Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2246
Noen som kan si meg åssen man lader kontantkortet sitt med visa?
Over nett, eller mobil!
Takker for svar
Telenor eller Netcom eller noen andre aktører?
Har 2 mobiler, en med telenor og en med netcom
skal fylle på begge!
Da er det faktisk ikke verre enn å gå på telenor.no og netcom.no og se selv vel? Vet det er veldig enkelt med telenor, men har aldri hatt netcom selv så der vet jeg ikke.
bare å gå til hjemmesiden dems altså? allright, skal prøve det
Søk etter lade...
Gjor det for deg fordi jeg er snill
http://telenormobil.no/bestill/ringe...ringkontantweb
takker og bukker
Om jeg ikke tar grundig feil kan du lade i minibanker og.
hmmmm dette kommer når jeg trykker confirm payment:
The following error occurred:

* The purchase was interrupted due to an authentication error or missing authentication for the credit card used. Try again or contact the card issuer if the problem persists.
Du prøver vel ikke med et visa elektron kort?
nope..? =/
Skriver du inn utløpsdato osv rett? Sjekket at du har fyllt inn alle tallene til kortnummeret? (altså nr på forsida, ikke kontonummeret ditt) og at du faktisk har penger på kontoen?
Mulig jeg surrer veldig, men dobbeltsjekket etc etc og alt så ut til å stemme.
Kan godt være det er lite penger på kontoen, men den går ann å overtrekke?
Har jo overtrukket opp til 4000kr før, heh
Nå er du i tillegg nødt til å bruke en ekstra kodeenhet når du skal betale med VISA på nett, hvis jeg husker rett.


Edit: Det jeg tenkte på var Verified by Visa, da må du skrive inn et eget passord og en personlig melding i tillegg. Er ikke så veldig mange nettbutikker som tilbyr dette enda, og du må også registrere deg for å få denne tjenesten. Poenget er at det skal bli sikrere å handle med VISA på nett.
http://www.visa.no/personer/handle/vbv.jsp
Sist endret av jonarnev; 14. april 2007 kl. 13:42.
Sitat av jonarnev
Nå er du i tillegg nødt til å bruke en ekstra kodeenhet når du skal betale med VISA på nett, hvis jeg husker rett.
Vis hele sitatet...
Man har noe som heter CVC-kode ja, 3 siffer på baksida av kortet, man kan se bilde på de aller fleste sider man kan betale med hvor dette sifferet skal stå. Dette må også skrives inn rett. Ang ekstrakoder så er vel det heller om man har Payexkonto? Noe man ikke automatisk har når man bruker Visa.

Og nei, et visakort kan ikke overtrekkes med mindre du faktisk har et KREDITTkort, altså at du kan låne penger via kortet, og det ikke bare trekker fra din konto. Dette vet du selv om du har eller ikke, pga du må spørre banken ekstra om du vil ha kredittkort.

Du er sikker på du har Visa? Og at du har valgt Visa og ikke Mastercard? Mange som roter med det der.
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
VISA hadde i går problemer, og som følge av dette var det for mange ikke mulig å f.eks betale med kort på nett. Du kan lese mer her

Så hvis du prøver igjen i dag vil det nok fungere.

Her er en oppsummering på hva folk tidligere har sagt:
  1. Kortnummer: De 16 siffrene på fremsiden av kortet ditt
  2. Utløpsdato: Sier seg vel selv...
  3. CVC: De tre siste sifrene til høyre PÅ signaturstripen på kortet

Sitat av Lille My
Og nei, et visakort kan ikke overtrekkes med mindre du faktisk har et KREDITTkort, altså at du kan låne penger via kortet, og det ikke bare trekker fra din konto. Dette vet du selv om du har eller ikke, pga du må spørre banken ekstra om du vil ha kredittkort.
Vis hele sitatet...
Du kan faktisk overtrekke VISA-kortet ditt i enkelte tilfeller; f.eks hvis minibanken eller betalingsterminalen er offline. Overtrekking anbefales imidlertid ikke da du må betale ned hele summen i løpet av kort tid. I tillegg så er renta dyr, og du kan få problemer med å få lån i fremtiden hvis du har hatt mye overtrekk.

Kontokreditt er en fin ting. Den tillatter deg å overtrekke kontoen når du ønsker opp til ett visst beløp. Du har mye rimeligere renter enn ved "ulovlig" overtrekk, så dette er ett fint alternativ til kredittkort som ofte er noe dyrere.

På nett tror jeg imidlertid ikke at det er noe særlig mulighet for å overtrekke.
Sitat av DarkStaar
På nett tror jeg imidlertid ikke at det er noe særlig mulighet for å overtrekke.
Vis hele sitatet...
Arf, kom ikke på dette med visatrøbbel jeg . Godt poeng. Men nei det stemmer, jeg klarer ikke å overtrekke mitt, har også prøvd i butikk når jeg har hatt under 100 kr på kontoen og gjerne ville hatt meg litt mat for helga osv.. går ikke med et par kroner engang, kjipt men kanskje like greit.

Stemmer det seppolaatle sier, jeg har også prøvd å "satse" på at jeg har nok penger på kortet til fylle på mobilen, og det funka ikke.. prøvd både med telenor og noextras som jeg har nå, og når jeg senere har sjekket i minibank har jeg manglet 2 kr..
Sist endret av Lille My; 14. april 2007 kl. 14:37.
Skal det egentlig være mulig å overtrekke ett visa-kort i butikk hvis ikke du har inviglet kreditt ?
Tror ikke det skal være mulig, så som du lille my sier, at du ikke kan bruke det på butikk er riktig, men om du tar en tur på peppes skal nok kortet ditt fungere utmerket.

Det jeg vil frem til er at det skal ikke være mulig å overtrekke kortet på telenormobil.no eller netcom.no eventuelt andre også. (hvis ikke du har inviglet kreditt på kortet ditt som sagt)
Sist endret av seppolaatle; 14. april 2007 kl. 14:35.
https://netcom.no/tjenester/netrefill.html
Her er iallefall netcoms løsning til å fylle på fra nett. Har du youngtalk kan du tilogmed fylle opp med en enkel sms.
Lading med telenor:

1. send "reg" til 2500

2. følg det som kommer; registrering av visa etc.

3. send "lade <sum>" til 2500

4. bekreft med pinkode (det du har registrert med)

ps; noe problemer ?

Send "hjelp" til 2500


Det er ikke nøye om du bruker 2500 eller 2525 ;D