstegangs" røykere - alikevel er litt "redd" for å trekke skikkelig ned.
Jeg forstår spenningen - og at det kanskje ikke er så lett å innhalere, ettersom hodet ofte kan gi beskjed om at *nå gjør jeg noe ulovlig* eller *shit, hva skjer etter dette?*.
Jeg tror at mye av grunnen til at det ikke funker på folk - er den spenningen som utvikler seg i hjerne-barken de første gangene man røyker.

En typisk "feil" er å være "kjip" med ditt eget mekk, og gni alt for lite hasj i, i forhold til tobakk. 1 gram med hasj er ikke til så mye mer enn 2 til 3 mekk.
For meg er 1 gram det samme som èn spliff (joint).
Ikke vær redd for å ta for mye i, dog det finnes begrensninger.

En annen feil kan også være selve metoden å mekke på.
Om du er usikker på mekke metoder, så tror jeg kanskje et søk på forumet kunne hjelpe.
Nå er det helt inviduelt hvordan mennesker mekker, og folk har ulike blandings forhold - så dette blir någet smak og behag.
Finn din egen måte, slik at du slipper å smake tobaks smaken, og alikevel ikke sitter igjen med en alt for stram hasjsmak.
Det gjelder bare å prøve å feile litt.

Slik jeg forstod deg - hadde du bare røykt joints. Ettersom du higer etter noe mer enn å bli halvsløv - ville jeg kanskje ha gått over til en pipe. Det finnes mange forskjellige piper, men jeg vil fraråde deg til å bruke en flaskebonge med sølvpapir.
Det smaker hy og helvete i tillegg til at det rett og slett ser ut og er nasty! (sett fra mitt syn)
Det er egentlig bare fantasien som setter en stopper for hvilket røyke utstyr man skal bruke.
Pipetrekk vil mest sannsynelig gi deg en mer intens rus - rett etter inntak, der om man røyker joint - vil man ofte føle at det kommer sigende.
Personling røyker jeg kun joints nå og har gjort det i over 2 år, men det er kun fordi jeg er møkklei av å røyke pipe og synest det smaker vondt rett og slett.

Vannpipe er ett godt eksempel på hva du kan lage - Faktisk med en 0,5L flaske og en bit av en hageslange, er det mulig å få en grei vannpipe som ikke er så altfor dårlig på smak.
Jeg anbefaller å sette en (tom) "dassrull" oppå flaske tuten og tape den fast, slik at du vil få plass til munnen nedi den.
Vannpipe vil gjøre at røyken blir mildere og jeg personling foretrekker vannpipe (ikke hjemme laget) når jeg skal røyke pipe, fordi man får ett spesielt kick av vannpipen, som man ellers ikke får ved bruk av andre piper..

Vet ikke hva mer jeg skal skrive..
Det har allerede vært mange gode forslag, og endel av det som jeg har skrevet har sikkert blitt skrevet tidligere. Men men..

Smoke and enjoy..

(håper du til syvende og sist vil gå tilbake til jointen, det er det som er kos'en)
Sist endret av spQ; 5. september 2006 kl. 13:26.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av selvmord
Jeg hadde ikke klaget hvis jeg ikke fikk munchies,det kan bli dyrt i lengden...hehe
Vis hele sitatet...
Haha, munchies er så teit Jeg endte opp med å spandere 2 kjekspakker, 2 skoleboller og 1,5L cola på en kar som ikke fikk nok å spise etter å ha røyka tjall.

Anyway, den "reneste" måten å røyka tjall på er vel vaporizer? Det er riktig nok litt mer avansert, men tror møkk hadde en fin guide til å mekke vaporizer av ei lyspære og en penn et sted Har også hørt at joint er av de mindre effektive måtene å røyke gall på. Men hey, litt mer avslappende å sitte med en joint i handa enn å sitte å stresse med å trekke bøtte eller røyke bong

Edit1: Og ja, prøv å holde røyken nede i lungene så lenge som mulig. Da gir du THCen mer tid til å trekke seg inn i lungene Lykke til!
Sist endret av thomasf; 5. september 2006 kl. 13:56.
Det er jo chill og sitte og kose seg med en digg bong å da
Tusen takk for alle svar.
Dere har jo vært hjelpsomheten selv.
Gå til innkjøp av pot, og røykt den rent i ei pipe Tre-fire skikkelige trekk er nok for meg i hvertfall!
Gidder ikke å lese alt som er skrevet, men har opplevd dette selv. Dette kommer nok av dårlig tjall, men prøv å lage deg en bøttebong, da blir du borte selv av dårlig hasj. Prøv også å bruke større mengder når du mekker...