Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 806
Eg tenkte eg skulle gi Linux ein sjanse, så eg installerte Ubuntu. Alt fungerer strålande til eg oppdaterer (standard oppdateringer) Vips, restart.. Eg restarter og plutselig har eg ikkje lyd lenger. Har skrudd volumet opp på alt i Alsa mixer, og innstallert drivere til lydkortet (Realtek ALC880).
Som den evige optimist og google fan eg er har eg prøvd å google rundt etter løysingar, men har ikkje funne noko som har fungert. Så hjelp! er det nokon som har tips?

Mva Knuta
Lagt inn codecs?
knavik's Avatar
Trådstarter
Ja selfølgelig, men det er ikkje bare musikk.. All lyd f.eks flash filmer osv.
Bruker du USB headset?
knavik's Avatar
Trådstarter
nei. Har ein Fujitsu-Siemens Amilo xi1546 laptop, verken dei innebygde høgtalarane, eller headset fungerer.

PS: Alt funker fint i wintendo
Sist endret av knavik; 31. august 2007 kl. 19:01.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har du noe headsett plugget inn i pc en når du starter den ?
Jeg opplevde dette på min stasjonære, lyddriverne fantes ikke, så plugga jeg til et headsett, og reboota, plutselig fant den lydkort, drivere, og alt funka..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er et Intel-HDA kort er det ikke?
http://ubuntuforums.org/showthread.p...ight=intel-hda <--- denne tråden skulle kunne hjelpe deg med de fleste problemene du måtte ha. Nå er posten litt gammel, og jeg regner med at du kanskje har funnet en løsning allerede, men kan være kjekt med en referanse i tråden.
knavik's Avatar
Trådstarter
takk for svar, gav egentlig opp og gikk tilbake til 6,4 , men tar kanskje eit nytt forsøk nå