Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1030
Hei. Jeg har et lite problem når jeg skater. Det er at griptapen gir meg skrubbsår overalt på hendene hele tiden... Så jeg lurer på om hva slags type hansker som egner seg best til skating. Helst noe bra tilmen billig penge. Jeg skater forresten street.
Hansker som sitter stramt til hånda. Og ikke alt for tjukke. Sjekk en sportsforhandler og spørr etter sykkelhanske
Billige arbeidshansker?
Arbeidshansker passer seg ikke med tanke på hvor tykke det det er
Jeg hadde gått til nærmeste sportbutikk og spurt etter sykkelhansker, men husk og spør etter langfingret (!)
Men hvorfor ikke bare teipe det du får skrubsår..?
Forty Six & 2
Snemannen's Avatar
Hva med et par kevlar hansker? Både kniv og kuttsikre som de skriver på siden. Kanskje litt i dyreste laget og ikke beregnet til skatere akkurat (198,-)men har prøvd et par slike selv og de har veldig god passform og holder i en evighet.
http://game-on.no/products/kevlar-hansker
Mecanix har gode hansker i forskjellige prisklasser: http://www.mechanix.com/search/all-gloves

Har selv brukt denne typen og vært fornøyd med de: http://www.freeridenorway.com/Site%2...20hansker.html

Edit: ser de koster 149; på whynot.no
Sitat av Antidote Vis innlegg
Arbeidshansker passer seg ikke med tanke på hvor tykke det det er
Jeg hadde gått til nærmeste sportbutikk og spurt etter sykkelhansker, men husk og spør etter langfingret (!)
Men hvorfor ikke bare teipe det du får skrubsår..?
Vis hele sitatet...
Ehem.. enkelte arbeidshansker er TYNNERE en sykkelhansker.

29,- på biltema..
Sist endret av Julenisse97; 17. juli 2012 kl. 22:42.
Står du på hendene når du skater ?
Jeg skjønner ikke hvordan i all verden du kan få skrubbsår på hendene av å skate
Sist endret av t_ben; 17. juli 2012 kl. 22:45.
Trådstarter
82 2
Sitat av t_ben Vis innlegg
Står du på hendene når du skater ?
Jeg skjønner ikke hvordan i all verden du kan få skrubbsår på hendene av å skate
Vis hele sitatet...
Får ikke akkurat skrubbsår på hele hånda altså...
Det er som regel tommelen det går utover...
Skjer når jeg skal ta en grip, bære brette og lignende. Faller også en del.
Griptapen er nesten som sandpapir liksom.
Dtphu0411; kan disse være noe for deg kanskje?
klarer du ike bære skateboardet uten og skrubbe deg tror jeg du retogslett bare får manne deg opp og la det bli skrubbsår, for detta trenger du

pro tip bær boardet i trucken så slipper du auau
Det første jeg tenkte på var vertfall mekaniker hansker, de er billige, noenlunde slitesterke om du kjøper noen i rundt 200kr prisklassen og i tillegg tettsittende og behagelige.

Du får de i et godt utvalg på Tess, eller bare å google "mekaniker hansker" så dukker det opp flere resultater (så ut som BSbildeler har er utvalg av slike hansker)
Bruk et par tynne fingerhansker! de gjør sikkert jobben.
Trådstarter
82 2
Har tenkt en god del på å kjøpe sykkelhansker.
De ser ihvertfall bedre ut enn mekaniker hansker som noen av dere foreslo...
Ser teit ut å gå rundt i byen og skate med mekaniker hansker...
Er det et godt valg tror dere? Eller ville slider hansker være tingen`?
Sist endret av dtphu0411; 17. juli 2012 kl. 23:28.
Huden blir stadig tykkere etterhvert som huden regelmessig slites, så tenker du litt frem i tid vil problemet være vekk av seg selv.

Ellers er det faktisk ikke så nøye med hvilke hansker du kjøper bare de ikke er for tynne, du får handle deg noen du liker Sykkelhansker er vel beregnet å tåle et fall, så de burde være gode nok.

Fant noen "stilrene" mekaniker hansker om du vil se at også de kan være anonyme: Acerbis hanske
Kjøpte noen jævli digge motorsykkelhansker på en mopedsjappe som jeg brukte når jeg syklet mye. Var også en del i bruk på longboardet, og funket utrolig bra. Var helt tynne saker, med liten gummigreie inni "hånda".

Ta deg en tur innom en motorbutikk, og se hva de har!